Ik ben vanmiddag bevallen van onze zoon Robin!! Ruim 2 weken te vroeg, maar alles is goed en hij weegt 3610 gram. Gisteravond en vannacht verl harde buiken gehad maar wel goed geslapen. Vanmorgen druppels roze bloed dus voor alle zekerheid maar de vk gebeld. Die wilde me wel even ter controle, dus om 10 uur aan de hartmonitor. Wel wat onrustige buik maar verder niks dus ik mocht weer naar huis. Oo de wc opeens meer bloed, diaree en overgeven dus weer terug aan de hartmonitor. Om 11 uur flinke weeen en toen de arts kwam had ik al 6 cm ontsluiting. Om half 2 persdrang en om 14.42 was ie er dan!! We zijn nu een nachtje in het kraamhotel omdat we thuis nog maar 1 uurtje kraamzorg zouden krijgen en we het best een eng idee vonden om meteen snachts met een baby alleen te zitten. Morgenvroeg mogen we naar huis!!
Gefeliciteerd!!!!!! Wat klinkt dat als een goede bevalling! Leuke en stoere naam Geniet van de mooie maar ook pittige tijd en laat alles lekker over je heen komen. Laat je maar verwennen door de kraamzorg!
Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zoon, Lotje!! Wat vroeg voor een 1e om geboren te worden! Had dan ook nog helemaal niet verwacht dat je al bevallen zou zijn! Nou, heerlijk genieten meis! En idd lekker laten verwennen door de kraamhulp! Geniet van de kleine! Laat internet maar even lekker voor wat het is Dat is nu helemaal niet belangrijk!
Wow! Lotje! Van harte gefeliciteerd! Klinkt inderdaad als een 'fijne' bevalling! De wereld zal deze week voor jullie stil staan! Zo leuk! Niets is meer belangrijker dan jullie mooie zoon Robin! Inderdaad leuke naam! Geniet inderdaad van de kraamtijd en als jullie kraamhulp niet bevalt......bel dan echt jullie kraambureau op! Ik heb dat helaas niet gedaan en achteraf heb ik spijt dat ik dat niet heb gedaan. Het kraambureau heeft naar aanleiding van ons evaluatie formulier nog contact opgenomen en heeft gezegd dat we echt hadden moeten bellen en dat dat helemaal niet raar is!! Maar ik ga ervan uit dat jullie kraamhulp gewoon super leuk is!!! Geniet ervan!!
Hallo meiden! Wat leuk dat we nu allemaal ons kindje hebben! Hoe gaat het met jullie allemaal? Hoe zat het met jullie menstruatie? Kwam die alweer snel op gang, en was het gelijk weer regelmatig? Ik vraag het niet zomaar..... Ik werd na 5 weken alweer ongesteld, en die cyclus duurde slechts 14 dagen. En vervolgens ben ik niet meer ongesteld geworden. Mijn huidige cyclus duurt al 39 dagen........ Ik durf nog geen test te doen. Een tweede is ontzettend welkom, maar dit zou wel een beetje snel zijn! Voorlopig hou ik het even op een onregelmatige menstruatie........
Oei annet... Dat zou idd wel heel snel zijn! Ik kan me voorstellen dat je geen test durft te doen. Ik heb ook geen idee hoelang en hoe regelmatig een cyclus na de bevalling hoort te zijn. Ik wil er eigenlijk ook nog niet aan denken Ik hoop voor je dat het een onregelmatige cyclus is....
Hier vandaag toevallig voor het eerst ongesteld geworden! Eindelijk! Toch fijn als je lichaam weer werkt. Vanavond reageer ik uitgebreider!
Even een uitgebreider berichtje... Hier gaat het goed. Saar woog twee weken gelden 5270 en was toen 61 cm. Het blijft een kleintje maar ze groeit goed. Verder blijft het een echte pittige meid. Overdag laat ze goed horen wat ze wil. Slapen gaat niet altijd even goed. Vooral 's avonds lukt het haar niet altijd om zelf in slaap te vallen. Dan helpen we haar. 's Nachts wordt ze altijd wel een paar keer wakker. Met een speentje slaapt ze vaak snel weer verder. Deze week ook begonnen met de eerste hapjes. Erg grappig! Saar weet nog niet zo goed wat ze er van moet vinden Hoe is het verder met jullie? @Lotje: Wat staat je leven dan ineens op zn kop heh!
Nou, ik ben in ieder geval niet zwanger! Heb voor de zekerheid toch maar een test gedaan! Het is dus gewoon een onregelmatige cyclus! Maar het is nou wel gaan kriebelen.....een tweede kindje! Maar nu nog even niet, hoor! Hilse en Lotje; hoe gaat het met jullie?!
@ Annet; Phoe toch stiekem wel een opluchting! Hier gaat het goed, Robin zit inmiddels boven z'n geboortegewicht en eet en slaapt goed. Bv gaat steeds beter en wordt ook minder pijnlijk. We mogen nu 's nachts een voeding overslaan dus vannacht van 00.15 tot 06.30 geslapen!! Verder is het een tevreden mannetje en we genieten volop. En ik voel me ook prima, ben wel erg onzeker geweest over bv, omdat hij in het begin niet veel aankwam. Nu kan ik het wat meer loslaten, hij regelt het toch echt zelf wel. @ vogeltjes: hoe gaat het nu met de eerste hapjes? Is Saar er al aan gewend? En ja, je leven staat heel erg op z'n kop! Alles draait om dat kleine mannetje. Ik kom nergens aan toe en het maakt me allemaal niks uit!! Ik vond het eerst ook heel raar om buiten te lopen. Alles ging gewoon door en ik had het gevoel dat ik " niet echt" was. Haha!
@Annet: jeetje, dat was even schrikken! Gelukkig (voor nu) ben je niet zwanger! Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie kindjes! En dat ze zo goed slapen! Hebben jullie ook een muziekdoosje die je altijd aandoet als je je kindje op bed legt? @Vogeltje: leuk hè om de reacties op hapjes te zien?! Phileine vind vooral bloemkool en worteltjes lekker en peer... Maar wat ruiken de groentehapjes vies! Binnenkort maar eens zelf groente pureren. De tijd gaat zo hard! Phileine is alweer een half jaar!