@Lotje: wat vervelend van je werk, maar vooral van je paard. Kan me voorstellen dat je door alles bij elkaar even niet zo lekker in je vel zat. Wat betreft het zwanger worden is het denk ik helemaal niet verkeerd om het temperaturen en de ovulatietesten te laten voor wat ze zijn. Ik denk dat je er dan veel te veel mee bezig bent en het niet meer echt op een leuke manier gaat. Hopelijk helpt het en raak je nu juist makkelijker zwanger! Men zegt weleens dat het averechts kan werken als je er teveel mee bezig bent. @Hilse: wat ontzettend fijn dat alles zo goed gaat met jullie baby! Heerlijk he om die echobeelden te zien en het hartje te horen kloppen?! Bewegingen zijn uiteraard helemaal super om te voelen (onze uk beweegt steeds meer, krijg regelmatig flinke schoppen!), maar toch mis ik het af en toe nog wel om onze uk te zien. Soms wil je je kindje gewoon zien bewegen... Leuke babymeubels hebben jullie besteld bij Babydump! Heb even gegoogled En ach...je kan het maar geregeld hebben, toch! @Vogeltje: lijkt me geweldig als je zo creatief bent! Ik ben het zelf helaas niet... Ben wel heel benieuwd naar de badcape die je zelf hebt gemaakt! Badje+standaard zijn nog best duur he?! Wij hebben die via Mp gekocht, waren mensen die het badje maar 1x hadden gebruikt, daarna hebben ze hun kindje in het grote bad gedaan. Het kraampakket zit vol met o.a. onderleggers, inlegverband, kraamverband, damesverband, wondkompressen, navelstrengklem, kraammatras, flesje alcohol om het naveltje te reinigen en te ontsmetten, luiertape, een tummytub en nog meer. Tummytub is een leuke verrassing! Wij hadden die namelijk zelf niet gekocht, maar nu we er 1 hebben gekregen, is het de moeite om uit te proberen. Ik ga met vriendjelief de cursus Samen Bevallen volgen. Hier heb ik positieve verhalen over gehoord en ik vind het ook wel leuk/fijn als hij er op die manier nog meer bij word betrokken. En als ik straks even niet meer weet hoe ik moet puffen, dan kan hij me helpen Ook lijkt het me wel gezellig, omdat je ook weer wat stelletjes leert kennen. Ga jij een cursus volgen? Gisteren bij de vk geweest, alles is goed met onze uk! Groeit goed, beweegt goed en het hartje klopt mooi! Mijn bloeddruk was ook goed. Binnenkort weer naar het zh en dan om voor ijzer te laten prikken. Laatst al geweest voor suiker, toen kreeg ik 3 prikken. Jammer dat de prik voor ijzer toen ook niet meteen kon worden gedaan...
Ik ga volgende week beginnen met de zwangerschapscursus. Deze is alleen voor de zwangeren. Er is wel een partneravond. Leuk dat je vriend samen met jou de cursus wil volgen! Wij hebben een badje in de aanbieding bij de prenatal gekocht. Idd is alles best prijzig. Wij kopen nu af en toe iets. Dan is het een beetje verspreid. Hieronder een foto van de cape. Ik ga ook nog een rode maken met een geruit stofje.
Hij is mooi, Vogeltje! Idd, overal waar "baby" voor staat is prijzig. Wij waren ook erg blij met Mp, hebben daar best veel gekocht.
Zojuist contact gehad met de kraamzorg, afspraak gemaakt voor een intakegesprek. Is pas als ik 34 wkn ben, laat eigenlijk he? Jammer is dat de intake alleen overdag kan plaatsvinden. Ik had t wel prettig gevonden als vriendjelief erbij aanwezig zou zijn. 4 oren horen tenslotte meer en 2 paar hersens onthouden meer. Maar mssch dat hij een paar uurtjes vrij kan nemen ofzo... Uk is sinds gister extra veel aan t bewegen, zo leuk! Mijn hele buik beweegt mee Dus al ligt mijn placenta aan de voorkant, ik voel onze uk toch erg goed!
@Romper: Leuk dat je het zo voelt bewegen Jammer idd dat de kraamzorg alleen overdag komt... Ik ben een weekendje naar de efteling geweest. Superleuk maar ook heel erg vermoeiend. Ben kapot, maar morgen toch wel weer een gewone werkweek! Ff doorbikkelenn en op tijd naar bed...
Hoi meiden, Sorry dat ik zo lang niet heb gereageerd! Met mij, mijn vriend en de baby is alles goed, maar privé veel meegemaakt. Ik wil er liever niet over praten. Ik denk dat ik niet zo actief meer zal zijn op het forum..... Fijn om te horen dat het met jullie allemaal super goed gaat! Geniet er lekker van! Ondanks alles probeer ik er ook lekker van te genieten. En Lotje; ik blijf duimen en over een tijdje ben jij ook lekker aan het genieten van de zwangerschap! Misschien nog 'tot later' maar reken er maar niet te veel op.... Liefs Annet
@annet: Veel sterkte met alles! Zorg iedergeval goed voor jezelf en de baby! Hier gaat alles zn gangetje. Erg druk op het moment op school. Vanavond eerste keer zwangerschapscursus! Ben erg benieuwd!
Annet, geeft niks. Zorg goed voor jullie zelf dat is het belangrijkste Vogeltje, leuk zeg! Ben benieuwd wat jullie gaan doen!
ja ik ook! Vind het ook wel spannend. Nieuwe mensen ontmoeten, je weet nog niet wat je te wachten staat....
Ben weer thuis! Het was leuk. Je krijgt elke les wat theorie en je leert bepaalde houdingen. Ook zit er een stukje bewegen bij op fitnessaparaten en wat spieroefeningen op de grond. Uurtje was zo om! Er zit ook een partneravond bij. Wel leuk om met zo'n clubje zwangeren bij elkaar te zitten. Iedereen was nog wel een beetje stil.
jaa, nou hoor ik er eindelijk ook weer bij!! Het is nog wel heel erg onwerkerlijk hoor...we kunnen het nog niet geloven! Ik had het vermoeden vorige week al, voelde me zo 'anders' en ik had een vreemd soort spierpijn in mn onderbuik en mn haar was superslap. Maar ik durfde mn gevoel en lichaam niet te vertrouwen. Toen ik een paar dagen voor NOD nog geen roze gezien had werd ik echt zenuwachtig....dus zaterdag een testje gedaan en die was positief en vanmorgen deze nog gedaan omdat we echt wilden zien staan. hihi.......
Haha super meid!! Join the club hihi Snap helemaal dat het ng onwerkelijk is, hadden wij net zo! Hihi geniet ervan lieverd!!
Toen ik zag staan Lotje heeft gereageerd dacht ik meteen: ZE IS ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd wat supergaaf!!!!!!!! Ben echt heel blij voor je Helpt dus toch om het een beetje los te laten! Ga van dit gevoel genieten. Je zal je nog tig keer onzeker voelen maar houd het gevoel van de positieve test nog een tijdje vast.
Hihi vogeltje, dat was ook het eerste wat ik dacht idd!! Hoe zit dat trouwens met je zwschapscursus, betaal je die zelf of word zoiets (deels) vergoed?