2012, stoppen met de pil!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by lyss, Dec 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annet03

annet03 Lid

Jan 26, 2012
    85
    0
    0
    JA, ik ben er zeker klaar voor en voor zover ik weet heb ik alles in huis! Kom maar op! Maar ik heb nog steeds het gevoel dat het nog wel eventjes op zich laat wachten....... ik hou jullie op de hoogte :)

Thanks nog voor de tips!

2. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @annet: spannend!!! Het gaat nu echt heel hard!

@hilse: 25 is wel genoeg :) wanneer heb je verlof?

Met saar gaat het goed. Ze groeit beter! Ze heeft 's avonds en 's nachts veel last van reflux. Dat is wel sneu. Zit nu na de voeding een half uur overeind. Voor de nacht is dat best lang want voeden kost ook veel tijd.

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Vogeltje, aah wat sneu! Misschien helpt het om het bedje met hoofdeind iets omhoog te zetten. Wel eens ergens gelezen.

Hihi ja is wel genoeg he :p ach, beter teveel dan te weinig!
    Ik heb nu tijdelijk geen werk, dus heb al verlof hihi.
    Ik wil wel nadat de beeb er is weer een opleiding gaan doen.. In de avond :)

4. Sari123

Sari123 Actief lid

Jan 26, 2013
    499
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo ik ben nieuw op dit forum.
    Mijn man en ik zijn 8,5 jaar samen en 4 jaar getrouwd.
    Ik ben 28 en ben deze strip 2 pillen vergeten en toen hebben we tegen elkaar gezegd het juiste moment komt waarschijnlijk nooit.
    Ik ben gestopt in de 3e week.
    Heb nu 5 dagen geen pil gehad.
    Ik ben 10 jaar aan de pil geweest, tryginon.
    Ik ben gister begonnen met foliumzuur en wil nu wachten tot mijn menstruatie weer komt.
    Ik ben alleen doodsbang voor de verantwoording, alhoewel ik zeker weet dat wij die aan kunnen.
    Mijn man komt uit Togo (west Afrika) en krijgt dit jaar eindelijk zijn Nederlandse paspoort.
    Daarmee sluiten we ook wat stress volle jaren af.

Ik heb op dit moment hoofdpijn en ook buikpijn en lage rugpijn, eigenlijk mijn menstruatie tekenen.
    Hoe lang duurde het bij jullie voordat je cyclus weer op gang kwam?

Groetjes!

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @sari: welkom! Dit is een vruchtbaar topic want alle actieve leden zijn inmiddels zwanger of al bevallen. Hoop dat het voor jullie snel raak mag zijn!
    @cyclus: de eerste keer 35 en de tweede keer 42 dagen en was toen zwanger!

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    @annet: spannend!!!!

@ hilse: inderdaad beter teveel dan te weinig. Ik heb er 12 maar ga ook maar wat bijhalen. ;)

@ vogeltjes: ach das inderdaad erg sneu... Maar fijn dat ze het verder goed doet. Ben je al helemaal gewend aan het moederschap?

@sari: welkom! Een spannende tijd voor jullie! Ik heb 15 jaar de pil geslikt en het heeft echt wel een paar maanden geduurd voordat mn cyclus in orde was. Ik was hier de laatste en binnen 7 maanden zwanger. Wij hebben ook lang gewacht op het " goede moment" maar dat komt niet. Er was altijd wel iets wat eerst, beter of anders moest. Maar toen we eenmaal met de pil gestopt waren, wisten we zeker dat het goed was. En wij waren/ zijn ook wel eens bang voor alles wat komen gaat, maar dat is wel normaal denk ik. Het is ook niet zomaar iets!

7. Sari123

Sari123 Actief lid

Jan 26, 2013
    499
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor het warme welkom. Ik denk inderdaad dat het pas erg zou zijn als je er niet druk om maakt.
    Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik jullie goed nieuws kan vertellen ;).
    Eerst maar eens wachten op die fijne menstruatie.

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Sari, welkom!
    Hier na +- 7 maand zwanger geraakt. Toen was mijn cyclus nog steeds niet stabiel!! Maar dat hoeft dus niet per se te betekenen dat het dan niet lukt :):)
    Veel succes! En idd eerst maar de eerste menstruatie, eigenlijk onttrekkingbloeding, afwachten.
    Eerste echte menstruatie is pas hierna zonder de pil :p

@babykamertje: de gordijntjes hangen! :D
    Ik ga even wat foto's maken binnenkort en in m'n album zetten :)

9. Sari123

Sari123 Actief lid

Jan 26, 2013
    499
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik las dat het wel lang kan duren voor je cyclus weer 'normaal' is.
    Eerst de 4 weken foliumzuur vol maken en wachten op een bloeding.
    Nemen jullie naast foliumzuur ook nog andere vitaminen?
    Ik lees veel over etos zwanger worden vitamine.

10. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Sari, ik neem vanaf het begin al Davitamon Mama Plus visolie.
    Etos zwanger worden zijn de meningen over verdeeld, de helft zegt idd dat je er sneller zwanger van wordt. Alleen ik betwijfel of dat echt zo is hoor! Je lichaam moet het toch zelf doen denk ik dan.. Maar niet geschoten is altijd mis...

11. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Ik ben na een paar maanden die etos vitaminen gaan gebruiken, ik weet niet of het toeval was, maar mn cyclus werd toen wat korter. Ach, het kan natuurlijk nooit kwaad om extra vitamines te slikken. Ik kreeg er hele mooie nagels van ;). Maar ik geloof niet dat je er sneller zwanger van wordt. Nu slik ik ook multivitaminr met visolie van davitamon.

@ hilse: ben benieuwd naar de foto's!!

Hier gaan ze over 2 weken aan de zolder beginnen en eind februari zou het klaar zijn. Ik krijg nu ook echt zin om aan de babykamer te beginnen!

12. Sari123

Sari123 Actief lid

Jan 26, 2013
    499
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanochtend ongesteld geworden. Niet echt maar een onttrekkingsbloeding. Nu dus de 4 weken vol maken met de foliumzuur en dan klussen (zo leuk hoe dat op dit soort forums genoemd wordt!)

13. Sari123

Sari123 Actief lid

Jan 26, 2013
    499
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga toch maar eens kijken onder het mom van wat extra vitamines zijn nooit weg.

14. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    @Sari: Spannend! Bij mij duurde de eerste echte ongesteldheid wel veel langer dan 4 weken. Volgens mij heb ik er 2 maanden op moeten wachten ;)
    En wat extra vitamines kan nooit kwaad!

15. Sari123

Sari123 Actief lid

Jan 26, 2013
    499
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben ok benieuwd hoe lang dit aanhoudt en hoe lang het daarna duurt zeg maar. Ik ga de vitamine zeker kopen deze week.

16. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Sari, mijn cyclus was helemaal hopeloos haha. 70 dagen en meer. Maar beste kan je nergens van uit gaan, het is bij iedereen anders!
    Welke vitamines ga je halen denk je?

17. annet03

annet03 Lid

Jan 26, 2012
    85
    0
    0
    @Sari; welkom! En succes alvast! Ik ben na zo'n vijftien jaar non stop de pil te hebben gebruikt gelijk regelmatig ongesteld geworden. De laatste jaren lastte ik zelfs geen eens een stopweek meer in..... Vorig jaar januari kreeg ik een ontrekkingsbloeding en we hebben toen besloten om maar helemaal te stoppen met de pil. En nu hoog zwanger! :)
    Ik heb gelijk toen ik ben gestopt foliumzuur geslikt en gelijk begonnen met 'klussen'. Niet eerst nog vier weken gewacht. Heb geen extra vitamines geslikt. De verloskundige zei dat als je gewoon gezond eet extra vitamines niet nodig zijn........ Alleen vitamine D is nodig omdat niemand die voldoende binnen krijgt, maar dat is eigenlijk voor als je pas zwanger bent.
    Wat fijn dat je man dit jaar zijn nederlandse paspoort krijgt! Ik heb een aantal vriendinnen met een buitenlandse man, dus ik weet wat voor toestanden dat allemaal zijn!

Verder is alles hier nog rustig! Ik ben er zelf ook heel rustig en geduldig onder. We wachten lekker af!

18. Sari123

Sari123 Actief lid

Jan 26, 2013
    499
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wou eigenlijk de zwanger worden pillen van etos nemen.
    Ik ben ook benieuwd hoelang het nu duurt tot de volgende menstruatie.
    En of die er voorlopig komt ;).

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

Jan 22, 2012
    1,811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @sari: en is het al voorbij? Wij hebben niet gewacht tot de eerste ongesteldheid maar zijn meteen begonnen. Nadeel was wel dat je niet weet wanneer je kan testen.

@annet: lig je al met een beebje op schoot?

@lotje: hoe gaat het met verbouwen?

@hilse: is de babykamer al klaar :)

@romper: hoe is het met de kleine? Heb je al een beetje een ritme? Ik vind dat best lastig met bv. Saar laat trouwens 's nachts 7 uur tussen de voeding!!!

20. Hilse

Hilse Niet meer actief

@vogeltje, ja kamertje is af hihi. Zal proberen te onthouden dat ik een een foto in m'n album plaats :p

Vanmiddag gaan we lekker even zwemmen in centerparcs met vrienden. Echt even aan toe!
    De kids gaan wel mee maar de papa's ook hahaha

Share This Page