Ooh Lotje, zooo herkenbaar! Ik dacht ook dat ik het zwanger zijn alleen maar geweldig zou vinden. Maar in het begin was ik vaker bang en onzeker ipv dat ik echt kon genieten. Idd, omdat ik nog geen echte kwaaltjes had of juist soms weer vanwege bepaalde kwaaltjes, zoals een beetje bruin bloedverlies en af en toe buikkrampen. Deze tijd is even moeilijk, maar er komt een tijd dat je echt kunt gaan genieten van je zwangerschap! Al zul je altijd onzekerheden blijven houden, want dat heb ik nu ook nog. Had vorige week behoorlijke buikkrampen en daar maakte ik me wel een beetje zorgen om. Kunnen voorweeen zijn geweest, maar kan ook gewoon zijn geweest door bepaald eten ofzo. Iig, je kan bij twijfel altijd je vk bellen! @Hilse: spannend! Je opa's en oma's vinden het vast prachtig! @Vogeltje: ik ga per de 2de week van oktober met verlof. Komt dus al heel dichtbij! Fijne zondag allemaal!
@Lotje: Als je deze week een vk belt en je vertelt dat je wat bloedverlies hebt zullen ze soms al wel een vroege echo doen. Ik heb er al een gehad met 5.2 wk. Toen zag je alleen een vruchtzakje en met 8 wk nog een gehad en daar was ook een vruchtje met kloppend hartje te zien. Misschien is er wel een vk in de buurt met een eigen echoapparaat. @Romper: Dat gaat opschieten zeg! September is al bijna voorbij! Ik heb uitgerekend dat ik nu nog 4 weken moet werken, dan een weekje herfstvakantie en dan nog 4 weken. Dat zijn dus nog maar twee korte blokjes Heb er ook echt zin in. Heb jij dat ook? Ben nu steeds meer met de baby bezig i.p.v. met werk. @Hilse: En verteld?
Ik ging weer eens inloggen en ik wist niet wat ik zag: @Lotje, van harte meid!!!!!!!! Wat ontzettend leuk! En alles is heel herkenbaar, hoor! Die onzekerheid zal er wel bij horen en wordt ongetijfeld versterkt door de hormonen. Ik kon pas wat meer genieten na de 12-weken. Komende week de 20-weken echo, wederom onzekerheid! @Hilse; 12-weken, wow, dat gaf mij zo'n heerlijk gevoel!! @Romper; jij bent nu echt al hééél ver!! Spannend, hoor! @Vogeltje; met jou schiet het ook lekker op, zeg. Leuk! Toch heel fijn dat 'we' nu allemaal zwanger zijn. Na een zware dip gaat het beter met mij. Mijn broer is ernstig ziek, vandaar. Met de zwangerschap gaat het echter super goed; nergens last van en sinds een week voel ik de baby. Dat geeft heel veel zekerheid! Ik zal proberen weer wat vaker actief te zijn op het forum, maar mijn hoofd staat er niet altijd naar.....
Fijn annet dat het nu weer wat beter met je gaat. Wel erg naar dat je broer zo ziek is. Veel sterkte! Wanneer heb je precies je 20wk echo? Willen jullie het geslacht weten? @aankomen: Ik ben niet echt een goed voorbeeld. 0 kilo. Ik ben de eerste 3 maanden 5 kilo afgevallen, die zijn er nu bijna wel weer aan, maar het schiet niet op. Volgens de vk is dit echt geen probleem want de beeb groeit goed en ik voel mij goed.
We hebben het aan m'n opa en oma verteld! Ze waren super blij en enthousiast! Hield gelijk een foto er bij van vroeger van 4 geslachten. Die moet er straks ook maar komen dus @annet, meid sterkte met je broer!! Fijn dat het met jezelf&beeb goed gaat. Spannend de 20 weken echo!!
@Hilse: Wat leuk dat je opa en oma zo blij waren!! Ik kan niet wachten om het aan mijn ouders te vertellen, denk dat we ook niet meer zolang wachten. Ik zit nu met zoveel vragen die ik graag aan mijn moeder wil stellen. @Annet: Dankjewel!! Wat erg van je broer...ik snap wel dat je dan niet altijd zin hebt om op dit forum te zijn. Maar wel fijn om af en toe iets van je te lezen en geweldig dat het goedgaat met jou en de baby. @Romper en Vogeltjes: Bedankt, dat stelt me toch wel weer een beetje gerust. Ik ga morgen de vk bellen en dit ook meteen weer even melden. Maar tot nu toe geen roze meer gehad.
Lotje, wij hebben het vrijwel meteen aan m'n ouders verteld. Ik had het toch niet voor me kunnen houden en m'n moeder had het zo door gehad. Plus dat we er al lekker over konden praten natuurlijk!
@Hilse: Mijn ouders wonen 100km verderop dus ik heb ze nog maar 1x gezien sinds ik zwanger ben. Anders had ik het ook echt niet kunnen verbergen. Ik denk zelfs dat mijn moeder al een vermoeden heeft.... Komend weekend willen we het gaan vertellen. Net de vk gebeld en we hebben 5 oktober onze eerste afspraak en meteen een echo!!
@lotje: Goed dat je meteen gebeld hebt! 5 oktober is al lekker snel! Hoef je iedergeval niet tot de 12 weken te wachten. @Hilse: Leuk dat je het hebt verteld. Nu kan het lekker de weide wereld in!
@Vogeltjes: Ja, ik ben er ook wel blij mee! De praktijk zit in het ziekenhuis dus meteen alles bij de hand, daarom maken ze ook meteen een echo. En vanmiddag een afspraak met moeders voor moeders, dus nu wordt het wel een beetje 'echt'. Komend weekend gaan we het aan onze ouders vertellen. Ik vind dat zoooo spannend.....
Goed dat je mee gaat doen met mvm. Heb ik ook gedaan. Moest je nog een testje doen? Spannend om het van de week te gaan vertellen! En zo zijn we allemaal weer een dagje verder in de zwangerschap. Alle beebs weer een dagje gegroeid. Wie had dat gedacht op 1 januari 2012. Toen begonnen we met het stoppen! Lijkt alweer lang geleden maar de tijd is ook supersnel gegaan!
Nou idd Vogeltje, het blijft bijzonder! Ik had vorig jaar kerst niet kunnen dromen dat we deze kerst met zijn drietjes zullen zijn! Grappige is dat vriendjelief en ik dit jaar op de negenmaandenbeurs zijn geweest en toeen nog niet wisten dat ik al pril zwanger was! Wat heerlijk dat je ook niet meer zolang hoeft te werken! Heb je 6 weken verlof vantevoren? @Lotje: 5 oktober al een echo, wat fijn joh! Hoef je niet zolang te wachten! Al zal het wachten voor je gevoel toch wel lang duren @Hilse: heeeerlijk gevoel he dat je het blijde nieuws nu aan iedereen kan vertellen?!? Leuk dat je opa en oma zo enthousiast reageerden! @Annet: vreselijk van je broer! Logisch dat je even met je gedachten ergens anders bent dan bij dit forum. Wel fijn om te lezen dat met jullie en de kleine alles goed is. Sterkte iig! Nou, ik vind het behoorlijk koud nu (zit al in de trein naar mijn werk)! Lastige is dat mijn jassen niet meer dichtkunnen en de jas die nog wel dicht kan, zit te krap Maandagavond weer naar cursus geweest en nieuwe ontspanningsoefeningen geleerd, zo fijn! Ook een plaatje gezien van een placenta..die hoef ik na mijn bevalling niet te zien hoor! Hoewel het best meevalt, maar ik hoef toch geen echte placenta te zien. Werkse allemaal!
@Vogeltjes: Ja, ik moest een testje doen. Ik was stiekem bang dat er geen streepje zou verschijnen, maar hij was knallend!! Nog donkerder dan de controlestreep Nu staat de hele badkamer vol met kannen om vol te piesen. brrr, wat stinkt die vloeistof zeg....Ben nog niet misselijk geweest, maar daar wordt ik het wel van. Inderdaad, wie had dat een halfjaar geleden gedacht..... @Romper: tja, wachten duurt altijd lang, maar ik had gerekend op 12 weken, dus die 2 weken die we nu nog moeten wachten zijn wel te overzien. haha, da's balen als je jassen niet meer dichtkunnen. Bestaan er ook zwangerschapsjassen?? Ik heb mezelf verboden om de komende maanden naar bevallingsdocumentaires te kijken. Ik wil het nog allemaal even niet weten......Misschien straks, als het besef komt dat het er toch ooit uit zal moeten, maar nu nog even niet
Lotje, die bestaan haha heb al een winterjas gekocht zal ik wel nodig hebben! Hele mooie van Noppies. En niet eens duur. +- 50 duurder dan een van de h&m. Viel me heel erg mee! Bevallings filmpjes heb ik heel veel gezien, maar nu niet meer Zit er al en toe wel over na te denken en begin m toch wel te knijpen hahaha. Zal wel goed komen... Toch? Zijn ons velen voor gegaan
@romper: Ik probeer tot 4 voor te werken. Het scheelt dat ik over 3,5 week nog een weekje vrij ben. Dan hoop ik de 4 weken daarna nog door te kunnen werken! @jassen: Ik vind het toch een beetje zonde om een jas te kopen. Heb nu een poncho voor 15 euro gekocht. Deze heb ik nu over een leren jasje aan die niet meer dicht kan. Denk dat ik die ook maar over mn winterjas heen aandoe als dat past. @Hilse: jij zal wel meer aan een positiewinterjas hebben. Afgelopen jaren duurde de winters best wel lang! @Lotje:vies heh die flessen! Ik vulde die dingen altijd in de schuur... Ik heb trouwens geeneen bevallingsdocumentaire gezien. Ik zie het tegen die tijd wel hoe het gaat lopen.... Net lekker uurtje naar zwanger en fit geweest. Half uurtje op de apparaten en daarna wat oefeningen en ontspanningsoefeningen.... Helemaal uitgerust Nog twee dagen en dan alweer weekend!
Fijn om te lezen dat jouw zwangerschapscursus ook zo goed bevalt, Vogeltje! Maandagavond hebben wij weer cursus, de weken vliegen écht voorbij! Heb net een pakketje van Mamalicious binnengekregen. Toch nog 2 broeken en een jurkje gekocht. Mijn gewone spijkerbroeken zitten nu echt niet lekker meer en positiebroeken zitten nu wel erg lekker @Lotje: ja, ze bestaan idd; positiejassen! Niet gek als je nog de hele winter doormoet. Maar ik hoef nu nog maar 8 weken tot de uitgerekende datum en vind het daarom zonde er één aan te schaffen. Ik heb mijn winterjassen ook nog niet geprobeerd hoor. Alleen de tussenjassen, die ik in het voorjaar draag, maar die zijn nu eigenlijk al te koud en die pas ik dus sowieso niet meer. Dit wknd zal ik eens kijken of mijn winterjas nog past... Hoewel ik me afvraag of ik die nu al aan moet gaan trekken.....het is nog niet eens oktober Afgelopen dinsdagavond weer op controle geweest bij de vk. Ik heb haar verteld dat ik laatst last had van behoorlijke buikkrampen en toevallig had ik die dinsdag ook toen ik bij haar was. Ze heeft me geadviseerd rustiger aan te doen. Lastig, want ik werk nu maar 18 uur per week en hoef nog maar 2 weken te werken. Ik probeer iig niet te stressen, ook niet om de trein te halen. Dan maar een trein later Verder heb ik een navelbreukje opgelopen en moet ik goed opletten met hoe ik opsta. Zolang de breuk niet erger word, is er niets aan de hand en kan het zoals ik begreep weer verdwijnen na de zwangerschap. Verder was alles goed, ook met onze uk! Hoofdje ligt netjes beneden, voetjes rechts en ruggetje links Fijn weekend allemaal! Hebben jullie leuke plannen?
@romper: Fijn dat alles goed gaat. Je moet nu echt goed je rust pakken. Niet haasten idd om je trein te pakken! @positiekleding. Mn spijkerbroeken draag ik al een tijdje niet meer. Heb nu 3 positiebroeken en twee jurkjes. Moet wel zeggen dat ik daar soms al op uitgekeken ben... Gelukkig kun je wel veel wisselen met shirtjes. Shirtjes van de hema zijn lekker en rekken goed mee. Ook de vorm blijft er goed in zitten. Merk echt dat alles nu een beetje zwaarder wordt. Na 5 dagen werken ben ik het ook echt zat. Mn vriend is ook het hele weekend weg Vind het altijd moeilijk om alleen in huis te slapen. Word van elk geluidje wakker! Ga morgen ook een nachtje bij mn zus slapen, maar vanavond moet ik het alleen doen...
@Romper: inderdaad lekker rustig aan doen meid. Nog ff volhouden en dan kun je het helemaal rustig aan doen. @Vogeltjes: Heb je een beetje geslapen vannacht? Ik kan ook niet goed slapen als ik alleen ben. Ik neem dan altijd de hond mee naar boven, maar dan wordt ik daar weer wakker van. Wij gaan het vanmiddag aan mijn ouders vertellen. Ik heb een doosje met 2 kleine schoentjes en een gedichtje voor ze. Ben best zenuwachtig al.....hoewel ik zeker weet dat ze superblij zijn.