@Lotje: waren de koekjes lekker?! @Cloe: met mij gaat het best goed druk aan er klussen geslagen, haha! Op tijd beginnen kan geen kwaad En die pijn, tja.. Weet niet wat ik daar over moet zeggen.. Heb het zelf ook wel eens gehad, maar weet niet precies wanneer sorry! Denk het loslaten van een eitje? Of 2? Ik ga maar eens slapen, net thuis van visite
@Hilse: Laat geworden @Cloe: Het is niet mijn blindendarm. Ik heb chronische ontstekingen aan de linkerkant van mn dikke darm. Eens in de zoveel tijd is er een opvlamming. Dan bloed het en heb ik heel veel krampen. Slik er dagelijks medicijnen voor en als er een opvlamming is dan krijg ik weer extra. Op zich is het dan snel weer rustig. Maar nu hoop ik natuurlijk dat ik buikpijn heb om andere redenen. Vind het lastig om te zeggen of iets een eisprong is of niet. Voordat je begint heb je ook wel eens een steek, kramp of buikpijn. Nu denk je bij elk pijntje zou dit het gevoel van een eisprong kunnen zijn? Wat ik ook lees op internet dat heel veel vrouwen het niet eens voelen...
@Cloe: Ik gebruikte Femodeen. Heb je nog steeds buikpijn? Ik heb geen idee hoelang dat duurt...Voor alle zekerheid maar goed doorklussen, zou ik zeggen @Vogeltje: Moeilijk is dat he? Mijn moeder begint er regelmatig over... Over 2 jaar gaat mijn vader met vervroegd pensioen en dan stopt zij ook met werken en als ik dan vraag wat ze dan met alle vrije tijd gaan doen zegt ze 'op mijn kleinkinderen passen' Dan vind ik het ook moeilijk om niet te zeggen dat daar hard aan gewerkt wordt..haha. Hoe is het met je buikpijn? @Hilse: Het zijn 2 repen chocola en een halve pak stroopwafels geworden en ja, ze waren lekker.....Voel me vandaag een stuk beter! haha. (en ben nu braaf aan een appel.....) Ik ben maar 3 dagen ongesteld geweest en nu is het alweer bijna over! Dus wij kunnen ook meteen door met ronde 2.
@vogeltje, jaa ouderwets potje poker @lotje, hm lekker haha, ik heb van die choco toffees in de kast liggen: niet best! Net keurig gezond gegeten hoor
@Lotje. Oké. In ieder geval mooi dat je cyclus nu normaal op gang komt! Ik heb een omzettend vervelende eisprong gehad.. Drie dagen pijnen en gister paar seconden heftige steken. Daarbij ook bloedverlies. Nu sinds gister menstruatie achtige krampen en rood bloedverlies.. Hoop dat dit allemaal normaal is.. @vogeltje klinkt heel heftig.. Kunnen die medicijnen geen kwaad voor je kans op zwangerschap? Je zult de symptomen wel door elkaar gaan halen.. Ik voel mijn eisprong best goed.. Te goed eigenlijk... @ Hilse hahaha heel goed! geen risico nemen en een voorraad voorhanden hebben.. Gebruik je ovulatietesten of merk jij je eisprong ook? Ik heb een hele vervelende eisprong gehad.. Nu zo onzeker!!
@Cloe: meid wat vervelend! En beetje gek wel, had je veel bloedverlies? Misschien was het gewoon een heel groot eitje, of meerdere Ik heb die steken ook gehad bij m'n eisprong van mn vorige cyclus trouwens! Hield een tijdje aan dat het af en toe kwam, iets van een half uur, en daarna niet meer.. Ja wel kramp ook daar bij..
@Hilse moet dan wel een hele grote zijn geweest hihihi.. Hmm sorry voor de details maar denk klein maandverbandje.. Gelukkig is de kramp opgehouden.. Zo dankbaar!! Heb er nu weer vertrouwen in dat het nog kan deze ronde. Hoop dat het bloeden stopt. Nu alleen nog pijnlijk gevoel rond eierstok. Wanneer beginnen bij jou de klachten? Had die steek nooit eerder gevoeld maar vond hem vrij heftig! Jij al last van je zenuwen? Hihi..
@Cloe: ja het kan toch voorkomen, bloed bij eisprong? Ik had rondom de eisprong buikpijn en rugpijn.. Iets van 2,3 dagen echt last van.. En een keer s avonds van die steken, ook bij diezelfde dagen dan vd eisprong.. Net life before birth gezien op YouTube. Filmpje van 42min. Echt leuk om te zien! En nog een paar bevallings filmpjes haha ziet er eng uit
Heb inderdaad last van zenuwen, echt gewoon! Helemaal na die filmpjes.. Ik wil ook een baby'tje hihi..
@Cloe: Ik heb afgelopen maand ook steken/buikpijn en wat bloedverlies gehad (ongeveer 1,5 dag) Waarschijnlijk is dit mijn eisprong geweest als ik terugtel. Balen dat je er zoveel last van hebt, maar je weet nu iig wel dat je hem kunt voelen. @Hilse: haha....je moet ook niet naar filmpjes van baby's kijken, dan wordt het alleen maar moeilijker. Mijn ongesteldheid is alweer helemaal weg! Het is me echt meegevallen deze eerste 'echte' keer. Heb wel buik/rug/hoofdpijn gehad, maar verder geen gekke dingen. Nu maar weer flink klussen!
@Cloe Een ei voelen heeft dus zo zn voor en nadelen De ontstekingen klinken heftiger dan het is. Er zijn mensen die er zoveel last van hebben dat ze uiteindelijk een stoma krijgen. Ik heb dat niet want ik reageer goed op de medicijnen. Deze zijn niet zo goed voor een kindje in de buik dus zodra ik zwanger ben moet ik gelijk naar de arts in het ziekenhuis om te kijken wat we dan gaan doen. @ Hils Bijzonder filmpje is dat! Het is zo'n wonder dat het allemaal zo uit een cel kan ontstaan. Niet te veel bevallingsfilmpjes kijken, straks durf je niet meer @ Lotje Fijn een korte ongi! Nu kan de tweede ronde echt beginnen. Vandaag op het nieuws dat er duizenden leraren hun baan kwijt raken... hoop niet dat ik daar één van ben...
@Vogeltje: Dat klinkt wel heftig, gelukkig heb jij het dan in mindere mate. Ik hoorde het ook van die leraren, ik zal voor je duimen dat je er niet bij zit......Altijd eng zulke berichten. Net kwam onze hond met een grote rode heliumbalon om zn nek mn kantoortje binnenlopen.....Ik hou helemaal niet van Valentijn, maar stiekem vind ik dat dan toch wel weer heel leuk Jullie nog leuke plannen voor valentijn?
@Lotje Wat lief!!!!! Wij hebben verder niets gedaan aan Valentijn. Op school heb ik met de kids valentijnskaarten gemaakt.
@ Lotje - wat leuk! Toch stiekem een beetje hopen op iets extras he. Die bezuinigingen gaan hopelijk meevallen. Hele goede vrienden van ons zitten ook beiden in het onderwijs. Ik vertrouw er maar op dat dit aan jullie allemaal voorbij gaat. @ Cloe - ik voelde mij ei ook afgelopen maand. Een beetje zeurend gevoel in mijn rug en steken in mijn linkerzij, maar niet erg en verder nergens last van. Ik heb het destijds opgeschreven en kon bij mijn eerste menstruatie dus mooi terugrekenen of die pijntjes er mee te maken hadden en dat was zo. @ Hils - ik krijg hem niet goed geladen op youtube maar ik ga dat filmpje ook zeker kijken! Kijk je ook naar One born every second op TLC? Komt een paar keer in de week (ieder geval op maandag van 21.00u tot 22.00u). Toch na al die bevallingsfilmpjes (ik had ze ook gedownload uit Engeland) zie ik er nog niet tegenop. Wie weet komt het ooit nog . Hier niks voor Valentijn, maar we vertrekken vrijdag voor een week naar New York dus dat is prima, romantiek ten top. Volgende week dinsdag zijn we alweer 1,5 jaar getrouwd dus dat kunnen we daar dan mooi vieren. Tot snel!
Even niet zo actief geweest in deze topic en ik kan het bijna niet meer volgen... @vogeltje85: ik zal voor je duimen dat je je baan niet kwijt raakt! Dat kun je nu helemaal niet gebruiken... Wat hebben jullie allemaal een heftige eisprong! Lijkt me geen pretje. Als je thuis bent, kun je nog even gaan liggen, maar als je aan het werk bent of ergens anders bent, lijkt het me niet zo fijn. Ik ben sinds vrijdag niet meer ongesteld, maar vriendjelief is steeds moe en voelt zich nu niet zo lekker. Maar ik heb eigenlijk geen geduld! Voor mijn gevoel telt iedere dag nu.... Ben ik echt heel ongeduldig of willen jullie ook het liefst zeer regelmatig 'klussen'?
@Lotje, wij gaan donderdag uit eten en naar de film nog voor valentijn En ik heb een fotolijstje gekocht voor op zn werk met een foto van mij en zn dochtertje @Emm, nog nooit van gehoord! Kan je dat ook ergens terug kijken? Ik kijk wel naar kwetsbaar begin op ned2. Moet ik nog de herhaling van kijken bedenk ik me net! @Romper, je bent niet de enige hoor! Ik wil ook sowieso om de dag omdat ik anders bang ben dat we m'n eisprong missen Vriendje ligt nu heerlijk te slapen naast mij.. Z'n wekker staat om half5! Heeft een volleybal toernooi in ...zutphen? van de landmacht.. Verder zijn we in huis lekker aan het klussen. Onze slaapkamer is bijna klaar: nog een gordijn ophangen en een muurtje verven voor de 2e x en dan kunnen de spullen er in
@Hilse: tsjee, half5.. mijn wekker ging om 5.10u, vervolgens nog heel vaak gesnoozed, uiteindelijk wekker uitgezet en weer in slaap gevallen. Ik schrok wakker, maar gelukkig nog om een redelijk tijdstip, moest alleen nogal haasten. Ooh, dus jullie zijn druk in huis. Dan komt t andere klussen er misschien ook wat minder van. Om de dag is ook mijn streven, maar of dat gaat lukken... Probleem is dat ik hem gewoon wil laten genieten en niet teveel nadruk wil leggen op het zwanger willen worden. Ik ben bang dat de zin er dan minder is...
@romper, ja lekker vroeg! En snap dat je bang bent dat er dan teveel druk op komt.. Misschien kan je proberen meer zin te maken haha of hem verleiden met een of ander zodat het meer speels gaat? Ik heb vannacht gedroomd dat ik een dikke vette positieve test had! Aaahh wat voelde dat goed zeg! Nu maar hopen dat dat een voorteken was
@Emm: Wauw, New York lijkt me super om heen te gaan. Alvast heel veel plezier (en romantiek) daar! @Romper: Ik voel mijn eisprong niet, denk ik....Heb de afgelopen maand allerlei vage klachten gehad en vanalles gevoeld, dus even afwachten hoe het deze maand gaat. Mijn ongesteldheid is ook voorbij en ook ik wil meteen weer gaan klussen. Vriendlief heeft gelukkig altijd wel zin, dus dat komt goed. Wij proberen om de dag te klussen. Maar als een van ons geen zin heeft doen we het gewoon niet. Het moet geen 'moeten' worden. Komend weekend ben ik 4 dagen bij mijn ouders in Limburg om carnaval te vieren en vriendlief is gewoon thuis en dan wordt er dus niet geklust...Dat vind ik een beetje balen, maar goed. Als alles goedgaat is mijn vruchtbare periode pas de week daarna. Als je even op internet googled zijn er genoeg leuke speeltjes en spelletjes te vinden, zodat het wat speelser wordt. @Hilse: Succes met klussen....en klussen.....
Hallo allemaal, Ik kom gezellig met jullie mee kletsen Wij hebben pas besloten om voor een kindje te gaan en vind het nu al heel spannend allemaal!! Ik zal de komende maanden nog even aan de pil zijn, omdat ik eerst moet stoppen met medicijnen die ik gebruik en waarbij ik dus niet zwanger mag raken. Begin maart heb ik een afspraak bij de arts en dan zullen we bespreken hoe lang ik gestopt moet zijn, voordat we 'aan de slag' kunnen. Ik vind het in elk geval erg leuk om jullie ervaringen hier te lezen Weet zelf vrij weinig van baby's en zwangerschappen, dus heb hier al veel geleerd