2012, stoppen met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lyss, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hoi Eva,

Je zou het kunnen proberen. Je hebt dan zeker wel kans om zwanger te raken. Maar ik weet niet hoe groot die kans is..
    Het is wel een handig idee haha :p

2. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik las in de bijsluiter van de pil dat je op elk moment kan stoppen en dus niet tot het einde hoeft te wachten...

Volgens mij werkt het niet om even te stoppen met de pil. Als je leest wat de pil allemaal doet. Het zijn allemaal dingen die ervoor zorgen dat je niet zwanger kan raken... kans lijkt mij klein en ik denk ook dat je lichaam dan juist in de war raakt.... Maar wie weet...

Ik zal wel even een berichtje sturen naar degene van het forum of we bij de clubs kunnen.

3. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij niet goed toe.. Ik denk namelijk ook dat je dan doorbraakbloedingen gaat krijgen enzo, en dus nog onregelmatig bent.
    Dus ik zou gewoon helemaal stoppen en afwachten, wie weet is het nu wel weer heel anders je cyclus!

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek verplaatst naar 'zwanger worden clubs'.

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hoop dat jullie dit topic nog konden terugvinden!

@Lotje: Nog steeds niet ongesteld? Spannend voor je!

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

Huh, hoe zit het nou dan met die club? :p

7. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe bedoel je? We zitten nu in het stukje zwangerwordenclubs:) Of bedoel jij wat anders?

Fijne dag!

8. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik dacht even dat ie zou zijn verplaatst naar clubs bovenaan, maar heb 'm gevonden!

Ben nu nog volop ongesteld, maar als het goed is, ben ik er vrijdag weer vanaf.
    Dan kunnen we beginnen met klussen ;) Eerst gewoon op de bonnefooi hoor...

9. Hilse

Hilse Niet meer actief

@romper, dat dacht ik ook ja!
    En ik ben als het goed is vrijdag ook niet meer ongesteld!:D

10. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn is dat he Hilse! Ik kan bijna niet wachten... :)

11. Hilse

Hilse Niet meer actief

Nee ik ook niet! Wil zo graag weer beginnen!! :)

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Voor mij is het nog even afwachten hoe lang het gaat duren voordat ik ongesteld word (of iets anders ;)).

13. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal!

Ik ben ook aan het meelezen. Mijn man en ik zijn ook gestopt met de pil sinds 31 december 2011. Ik was aan het einde van mijn strip en het moment was goed. Wij hebben besloten om pas vanaf augustus te gaan proberen zwanger te worden zodat ik tot die tijd mijn cyclus weer 'normaal' kan laten worden. Na 17 jaar de pil geslikt te hebben was ik best een beetje bang hoe lang mijn eerste menstruatie op zich zou laten wachten, maar ik ben blij verrast. Na 2 weken voelde ik mijn eisprong. Althans, dat dacht ik want ik had geen flauw idee (meer) hoe dat voelde aangezien je geen eisprong meer hebt wanneer je de pil slikt. Ik heb er een aantekening van gemaakt in mijn agenda en toen ik afgelopen zondag ongesteld werd, netjes na een cyclus van 29 dagen, bleek het inderdaad mijn eisprong geweest te zijn. Ik ben nog nooit zo blij geweest en een menstruatie! Ook is mijn menstruatie korter dan toen ik nog de pil slikte en heb ik amper meer last van krampen. Toch goed idee dus dat stoppen :).

Sinds wij gestopt zijn, lijkt een toekomstige zwangerschap iedere dag wel even mijn hoofd in te sluipen (nieuwe hobby? ;)). Ik zie overal baby's en ik vind het heerlijk om te kijken hoe andere vrouwen er mee om gaan en hoe lang het bij hun duurt voordat ze zwanger zijn. Ik ga nog niet naar winkeltjes enzo, maar de voorpret vind ik ook al erg leuk.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Veel succes en plezier...

Em

14. Cloe25

Cloe25 Lid

29 jan 2012
    89
    1
    0
    Hoi meiden,

Heb een groot aantal van jullie berichten gelezen! Leuk om dezelfde gezonde spanning in jullie verhalen te lezen..

Mijn vriend en ik hebben in ongeveer dezelfde periode als jullie, +- dec 2011, besloten te stoppen met de pil! Ik ben blij een forum te hebben gevonden met 'lotgenoten'! :)

Ik heb afgelopen maand in ronde 1 een cyclus van 29 dagen gehad. Nu in ronde 2 en over 7 dagen mijn eisprong.

Weten jullie hoe ik me op dit forum kan abonneren? Zo kan ik gezellig mee blijven kletsen en kunnen we elkaar helpen met informatie!

15. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    De pil bevat hormonen die jouw eigen cyclus plat leggen. Er gaat een signaal naar je hersenen en daardoor heb je geen eisprong meer. Omdat je na drie weken pil een week stopt wordt wel het baarmoederslijmvlies afgestoten. Dit lijkt dus op een gewone menstruatie, maar is eigenlijk een “onttrekkingsbloeding”. (De pil legt niet alleen de eisprong stil maar maakt ook het baarmoederslijmvlies minder toegankelijk voor spermacellen). Ik zou dus niet doorslikken, want dan richt je je echt op de uitzonderingen onder de vrouwen die wanneer ze een pil vergeten direct hun eisprong hebben en dan toch zwanger worden... Ik ben ook na jaren gestopt en de pijn die ik vroeger had, is bijna helemaal weg! Valt mij 100.000% mee...

Succes!

16. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hoihoi!

Welkom hier! Leuk dat jullie mee komen kletsen! :D
    @Em, gaat het lukken om te wachten tot augustus?:):)
    @Cloe, zijn jullie al wel gelijk bezig?
    En wat fijn van jullie cyclussen! Mijn 1e was 40 dagen :(

Je kunt je abboneren door rechts bovenaan op 'onderwerp tools' te klikken.

17. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    @ Hilse, met moeite! Ik vind het nu al moeilijk en begin het liefste vandaag, maar heb een enorm drukke fulltime baan en studeer in de avonduren aan de universiteit. Ik hoop in juli af te studeren en dan mag het. Ik wil het risico niet lopen dat ik ziek ben tijdens de zwangerschap en dan niet kan afstuderen en tijdens de laatste maanden kan de stress ook niet goed zijn wanneer ik zwanger ben. Verstand wint het dus van het hart...

18. Cloe25

Cloe25 Lid

29 jan 2012
    89
    1
    0
    @Hilse. Bedankt voor je tip! Zo kan ik jullie weer terug vinden.

Ja, wij zijn direct begonnen. Het voelt namelijk niet als moeten maar genieten er van, het zou daarbij een cadeau zijn als we snel zwanger raken. Ik heb ook een hele lange 1e cyclus gehad met heel veel zwangerschapssymptomen. Was erg verwarrend!!

Jullie zitten beide aan het begin van jullie cyclus?
    Voelen jullie de eisprong ook zo goed?

Groetjes Cloe

19. Hilse

Hilse Niet meer actief

@Emm, ah ja ik snap het! Lijkt me inderdaad wel een verstandige beslissing. Met afstuderen kan je beter niet ziek/zwak/misselijk zijn!:)

@Cloe, ik vind dat je een leuke naam hebt! Hihi :)
    Bij mijn 1e cyclus had ik ook erg veel zwangerschapssymptomen, erg vervelend!
    Maar ik voel me nu een stuk beter gelukkig! En zit idd aan het begin vd cyclus, ben nog ongesteld:p
    Maar helemaal niet zo hevig en lang als voordat ik aan de pil ben begonnen en tijdens de pil. Dus wel een meevaller! Hopen dat het zo blijft, of dat ik snel zwanger mag zijn natuurlijk ghehe:)

En ik denk dat ik mijn eisprong ook aardig kan voelen.. Heb dan een rommelende buik, wat ik weet van de vorige tenminste!
    Maar heb toen heel veel vage klachten gehad.. Dus kan ook wat anders zijn. Maar ik ga er nu in ieder geval wel goed op letten:) (wel zolang het leuk blijft natuurlijk haha)

20. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ps. Waar komen jullie vandaan? :)

Deel Deze Pagina