2012, stoppen met de pil!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by lyss, Dec 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Goed nieuws annet! Altijd fijn om te horen!

Het shoppen is wel gelukt ja, we hebben alles!! Haha, we gingen eigenlijk voor een kamertje, maar we werden zo fijn geholpen dat we ook maar meteen de rest van de lijst hebben afgewerkt. We moeten nu alleen nog een babyfoon en dan zijn we helemaal klaar. En alles wordt netjes na de verhuizing/ verbouwing thuisgebracht dus beter kan niet. Ben nu wel heel blij dat dat allemaal geregeld is!

2. Hilse

Hilse Niet meer actief

@annet, fijn dat alles goed is!

@Lotje, hahah leuk dat alles al geregeld is! Lekker geshopt dus:D

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @annet: fijn dat de waardes goed zijn! Gaat hard nu! Ook al kan het nog even duren je weet dat je binnen nu en 5 weken je baby in je armen hebt!

@lotje: wij hebben ook veel in een keer gekocht. Scheelt een hoop bezoekjes aan babywinkels met vriend! Alweer lekker over de helft joh en de verhuizing komt ook steeds dichterbij!

@hilse: hoe is het met jullie hondje?

@romper: hoe zien jouw nachten eruit?

Het voeden van saar liep nog niet echt lekker. Het deed veel pijn en saar kwam niet goed aan. Lactatiekundige is geweest. Superlief mens met goede tips! Nu voed ik met tepelhoedjes. Saar komt aan en ik heb geen pijn! Saar heeft nu wel last van krampjes. Ze krijgt natuurlijk ineens veel meer eten!

4. annet03

annet03 Lid

Jan 26, 2012
    85
    0
    0
    @Vogeltje; wat goed dat je er een lactatiedeskundige erbij hebt gehaald! Blijft het nu goed gaan? En ben je al een beetje aan je kleintje gewend?!

@Lotje; wanneer is de verhuizing!? Lekker de anderen het werk laten doen, hoor! Lekker van profiteren!

@Hilse; met jou ook alles goed? Suiker nog steeds goed?

@Rompertje; jij bent nu inmiddels al een ervaren mamma, denk ik?

Morgen ben ik 38 weken zwanger! Echt apart om ineens zover te zijn! Het voelt nog helemaal niet zo ver! Heb het idee dat ik het nog wel een hele tijd zo kan volhouden! Ik ga er dan ook vanuit dat de kleine nog wel even blijft zitten! Maar ja, je weet het nooit. Vandaag het bed op bierkratten gezet (klossen pasten niet). Jeeh, wat is dat hoog zeg!!

5. Hilse

Hilse Niet meer actief

@vogeltje, hondje gaat goed! Ze gaat nu zelf al naar de deur meestal als ze eruit moet en s nachts hoeft ze er bijna niet meer uit! :)

@annet, wow alweer 38 weken! Gaat snel hoor! Fijn dat je je ng zo goed voelt! Top hoor:)
    Hier gaat het ook wel goed. Suiker is onder controle voor nu.
    Heb maandag een groei echo ben heel benieuwd hoe die eruit ziet!

6. Romper

Romper Bekend lid

Feb 3, 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee meiden!

Sorry dat ik hier de laatste tijd zo stil ben! Maar ik kom gewoon tijd tekort ;)

Fijn om te lezen dat bij de zwangeren nu alles goed gaat!

@Hilse: spannend ook, de groei-echo!

Met Phileine gaat het erg goed. Ze groeit heel goed en slaapt de nachten al bijna door. Soms komt ze' s nachts 1x om voeding en andere keren slaapt ze de hele nacht door.
    Vandaag is ze 3 uur wezen wennen op het kdv. Best moeilijk om je kindje achter te laten na haar 7 weken bij je te hebben gehad. Heb dan ook wel een traantje weggepinkt toen ik naar huis ging. Maar de 3 uur vlogen gelukkig voorbij en het is hartstikke goed gegaan met Phileine :)

Hoe gaat het met jouw kindje, Vogeltje?

Voor Annet komt de bevalling ook steeds dichterbij, spannend hoor!

@Lotje: wat een heerlijk gevoel he om alles in huis te hebben?!

7. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    @Hilse: wat een braaf hondje dan!!

@Annet; Nu schiet het inderdaad op voor je. Ik vind mijn zwangerschap opeens ook heel snel gaan. In het begin leek 9 maanden echt eindeloos....

@Romper: we snappen wel dat je geen tijd voor ons hebt hoor ;) FIjn dat ze het meteen zo goed heeft gedaan op kdv. Lijkt me ook heel moeilijk om je kleintje daar achter te moeten laten.

@Vogeltjes: Hoe gaat het nu met voeden?

Hier midden in de verbouwing/verhuizing dus totale chaos.
    Onze spullen zijn allemaal hier, maar alles zit nog in dozen want we kunnen nergens vooruit. Toen we op de logeerkamer een inbouwkast weghaalden keken we zo naar buiten...dus die moest opnieuw gestuuct en nieuw plafond. Dat wordt op dit moment gedaan en is bijna klaar. De keuken is ook gestuuct en is nu aan het drogen en de woonkamer is nu net geschilderd, dus die kan morgen ingericht worden.
    Gelukkig komen mijn lieve ouders morgen weer helpen, want ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Gisteren veel te veel gedaan, dus ik kan bijna niet lopen vandaag van de rug/heuppijn. Dus maar even rustig aan gedaan. (wat er veel moeite kost want ik wordt erg kriebelig van al die rommel en dozen)
    Morgen gaat mam aan de slag in de keuken, eerst heeeeel goed schoonmaken, want het is zooo vies. Ik vraag me af of die mensen ooit echt goed hebben schoongemaakt :(
    En pap gaat het halletje en de gang schilderen. Mam blijft bijna de hele week, dus dat geeft me wel wat rust.
    En begin februari beginnen ze aan de zolder, die zou met 2 weken klaar zijn dus eind februari hoop ik dat alles een beetje klaar is en we eindelijk aan de babykamer kunnen beginnen.
    Pfff en dan ga ik NOOIT meer verhuizen.

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @lotje:klinkt als een flinke verhuizing! Gelukkig kan je nu bijna de babykamer inrichten!

@annet:Spannend! Nog ffies!

@romper: Het lijkt mij ook verschrikkelijk moeilijk om mn meisje ergens achter te laten... hoe gaat het bij jou met de bv? hoe vaak geef je nog?

@Hilse: Hoe is het? Lekker dik buikje?

Met Saar gaat het goed. Ze groeide eerst niet zo hard maar het gaat steeds beter. Ook de bv gaat nu heel goed. Vind het nu ook leuk om te doen!
    Het is wel wennen hoor meiden! Het is niet altijd een roze wolk waar je op zit.... merk wel dat het nu steeds wat beter gaat! Wil jullie niet ontmoedigen hoor, maar ik had graag van te voren willen horen dat je echt niet elke minuut van de dag hoeft te genieten en dat het ook echt wel eens zwaar is! Ik voelde mij heel erg schuldig als ik niet aan het genieten was...

9. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    @ vogeltjes: wij krijgen hier op zwangerschapscursus een hele " les" over! Ze noemde het een grijze wolk met roze plekken. Dus het is heel normaal dat je niet steeds op een roze wolk zit. Dat is met zwanger zijn toch net zo? Vorig jaar om deze tijd dachten we ook dat we 9 maanden met een dikke buik op een roze wolk zouden zitten...;) maar ik snap je schuldgevoel wel. Ik heb soms ook geen zin meer in zwanger zijn en dan voel ik me ook schuldig naar onze kleine toe.

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed dat ze het daar over hebben! Ik heb dat echt gemist! En die roze plekken worden steeds groter hoor!

11. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Das fijn om te horen, vogeltjes!!

12. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Lotje, hele verbouwing meid! Zet m op, er komt een eind aan!

@Vogeltje, blij dat het goed met haar gaat!
    Snap je schuldgevoel, daar ben ik ook bang voor hoor. Maar idd het is heel normaal en je meent het natuurlijk nooit tegen je kindje. Maar je bent ook maar een mens toch!

13. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hier dik buikje ja hihi groeit echt snel nu! Ook te zien aan m'n striae maargoed. Probeer nu bio oil maar eens kijken of dat helpt. Moet ik het wel geregeld opsmeren natuurlijk hihi

14. Romper

Romper Bekend lid

Feb 3, 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Vogeltje: zo herkenbaar! Hier is het ook echt niet altijd een roze wolk hoor! Heb ook best weleens huilmomenten gehad, dat ik er even klaar mee was. Ik heb van een collega en tijdens de zw.cursus wel te horen gekregen dat je na de bevalling niet altijd op een roze wolk vertoefd. Maar je weet pas echt hoe het is, wanneer je zelf bent bevallen.
    Maar idd begint het steeds leuker te worden. Phileine is nu alweer bijna 8 weken! Ze slaapt vaak al hele nachten door, heerlijk is dat!
    Bv gaat wel goed, maar Phileine spuugt vaak na de voeding en heeft veel last van darmkrampjes. Soms laat ze mijn borst los, begint ze te krijsen, hapt ze weer, drinkt even, laat opnieuw los en begint weer te krijsen. Dan word ik wel onzeker. Binnenkort even telefonisch contact met een lactatiekundige, dan zal ik het bespreken.
    Vanaf begin van de middag wil ze trouwens vaak nog om de 3 uur voeding. Drinkt Saar veel?

@Hilse: leuk he, een zw.buikje?! Ik mis dat wel.. Vind het nog zó mooi als ik zwangere vrouwen zie!

@Lotje: idd, een beetje rustig aan doen hoor! Dit is niet goed voor jou en je kindje!
    Kijk uit dat je geen last krijgt van bekkeninstabiliteit.

Fijn weekend allemaal!

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @romper: Saar komt meestal om de 3 uur en 's nachts om de 4 uur. Soms overdag ook een keer 4 uur als ze aan het slapen is. 's Nachts geef ik johannesbroodpap erbij. Ze heeft veel last van de voeding die terugloopt. Dit helpt wel een beetje. Heerlijk dat Phileine al vaak doorslaapt! Dat lijkt mij zo fijn :)

16. annet03

annet03 Lid

Jan 26, 2012
    85
    0
    0
    @mamma's; Even een vraagje aan jullie. Is het raadzaam om maandverband in huis te hebben voor na de bevalling?! En zo ja, wat voor maandverband?! En waren er verder nog dingen waarvan je van te voren dacht; dat hebben ze vast niet nodig terwijl ze dat zeer zeker nodig hadden?! Ik lees bijvoorbeeld ook dat ik een maatbeker moet hebben?! (Heb ik dus niet)........?!

17. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maatbeker? Denk om te spoelen als je gaat plassen. Ik gebruikte zo'n spaflesje.
    Maandverband: kotex, daar zit geen plastic in dus dat broeit niet! Als je bv gaat geven kompressen.

Verder heb ik in de kraamweek nog zoveel bij moeten laten halen... Vooral vanwege de bv. Oja, zorg voor heel veel hydrofiele doeken!

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

@vogeltje, wat is heel veel? Hihi :p

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had er 12 en heb er toen nog 5 bij laten halen. Je gebruikt ze overal voor! Aangezien ik niet dagelijks wil wassen...

20. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hihi oke. Lijkt me ook fijn idd om genoeg op voorraad te hebben ipv gauw weer te moeten wassen!
    Volgens mij heb ik er wel 25 ofzo :p

@annet, spannend voor jou nu meid! Heb je alles een beetje voor elkaar voor je gevoel? Ben je er klaar voor? Voor zover dat kan hihihi

Share This Page