@ vogeltjes: wat fijn dat saar je snachts wat rust gunt! met verbouwen gaat het slecht😢 onze klusjesman ligt in het ziekenhuis met hartklachten en we horen niks meer van hem. Hij zou morgen aan de zolder beginnen, maar we hebben dus geen idee of ie komt. Ik heb echt een rotweek gehad. Heel veel gehuild, veel harde buiken gehad, rugpijn en me gewoon heel rot gevoeld. Ik zie die zolder nou echt niet meer af komen. Over een maand wil ik toch echt aan de babykamer beginnen, rond de 30 weken wil ik hem gewoon klaar hebben. Van mijn schoonmoeder kreeg ik te horen dat ik me niet zo moest aanstellen en dat de baby heus wel ergens kan slapen.... Nou ja... Ik heb me er gewoon heel erg op verheugd om een mooi kamertje voor hem te maken, maar dat is blijkbaar aanstel. Gelukkig snapt mijn familie het wel en gisteren zijn mijn vader en moeder, zus en haar vriend allemaal gekomen om onze logeerkamer te schilderen en in orde te maken. Mocht de klusjesman niet komen dan gaan we op de logeerkamer de babykamer maken. Nadeel is dan wel dat wij een verdieping hoger slapen dan de kleine, maar dan heeft ie iig een mooie kamer en heb ik rust! Dan zetten we de eerste tijd maar een wiegje op onze kamer. Volgende week gaan vl en ik ook met de vk en onze boekhouder bespreken of ik minder kan gaan werken, het werk valt me erg zwaar. Veel tillen, lopen, staan. @ hilse; ben benieuwd naar het kamertje! @ annet: hoe is het daar? Nog alles rustig? @ romper: en hoe is het bij jou?
@ Lotje; ah wat klote dat het nu tegenzit! Al wat gehoord van je klusjesman? Ik kan je gevoel hééél goed voorstellen. Vooral die opmerking van je schoonmoeder: NIET LEUK. Ik heb ook een schoonmoeder die presteert om elke keer het verkeerde te zeggen en daar kan ik onder invloed van de hormonen al helemaal niet tegen........:x . Op een cursusavond werd overigens geadviseerd om de baby de eerste maanden bij je op de kamer te houden. Met name ook als je borstvoeding geeft. Aan de smakgeluidjes zou je dan al kunnen horen dat je baby honger heeft en kun je daar op anticiperen. In tegenstelling tot baby's die op de babykamer liggen en uiteindelijk de moeder in actie komt wanneer de baby huilt....... Dat heeft ons ook doen besluiten om de eerste weken/maanden de baby bij ons op de kamer te houden....... Alles is hier dus nog rustig! Donderdag alweer 41 weken! (als ik dat haal.....). Ben het nog niet zat, maar het mag nu best komen, hoor! Ben zo benieuwd hoe de bevalling zal gaan!
@lotje: het zit jullie niet mee met het klussen! Snap dat je het kamertje graag in orde wil hebben! @annet: het mag nu wel gebeuren hoor! Saar slaapt ook bij ons op de kamer. Het is inderdaad handig met de bv.
Na 6 dagen was het over. Iets langer en heftiger dan normaal. We zijn overigens ook begonnen met klussen, ga gewoon opschrijven wanneer ik ongesteld word en als ik na 3 weken niet ongesteld ben maar gewoon testen. 2 voor 5 euro bij kruidvat. Kun je nog eens voor plassen. Heb er nog 1 liggen trouwens. Zijn er al baby's geboren
@annet: spannend hoor!! De babys laten allemaal goed op zich wachten hier @sari: nu dus echt beginnen!! Oh heerlijk zo'n schoonmoeder ver weg! Mijn schoonmoeder bedoeld het allemaal heel goed hoor, maar zij denkt nou eenmaal anders dan ik en kan daarom precies zeggen wat ik op dat moment niet wil horen. Ik weet ook wel dat de baby heus wel ergens kan slapen maar ik MOET een babykamer klaarhebben Hier nog altijd niks gehoord van de klusjesman. We beginnen ons langzaam af te vragen of hij nog wel leeft.... Het begint steeds meer te kriebelen om aan de babykamer te beginnen. Komend weekend vast de gordijntjes ophangen en dan ga ik zitten wachten tot de meubeltjes komen ( maart pas ) Ben wel al begonnen aan 3 schilderijtjes en mam is vogeltjes aan het haken. Ik heb op mp ook al een schattig mandje gezien voor de eerste weken als ie bij ons op de kamer komt.
@lotje: waar het kindje ook gaat slapen je wil als aanstaande moeder gewoon een mooi plekje voor je kindje maken! Heel logisch hoor! Wat voor schilderijtjes ga je maken? @sari: spannend dat je nu er echt voor gaat!
Jeetje..ik mag me wel schamen, zo weinig als ik hier nog berichtjes post... Ik lees overigens wel mee, maar neem de tijd niet echt om te posten. Misschien moet ik sowieso mezelf wat meer tijd gunnen dan ik nu doe. Vriendjelief was al boos op me, omdat ie vind dat ik te weinig voor mezelf zorg..ik sla nog weleens de lunch over, maar ben de laatste tijd erg moe. Volgens hem komt dat, omdat ik te weinig eet @Sari: welkom hier! Wat ga je een spannende tijd tegemoedt! Wat vond ik dat een heerlijke tijd....was zo blij toen we er eindelijk voor gingen! Maar ik had dan ook wel het geluk dat het bij ons heel snel lukte. Of dat toeval was weet ik niet (zal vast wel), maar ik slikte wel de Etos zwangerpillen. Niet om die reden hoor, las later pas op dit forum dat er geruchten gingen dat je daar sneller zwanger door zou raken. Weet niet of ik dat moet geloven.... Iig wens ik je héél veel succes! Hoop voor je dat het snel raak is! @Lotje: wat ontzettend balen dat de klusjesman niets meer van zich laat horen! Logisch dat je een mooie slaapplek voor de kleine wil. Gelukkig krijg je wel hulp van de familie! @Annet: ben heel erg benieuwd of de kleine er bij jou inmiddels is! Grappig toch, zo'n vruchtbaar topic! Niet dat het bij iedereen even snel is gelukt, maar uiteindelijk iig wel! Zo leuk! @Hilse: geeft zeker wel een fijn gevoel dat het kamertje af is?! Ga je er iedere dag eventjes kijken? Ben benieuwd naar de foto's!
Je moet wel goed voor jezelf zorgen! Ik vind het ook spannend. Ben ook helemaal blij. Ik hoop dat het snel lukt maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer de tijd daar is het lukt. Ben vorige week ziek geweest dus ga deze week even naar etos voor die pillen. Ik snap wel dat je het allemaal in orde wil hebben voor je kindje. En inderdaad laat de baby's maar konen voor Annet en Vogeltje!
@sari: mijn babytje is er al vandaag precies 7 weken! @romper: ik heb dat ook... ik zorg dat ik nu bij elke voeding zelf ook iets te eten en te drinken heb. Hoeveel slaapt Phileine?
@ romper: we snappen wel dat je nu wat anders aan je hoofd hebt hoor! Probeer wel goed voor jezelf te zorgen, ik weet dat dat makkelijk gezegd is, ik ben ook heel makkelijk in het overslaan van eten. Misschien wel een goed idee van vogeltjes om tijdens het voeden zelf ook wat te eten en drinken. @ vogeltjes: goh 7 weken alweer...
@Romper; ja hoor. Ik snap dat ook prima! Ik hoor ook van iedereen die is bevallen dat je in het begin niet meer aan je eigen dingen toe komt! Maar zo nu en dan wel even tijd voor jezelf nemen, hoor! Heel belangrijk! @Lotje; ja, het is zo leuk om met de babykamer aan de slag te gaan. En als ie straks af is, is het zo onwerkelijk dat er een baby in komt te liggen! Ik kan me er nog steeds niets bij voorstellen!! @Sari; spannend, hoor! Geniet lekker van het 'klussen'. Ik weet niet hoe het met de overige dames is, maar mijn libido is wel wat afgenomen sinds ik zwanger ben en nu de laatste weken helemaal! Wat dat betreft verlang ik wel weer wat naar die intimiteit. Mis het wel een klein beetje, maar met die mega toeter voel ik me niet echt op mijn best...... Ik voel sinds gisteravond wel wat gerommel en wat krampjes. Vandaag overdag was het weg, maar nu komt het weer wat opzetten. Ben benieuwd of het door gaat zetten of dat het gewoon niets is........ @Vogeltje en Rompertje; hoeveel dagen waren jullie ook alweer overtijd?
Sorry ik dacht dat jij nog niet bevallen was vogeltje. Verkeerd gelezen. Ik ben zo benieuwd hoe alles gaat en of het lang duurt en lukt het wel en kunnen we wel voor een kindje zorgen etc etc.
@sari: ja het is een spannende tijd! @annet: 2 dagen overtijd. Hoop voor je dat het nu gaat doorzetten hoor!
@vogeltje, wat vliegt de tijd zeg! hihi vogeltje @annet, ohh spannend zeg!! hoop voor je dat het gauw doorzet, gauw je kleine in je armen! @Romper, denk maar lekker aan jezelf meid!
De krampjes en het gerommel hebben niet doorgezet. Heb heerlijk geslapen! We wachten maar weer geduldig af! Heb echt het idee dat ik door blijf lopen tot 42 weken.......