@Vogeltjes: Wordt toch een kerstkindje!! Ik kan me voorstellen dat je een beetje kribbig wordt van al dat bezoek, hoe goed bedoeld ook. Spannend hoor!!!
@vogeltje, al over inleiden gehad? Kerst duurt wel lang idd! Wij zijn onderweg naar huis mét puppy! Puck!
@Vogeltje: ik zie dat je nu 2 dagen over je uitgerekende datum heen bent, spannend! Ik zou ook worden gestript met 41 wkn, maar dat was net niet nodig. Hopelijk besluit jouw kindje ook nog helemaal uit zichzelf te komen! Ik duim voor je!
Hé Meiden..... Terug van een tijd weg geweest...... @Romper; van harte gefeliciteerd met de geboortje van jullie dochter!!! Ik heb geprobeerd wat terug te lezen, maar je kunt je voorstellen dat het bijna geen doen was....... Hoe was de bevalling? Heeft het lang geduurd? Ben je thuis of in het ziekenhuis bevallen? @Vogeltje; spannend...... het kan elk moment gebeuren!! En inderdaad binnen twee weken heb je je kindje in je armen!! @Lotje; bijna de twintig weken echo. Inderdaad spannend, maar zo mooi om je kindje zo duidelijk te zien!! Vanaf de twintig weken echo kon ik pas echt heerlijk genieten en had ik veel meer vertrouwen! @Hilse; ik zie dat je een jongentje verwacht! Leuk! En bijna de 3d/4d echo! Leuk vooruitzicht! Ik heb een tijd lang niet gekeken op het forum. Heb een zware tijd achter de rug gehad. Veel nare dingen privé gebeurd waar ik liever niet op dit forum over praat. Ik wil me op dit forum liever bezig houden met mijn zwangerschap. Met de zwangerschap gaat het namelijk wel super goed!!. Ben inmiddels bijna 34 weken. Tijd gaat nu wel heel snel, zeg! Lotje en Vogeltje; weten jullie het geslacht ook al? Wij hebben er voor gekozen om het geslacht niet te weten. Ben nu wel heel nieuwsgierig aan het worden! Ik val misschien een beetje veel in de herhaling voor jullie, maar het is teveel om al jullie berichten terug te lezen....... Ik hoop dat jullie dat begrijpen en het leuk vinden dat ik zo nu en dan weer aansluit op het forum!!
@annet: welkom terug! Natuurlijk hartstikke leuk als je weer af en toe meeleest/ reageert. Fijn dat alles goed is met de kleine, ondanks alle nare dingen die je hebt meegemaakt. Is het nu weer wat rustiger? Het schiet voor jou ook al aardig op he? Spannend! Ik kan me voorstellen dat je nieuwsgierig wordt, ik hou het nu al bijna niet meer uit! Wij weten de 27ste wat het wordt, maar waarschijnlijk een jongetje. Op een eerdere echo dachten we wat te zien maar hij wilde niet stilliggen en het was nog te vroeg om met zekerheid te kunnen zeggen. Ik vindt deze echo heel spannend, het is inmiddels al zo ons kindje...... Dat gevoel had ik bij de 12 weken echo nog niet zo.
@Vogeltje: gefeliciteerd!!! Wat een leuke naam!! Lekker genieten met zijn drietjes!!! Ben heel benieuwd naar je bevallingsverhaal, maar rust eerst lekker uit en geniet van jullie Saar. @Annet: gezellig dat je er weer bent! Toevallig dacht ik bij mijn vorige post nog aan je, vroeg me af hoever je zou zijn. 34 wkn dus! Gaat snel he?! Fijn dat het met je zwangerschap allemaal goed gaat! Hopelijk gaat de rest ook allemaal snel beter.
Nou hier istie dan: ons jochie! Haha hij had eerst wat moeite met zich te laten zien. Telkens z'n handjes, armpjes EN een beentje voor z'n gezichtje. Maar op den duur luisterde hij toch naar mama Meerdere foto's staan in m'n album
Hoi meiden, Even een berichtje tusendoor. De dagen vliegen voorbij! Voeden kostte wat moeite maar gaat nu lopen. Laat mij heerlijk verwennen door de kraamverzorhster. Zal later weer wat meer schrijven! @hilse: wat een mooi ventje!
Vogeltje...van harte gefeliciteerd!! Lekker genieten en lekker laten verwennen!! Hilse; mooie foto! Echt een jongens koppie!!
@annet, welcome back! Fijn dat je zwangerschap alles goed gaat! Hoop dat je je verder ook goed voelt meid! @vogeltje, geniet er lekker van!!
@ hilse: wat leuk zeg! Heerlijk om je mannetje zo even te kunnen zien. @ vogeltjes: fijn dat alles goed gaat!
Had net een heel verhaal getypt, valt de computer uit.. :S Nog maar een poging. Maandagavond half 12 begonnen de weeën. Het waren meteen rugweeën. Ik wilde nog even tussendoor gaan slapen maar de weeën kwamen al heel snel vaker en regelmatig. Best lastig op te vangen omdat het rugweeën waren. Rond kwart over 3 verloskundige gebeld. Ze was er om kwart voor 4 en had toen al 7 cm ontsluiting. De pijnlijke weeën hadden dus wel hun werk gedaan. Om 5 uur had ik persweeën en mocht ik beginnen. Dit duurde wel wat langer. Ik was een beetje te strak van onder. Na anderhalf uur persen was het een beetje de vraag of het ging lukken en of we misschien naar het ziekenhuis moesten. Toch alles op alles gezet en uiteindelijk was ze ver genoeg voor een knip. Toen de knip was gezet was ze er in één perswee uit om 7 voor 7. Verder ben ik niet ingescheurd. Saar was erg misselijk en dronk niet. Woensdag begonnen met kolven en fingerfeeding. Ik geef genoeg melk. Vandaag is het voor het eerst gelukt om uit de borst te drinken. Saar is een superlief en zoet meisje. Bij geboorte 2840 gram en 50 cm. Ik ben nu nog lekker van de kraamweek aan het genieten. Ik lig al lekker de hele week boven in de slaapkamer. Door het vele persen ben ik erg beurs van onder, lopen en rechtop zitten is niet zo prettig. Je rust ook beter uit in bed dan als je beneden zit. Dan doe je te veel. Ik heb een superlieve kraamverzorgster. Ik zal haar heel erg gaan missen als ze weer weg gaat. Bijzonder hoe je een band met zo iemand opbouwt. Ik geniet nog even verder @Annet: welkom terug. Fijn dat het goed gaat met je zwangerschap!
Hoi meiden, Wat is het rustig gaat alles goed? Hier ligt saar nu aan de borst. Aanleggen vind ik altijd lastig maar ze drinkt wel goed. Vind het wel moeilijk soms om wakker te worden.... Slaap je net lekker oshet alweer tijd!
@Vogeltje. Bedankt voor je bevallingsverhaal. Aangezien de bevalling bij mij ook nadert vond ik het fijn om te lezen. Wel spannend zeg dat je misschien nog naar het ziekenhuis moest gaan! Fijn dat Saar uiteindelijk lekker thuis is geboren..... En ook fijn dat de borstvoeding nu op gang komt. Lijkt me inderdaad wel heel zwaar! De kraamzorg is alweer zeg, zeker? Is je vriend/man nog thuis? Het lijkt me toch echt best wel zwaar de eerste weken!! Dus alle hulp maar aannemen en lekker genieten van iedereen die je wil helpen, of niet?!~ Lekker genieten van jullie kleine meid!!! Hier gaat alles goed, alweer 35 weken! Begint nu wel dichtbij te komen.....!
@vogeltjes: Zo te lezen heb je toch een vrij vlotte bevalling gehad. Ben je inmiddels wel gewoon op of lig je nog in bed? Fijn dat ze nu goed drinkt, ik kan me wel voorstellen dat het zwaar is. Je bent ook helemaal uit je ritme enzo. Zal wel een hele bijzondere kerst voor jullie zijn geweest, of heb je daar weinig van meegekregen?? @Annet: Voor jou schiet het inderdaad ook al op. Fijn he, dat we even van onze voorgangsters kunnen 'afkijken' hoe het allemaal gaat Voel je je nog goed of begin je het langzaam zat te worden?? Hier zometeen 20 weken echo, ben nu wel echt zenuwachtig aan het worden...... Verder gaat het goed, ik voel de kleine nu regelmatig, en als ik op mijn buik druk, krijg ik op die plek een schopje terug. Zo leuk! Ik voel me prima, heb genoeg energie, wat ik ook wel nodig heb de komende weken, want morgen gaan we naar de notaris en 16 januari verhuizen we naar het pand boven de winkel. Ik heb thuis al wat in aan het pakken en mijn moeder komt komend weekend helpen.
@Vogeltje, bedankt dat je je bevallingsverhaal met ons wilde delen! Vond het ook fijn om te lezen. En ben blij dat alles goed is gekomen! En dat ze nu de smaak te pakken heeft met het drinken. Kan me voorstellen dat dat heel vermoeiend is in het begin zeg! En ook dat ze zo vaak komt. Ons hondje Puck is 's nachts ook een paar keer wakker maar dan hoeft ze alleen te plassen hihi @Annet, voor jou schiet het idd ook al op zeg! 35 weken alweer! @Lotje, veel plezier meid! Komt vast helemaal goed! En wat gaaf dat je de beeb lekker voelt al! Leuk he die reacties!! Meiden, wat hebben jullie in je vluchtkoffer?? Ik wou die zo langzamerhand eens gaan klaarzetten. Word er zenuwachtig van dat ik het nog niet heb en voor elkaar moet maken. Net als van ''alle'' andere dingen die nog moeten. Gaan morgen naar het gemeentehuis eens navragen over alles want vl heeft de baby nog niet erkend etc. en zijn niet getrouwd oid. Gister aangemeld bij nieuwe verzekering daar ben ik ook erg benieuwd naar. Dan daar nog aangeven dat ik kraamzorg heb aangevraagd, dat ook nog uitzoeken. Al dat soort dingen dus, aahh brr wil alles klaar hebben (A) haha!