Woow Lotje, wat een fantastisch nieuws!!!! Gefeliciteerd!!!! Ik ben ontzettend blij voor je joh! Geniet ervan! En idd zal je je nog heel vaak onzeker voelen, dat kan zelfs later in de zwangerschap ook voorkomen, maar het komt allemaal goed! Over een tijdje kun je lekker je kindje in je armen sluiten Wij zijn gister naar de 1e cursusavond van Samen Bevallen geweest. Wat hebben we gelachen en ONTSPANNEN! Ook vriendjelief heeft geen spijt van onze keuze voor deze cursus. Beiden leer je erg veel en daarnaast is het gewoon supergezellig met 6 stelletjes in totaal. De 2 uurtjes waren bij ons ook zo om! In het begin was iedereen nog een beetje stilletjes, maar die stilte was snel voorbij. Volgende week mogen we weer
@hilse: dat verschilt per gemeente en verzekering. Ik weet dat er bij mij een soort cursus wordt vergoed. Ik doe een andere cursus. Deze is 120 euro voor 8 lessen voor en 6 lessen na de bevalling. Ik stuur de factuur gewoon op naar de verzekering en dan zie ik wel of ik wat terug krijg. @romper:klinkt goed die cursus! Hebben jullie alles al eenbeetje op orde? Gaat zo hard die laatste weken!
@Vogeltje, oja goed idee Ik heb toch vast maar kraamzorg aangevraagd bij Isis hihi.. Is dat klaar @Romper, ooh leuk zeg!! Super dat het zo gezellig is en dat je ook nog wat leert hihi
Bij onze cursus is het ook zo dat het verschilt per verzekeraar of je het vergoed krijgt of niet. Dus net als Vogeltje, doen wij de factuur gewoon opsturen naar de verzekering en dan zien we wel. Nou, tijd vliegt nu echt! Ik ga dit wknd maar vast mijn vluchtkoffer neerzetten. Is wel een prettig en rustgevend idee, al hoop ik natuurlijk dat onze uk nog een aantal weken blijft zitten. Kamertje is zo goed als af, we wachten alleen nog op de gordijnen en ik moet 1 dezer dagen de klamboe bestellen. Kan bijna niet wachten om de box neer te zetten, maar wacht daar toch maar even mee, denk ik En jij Vogeltje, alles op orde al? @Hilse: hoe is het met jou, groeit je buikje al? Nog last van kwalen? Je bent bijna 12 weken, wat heerlijk joh!
@Romper, hihi ja bijna 12wk! Gaat de tijd toch nog best snel.. Morgen nekplooimeting, spannend! De 26e heb ik weer een echo, zouden ze het geslacht dan ook kunnen zien? Of is daar echt speciale apparatuur voor nodig?
Buikje groeit idd al mooi! Het valt al op! En ben nog wel moe maar misselijk gaat beter. Krijg nu wel last van brandend maagzuur. Het een vervangt het ander
Ooh, jullie laten een nekplooimeting doen, dat is zeker spannend! Vonden wij ook hoor! Ik duim voor je dat het allemaal goed is! Ik durf je niet te zeggen of ze het geslacht dan al kunnen bepalen, is volgens mij bij iedereen anders. Bij de ene is het sneller te zien dan bij de ander. Fijn iig dat je misselijkheid over is. Brandend maagzuur kun je gelukkig nog een beetje tegengaan door bepaalde dingen even niet te eten/drinken of anders een Rennie Duo plus te nemen. Die mag je tijdens je zwangerschap gewoon nemen. Al grbruik ik ze alsnog met mate hoor, vraag me toch af in hoeverre een medicijn goed is om tijdens zwangerschap te gebruiken. Je vermoeidheid gaat binnenkort waarschijnlijk wat minder worden en komt later in je zwangerschap weer terug. Ik sta vaak om 5.25u op als ik naar mn werk moet, maar ga dan ook echt rond 21u naar bed. Anders red ik het niet. Suc6 morgen!
@Hilse: Succes vandaag! @Romper: Wij moeten nog wel een hoop doen... soms krijg ik er de kriebels van. Vanavond gaan we een kinderwagen uitzoeken!!! Heb er superveel zin in! @Lotje: Hoe voel je je? Heb je het al aan iemand verteld?
Kinderwagen is gekozen!!! Het wordt een joolz in spijkerstof. Superleuk! We hebben ook een box uitgekozen en we gaan voor de triptrapstoel met newbornstoel. Over dat laatste hebben we flink getwijfeld vanwege de prijs.... Ze weten het wel te vragen. Maar we wilden het erg graag en ik denk dat we het veel kunnen gebruiken!
Vogeltje, beide leuk!! De meting van ons was helemaal goed gelukkig!! Nu ben ik wel weer de hele dag wat misselijk en hoofdpijn helaas. Sta de hele avond al op springen van zou het er uit komen of niet.. Super vervelend
Heh wat vervelend voor je! Bij mij verdwenen de klachten pas echt na 14 weken. Heel even volhouden nog! Fijn dat de meting helemaal goed was!
@Hilse: wat fijn van de positieve meting! @Vogeltje: die kriebels zijn herkenbaar! Wij moeten voor woendag nog het draaiboek opstellen en verder word het tijd om de laatste dingen in te slaan, waar de kraamzorg om vraagt. Nu met bijna 31wkn zwangerschap wil ik alles toch wel op orde hebben. Wat leuk dat jullie een kinderwagen en stoel uit hebben gekozen! De Joolz van spijkerstof is moooiii! @Lotje: ben je al een beetje gewend aan het idee dat je zwanger bent?
Trouwens Hilse, gefeliciteerd, ik zie dat je 12wkn bent nu! Zijn er mensen die je nog niet over jullie zwangerschap hebt verteld?
Vogeltje, toen ik vanmorgen wakker werd was het over! Tja zullen zien vanavond! Ik vind joolz ook echt super mooi!! Maar wij gaan voor een wagen met sowieso luchtbanden omdat m'n ouders op een boerderij wonen en ik daar toch graag wil wandelen Romper, Dankje! Toch echt een mijlpaal hè! Ons plan is al 2week om langs de opa's en oma's te gaan, waren steeds niet thuis! Dus gaan we morgen nog eens proberen. Daarna mag iedereen het weten
@Hilse: Wat een fijn gevoel moet dat zijn!! En nu kun je het aan iedereen vertellen! @Vogeltjes: Superleuk!! Ik had idd ook al gezien dat babyspullen niet echt goedkoop zijn...maar er zijn wel zoveel leuke dingen! Hier onzekerheid, vanmorgen wat rozeverlies gehad bij het afvegen. Volgens de dokter kan het echt geen kwaad, maar ik maak me er natuurlijk wel zorgen over.
Lotje, snap dat het eng is! Maar idd wat de dokter zegt, de meeste vrouwen hebben dat in het begin. Ik heb het ook wel een beetje gehad. Alles is nu veel beter doorbloed en er kan gemakkelijk eens een adertje springen
Vind het wel een gek idee dat we het nu aan iedereen kunnen vertellen haha, zo lang onze mond gehouden. Voelt wel gek dat dat nu niet meer hoeft
@Hilse: Dank je voor je snelle reactie. Ik weet het ook allemaal wel, maar vind het toch wel eng. Ben al 100x naar de wc geweest en gelukkig wordt het minder. Het lastige is dat ik ook nog helemaal geen kwaaltjes heb en me eigenlijk helemaal nog niet zwanger voel. Maar ik weet het.....ik moet geduld hebben alweer..... hahaha, ik had gedacht dat als ik eenmaal zwanger zou zijn ik me niet meer zo ongerust zou maken. Dan zou ik weten dat ik wel zwanger KON worden en dan zou het allemaal goedkomen...... Heerlijk dat je het nu aan iedereen kunt vertellen zeg! Geen stiekem gedoe meer!! Ik was afgelopen weekend bij mijn ouders en ik vond dat toch bestspannend! Ik was zo bang dat ik het opeens eruit zou flappen.....Mam had extra rosebier voor mij gehaald en ik heb me daar vanaf kunnen maken met het smoesje dat mijn maag wat van streek was, maar daar kom ik natuurlijk volgende keer niet meer mee weg. We willen het wel binnenkort aan onze ouders vertellen.
@Lotje: Als je flink wat pagina's terug leest dan zie je dat ik het heeeeeel vaak had! Nog steeds wel eens als ik gesport heb. Heb toen met 7 wk ook de vk gebeld. Zolang ik geen krampen had hoefde ik mij geen zorgen te maken. Maar dat deed ik natuurlijk wel. En kwaaltjes hoef je niet te hebben en je bent ook nog niet zo ver. Toen was ik ook nog niet misselijk. Dat begon pas na 6 weken. Maar blijft spannende periode. Wij hebben het met 6,5 wk aan ouders verteld. Voelde wel heel fijn. Vooral om mijn onzekerheid te kunnen delen met mn moeder. @Hilse: leuk om het te gaan vertellen!!! Veel plezier @Romper: Heerlijk om alles lekker klaar te maken voor de beeb Wanneer ga je met verlof?