2012, stoppen met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lyss, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb maar een lekker stuk chocola genomen ;)

Dit is onze kinderwagen:

Hier zie je de kleur wat duidelijker:

Ben erg benieuwd naar de geboorteslinger, Vogeltje!
    Ik wil graag kraambedankjes maken (mijn moeder vind het een beetje onzin, maar ik vind dat gewoon leuk), maar ik merk dat het allemaal best wel prijzig is en ik weet nu nog niet of ik blauwe of roze moet maken. Dat is ook lastig...

2. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gave wagen! En chocola is ook lekker :)

Even een vraagje: Wat zouden jullie doen. Ik heb de proefdruk van het geboortekaartje binnen. Nu staat er aan de rechterkant blij en gelukkig zijn we met de geboorte van onze dochter en dan de naam en achternaam. Nu keek ik naar andere geboortekaartjes en bij de meeste staat niet de achternaam erbij. Ze krijgt één naam, vinden jullie dat de achternaam erbij moet staan of zouden jullie het zonder achternaam doen?

3. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ vogeltjes; meestal is het alleen de naam. De achternaam staat bij jullie adresgegevens. Maar ik vind het zelf wel mooi als haar hele naam er staat.

@romper: heb je de 40 weken gevierd?
    Wij hebben vandaag alleen het hartje gehoord, dat klopte luid en duidelijk. Beeb was ook gied gegroeid, alleen mn bloeddruk was wat omhoog gegaan, maar dat had ik wel verwacht. Afgelopen week superdruk gegad, dus nu maar proberen het wat rustiger aan te doen.

4. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1144 Romper, 20 nov 2012
    Laatst bewerkt: 20 nov 2012
    Wij hebben de achternaam er niet bijgezet. Idd zie ik die er op andere geboortekaartjes ook nooit bijstaan. Maar als jij het mooier vind, moet je het natuurlijk wel gewoon doen.

@Lotje: wat mooi is het iedere keer weer om het hartje te horen he?
    Jammer van je bloeddruk, hopelijk is ie gauw wat lager.

Vannacht gedroomd dat ik weeen had. Heb ook weer erg onrustig geslapen. Ben benieuwd hoe jij het straks gaat ervaren, Vogeltje als je tegen het einde van je zwangerschap bent. Al kan het natuurlijk ook zijn dat je eerder bevalt.

Gister niks bijzonders gedaan, maar stond er wel bij stil dat de 40 wkn een bijzonder feit is.

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Romper: hoe gaat het met je? Misschien al bevallen als ik dit schrijf :) krijg je veel smsjes, belletjes met de vraag of het er al is?

@hilse: tijd niks van je gehoord meid, gaat het goed? Merk je dat je relatie nu anders is?

@lotje: bij jou ook alles goed? Ben je eigenlijk werknemer in het bedrijf of help je of ben je medeeigenaar? Vroeg me dat af :)

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

@vogeltje, sorry haha! Wel meegelezen! Maar het gaat hier goed! Zwangerschap super en relatie ook, echt verandert op een goede manier:)
    Hoe gaat het met jou??

@romper, spannende tijd joh! En net wat vogeltje zegt misschien weet je al meer hihi

7. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas, nog steeds niks hier... :)
    Begin het nu wel zat te worden. Ik weet gewoon niet meer hoe ik in bed moet gaan liggen en zie bijna ieder uur op de wekker voorbij komen. Heb in huis alles onderhand wel schoon, haha...dus ik ben nu maar iedere dag Gooische Vrouwen aan het kijken (heb zo'n dvd box) ;)
    Idd krijg ik nu iedere dag telefoontjes, smsjes en whatsappjes met de vraag of de kleine er al is. Heel lief hoor, beter dan dat mensen totaal geen interesse tonen, maar het maakt jezelf wel des te ongeduldiger.

Hoe is het met jou, Vogeltje? Jij kan ook de weken af gaan tellen nu!

We hebben gister trouwens het wiegje (die hebben we gehuurd voor de 1ste 2 weken) opgemaakt. Als je dat dan ziet, is zo leuk om te bedenken dat daar straks je eigen kindje in ligt! :)

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Hilse: gelukkig dat het allemaal goed gaat!

@romper: Ja, het wordt nu aftellen. Maar ik ga er wel vanuit dat ik over de 40 weken loop. Anders ga je nu al zo zitten wachten... Deze week ook een hoop afspraken overdag gehad en dat is wel lekker. Ik ben ook veel films aan het opnemen zodat ik altijd wel wat te kijken heb op tv. Kijk jij nog maar lekker naar Gooische vrouwen.

Wat ziet dat er schattig uit heh zo'n opgemaakt wiegje. Nu weet je dat die snel gevuld zal worden!

Bij mij kwam van de week de kraamzorg voor de intake. Ze vroeg best wel veel, over de elektrische apparaten, dweil, de kruiken werden grondig geïnspecteerd. Het kamertje heeft ze ook gezien. Matras van de wieg was niet helemaal perfect maar opzich goed voor de eerste weekjes. Werd er helemaal zenuwachtig van.... Gelukkig is mn vriend lekker nuchter dus die stelde mij wel weer gerust. We kunnen echt wel voor een kleine baby zorgen en als we ons gevoel volgen doen we het goed.

9. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1149 Romper, 22 nov 2012
    Laatst bewerkt: 22 nov 2012
    Wat is dat toch verschillend per kraamzorginstantie. Vrouw die hier een paar weken geleden was voor de intake, heeft niets bekeken, alleen maar heel veel verteld. Ik vond het zelfs een beetje jammer dat ze helemaal geen kijkje nam op de babykamer. Je wil daar dan toch graag mee "pronken" ;)
    En tuurlijk kunnen jij en je vriend straks prima voor de kleine zorgen! Voor iedere ouder is alles nieuw bij de 1ste en je moet het alleen maar als prettig proberen te ervaren, dat de kraamzorg je tips geeft. Uiteindelijk zal je je eigen weg bewandelen, maar vast wel iets meenemen van wat ze je hebben meegegeven.
    Zoveel mensen, zoveel meningen, ook als het gaat om baby's en de opvoeding daarvan. Maar de kraamzorg mag je vanuit gaan dat die er wel verstand van heeft.

Afleiding zoeken en jezelf bezig houden valt niet meer mee aan het einde van je zwangerschap. Zeker als je over de uitgerekende datum bent. Je lichaam is niet meer in staat om nog van alles te doen, je bent dan echt op. Ik mag over mijn hele zwangerschap niet klagen, maar nu voel ik me echt topzwaar en is wandelen voor mijn plezier er ook niet meer bij. En hoe dan ook, je gedachten kun je niet helemaal verzetten. Op een gegeven moment wil je gewoon bevallen en dan houdt dat je heel erg bezig. Plus dat je van iedereen de vraag krijgt of de kleine er al is.
    Overigens ga ik er al vanuit dat de kleine niet uit zichzelf komt, maar dat neemt de hoop van iedere dag niet weg dat hij/zij komt.

@Hilse: fijn te lezen dat het goed met je gaat!

10. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @romper: Ik kan me voorstellen dat je het zat wordt. Alles is er helemaal klaar voor, en je zit daar eigenlijk maar wat te wachten. hihi.....

@Vogeltjes: Ik ben gewoon in dienst bij mijn vriend. Dat hebben we extra zo gedaan. Hij wilde wel dat de zaak van ons samen zou worden, maar ik wil dat niet. Ik wil niet die verantwoording en als het fout gaat dan is mijn geld gescheiden van de zaak en krijg ik gewoon een uitkering. Dan hebben we tenmiste nog iets van zekeheid. Het is ook meer 'zijn' zaak dan de mijne, hij is er veel meer (dag en nacht) mee bezig en voor mij is het gewoon werk.

@Hilse:Fijn dat het nu allemaal zo goed gaat!!

11. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Romper, kan me voorstellen dat het wachten nu echt lang duurt!
    Ben benieuwd of je gevoel klopt over dat de beeb niet zelf komt hihi. Wat is het beleid bij jullie qua inleiding?

@Vogeltje, dat is wel slim idd dat je gewoon medewerker bent dan!

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lotje: Mijn vriend gaat over een jaar het bedrijf van zn vader en oom overnemen. Nu heb ik verder niets met het bedrijf te maken maar we hebben ook in het testament en samenlevingscontract opgenomend dat alles gescheiden is. Als er iets met het bedrijf gebeurt dan behoud ik gewoon nog mn eigen geld.

@Romper: Word je nog gestript door de vk? Ik weet dat mijn vk vanaf 40 weken gaat strippen. Kan mij voorstellen dat je nu echt aan het wachten bent... Afleiding zoeken is makkelijker gezegd dan gedaan als je niet meer zo flexibel bent.

Ik ga vanmiddag maar een poging wagen om gordijnen te maken. Nooit gedaan maar we hebben een heel handig ophangsysteem van de ikea zodat je niet allerlei moeilijke dingen hoeft te doen... Hopen dat het lukt!

13. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Vogeltje, ja precies afleiding zoeken is makkelijker gezegd dan gedaan denk ik haha!
    Hier laten ze je niet langer dan 41 weken doorlopen in het ziekenhuis.. Ben benieuwd haha!

Meisje uit een ander forum is plots bevallen met 22 weken.. 't Jochie heeft maar een half uurtje geleefd, zo super sneu :(

14. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    22 weken...jeetje, dat is idd veel te vroeg voor een kindje om te kunnen overleven. Wat ontzettend triest... :(

Met 40 weken is er de mogelijkheid bij mijn vk om te laten strippen. Verder heb ik zelf aangegeven niet te lang door te willen lopen, dus als het goed is kan ik nog net voor de 42 weken worden ingeleid.
    Maar ik hoop stiekem toch dat de kleine uit zichzelf komt. Over strippen lees ik hele verschillende meningen hier op het forum. De ene heeft er achteraf spijt van, omdat het veel pijn deed en niets uit heeft gehaald en de ander is er wel mooi door bevallen.
    Mijn zus is bij alle 3 haar dochters gestript en ook alle 3 de keren daardoor bevallen. Ik denk dus dat ik me wel laat strippen, liever dan dat het risico steeds groter word dat het misschien niet goed gaat met ons kindje.

@Vogeltje: lukt het met het maken van de gordijnen?

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja strippen kan wel even pjnlijk zijn!

Eén gordijn is af... nu de andere helft nog. Nog best een hele klus, het zijn van die grote lappen. Ze moeten natuurlijk ook precies even groot zijn... Ga maar meteen verder anders heb ik geen zin meer.

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is gelukt! Had nog nooit gordijnen gemaakt dus vind het goed gelukt. Scheelt dat ik een heel handig ophangsysteem van ikea heb. Je hoeft de gordijnen alleen aan knijpertjes te hangen.

17. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel mooi!! Fijn dat het gelukt is!

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Romper: Ben je de dag weer doorgekomen?

Ik heb vandaag de babykamer 'afgemaakt', babykleertjes gewassen en pakken luiers gekocht! Weer een stapje dichterbij. Van het weekend moet ons bed echt omhoog. Hoop dat ik er dan nog makkelijk in en uit kom want zo groot ben ik niet... :)

19. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @ vogeltjes: mooi hoor! Super dat je dat allemaal zelf kunt!

@romper; ik zal niet elke keer vragen of er al nieuws is. Kan ke voorstellen dat je daar een beetje kriegel van wordt.

@ hilse: bah wat een rotnieuws. Altijd akelig om te lezen dat het verder in de zwangerschap ook nog fout kan gaan :(

20. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou meiden, nog niks hier... :)
    Vandaag op controle bij de vk geweest, alles is nog goed met onze uk en mijn bloeddruk was ook goed. Wel iets hoger dan de vorige keer, maar dat schijnt normaal te zijn als je tegen de bevalling aanzit.
    Als onze uk er voor volgende week nog niet is, gaan ze me strippen. Ik hoop dus heel erg dat hij/zij voor die tijd uit zichzelf komt!

Leuk he Vogeltje, dat shoppen voor de kleine? Zelfs luiers shoppen is leuk, hihi... :)
    Wij hebben een boxspring en die valt bijna niet hoger te zetten. En de hoogte scheelt niet zoveel met wat het moet zijn, dus we hebben het in 1ste instantie zo gelaten. Als de kraamverzorgster er problemen mee heeft, doen we er 2 extra matrassen op. Ik hoop voor je dat je geen opstapje bij je bed nodig hebt ;)

@Lotje: met jou ook alles goed?

Deel Deze Pagina