Hoe is het meiden? @romper: ben heel benieuwd! Ga er vanuit dat je heerlijk aan het genieten bent! Hier alles nog rustig. Wel erg last van darmen. Hopen dat het snel weer afzakt.
@vogeltje, vervelend die darmen! Ben ook heel erg benieuwd naar Romper! Hihi Hier alles wel goed, geen bijzonderheden eigenlijk.. Saai he
Hee meiden! Nu ik hier toch wakker lig met een inmiddels weer bij me liggend, heerlijk slapend meisje, kan ik wel even kort berichten Uiteindelijk is om 19.21u op 25nov onze prachtige dochter (roepnaam) Phileine (2de roepnaam) Famke geboren! Een hele verrassing, want ik had echt gedacht dat we een jongen zouden krijgen! Alles is goed gegaan, moesten alleen 1 nachtje in het zkh blijven, omdat haar temperatuur wat achterbleef. Maar dat is helemaal goedgekomen! Ze weegt 2950gr , is 51cm lang en heeft al een behoorlijke bos, zwart haar! Deze 1ste dagen zijn erg hectisch, ben bijna fulltime bezig met het geven van borstvoeding... Best vermoeiend en wat frustrerend af en toe, maar het hoort erbij Maar Phileine is een heel lief meisje hoor!! Ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat, maar ik moet nu nog even een oogje dicht gaan doen... Dus ik lees binnenkort gauw bij! Voor Vogeltje begint het iig ook allemaal dichterbij te komen he, spannend!
Gefeliciteerd met de geboorte van phileine! Wat een mooie naam!! Is je bevalling ook goed gegaan? Ik hoorde al dat die eerste dagen niet alleen maar leuk zijn omdat je veel bezig bent met voeden. Ik heb daarom nog wel even getwijfeld over bv. Maar wil er wel voor gaan omdat het toch het beste is. Hier zijn de darmen weer rustig. Alles staat nu wel zo'n beetje klaar dus ze mag komen
Gefeliciteerd romper! Leuk een meisje en wat een mooie naam. Ik kan me voorstellen dat die eerste dagen hectisch zijn, maar geniet ervan!! @vogeltjes: fijn dat je darmen weer rustig zijn! Wordt je ongeduldig?? Ik kan me voorstellen dat ze mag komen, nou toch alles klaar is. Hier vannacht behoorlijk buikpijn en wat rugpijn gehad. Ook weer wat roze bloed verloren, dus vriendlief en ik hebben de hele nacht wakker gelegen. Nu is de buikpijn wat gezakt, maar nog steeds een beetje roze. Zo toch maar even de vk bellen. - Zucht- ik dacht dat ik die onzekere weken nu wel had gehad...😟
@Romper, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje!! Mooie namen zeg!! Fijn dat alles goed is! Hoe is de bevalling gegaan? Succes met de bv en geniet van elk moment! @vogeltje, spannend voor jou nu zeg! Laat maar komen hihi @lotje, oeh meis wat lastig! Toch maar even de vk bellen ja. Ben je ook geruster!
@lotje: wat vervelend die pijn! Ik zou inderdaad maar even bellen. Heb zelf welde hele zw.schap door bloedverlies gehad. Ik had het ook altijd na sporten if seks. Bij mij wordt het nu ook weer wat meer. Hoop dat de vk je gerust kan stellen.
vanmorgen de vk toch maar gebeld en om me gerust te stellen mocht ik gelijk komen. Hartje geluisterd en dat was prima, urine gecontroleerd en die zag er ook netjes uit. Maar omdat ik toch al vaker bloedverlies heb gehad, wilden ze toch ff kijken of ze konden zien waar het vandaan kwam. Dus naar de gyn. Weer in een potje piesen, ook hier niks bijzonders gevonden. Daarna een echo en de kleine deed het prima, was ontzettend wild aan het doen dus ze heeft bijna geen foto's kunnen maken. Maar alles zag er keurig uit, ook de bm was helemaal netjes. Daarna met een eendenbek naar mijn bmm gekeken en toen zei ze meteen al dat het ws daar vandaan kwam. Ze heeft met zo'n stokje wat weefsel weggehaald en zodra ze met het watje aan mn bmm kwam begon het flink te bloeden. Volgende week krijg ik de uitslag van die testen, maar ze zei dat ze niet verwacht dat daar iets uitkomt. Het bloed komt duidelijk van mn bmm. Die is gewoon supergevoelig. Daar is niks aan te doen, dat heb je of dat heb je niet en kan helemaal geen kwaad. Ik moet er alleen rekening mee houden dat ik regelmatig buikpijn/rugpijn of wat bloedverlies kan hebben. Ik mag gewoon alles blijven doen. Pff, wel een hele opluchting zeg! Buikpijn en bloedverlies is niet leuk maar nu ik weet dat het geen kwaad kan, is het veel beter te hebben! Ze heeft ook stiekem even gekeken of ze kon zien of het een jongetje of een meisje is. Ze kon het niet met zekerheid zeggen omdat het nog te vroeg is en de kleine niet stil wilde liggen, maar ze dacht te zien dat het een jongetje is!! Dat is ook mijn gevoel!! Ik ben weer helemaal opgelucht en gerustgesteld en blij!
Wat goed dat je gebeld hebt! Nu weet je zeker dat je je er niet druk om hoeft te maken! Fijn joh! Ben benieuwd of ze gelijk heeft over het geslacht. Nu weer lekker genieten!
ja ben zo opgelucht!! En dan is het mooi verdeeld hier he? 2 jongens en 2 meiden! Gisteren hebben we onze kinderwagen binnen gekregen dus die gaan we straks even in elkaar zetten en 'proefrijden' haha...... Gisteravond had ik daar weinig zin in, is dan zo'n dubbel gevoel. Je bent zo blij met je babyspulletjes en maakt je tegelijk zo'n zorgen of het wel goed gaat.....
Ja dat kan ik mij voorstellen! Hier staat de kinderwagen nog in de doos.. die moet nodig in elkaar worden gezet... Toevallig had ik vanmorgen wat steken in mn zij toen ik in bed lag. Toen ik daarna naar de wc ging had ik ook weer wat bloedverlies.... dus waarschijnlijk hebben we hetzelfde kwaaltje Hier net terug van de oogkliniek. Vriend zn ogen zijn gelaserd. Hij heeft er nu best wel pijn aan wat hem tegenvalt. Hij ligt nu lekker op de bank met zonnebril op. Om het kwartier moet ik zn ogen druppelen.
Lotje, wat fijn dat je mocht komen zeg! En dat je gerustgesteld bent! Goed nieuws! En ben benieuwd of het idd een jongetje is! Dan is het mooi verdeeld idd haha! Vogeltje, oef dat is vaak zeg om t kwartier! Hopelijk gaat het gauw beter! Vervelend jullie kwaaltjes, maar gelukkig doet het niks! Romper, hoe heet jullie meisje??
@hilse: ja ben idd erg blij dat ik mocht komen. De vk zei dat ze me ook wel aan de telefoon gerust hadden kunnen stellen, maar even hartje luisteren werkt toch beter. En nu ben ik dus echt gerustgesteld omdat ze nog even verder hebben gekeken. Ik ben ook benieuwd of het echt een jongetje is, maar ik denk het wel. Al vanaf het begin heb ik dat gevoel. @ vogeltjes: hoe is het nu met je vriend? Het is maar goed dat je verlof hebt
Gaat alweer heel goed met hem! Hij kan nu zien zonder bril! Ogen druppelen hoeft nu nog maar om het uur. Hij is ook al weer richting zijn werk. Vanmorgen zijn we op na-controle geweest en het zag er allemaal goed uit. Blijft toch iets aparts dat ogen laseren. Het is een korte behandeling en daarna had hij wel even last maar nu ziet hij gewoon alles en heeft hij er amper last meer van. Verder is alles hier rustig. Huis is al redelijk aan kant, veel sintinkopen zijn al binnen en heb al een gedicht gemaakt. Merk nu dat ik al een beetje ga wachten op de beeb terwijl het echt nog wel ffies kan duren!
fijn dat het goed gaat me je vriend. Lijkt me toch eng om te laten doen..het zal maar mis gaan. Maar wel fijn dat je dan geen bril of lenzen meer nodig hebt. Kan ie zijn kleine meisje staks goed zien Ik kan me wel voorstellen dat je gaat zitten wachten, dat doe ik nu al...haha! Gisteren zat ik de wagen te bekijken en besefte ik dat het nog heeeeeel lang duurt voordat er iets inligt. Ben nog niet eens op de helft. Dus ik kan me voorstellen dat het lastig is als je alles al helemaal klaar hebt staan. Het kan inderdaad nog wel even duren.
Hoi meiden, Van mijn kant nog geen nieuws hoor verder dan rommelende darmen kom ik niet... Ze mag nu ook nog wel even paar dagen blijven zitten tot na 5 december. Hoe is het bij jullie? Nog leuke sintdingen gedaan? Ik zat het begin van dit topic te lezen en het is nu ong een jaar geleden dat het gestart is. In 2012 zouden we stoppen met de pil. Nu een jaar later.... grappig hoe snel dit jaar is gegaan! Weet nog zo goed hoe we elkaar op de hoogte hielden van alle cyclussen, testen en eisprongen
@vogeltjes: ja voor jou nu echt de laatste loodjes!! ze kan beter ff wachten tot na sinterklaas. Zou wel een mooi kado zijn maar voor haarzelf is het straks leuker op een andere dag jarig te zijn. Iedereen een leuke sinterklaas gehad of komt ie woensdag? Hier zaterdag sinterklaas gehad bij schoonouders. Schoonmoeder had ook een pakje gemaakt "voor de baby" superlief, maar toen begon mijn schoonzus opeens te zeggen dat ze het belachelijk vond want sinterklaas was voor kinderen en niet voor ongeboren babys... Nou ja... Das toch ook een kindje? Ik vond het vooral sneu voor schoonmoeder. Die was blij dat ze eindelijk iets voor de kleine mocht kopen (de eerste maanden wilde ik dat niet) Ik heb maar gezegd dat sinterklaas voor iedereen is en dat we heel blij zijn met het kado ( een superleukr mobile met liedjes en lichtjes) komend weekend vieren we bij mijn ouders en ik weet zeker dat wr dan ook pakjes voor baby bij zullen zijn. Net als voor onze hond en mn paard Dat was ik ook nog aant denken laatst, wie had dat een jaar geleden kunnen denken dat we nu allemaal zwanger of zelfs al bevallen zouden zijn?? Wij wisten toen nog niet eens dat we echt zouden stoppen met de pil.
Wat een rare opmerking van je schoonzus. Ik heb zaterdag met de sch.fam sint gevierd en daar zaten ook pakjes voor de baby bij. Woensdag vier ik het met mn eigen fam en dan zal er vast wel wat tussen zitten heeft je schoonzus zelf kinderen? Wij wisten idd een jaar geleden ook nog niet dat we gingen stoppen. Wel al over gehad maar nog niet directe plannen.
Ja, het rare is dat zij zelf 2 kinderen heeft en die kregen ladingen kadoos. Dus inderdaad een vreemde opmerking, maar zo is zij nu eenmaal. Wat er in een jaar veel kan veranderen he? Hihi, ben benieuwd hoe we volgend jaar in december terugkijken!
@Vogeltje, hihi ja grappig he! Waar blijft de tijd!! We zijn allemaal een stuk verder nu! Echt leuk @Lotje, heh wat een gemene opmerking eigenlijk! Wij hebben ook een cadeautje voor sinterklaas voor de kleine. Voor Nora en hem het zelfde, beide een pakketje met pyjama en knuffel van woezel of pip in een pakketje van de AH. En verwacht ook nog wel wat van de andere mede vierders! De buikbaby's horen er nu ook al bij toch! Hihi