2012, stoppen met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lyss, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet03

annet03 Lid

26 jan 2012
    85
    0
    0
    @Lotje/Hilse: dat is wel vervelend dat je dan helemaal niet weet waar je aan toe bent....!

@Vogeltje: is de misselijkheid al wat minder aan het worden?!

@Sabje: ben je inmiddels al aan het nieuws gewend? Hoe reageerde je vriend/man?

@Romper: wat heerlijk dat iedereen het nu weet. Volgens mij kun je dan maar beginnen met genieten?! Is er al een buikje te zien?

Ik heb volgende week dinsdag mijn NOD. Ik ben benieuwd, ik heb nooit echt die testdrang waar de meesten volgens mij aardig last van hebben, dus ik wacht het volgende week gewoon maar af!

2. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Annet: Wacht maar tot het bijna dinsdag is en nog geen teken van ongi! ;) Ik kan ook redelijk goed wachten, maar als er een paar dagen voor NOD nog geen enkel teken van naderende ongi te bekennen is, begin ik toch langzaam hysterisch te worden! haha......

Hier weer volop onzekerheid -zucht- Ik ging er vanuit dat mijn ei rond dag 26 zou komen. Ben dus maandag (dag 12) begonnen met ovutesten die negatief waren. Maandagmorgen schoot mijn temperatuur opeens flink omhoog. (van 36.6 (= normaal) naar 36,9 (= was vorige rondes na ei)) Verder geen aandacht aan besteed, want ik heb wel vaker uitschieters. Ik had ook al vanaf zondag rommelende darmen. Gisteren was mijn temperatuur nog 36,9. Vanmorgen was ik om half 6 wakker en heb ik getempt, toen was het 36.8. Toen ik op de normale tijd weer temperatuurde was het 36.6
    Nou weet ik niet welke tijd ik aan moet houden, dus ik heb maar het gemiddelde gepakt. En tot mijn verbazing zette ff een stippellijn bij zondag. Als ik mijn eerste temp van vanmorgen invul zet ie een duidelijk kruis bij zondag. En als ik naar de symptomen kijk (diaree, rommelbuik, hoofdpijn) zijn dat dezelfde als vorige keer toen ik mijn ei had.
    Zou mijn ei zo vroeg zijn geweest? Of is mijn lichaam me weer voor de gek aan het houden??? Er zit natuurlijk weer niks anders op dan afwachte. Ik ga er maar vanuit dat mijn lichaam me voor de gek houdt, en dat mijn ei nog moet komen. Ga iig door met ovutesten en klussen.

3. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik zit mijn verhaal terug te lezen, maar volgens mij is het niet te volgen voor jullie...haha. Nou ja, ik ben het toch kwijt! ;)

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lotje: Zou natuurlijk wel kunnen dat je ei vroeger is! Dan ga je eindelijk een beetje een normale cyclus krijgen. Misschien helpen ook die etospillen wel! Zou idd voor de zekerheid doorgaan met klussen en testen. Lastig hoor!

@annet: Ga voor je duimen!

5. sabje1980

sabje1980 Lid

20 sep 2011
    43
    0
    0
    @annet: ik begin aan het idee van mijn zwangerschap te wennen :)
    Mijn man reageerde rustig, bij hem moest het ook wel even bezinken haha.

Ik ben ook altijd goed in te vroeg testen, het is dat ik graag op moederdag wilde testen, anders had ik me niet in kunnen houden hoor haha

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Sabje: ja, dat zou heel mooi zijn. Maar ik ga toch maar door met testen en klussen!
    Hoe is het met jou? Voel je al iets? ;)

7. annet03

annet03 Lid

26 jan 2012
    85
    0
    0
    @Lotje; ik ben benieuwd of dat bij mij ook zo gaat werken, haha. Vooralsnog heb ik het voornemen dat als ik dinsdag niet ongesteld wordt, ik zaterdag pas ga testen.......

8. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Annet: spannend!!

Hier toch nog geen ei geweest. Na 4 dagen is mijn temperatuur weer normaal. Ik heb die zondag gewist uit FF en nu geeft hij ook geen kruis meer aan. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn ei nog moet komen.

9. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lotje: Laat dat ei maar komen!

@annet: Voor jou breken nu de spannende dagen aan! Ik ga voor je duimen!

Gister was ik jarig dus een drukke dag gehad! Op zich ging het met mn misselijkheid wel aardig. Veel afleiding doet goed! Nu weer relaxter dagje en de troep opruimen. Van mn vriend heb ik een ontwerp van een kast gekregen voor in de toekomstige babykamer. We wonen niet heel groot en deze kast past precies onder een schuine wand. Het heeft een deur met vakken en hanggedeelte en daarnaast ook allemaal vakken. Je kan een kastdeur naar beneden opendoen en dan is dat meteen ook de commode. Vind het superleuk dat hij er al zo mee bezig is geweest!

Lekker van het zonnetje genieten vandaag!

10. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Vogeltjes: Gefeliciteerd nog!
    Heb je het nu al aan iedereen verteld of nog niet? Leuk kado heb je van je vriend gekregen. Inderdaad super dat hij er ook al zo mee bezig is!!

En inderdaad...laat dat ei maar komen, we zijn er klaar voor!!!

11. annet03

annet03 Lid

26 jan 2012
    85
    0
    0
    Nou, meiden, ik heb alle ongi klachten, dus ik ga er maar weer vanuit dat ik ongesteld ga worden.....al weet je het natuurlijk nooit, dus ik blijf hoop houden. Naast de gebruikelijke klachten heb ik overigens wel ineens een ontzettend knallende hoofdpijn!!!
    Zucht.....

12. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Annet: Dat zou wel erg jammer zijn. Maar ongiklachten kunnen ook zwangerschapsklachten zijn, dus zolang er geen bloed is, is er hoop. Ik duim voor je.....

Mijn ei is in aantocht!! Gisteren een heel licht streepje op de ovutest en vanmorgen was ie al een stuk donkerder. Maar nog niet helemaal positief. Dus vanavond nog maar een testje doen en flink klussen. We klussen al ruim een week om de dag, dus hier gaan we nog maar even mee door. Als mijn eisprong morgen is dan is ie ruim 1,5 week eerder dan vorige ronde!!

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Annet: Al rood gespot? Ik dacht ook een week lang ongi te worden, Had ook alle klachten! Ga voor je duimen!

@Lotje: Wat fijn dat ie in aantocht is :) Dat scheelt straks weer een hoop wachttijd. Ga je eindelijk richting een normalere cyclus :) Maar misschien is dat hierna al niet eens meer nodig... Veel plezier! Mn vriend mist die tijd al... door de misselijkheid ben ik nu niet bepaald een feestnummer in bed :s

Van het weekend ben ik zo misselijk geweest dat ik 's nachts een keer of 8 boven de pot heb gehangen. Zo beroerd was ik! Moest daar gister echt van bijkomen... Gelukkig vandaag weer een redelijk goeie dag gehad en kon ik weer wat bij eten. Toevallig had ik vandaag ook een advdag dus heb ik mij niet ziek hoeven melden. Morgen ga ik het weer proberen! Voor de rest is iedereen nu wel zo'n beetje op de hoogte van het nieuws :) Vandaag alweer 10 weken, gaat nu toch wel hard. Over ruim twee weken alweer een echo!

14. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Vogeltjes: Wat vervelend dat je zo misselijk ben steeds....Is niet echt genieten van je zwangerschap zo. Helpen die medicijnen niet? haha, ik kan me voorstellen dat je nou niet de gezelligste bent in bed, maar ik neem aan dat je vriend dat ook wel begrijpt. Wel fijn dat iedereen het nu weet, zeker nu je zo misselijk bent is het ook moeilijk te verbergen, lijkt me.

@Annet: en??

Hier gisteravond en vanmorgen een positieve ovutest en flinke buik/rugpijn. Dus maar veel klussen. ;)
    Als mijn ei morgen springt, dan heb ik een cyclus van rond de 30 dagen, dus het gaat inderdaad de goede kant op.

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee het is idd niet fijn! Alleen denk ik nu dat afgelopen weekend toch iets van een virusje is geweest. Mn vriend is nu ook ziek. Hele nacht lopen spoken en geen eetlust! Nu heb ik alleen nog last van mn gewone misselijkheid maar daar is mee te leven... :)

@Lotje: Fijn dat je ei er is :) Nu op het wachtbankje :)

16. annet03

annet03 Lid

26 jan 2012
    85
    0
    0
    @Vogeltje; ja dat is echt wel balen. Lijkt me erg zwaar, maar wel wat Lotje zegt heerlijk dat iedereen het nu weet! Hopen dat het inderdaad een virusje is geweest en dat je de misselijkheid nu weer wat kan dragen!

@Lotje; de spannende tijden breken nu ook voor jou aan!

Hier nog niks! Maar ja, vorige keer kwam het ook één dag later. Nog steeds ongi klachten. De knallende hoofdpijn is gelukkig wel weer over. Wel last van harde buik vandaag, maar ja, dat heb ik wel eens vaker (niet persé als ik ongi moet worden). Ik vind het wel een beetje spannend dit keer, maar aangezien ik ongi klachten heb wacht ik het nog even af. Daarnaast heb ik ook een korte cyclus en zou het ook niet een keertje raar zijn als het iets langer duurt....

17. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Annet: Ik duim voor je!
    Zou wel balen zijn als je cyclus nu opeens ook nog langer gaat worden. Waarom waag je niet een testje??

Hier inderdaad weer wachten...Mijn ei is maandag geweest, we hebben flink geklust en mijn temperatuur is gestegen. Dus nu rustig afwachten. Ik ga proberen om me niet gek te laten maken door krampjes, gevoelige borsten, misselijkheid of wat dan ook ;)

18. annet03

annet03 Lid

26 jan 2012
    85
    0
    0
    Gister werd ik wakker en ik dacht: ik ben zwanger. Het gevoel heeft me niet meer los gelaten en ik heb een zwangerschapstest gekocht. Gelijk een goeie van clearblue.

Vanochtend heb ik voor mijn werk de test gedaan. En wat denk je?
    Zwanger!! Het is nog allemaal erg onwerkelijk en nu breken natuurlijk hele andere spannende tijden aan.

Waarom ik het gister ineens wist? Ik weet het niet. Ik moest afgelopen weekend veel meer plassen dan anders, ik had ongi-klachten, ik hard last van een harde buik, ik had twee momenten met vreselijke koppijn en ik had ineens kleine puistjes terwijl ik die anders niet heb.

Meiden; ik hoop dat jullie ook deze periode zwanger worden, echt waar. Ik ga voor jullie duimen! Het moet bij mij ook nog maar goed gaan, maar ik weet in ieder geval we wel dat ik zwanger kan worden!!

Voor de zwangeren onder ons. Wat voelden jullie/of voelden jullie niet? Hebben jullie contact opgenomen met de huisarts of met de verloskundige, en wanneer hebben jullie dat gedaan? Hoe was het de eerste keer bij de verloskondige/huisarts?

Nou, ik ga weer verder werken al komt er geen werk uit mijn handen vandaag!!

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @annet: Wat geweldig!!! Superleuk! Het is nu zeker een spannende tijd. Die eerste weken konden mij niet snel genoeg gaan! Ik dacht bij elk krampje of steekje nu gaat het fout. Gelukkig gaat het in de meeste gevallen goed en moet je daar aan blijven denken. Ik heb na een week de vk gebeld. Wij mochten toen heel snel op intake komen maar bij veel vk kom je rond de 7e week. Even goed rondvragen als dat lukt wat de ervaring van andere vrouwen is. De ha heb ik pas later gebeld. Ik heb toen aan de assistent doorgegeven dat ik zwanger was, dat is voldoende.
    Ik voelde de eerste weken niet heel veel. Ik had wel veel last van opboeren en hikken, maar dat is bij iedereen weer anders. Vanaf de 6e week werd ik echt misselijk. Maar nu iedereen weet dat ik zwanger ben hoor je allerlei verschillende verhalen. De een voelde niks, de ander voelde weer zus en weer een ander zo. Kwaaltjes hebben is niks maar kwaalloos is ook niks want dan word je weer onzeker! Je moet even door die onzekere weken heen! Haha, een paar weken geleden wist ik hier ook nog niets van en nu praat ik alsof ik jaren ervaring heb! Wat ik wel echt had en wat heel normaal was dat ik af en toe niet blij was. Dat heeft met je hormonen te maken en ik vond die misselijkheid zo vervelend dat ik dat zwanger zijn al zat was.... Probeer ondanks alle onzekerheden alvast een beetje te genieten!!!

20. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Annet: gefeliciteerd!!! Ik kan me voorstellen dat het nog heel onwerkelijk is! Maar geniet ervan!

Deel Deze Pagina