Ja dat is lastig! Biertje in je hand houden en af en toe ongemerkt wat weggooien, zeggen dat je toevallig net alweer een biertje van iemand anders aangeboden hebt gekregen als er weer een nieuwe ronde is.... Het einde van mn stopweek is genaderd. Gaat nu echt beginnen!
ja inderdaad. En wat meer rond gaan lopen om met mensen te kletsen zodat het niet opvalt dat ik nergens echt meedrink.... @vogeltje: Spannend he? Heel veel succes! Ik moet als het goed is volgende week donderdag ongesteld worden (of liever juist niet )
Ja, echt superspannend! Aan de ene kant is het elke keer lang wachten. Maar aan de andere kant vind ik de voorpret en lekker fantaseren over een baby ook wel heel leuk. Ik noem 'er te veel mee bezig zijn' gewoon voorpret! @Lotje: Spannend weekje voor je! Hopen dat er niets gebeurt! Succes!
@Vogeltje: Als er niks gebeurd weet ik nog niks, want het kan ook dat mijn cyclus in de war is...haha....maar dan mag ik iig testen. En indedaad: Voorpret hoort er ook bij! En ik denk dat iedereen daar wel last van heeft. Kijk maar eens hoeveel meiden er op dit forum zijn die allemaal niks liever willen dan een baby!
Nu net de eerste dag gehad dat ik geen pil slik na de stopweek. Het echte begin. Had gister wel kramp en lichte buikpijn wat ook een voorteken kan zijn van een nieuwe darmontsteking Ik heb er nu 3 gehad en elk jaar rond februari. Weet niet wat ik die maand heb, denk afterwinterdip ofzo ..... hopen dat het nog van de stopweek is of gewoon een kramp van de darmen.... Fijne zondag iedereen!
Spannend vogeltje!! Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik ook veel last van buikpijn/rugpijn en gisteren had ik ook krampjes. Ik wijt het maar aan het ontpillen of misschien mijn aankomende ongesteldheid. Raar dat je daar opeens zo mee bezig kunt zijn he? Eerst wist ik precies wanneer ik ongesteld werd en dacht ik daar verder niet bij na. Nu is het elke keer als ik naar de wc ga weer spannend (terwijl ik eigenlijk pas vrijdag ongesteld hoor de worden als alles netjes doorloopt)
Ja, alles gaat ineens om datums e.d. Ik weet ook niet wanneer je iets kunt voelen van het 'ontpillen'. Zal niet meteen zijn... Nog een paar dagen voor jou wachten! Merk wel dat ik er doordeweeks minder mee bezig ben dan in het weekend. Doordeweeks heb je gewoon je werk waar je je op moet concentreren en in het weekend zit ik alleen maar op internet op forums en websites over zwanger worden te kijken. Het gekke is dat ik dit voordat ik stopte nog niet deed. 2 weken geleden was ik er helemaal nog niet zo mee bezig!
Ja dat herken ik wel. Ik was ook helemaal niet bezig met baby's of zwanger worden. (ik wist er ook heel weinig van) En opeens zit ik heel internet af te struinen en kan ik bijna niet meer wachten. haha! Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil meteen last gehad van ontpillen. Na 2 dagen kreeg ik ontzettend hoofdpijn (wat bijna een week geduurd heeft) en nu loop ik al de hele tijd met buikpijn/rugpijn, (alsof ik elk moment ongesteld kan worden) ik voel 'bubbeltjes' in mijn buik en ik heb allemaal kleine pukkeltjes in mn gezicht......nou ja, het zal er wel allemaal bijhoren.
@Lotje, Heb ook heel erg hoofdpijn gehad.. Voel me nu pas een beetje 'klaar' met het ontpillen, denk ik! Heb paar pukkeltjes dus misschien teken van ongesteld. Alleen heb nog geen buikpijn etc. dus ben bang dat het nog een tijdje gaat duren dat ik ongesteld word
Bij mij precies hetzelfde! Hoofdpijn gehad en ineens kleine pukkeltjes terwijl ik dat normaal nooit heb... Al die hormonen moeten er weer uit!
Hoi Allemaal! Ik ben nieuw op het forum en het lijkt me leuk om mee te kletsen met jullie! Mijn vriend wordt soms gek van mijn babypraatjes, dan is het wel fijn om het met anderen te delen! Ik ben 9/1 gestopt met de pil na 10 jaar slikken. Als mijn cyclus normaal verloopt deze maand dan heb ik vorige week mijn eisprong gehad.. Echt super spannend! Liefs Marjo
Hallo iedereen! Wij zijn 1januari gestopt met de pil... Ook wij vinden het superspannend, vooral omdat ik ook een aantal vriendinnen heb die zwanger zijn of net bevallen,dus je word er steeds mee geconfronteerd... Probeer me er niet te veel op te verheugen anders duurt het wachten zo lang
Gezellig dat jullie mee komen kletsen. Geduld is wel iets wat je moet hebben Elke dag ben je er mee bezig maar je kan niet elke dag zwanger raken.....
Dat zeg je mooi vogeltje! Haha Nou ik hoop dat we gauw met ronde twee kunnen beginnen, ben benieuwd wanneer ik ongesteld wordt.
Hoihoi! Ik zit op m'n mobiel dus is een beetje lastig. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld of zwanger... Ik ga denk ik morgen weer een testje doen..
Wat leuk om hier zo veel herkenbare verhalen terug te lezen. Wij vrouwen zijn daar toch anders mee bezig dan mannen. Hier kan je echt je ei kwijt. Leuk hoor. Wij gaan er ook bijna voor. Ik ben nu een maandje aan het ontpillen en na mijn volgende menstruatie gaan we er voor. Wij hebben al 2 kinderen. een jongen van 9 en een meisje van 7. Ze zijn al heerlijk zelfstandig en de rust is weer helemaal terug in huis. Ze gaan naar sport, school, vriendjes. We zijn er helemaal klaar voor om er weer zo'n kleine spruit bij te hebben. Heerlijk! Ik ben nu 31 en had echt zoiets, nu kan het nog en we hebben er nu ook weer alle tijd voor. We moeten wel echt helemaal weer opnieuw beginnen. Alle kleertjes en meubeltjes zijn de deur al uit. Maar aan andere kant is het ook wel leuk om weer te gaan snuffelen naar spullen voor de kleine. De vorige zwangerschappen was ik heel snel zwanger. De eerste na 3 maanden en de 2e na 1 maand. Nu ben ik al een stukje ouder en sinds de laatste bevalling weer aan de pil. Heel veel succes allemaal in deze spannende tijd en ik hoop dat we snel goed nieuws hebben voor elkaar! Groetjes Talitha
Leuk om hier de verschillende verhalen te lezen! Wij zijn al een tijdje gestopt met de pil, maar toen andere anticonceptie gebruikt omdat het nog niet helemaal uit kwam. Nu heb ik een vast contract en gaan we ervoor! Hoop dat we elkaar snel spreken onder het kopje "zwanger"
Hoi Allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en ben hier en daar een beetje aan het rond kijken. Mijn man en ik willen ook graag stoppen met de pil, om ergens volgend jaar ons 1ste kindje te krijgen. Dit jaar word ik 27, en dan slik ik de pil 15 jaar. Dat is natuurlijk een lange tijd. Daarom wil ik eerst een aantal maanden ontpilleren. Toen ik 12 was ben ik aan de pil begonnen, dit om mijn menstruatie te regelen en omdat ik er echt super veel last van had. Ik lag gewoon een hele week op bed van de pijn en de hevige bloedingen. Eerlijk gezegd ben ik echt super bang omdat weer terug te krijgen. Mijn man en ik hadden afsproken om na onze zomervakantie te stoppen met de pil. We gaan eind juni op zomervakantie. Nou kwam mijn man van de week met het idee om eerder te stoppen, zodat we na de zomer vakantie echt kunnen gaan beginnen (dan ben ik wel van het ontpilleren af). Ik vond dat een geweldig plan, tot ik er over na ging denken. Mijn angst is dat ik in de zomervakantie een 1 week op bed lig met super veel pijn en aardige bloedingen... Heeft iemand hier evaring mee of advies voor me? Groetjes,
Het kan heel goed zijn dat je na zo'n tijd de pil te hebben geslikt er nu niet zoveel last meer van hebt, als je ongesteld bent. Ik ben ook met de pil begonnen omdat ik er echt ziek van was en toen ik gestopt was (ben een keer eerder gestopt) had ik er helemaal niet meer zoveel last van! Heb dat zelfde in m'n omgeving ook meer gehoord dus ik denk dat dat voor jou net zo zou kunnen zijn