2012, stoppen met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lyss, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Hilse: Gelukkig dat jullie het weer samen gaan proberen. Voel je jezelf er goed bij?

@Romper: Het wachten al zat?

@Lotje: Pas je je kleren nog? Of moet je al over op de zwangerschapsbroeken?

Nog twee dagen en dan verlof! Heb vandaag eigenlijk ook nog een adv dag maar ik ga zo wel naar school om de rapporten af te drukken en in de mappen te stoppen en de kinderen over te dragen aan de nieuwe leerkrachten in die groep..... Heb er nog niet 100% vertrouwen in dat de nieuwe leerkrachten het goed gaan doen :( maar ik moet het gewoon loslaten. In maart zie ik de kids weer!

2. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Vogeltjes: Komt vast goed! Straks lekker genieten van je verlof en dan heb je je eigen kindje om je druk over te maken.
    Ik pas op zich mijn kleren nog goed, maar ik merk wel dat als maar iets van een knoop of randje mn buik raakt, ik meteen buikpijn krijg. Terwijl mijn broeken niet straks zitten. BIj leggings heb ik hier geen last van. Mijn moeder had dit ook toen zij zwanger was. Dus zaterdag gaan we even kijken voor een zwangerschapsbroek.

Stomme vraag misschien, maar vinden jullie zwanger zijn leuk?
    Ik zat net op het mei-mama forum te lezen en de meesten vinden het helemaal niet leuk om zwanger te zijn. Er wordt al door velen geroepen dat dit het eerste en laatste kindje is.
    Ik schrok daar eigenlijk een beetje van. Het is niet zo dat ik constant met een glimlach rondloop, en de eerste maanden vond ik ook echt niet leuk (moe, misselijk, onzeker) maar ik heb niet zo'n moeite met die veranderingen in mn lichaam als ik bedenk waarom het zo veranderd. Het enige wat ik niet leuk vind is dat ik nu 3x in de week wat dom rondhobbel op mn paard omdat echt fanatiek trainen te veel wordt.

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het zelf een superervaring! Tuurlijk zijn er wel eens dagen bij dat je het even zat bent maar eigenlijk vind ik het vooral heel leuk.
    Ik denk dat het ook een beetje wisselend is als je veel klachten hebt. Sommige meiden zitten al heel vroeg thuis met allerlei klachten. Dat heb ik niet. Ik krijg nu wat klachten zoals slechter slapen en de buik die in de weg zit, maar daar blijft het ook een beetje bij.... Het lijkt mij heel raar om straks niet meer zwanger te zijn, geen baby in je buik voelen....

4. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Vogeltje: ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vind om je werk los te laten, maar geloof me...zodra je met verlof bent, dan ben je heeeel snel gewend aan het vrij zijn en boeit het je echt niet meer hoe het op het werk gaat! Natuurlijk ben ik geen juf en is administratief werk wel heel wat anders, maar ik denk echt dat je straks drukker in gedachten bent met je kindje dat gaat komen dan met je werk. Suc6 je laatste werkdag!

@Lotje: mijn buik is aan het begin van mijn zwangerschap ook ontzettend gevoelig geweest. Ik weet nog wel dat vriendjelief er helemaal niet aan mocht komen. Misschien dat dat net zoiets is bij jou? Zelf vind ik het prettig om een maillot aan te hebben en in de zomer had ik vaak een legging aan. Mijn zwangerschapsbroeken heb ik helemaal niet veel gedragen.
    - Wat betreft het zwanger zijn; ik heb weinig momenten gehad dat ik ervan baalde, maar heb dan ook niet mogen klagen, omdat ik me over het algemeen erg goed heb gevoeld. Vrouwen die een hele zwangerschap misselijk doorbrengen, daarvan kan ik goed begrijpen dat ze het zwanger niet als leuk ervaren. Maar een vriendin van ons heeft zich over het algemeen prima gevoeld en vond het zwanger zijn ook niets aan. Net als jij kan ik dat niet begrijpen. Sterker nog; ik weet nu al dat ik het zwanger zijn ga missen! Vind de extra aandacht van mensen wel leuk en vooral het voelen van ons kindje.

Hier nog steeds geen teken... Werd vanochtend weer wakker met de gedachten "He, nog steeds niks!". Komt ook doordat ik nu tijdens mijn verlof doordeweeks veel thuiszit en dus teveel de tijd heb om erover na te denken. Maar ik begin natuurlijk ook gewoon hartstikke nieuwsgierig te worden nu! Een keer zal de kleine wel komen en het wachten worden beloond, maar liever vandaag dan morgen!

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja als ik eenmaal thuis zit dat zal ik ook minder met mn werk bezig zijn hoor! Lekker al die babyspulletjes wassen enzo :)
    Net het wiegje opgehaald bij mn moeder. Hij is supermooi geworden!

@zwangerschapskleding: Ik draag twee zwangerschapsbroeken regelmatig en vaak ook leggings met van die stretchrokjes van de hema/h&m. Had ook zwangerschapsshirts maar die draag ik veel minder. Ik pas ook de wat langere stretchshirts van de hema/h&m. Vestje eroverheen en klaar.
    Ik had ook aan het begin van de zwangerschap dat veel dingen knelde.

6. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het wiegje nu af is!
    Ik had voor de zomer een zwangerschapsjumpsuit gekocht en helemaal niet gedragen, best wel zonde eigenlijk.... Maar die bewaar ik wel voor een e.v.t. volgende zwangerschap in de toekomst.

Vanmiddag weer op controle bij de vk, ben benieuwd. Had vandaag ineens zo'n zin om me op te tutten en mooie kleren aan te trekken! Kan dat ook een teken zijn??? ;)

7. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha geen idee! Misschien wel! Ik hoop het voor je :)

Vandaag laatste dagje gehad. Ben ontzettend verwend door alle kinderen. Nu lekker uitrusten!

8. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou..nog niks hier! ;)

Wat heerlijk voor je Vogeltje, dat je nu ook verlof hebt! Lekker genieten!
    Vooral maandagochtend zal het je een heerlijk gevoel geven, dat je niet vroeg uit bed hoeft!

9. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    He romper.... Je houdt het wel spannend! Ik wordt elke keer nerveus als ik zie dat je vroeg of laat gepost hebt! Haha

@ vogeltjes: geniet van he verlof!

Ik ga zo met mam en zusje vast wat rondkijken voor babyspullen. Misschien nog wat vroeg, maar "oma" kan niet langer wachten en wij vragen alvast wat spulletjes voor sinterklaas.

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow heerlijk lekker babyspullen shoppen! Ik wachtte eerst ook met spullen kopen maar ben blij dat ik elke keer wel weer wat kocht. Op het einde zijn er altijd wel weer dingen die je moet kopen en het geld gaat hard! Beetje verspreiden over je zwangerschap is dus zeker een aanrader!
    Shopse!

@romper: binnen twee weken is het voor jou iedergeval gebeurt!!!!

11. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1131 Romper, 17 nov 2012
    Laatst bewerkt: 17 nov 2012
    Wat lief dat jullie zo meeleven! :)
    Zou grappig zijn als uk vandaag komt, intocht van Sinterklaas en "uittocht" van uk ;)

@Lotje: je hebt groot gelijk! Is ideaal nu met de feestdagen die eraan komen, dat je van je familie vast wat babygerelateerde cadeaus kan vragen! En babyshoppen is heerlijk, vooral als je nog heel veel moet hebben. Tip is wel om voor sommige spullen ook eens op Marktplaats te neuzen. Wij wilden niet alles 2dehands, maar hebben toch de kinderwagen, het ledikantje, de box, schommelstoel, badje+standaard en de standaard voor het hemeltje bij het ledikantje via Marktplaats geshopt. Was allemaal nog in hele goede staat en heeft ons een boel geld gescheeld! Want het is idd wat Vogeltje zegt, je bedenkt steeds weer iets dat je nog moet hebben en uiteindelijk ben je behoorlijk wat geld kwijt.
    Vooral met de 2dehands kinderwagen zijn wij erg blij, die is bijna als nieuw en als we bij vrienden zien hoe kort een kindje maar in de reiswieg kan, is het eigenlijk zonde om er 1000euro aan te besteden.

Shopse!

12. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Zo flink rondgekeken! Ik wilde vast kijken voor een wagen, bleek er net een actie te zijn op de oudere modellen van Joolz. En daar stond er een die ik meteen helemaal geweldig vond. "Oma" stond erop deze wagen voor ons te kopen! Dus via telefoon en foto's met vriendlief overlegd en de wagen is besteld!! Verder heb ik een draagzak gekocht voor de verjaardag van vrienlief, dat wilde hij graag en 2 zwangerschapbroeken en een buikband. Das nog wel een beetje een zielig gezicht met zo'n klein bobbeltje erin! Verder al superveel leuke dingen gezien voor de babykamer, maar daarvoor ga ik een keer terug met vriendlief. En de lijst met de nodige spulletjes aan mn zus gegeven voor sinterklaas!

Ik wordt wel hebberig van al die leuke spulletjes...

@ Romper: de meubels voor de babykamer nemen wij over van mn neef. Hij heeft ook nog aardig wat babyspullen staan dus daar gaan we binnenkort ook een keer 'shoppen'

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuk een Joolz, die hebben wij ook :) Ook van mn schoonouders gehad.
    Ledikantje krijg ik van mn moeder en het wiegje is een familiewiegje dus daar zijn we ook minder geld aan kwijt. Het gaat hard genoeg deze tijd.

Kreeg vandaag ook een brief van de zorg en zekerheid over het eigen risiso. Dat gaat flink omhoog. Aangezien ik dat door de medicijnen altijd al na twee maanden kwijt ben.... Het stijgt van 220 naar 350! Weet dus al dat ik volgend jaar in eens een rekening van 350 euro krijg :(
    We hebben afgelopen jaar wel wat beter gelet op energieverbuik en water. Waterrekening hebben we binnen gekregen en dat is alvast minder dan vorig jaar. Ben nu benieuwd naar de energierekening.

14. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @vogeltjes:ik vond het zelf een beetje ongemakkelijk omdat dit zo'n dure wagen is. Wij hadden zelf gekeken voor een iets goedkopere. Ik had daar met mam op internet ook naar gekeken maar eenmaal in de winkel was alleen het allerbeste goed genoeg voor haar eerste kleinkind!! Zo lief! Ze had ook nog pap aan de telefoon en die zei ook meteen dat we deze moesten doen! Wij zijn er echt superblij mee! Maar goed dat we hem niet meteen mee hebben gekregen, want dan waren we er gisteren al mee gaan lopen. Haha....

hier gaat het eigen risico ook flink omhoog. En mijn premie omdat ik mijn polis heb gewijzigd voor de kleine. Ik had altijd de allergoedkoopste verzekering omdat ik toch nooit iets had, maar nu wil ik alles wel goed verzekerd hebben! Ik vraag me ook wel eens af hoe dat straks allemaal betaald moet worden als de kleine er is, alles wordt duurder,we krijgen steeds minder en ik ga minder werken. Gelukkig heeft vriendlief een goedlopende zaak, maar toch.... Ben soms zo bang dat ik mn paard straks zal moeten verkopen. Maar goed, ik probeer me er maar niet te druk om te maken, het komt vast goed.

15. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat lief van je ouders, Lotje! Je hebt groot gelijk dat je die wagen dan uit hebt gekozen! Wij hebben de kinderwagen van mijn schoonouders gekregen en de commode + wandplank van mijn ouders. Toch fijn he, de (financiele) steun van ouders en schoonouders. Ben wel benieuwd naar jullie kinderwagen, kan je een plaatje van internet plukken?
    Ideaal dat je van je neef meubeltjes over kunt nemen!

Financiele plaatje word idd steeds beroerder... Gelukkig kregen wij laatst door van het kdv dat de kosten voor de opvang niet omhoog gaan. Zo'n btje mijn hele salaris gaat al naar de opvang straks.

Gisteren had ik wat steken in mijn zij, die een tijdje aanhielden. Misschien een soort voorweeen?? Of het kwam gewoon doordat de kleine steeds daar aan het schoppen was... Iig heeft er niets doorgezet en zijn we nog geen papa&mama ;)
    Morgen is onze uitgerekende datum!

@Hilse: hoe is het nu tussen jou en je vriend? Kan hij nu wel leven met de gedachten dat er een hele kleine kans is dat iemand anders de vader is van je kindje?

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of het op deze manier lukt, maar dit is de wagend ie wij hebben.

@Romper: Het zouden heel goed voorweeën kunnen zijn! Spannend. Elk krampje elk dingetje kan een voorteken zijn. Maar las nu in een ander topic dat bij veel meiden het ineens begint. Dus als je nu nog niks voelt kan dat van het een op het andere moment veranderen!

17. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Vogeltje: het plaatje doet het niet, helaas...

Klopt, mijn moeder zei ook al dat het van het ene op het andere moment kan beginnen. Heel bizar idee! Onze uk is vanavond ontzettend schopperig, heb zelden zoveel beweging achter elkaar gevoeld! Drukt ook veel tegen mijn blaas. Maar zal vast niks betekenen. Ben zo ongeduldig dat ik mezelf nu maar voorhou dat hij/zij niet uit zichzelf gaat komen.....

18. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Wat spannend Romper! Inderdaad kan elk krampje nu een teken zijn maar dat hoeft niet. Misschien is de kleine wel zo druk omdat ie eruit wil!! Zie je op tegen de bevalling?

@ vogeltjes: wij hebben precies dezelfde wagen!! Ik wilde hem zelfs eerst ook in die kleur ( jeans toch?) maar uiteindelijk toch voor antraciet gekozen!

Wij hebben morgenavond controle bij de vk. Stiekem toch weer spannend...

19. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Had ik een heel bericht hier getypt, gaat mn telefoon weer spontaan opnieuw opstarten! Blij als ik mijn abbo kan verlengen en dus een andere telefoon uit kan kiezen.

Nu kan ik het plaatje wel zien, is idd een hele mooie wagen, Vogeltje! Heel gaaf zo dat jeans! Ik zal als ik vanmiddag achter de computer zit ook proberen een plaatje van onze kinderwagen te plaatsen.

Klopt Lotje, als je tegen het einde van je zwangerschap loopt, denk je bij alles dat het een teken is dat de bevalling begint. Maar nog steeds niks hier dus, ondanks de drukte van onze uk gister ;)
    VANDAAG zijn we 40 weken, is de uitgerekende datum!! 23 maart, waarop we de 1ste echo hadden, is alweer zolang geleden!

Veel suc6 bij de vk, Lotje! Laat ze vandaag alleen het hartje horen en doet ze jouw bloeddruk controleren of krijg je ook een echo?
    Wij dachten in het begin dat we steeds een echo zouden krijgen, maar helaas bleek dat niet zo te zijn ;) Toen hebben we tussendoor 1 op eigen kosten bij een echocentrum laten doen.

20. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @romper: vandaag moet je er maar een leuke dag van maken. Vieren dat je beebje zolang bij je mocht groeien! Ik zou zeggen haal een lekker taartje :)

Ja leuk heh die jeansstof. Ben er ook heel blij mee. Gister de eerste babywas gedaan en de geboorteslinger afgemaakt. Van de week ga ik de gordijntjes maken.

Deel Deze Pagina