Ja joh, onze uk is nog niet eens geboren en nu al zo verwend! Knuffels hoop ik niet meer al teveel te krijgen, want die hebben we eigenlijk wel genoeg
@Romper: Oh wat een leuke verrassing!! En wat goed dat je vriendje zn mond zolang heeft kunnen houden!! @Vogeltjes: Fijn dat alles goed was. En wat leuk dat ze al 'lange' haartjes heeft!! @Hilse: Voor jou ook fijn dat alles goed is! Oma was natuurlijk dolblij en moest even een traantje wegpinken. Vandaag belde ze en ze is heel de gang in het bejaardehuis al afgeweest met de foto van onze echo.
@Romper: Nog alles rustig bij jou?? Nou, mijn ouders zijn heel de familie afgeweest om te vertellen dat ze opa en oma worden. haha......Ze zijn zo blij dat ze het eindelijk kunnen vertellen. En iedereen was superblij natuurlijk. Een nicht is meteen naar huis gefietst om boeken over zwangerschap te halen en ze had nog een heleboel babyspullen die ik wel mocht hebben....haha Vandaag 12 weken!!! En zo naar het ziekenhuis voor de nekplooimeting. Ben er stiekem toch wel weer wat zenuwachtig voor.......
Wat leuk Lotje, al die enthousiaste reacties! Wat lief dat de oma van je vriend het hele bejaardenhuis door is gegaan met de echo Al die aandacht van iedereen is heerlijk tijdens je zwangerschap en daar moet je ook volop van genieten! Enige wat ik persoonlijk af en toe vermoeiend vind, zijn alle verschillende meningen van mensen over verschillende babygerelateerde onderwerpen. Maar die moet je soms gewoon je ene oor in en je andere oor weer uit laten gaan 12 weken alweer, wat gaat dat bij jou ook snel joh! Logisch dat je zenuwen hebt voor de nekplooimeting. Dat had ik ook hoor! Je hoopt toch op een gezond kindje... Hier alweer 37 weken! Zaterdagavond had ik last van wat krampen onderin mijn buik, dus ik dacht dat het ging beginnen. Maar waarschijnlijk waren de krampen doordat ik uit eten was geweest Wel spannend nu, want vnaf 37 weken kan het kindje toch wel gaan komen. Al denk ik nu dat het niet zo vroeg geboren zal worden, omdat ik steeds uit verschillende bronnen hoor dat 1ste kindjes vaak te laat worden geboren. Ik kijk er wel enorm naar uit om onze uk te kunnen verwelkomen en bewonderen!
@Romper: Spannend! Elk krampje kan nu het begin zijn! Leuk! Ja ik herken het ook dat iedereen zich lekker met je kan bemoeien. Iedereen heeft ook een mening over je buik! Maar het helpt om overal gewoon ja en amen op te zeggen en vervolgens lekker je eigen ding te doen. Misschien heb je het al eens verteld maar wil je thuis of in zh bevallen? Ga je fles of bv geven? @Lotje: Joehoe alweer 12 weken! Dit waren de langste weken vond ik... hopen dat de nekplooimeting goed is, maar dat zal vast wel! @Hilse: Jij hebt ook bijna je 20wk echo toch? Je buikje begint zeker nu wel te groeien?
@Lotje: hoe was de nekplooimeting?? @Hilse: jij alweer bijna 20 weken joh! @Vogeltje: idd, de ene vind dan dat je een bescheiden buik hebt, de andere vind dat je een grote buik hebt. En ik heb ook nog te maken met meningen als "Ooh, dat is een echte jongensbuik" Ik ga in het zkh bevallen. Sowieso, omdat wij bovenin een app.complex wonen (3 hoog) en ik er geen zin in heb, dat als ik alsnog naar het zkh zou moeten, de brandweer me uit huis moet takelen... Maar ik vind het ook wel een prettig idee om in het zkh te bevallen. En jij? Verder ben ik van plan om bv te geven. Is toch iets heel bijzonders en zitten belangrijke voedingsstoffen in. Ik weet alleen nog niet of ik ermee door ga als ik weer moet werken. Kolven op het werk zie ik namelijk niet zo zitten.
Nou geen nekplooimeting.....Ik stond ingepland op vandaag Ik had nog extra voor een woensdag gevraagd maar dat kon niet, dus het moest op maandag. Staan we maandag daar, is het toch op woensdag, terwijl op mijn briefje maandag stond. Helaas kon ik er ook niet tussengeschoven worden. Dus zo maar weer terug..... Gisteren met vriendlief naar de ha geweest, die heeft een stuk van zn vinger gesneden. Hij zit nu in het verband, in een mitella en moet 3 dagen zn arm omhoog houden en mag niks doen. Voordeel is dat ie dus zo wel meekan naar de echo. Nadeel is dat ik nu extra moet werken, en dat wordt stiekem toch wel zwaar. Lig al de hele week meteen na het werk in bed. Paardlief staat al de hele week te nixen. Maar goed, het is niet anders. Vanavond rijdt mijn bijrijdster en ga ik het haar vertellen en vragen of zij over een paar weken fulltime wil gaan rijden. @Romper: nou wordt het inderdaad spannend. En over later bevallen, ik was ook het eerste kindje van mn moeder en ik was ruim 2 weken te vroeg!! Ik hoor gelukkig nog geen goedbedoelde adviezen, en over mijn buik is ook nog weinig te zeggen, maar dat zal ongetwijfeld wel komen. Ik heb wel al een heleboel kaarten gehad, echt leuk!! Ik ga ook in het zh bevallen, wij slapen op zolder en ik heb geen zin om halverwege de bevalling al die trappen nog eens te moeten worden afgedragen. @Vogeltjes:Ja, ben wel opgelucht dat de 12 weken voorbij zijn. Zeker de eerste weken duurden ontzettend lang.... Ik begin nu ook al iets van een buikje te krijgen, ben nog wel niks aangekomen, maar iig ook niet meer afgevallen. @Hilse: Jeetje bijna 20 weken alweer...gaat echt snel!!
Ik ga als alles goed gaat thuis bevallen. Maar veel eerste bevallingen eindigen in het ziekenhuis dus daar houd ik ook rekening mee. Ik woon in de randstad dus altijd wel een ziekenhuis in de buurt. Als het lukt wil ik ook borstvoeding gaan geven. Maar net als jij Romper, wil ik wel voordat ik weer ga werken overgaan op fles. Heb nu een handig boekje met tips waarin staat hoe je dat het beste kan doen. Op mn werk kolven lijkt mij niks.. @Lotje: Lekker op tijd naar bed gaan! Dan houd je het het langste vol! Ik lig elke avond vroeg. Misschien een gekke vraag maar kan jij gewoon paard blijven rijden? Ik dacht ook wel eens gehoord te hebben dat het iets met je bekken doet? Heb er verder geen verstand van hoor, maar jij vast wel Balen trouwens dat jullie voor niks in het zh stonden! Ik zou vanavond mn laatste les zwanger en fit hebben. Helaas is de zwangerenfitjuf ziek Nu heeft ze het verplaatst naar volgende week maar dan heb ik mn oudergesprekken gepland.... Dus heb geen gym meer. Nog één dagje werken en dan lekker weekend! Heb vrijdag een advdag
Nekplooimeting was helemaal in orde, kans minder dan 1:5000 dus dat was prima. Wel weer een opluchting!! We hebben ook uitgebreid naar de kleine kunnen kijken, die lag heel stil te slapen maar tijdens de echo begon ie zich te bewegen, draaien en met de handjes te zwaaien. Echt raar dat dat allemaal in mn buik gebeurd zonder dat ik het voel!! @Vogeltjes: Het bekken wordt weker als je verder in je zwangerschap bent, bedoel je dat? Maar tegen die tijd rij ik niet meer hoor. Ik denk nu nog een paar weken en dan stop ik. Dan zal mijn buik wel gaan groeien en ga ik niet meer het risico nemen dat ik eraf val en er iets met de kleine gebeurd. Ik merk ook wel dat een uur dressuren nu echt zwaarder wordt. Ik heb steeds het gevoel dat ik moet plassen, en heb gewoon minder energie. Dus nu nog even genieten van de laatste ritjes en dan wordt het wandelen, longeren en grondwerk.
Ik dacht ooit wel eens gehoord te hebben van een vriendinnetje die fanatiek paard rijdt dat als je als kind als gaat paardrijden dat het gevolgen zou kunnen hebben voor je bekken? Maar weet het ook niet echt zeker meer hoe het nou zat. Zal het nog eens aan haar vragen Fijn dat de nekplooimeting goed was!
@Vogeltje&Lotje, volgens mij maakt paardrijden je bekken steviger waardoor het moeilijker kan gaan met de bevalling ofzo. Zoiets was het dacht ik
@Vogeltje: je hebt groot gelijk hoor! Als je de mogelijkheid hebt om thuis te bevallen, gewoon lekker doen of iig proberen! Wanneer wij in een huis ipv app hadden gewoond, had ik het ook zeker overwogen. Watvoor boekje is dat, waarin staat beschreven over het stoppen met borstvoeding als je weer gaat werken? Hoelang heb jij verlof? Men zegt dat minimaal een half jaar borstvoeding het beste resultaat geeft, maar dan ben ik allang weer aan het werk. Balen van je zwangerschapsgym! Bij ons zit de zwangerschapscursus er ook op... @Lotje: wat ontzettend fijn om te lezen dat de nekplooimeting positief was! En idd, heerlijk he om je kindje zo te zien bewegen! Dat mis ik nu wel, bij de liggingsecho was ons kindje niet eens meer te zien op het beeld... Gisteren weer op controle geweest bij de vk. Onze uk ligt nog steeds heel mooi en te horen (en ook te voelen), was dat ie druk aan het bewegen was! Vk zei dat de kans groot is dat het kindje pas na 40 wkn komt. Waarom weet ik eigenlijk niet, zal wel gemiddeld zijn ofzo. Maar ik heb niet zoveel geduld meer, dus ik hoop dat hij/zij eerder komt!
@Romper: Het boekje is van dezelfde serie als mn verloskundigenboekje. Het is één van de delen van de serie Groeigids. ISBN: 90-5348-135-4. Er staat een stukje in over de combinatie van borst en kunstvoeding. Je kan er dan voor kiezen om overdag kunstvoeding te geven en 's avonds-'s nachts (eventueel) en 's ochtends borstvoeding te geven. Zo kan je toch het half jaar volmaken. Op mn werk zie ik het niet zitten om te kolven. Er is daar zoiezo geen lekkere ruimte en ik zou de rust er ook niet voor hebben. Kan ook niet midden in de les tegen de kids zeggen dat ik even wegmoet Maarja eerst maar eens zien of bv gaat lukken!
@Vogeltjes: Ja dat is als kleine kinderen vroeg beginnen met rijden. Eigenlijk moeten kinderen wachten tot een jaar of 9 voordat ze beginnen met rijden. En wat Hilse al zegt: Je bekkenbodemspieren zijn erg sterk door veel paardrijden. Da's een nadeel tijdens de bevalling, maar weer en voordeel na de bevalling. Ik heb het geluk dat ik met mijn vriend werk en we straks waarschijnlijk bij de zaak wonen, dus alle tijd en rust voor bv. Maar ik zou ook niet ergens in een kast gaan zitten kolven terwijl er elk moment iemand binnen kan komen. @Romper: Fijn dat alles goed is! Ik kan me voorstellen dat het nu wel lang genoeg geduurt heeft! haha..... @Hilse: Ik meen me te herinneren dat je vriend al een kleine had? Hoe reageert die eigenlijk op de aanstaande baby??? (schoot me gisteren opeens te binnen)
@Lotje, hahaha in een kast nee vind eigenlijk wel dat ze daar meer rekening mogen houden met moeders en kolven! En dat paardrijden idd met je spieren. Voor en nadeel dus. Zolang het nog fijn is kan je best doorrijden toch Ja klopt, is net 3 geworden. Zei vanaf het begin al dat het een jongetje is haha! Ze vindt het heel leuk en moet sowieso elke avond voordat ze op bed gaat even op de babykamer kijken bij het bedje waar de baby straks in gaat slapen Het liefst kwam die in haar kamer naast haar bed want dan kon ze met m knuffelen en kusjes geven en mocht hij een knuffel van haar haha!!
Voel de kleine trouwens sinds 1 nov duidelijker schoppen hihi zo leuk!! Nog niet heel hard hoor hahaha maar wel duidelijk dat hij het is. Zo bijzonder!!
oh wat lijkt me dat bijzonder Hilse! Ik vond het zo vreemd dat ik de baby op de echo zo wild zag bewegen maar dat ik daar niks van voelde. Lijkt me super om het te kunnen voelen. En wat schattig dat ze zo blij is met een broertje!!
@Vogeltje: thanks! Heb nu van een vriendin een heel fijn boek te leen, is vooral handig voor straks als de baby er is. Het heet "Jouw baby van week tot week" en is geschreven door Simone Cave en Caroline Fertleman. @Hilse: wat heerlijk voor je dat je de baby nu voelt! Dat is en blijft zo bijzonder! Ik denk wel dat ik de bewegingen in mijn buik ga missen en gewoon het feit dat onze uk nu altijd bij me is, waar ik ook ben. Maar anderzijds kan ik bijna niet meer wachten om hem/haar in mijn armen te kunnen houden, dat is natuurlijk nog mooier!