2012, stoppen met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lyss, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Vogeltjes: Leuk!! Ik wil ook zelf kaartjes gaan ontwerpen.

@Romper: ik vroeg me ook al af of je soms stiekem aan het bevallen bent......Of heb je het druk met de voorbereidingen?

Gisteren mijn eerste 'hormonen-aanval' gehad. Ik voelde me al niet fijn, had met afvegen weer een beetje roze, waardoor ik me weer zorgen maakte. Vriendlief vroeg iets over een bedrag wat ik verkeerd had aangeslagen op de kassa, waardoor de dagtotalen niet klopten. Eerst wordt ik boos en toen begon ik me toch te huilen....Ik kon niet meer ophouden. Vriendlief schrok zich dood en bleef maar vragen wat er was. Ik kon niet eens antwoord geven, want ik wist het ook niet. Hond kwam ook heel verbaasd aanlopen (die kan er niet tegen als ik huil) Tja, het zal er wel allemaal bijhoren.....

Gelukkig voel ik me vandaag weer een stuk beter!!

2. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee meiden! Sorry van de stilte van mijn kant! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik tijd tekort kom sinds mijn verlof! Dacht dat ik me zou gaan vervelen, maar tot nu toe heb ik me nog geen moment verveeld! Inmiddels bezoek gehad van de kraamzorg, 35 wkn-echo (liggings-/groeiecho) gehad, weer naar zwangerschapscursus geweest en een paar dagen bij mijn ouders doorgebracht, omdat vriendjelief voor zijn werk wegmoest.

@Vogeltje: heerlijk gevoel zeker, nu de grootste spullen voor de kleine uk in huis zijn?! En moooooi is die Joolz met spijkerstof!
    Wij hebben de Maxi Cosi Mura 4.
    En genieten zeker nu je herfstvakantie hebt? Je buik zal idd wel een groeispurt maken, je wil niet weten hoeveel ie bij mij in mijn 1e verlofweek al is gegroeid! Rust zorgt voor een enorme groei van je buik ;)

@Hilse: wat leuk, een jongen! Gefeliciteerd! Nu kun je idd wat gerichter shoppen en hoef je niet meer over 2 namen na te denken.
    Al moet ik zeggen dat ik waarschijnlijk veel te veel had gekocht als ik had geweten of we een zoon of dochter krijgen. Nu kan ik mezelf goed inhouden ;)

@Lotje: je kunt nu idd last krijgen van hevigere emoties. Al moet ik zeggen dat het bij mij tot nu toe heel erg meevalt, maar dat kan volgens mij weer per zwangere vrouw verschillen. Iig hoef je je er helemaal niet voor te schamen en je hebt een heel mooi excuus :)

Onze 35 wkn-echo was helemaal positief! Kindje loopt goed op schema wat betreft de groei en het hoofdje ligt nog steeds mooi laag, kan nu eigenlijk bijna niet meer verkeerd gaan liggen. Zoals het nu lijkt, heeft hij/zij lange bovenbenen! Nouja, ik heb maatje 50 en 56 in mijn vluchtkoffer, moet toch wel goedkomen...

Bezoekje van de kraamzorg stelde niet heel veel voor. Ze heeft wat informatie gegeven en het lijstje met ons doorgenomen waarop staat wat je in huis moet hebben. Meer eigenlijk niet.

Afgelopen maandag bij zwangerschapscursus informatie gehad over borstvoeding, dat was wel heel interessant. En op een filmpje gezien hoe een baby vanzelf naar de borst kruipt, zo mooi en bijzonder!
    @Vogeltje: ben benieuwd hoe de partneravond bij "zwanger en fit" zal zijn!

Iig zit onze uk nog gewoon in mijn buik ;)
    Ik heb ergens een heel sterk gevoel dat hij/zij eerder dan de 40 wkn zal komen of juist veel later, maar niet netjes met 40 wkn....

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Romper: Fijn om te lezen dat alles goed gaat!

@Lotje: Ik had en heb af en toe ook van die huilbuien. Hoort er helemaal bij. Rozeverlies heb ik nog steeds regelmatig dus dat zal jij ook blijven houden. Maak je er maar niet te druk om!

Vandaag lekker nog wat kinderkamerspulletjes geshopt bij ikea. Maandag komt de kast!!! Kan ik eindelijk een beetje het kamertje gaan inrichten :) Morgen ga ik nog ffies shoppen bij Prenatal. Heerlijk!

Merk dat ik nu trouwens weer wat misselijker wordt :( Lang niet zo als aan het begin van de zwangerschap en het gaat nu ook over als ik wat eet. Maar toch is het geen fijn gevoel.

4. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Romper, dankjewel!
    Haha ja snap dat je je dan beter in kunt houden. Heb ik het wel een klein beetje moeilijk mee nu hoor :p hihi maar ach.. mag ook wel een beetje :p

@Vogeltje, wat vervelend zeg dat je weer misselijk wordt!:(
    Maar genoeg blijven eten dus..

5. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Romper: haha, een vriendin van me is nu werkeloos en die is ook verbaasd dat ze ooit nog tijd heeft gehad om fulltime te werken, zo druk heeft ze het nu. Maar wel fijn om lekker bezig te zijn, dan gaat de tijd was sneller. Fijn dat alles goed is met de kleine!

@Vogeltjes: leuk spulletjes shoppen. Wij 'mogen' nog steeds niet van onszelf. Vooral mijn moeder heeft het er moeilijk mee, ze lijkt nu overal leuke babyspullen te zien...Schoonmoeder vroeg ook al in welke kleuren we de babykamer willlen, zodat ze daar rekening mee kan houden...uh.......
    Balen dat je weer misselijk wordt. Ik heb het nu ook alleen nog maar als ik honger krijg en heb dus altijd iets te eten bij me.

@Hilse: Gewoon lekker shoppen!!

Hier maandag naar het ziekenhuis voor de intake van de combinatietest en bloedprikken. Ik hoop dat ik dan ook de datum van de echo te horen krijg. Het duurt me nu allemaal veel te lang. Ik begin weer een beetje onzeker te worden of alles wel goed is. Ik lees in het mei-mama-topic dat alle buiken nu gaan groeien, maar hier nog altijd niks. Ben ook nog steeds af aan het vallen.

6. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Vogeltje: nou, idd vervelend dat je weer last krijgt van misselijkheid!
    Wat dat betreft mag ik mezelf gelukkig prijzen, dat ik daar bijna geen last van heb gehad tijdens mijn hele zwangerschap. Heb nu alleen meer last van maagzuur.
    Wat heb je voor leuks geshopt bij Ikea?
    En hoe is t met de geboorteslinger, heb je m al af?

@Lotje: wat rot voor je, al die symptomen die je onzeker maken! Al denk ik niet dat je je echt zorgen hoeft te maken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb dat aan het begin van mijn zwangerschap ook gedaan en nu af en toe weer, als ik de kleine minder voel bewegen.
    Combinatietest is even heel spannend! Maar als je dan te horen krijgt dat het er goed uitziet, voel je je des te opgeluchter!

@Hilse: als jij zin hebt om te shoppen, moet je dat idd gewoon doen!
    Bedenk alleen wel dat je zomaar een lang kindje kan krijgen die de hele kleine maatjes niet past. Zus van een vriendin van mij is pas bevallen van een zoontje die al gelijk maatje 62 heeft ivm lengte.

7. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Romper: Ik denk dat die onzekerheid inderdaad wel blijft. Nu kijk ik heel erg uit naar de 12 weken echo en denk dat ik me daarna minder zorgen zal maken, maar dat zal wel niet.
    Eerst dacht ik dat alles goed zou komen en ik me geen zorgen zou maken als ik eenmaal zwanger zou zijn, toen als ik de eerste echo had gehad, nu als ik de 12 weken echo heb gehad.......hahah......

Begin jij al een beetje zenuwachtig te worden voor de bevalling??

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Onzekerheid komen we nooit meer van af :p Als de kleine er straks is.... nemen de zorgen alleen maar weer toe volgens mij!

Geboorteslinger is nog niet af. Wel ondertussen nog een babydeken gemaakt. Aankomend weekend maak ik de wieg af en de gordijntjes. Denk dat de geboorteslinger moet wachten tot mn verlof!

Bij de ikea een leuke staande kinderkapstok voor op de babykamer gekocht en stof voor gordijntjes. Gister ook nog bij Prenatal geweest voor wat spulletjes, hydrofiele doeken e.d. Ook nog twee pakjes maatje 50 gekocht want die had ik nog niet.

@Lotje: Dat kan ook nog wel even duren hoor voordat je buik gaat groeien! Bij mij zie je heel goed dat ik zwanger ben maar dan vragen ze hoelang ben je al zwanger, 4 of 5 maanden? euh nee al 7... :) Maar snap dat je echt op een bolletje zit te wachten... dat is ook hartstikke leuk.
    Succes alvast met de combitest!

Ik ga lekker nog een nachtje weg samen met mn vriend! Morgen plakken we er dan een dagje sauna aan vast. Heerlijk nog even genieten en ontspannen!

Fijn weekend!

9. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Lotje: zo herkenbaar! Ik dacht net als jij dat mijn onzekerheid over zou gaan na mijn kindje de 1e x op de echo te hebben gezien. Maar helaas ben ik toch nog heel vaak onzeker geweest tijdens mijn zwangerschap. En wat Vogeltje zegt, als ons kindje er is zullen we nog wel vaker onzeker zijn. Ik word nu onzeker als ik denk aan dat ons ons kindje er bijna is. Vraag me af of ik alles wel goed zal doen, maarja, de kraamverzorgster zal natuurlijk ook wel veel voordoen.

@Vogeltje: wat ben jij creatief! Leuk zeg!
    Veel plezier samen met je vriend, groot gelijk dat jullie er nog even saampjes tussenuit gaan! Geniet ervan!

Wij hebben vandaag de geboortekaartjes besteld. Eindelijk!
    Geeft me toch weer wat rust, dat dat nu ook is geregeld.

Vluchtkoffer gaat nog maar net dicht en zo overdreven veel heb ik er toch echt niet in...

10. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Nou meiden, wij hebben gisteren onverwacht een echo gehad.
    We moesten naar de gyn voor een intakegesprek voor de combi-test en bloed prikken. Daar zou dan een afspraak gemaakt worden voor de nekplooimeting/termijnecho. Die is dus gepland op volgende week maandag en opeens zegt ze 'maar ik kan nu ook even snel een echo maken' Nou, daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen!! De kleine is flink gegroeid, is nu 42 mm was al druk aan het spartelen met de handjes en voetjes. Echt raar om te zien dat dat in mn buik zit en zo beweegt. Maar alles was keurig in orde!! Gisteren precies 11 weken (dus weer een dag vooruit) hartje klopte goed, placenta zag er goed uit, maar lag vrij ver naar voren. Het zou kunnen dat mijn rozeverlies daarmee te maken heeft. Maar alles was goed, dus weer een opluchting en vanaf komend weekend mag iedereen het weten!!
    Wel raar na al die weken van stiekem doen.....

Ben 13 mei uitgerekend.

Mijn moeder vond trouwens dat ik wel al een buikje begon te krijgen. Mijn buik is nu iig niet meer plat. hihi......

11. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lotje: Wat fijn om te horen! Lekker gaan genieten hoor! Mijn placenta ligt ook vooraan en best wel laag. Maar zolang het niet over de baarmoedermond ligt is het geen probleem.
    Na het weekend kan je het lekker van de daken schreeuwen!

Hier gaat alles zn gangetje. Ik heb afgelopen weekend lekker gerelaxed in Elysium. Niet in de sauna's geweest maar wel alle baden gehad. Was echt superontspannen! Nu de laatste werkweekjes. Het wordt zwaarder maar ik laat de kinderen lekker voor mij lopen.... en klusjes doen, vinden ze alleen maar heel leuk!

12. Hilse

Hilse Niet meer actief

Lotje, leuk!!! Fijn dat het er goed uit zag!
    En vond ik ook super gek dat je het ineens mag vertellen. Je hebt al die tijd zo geleerd je mond te houden, dat is echt wennen! Terwijl je net toen je de posi test had het wel van de daken had willen schreeuwen! :p

Vogeltje, voor jou echt aftellen nu! Tijd gaat snel!
    En idd vinden de kids altijd leuk klusjes doen voor de juf!:)

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja aftellen is begonnen!

Vanavond de laatste echo om te kijken of ze goed gegroeid is. Vanwege de medicijnen wilde ze het nog extra checken. Maar verwacht dat ze wel goed gegroeid is. Buik is dikker, bewegingen zijn steeds beter voelbaar en ik ben eindelijk een keer een beetje aangekomen!!! Ben nu iets over mn startgewicht!

14. Hilse

Hilse Niet meer actief

You go girl!!:)
    Benieuwd naar de echo!

Ik heb vanmiddag controle bij de vk.

15. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Nou meiden, succes met de onderzoeken/echo's.

@Vogeltjes: jeetje, nu pas iets over je startgewicht....
    Ik val nog altijd af, terwijl ik nu wel beter kan eten.

We gaan het zo aan de oma van mijn vriend vertellen. Ze is 93, maar nog helemaal superfit. Ben zo benieuwd naar haar reactie.....

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Over je gewicht hoef je je dus echt geen zorgen te maken! Doet mijn vk niet dus ik ook niet :). Ik was aan het begin ook 5 kilo kwijt en dat zit er pas sinds een aantal weken weer aan.... en daar bleef het bij, tot nu dan!

@Hilse: succes bij de vk! Altijd leuk om het hartje te horen :)

17. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net bij vk geweest! Weer een mooie groeiecho gehad. Ze lig nog steeds goed op schema. Vk kon ook al zien dat ze al anderhalve cm haar heeft :)

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

Vogeltje, goed zeg! Wat leuk! En al haartjes hihi echt leuk!! :D

Hier was alles bij de vk ook goed. Bm goed gegroeid. Hartje gehoord! :)

19. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn om al die positieve berichten hier te lezen! :)
    En een echo zou ik ook geen nee tegen hebben gezegd, Lotje, je hebt groot gelijk! Hoe reageerde de oma van je vriend op het fantastische nieuws?!
    Super dat de kleine zo goed groeit, Vogeltje en wat grappig dat ze al konden zien dat ze al wat haartjes heeft! :)
    Wat is het kloppen van het hartje een geweldig geluid om te horen he, Hilse?! In het begin is het net een trein die voorbij raast, later in je zwangerschap begint het rustiger te klinken ;)

Ik ben afgelopen zondag compleet verrast met een babyshower! Wist echt totaal van niets, dus was een heel vreemd binnenkomen in mijn huis, waar allemaal (vrouwelijke) familieleden en vriendinnen zaten! Vriendjelief zat ook in het complot en heeft 4 weken zijn mond weten te houden!
    Mijn zus had het geregeld (nichtje had het gezien bij Barbie op tv en vond het ook een leuk idee voor mij) en echt enorm haar best gedaan. Ze had allerlei spelletjes georganiseerd (babyfoto's raden, "poep"luiers raden, speenhappen enz.) en allemaal lekkere dingetjes meegenomen. Echt heel leuk!

20. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Romper: wat leuk dat ze dat voor je georganiseerd hebben! Lekker verwend?

Deel Deze Pagina