2012... vind het best eng

Discussion in 'De lounge' started by draak86, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    hey meiden.

Zoals best bekend schijnt er het een en ander te gaan gebeuren op 21 12 2012... Natuurrampen/spirituele veranderingen/andere planeet tegen de onze. Eigenlijk ben ik nooit bang van dit soort voorspellingen maar deze voorspelling wel eigenlijk. Er word over deze voorspelling ook echt veel ophef gemaakt wat over die andere voorgaande data's niet werd gedaan. Plus het feit er best wel logische argumenten zijn.
    Eigenlijk best stom want ik ben een nuchtere tante maar sch**t gewoon in mijn broek. Denk er zo een 3x per week wel serieus aan en dat wil ik helemaal niet. Het moet niet mijn leven bepalen. Soms denk ik wel eens ik zal nooit mijn zoontje ouder dan 3,5jaar zien worden (ivm die datum) dan probeer ik snel weer te denken van mens doe en denk niet zo raar. Ik zal gewoon de volgende ochtend uit mijn bedje stappen...

Dat er ''ooit'' dingen gaan gebeuren is gewoon een feit maar zal het excact die datum zijn? Zou het waar zijn? Of is het nonsens? En ja ik weet ook dat al zou het gebeuren , er NU druk om maken niets uitmaakt want dan gebeurd het toch en ik beter kan genieten van het leven nu.

Meiden wat denken jullie? Misschien een beetje raar topic en zullen sommige van jullie misschien denken wat een schijterig mens maar ik ben gewoon bang en zoek misschien een beetje geruststelling haha

2. 4days

4days Niet meer actief

Het is echt niet alleen met deze datum hoor, er waren ook superveel mensen die riepen dat de wereld zou vergaan aan het einde van het millennium. Trouwens over 2012 heb ik nog nooit iets gehoord tot nu dus...

Ik denk dat het gewoon b*llshit is. De aarde is een rots die om de zon draait, waar toevallig wat beestjes op lopen. En ik zie geen enkele reden waarom dat ineens zou veranderen in 2012.

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ cossy de maya kalender gaat maar tot 2012.
    vandaar de ophef.
    maar wat dacht men dan?
    dat men eindeloos door ging schrijven?

@ ts.
    ik ben het met cossy eens.
    hoeveel mensen dachten er wel niet dat in het jaar 2000 de wereld zou vergaan? mijn moeder vertelde mij dit zelfs als kind.
    dan was ik helemaal aan het rekenen hoe oud ik zou zijn als ik dood zou gaan.
    das niet gezond hoor.
    ik zou zeggen je leeft NU en wat komt dat komt.
    als we gaan de gaan we met zijn allen.

4. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik ben daar ook bang voor, en ben zelf ook heel erg nuchter.. Hopelijk gebeuren er nog geen rare dingen zo vroeg, wil nog wel even lekker genieten van het leven en van mijn kindjes!! Je bent dus niet de enigste die er soms echt aan denkt en bang wordt. Ik denk wel dat het nep is, en een soort "geloof" van bepaalde mensen, maar toch ben je zelf bang..

5. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Meid, ik kan je met veel zekerheid zeggen dat er echt niet zoiets zal gebeuren op die datum!

Ik ben wel bang dat er een dag komt dat de wereld snel of langzaam zal vergaan!

Dat bijvoorbeeld de zon uit gaat (tsja duurt misschien nog heel erg lang).. maar ja als dat gebeurt merken we er toch niets van! zijn we binnen een paar seconden dood. Maar dan nog.. best eng idee.

Maar ook bijvoorbeeld dat er een ziekte ontstaat waarbij de mensen binnen een paar maanden/een jaar allemaal dood zijn.. brrr..

Of een grote natuurramp waarbij de wereld gewoon vergaat.

Maar nee, dat het speciaal op zo een datum, zal gebeuren geloof ik echt niet in!

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik ben me wel in het onderwerp aan het verdiepen, maar dat er iets naars gaat gebeuren... ik denk het niet. Ik ben wel benieuwd. Er zijn zoveel theorieen.

Tot die tijd niet druk maken. Heb je niks aan.

7. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    naja er zijn een hoop theorien waar ik zelf ook niet in geloof maar het feit dat de zon en een aantal planeten op de zelfde lijn komt te staan wel. en dat er dan magnetische velden veranderen en er dus tsunami's en uitbarstingen gaan plaatsvinden brrrr. En weet je (jullie) ik ben niet bang om dood te gaan maar wel om kindje/man/ouders/familie en andere geliefden (en ik zelf) een langzame hulpeloze pijnlijke dood te sterven. Krijg alleen maar nare beelden van mijn schreeuwende kindje.. Bah kan er naar van worden. Ik hoop op mijn blote knietjes dat zoiets niet gebeurd. Maar ben goed bang :(

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou als het aan die maya kalender moet liggen dan klopt het sowieso niet want de maya's zijn er al heeeeel lang niet meer! Dus dan hadden ze dat ook wel geweten en niet eens tot 2012 door geschreven :p

9. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    draak86 mijn man had het er ook over.
    Ik ben niet direct nu bang voor het jaar 2012.
    2010 hoop ik dat alleen ons maar goeds zal brengen.
    Waar ik wel eerlijk in zal zijn is dat ik wel geloof idd dat er iets in de toekomst zal gebeuren.
    Wetenschappers hebben het erover en bv de koran en de bijbel staat er ook genoeg over.
    Al "hoop"ik dat het jaar wat in de koran staat nog langer op zich zal wachten terwijl dit nog 400 a 450 jaar verder zal zijn.
    Probeer je nog niet te veel druk te maken , zoals iemand al zei ze waren ook bang voor het millenium er is niks gebeurd
    xxx

10. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Of het zo exact gaat weet natuurlijk niemand en ik ben er ook niet bang voor.Wel geloof ik dat we in de eindtijd leven;crisis,Mexicaanse griep enz er gebeuren een hoop rare dingen en het wordt steeds gekker,er is wel degelijk wat aan de hand...

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    als je dit leest staat er uberhaupt niets over het eindigen van de wereld, maar juist over een nieuws iets.
    Wat in 1987 ook al gebeurd zou zijn.....Dus probeer de positieve kant ervan te zien;)

Ik geloof er ook totaal niet in....net als idd de ophef toen rondom het milllenium. Hebben we daar iets van gemerkt? Nee.....

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wie heeft dan die voorspellingen gedaan?
    En wat versta je onder 'de wereld vergaat'.
    Wat gebeurd er dan volgens jou.

Ik ben wel van mening dat er wel veel dingen gebeuren, anders al vroeger. Mensen worden veel meer uitgemoord, er zijn heftige natuurrampen, vannacht ook weer zo'n Tsunami ergens met doden als gevolg en epidemieen.

Ik geloof persoonlijk niet in voorspellingen.
    Ik geloof alleen in de Bijbel en wat erin staat. Maar daar zal ik verder geen woorden aan vuil maken. Dat is geloof ik niet toegestaan op dit forum.

Ik zal me er niet zoveel zorgen om maken. We zien vanzelf wel wat er gebeurd en of het uberhaubt nog wel gebeurd in onze levens. Misschien slaap je wel gewoon op je 95e in en is in al die tientallen jaren dus niks voorgevallen.

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Volgens dat artikel hoeft het helemaal niet zo slecht te worden!:D
    We zullen het wel xien, ik kan me er nog niet druk om maken;)

14. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Volgense diverse zogenoemde 'voorspellers' had de aarde al een aantal keren moeten vergaan... zoals je al merkt geloof ik er dus niet zo in...

15. Angelina

Angelina Niet meer actief

Op 14 november 1994 zou de wereld ook vergaan. ( Ik herinner mij dat nog! ) Ik wacht nog steeds. De wereld zou al zo vaak vergaan zijn als je allerlei bronnen zou moeten geloven....

Ik geloof wel dat de wereld zal vergaan, ik geloof niet dat wij dat op zo'n manier kunnen voorspellen. Voordat we er bij stil kunnen staan zijn we al dood.

Ik geniet van iedere dag, dat lijkt mij beter dan mij zorgen te maken over wat wel eens ooit......

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Het enige wat er op die datum zeker is, dat wij dan 11 jaar getrouwd zijn. :D
    Voor de rest geloof ik nooit in die onzin.

17. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,913
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Dit is niet de eerste (of ergste) financiële crisis. De mexicaanse griep is niet de eerste of ergste pandemie. (In ieder geval tot nu toe.) We hebben echt wel chaotischere tijden meegemaakt in Europa. Wapenwedloop, wereldoorlogen, Spaanse griep, industrialisatie & de eerste treinen, pest, de Verlichting, volksverhuizingen & val van het Romeinse rijk, einde van de ijstijd.

En dit zijn er maar een paar. Mensen die beter hebben opgelet bij geschiedenis kunnen er vast meer noemen! En in al die periodes waren er mensen die riepen dat de wereld verging. Het mag duidelijk zijn dat hij dat nog niet heeft gedaan.

Ik geloof dat we wat zuiniger met onze aardbol en medebewoners om moeten gaan. Omdat we anders het leven hier voor toekomstige generaties een stuk minder prettig maken. Maar ik denk niet dat het einde der tijden nabij is.

@ Stroopie; ook ik vier die datum mijn trouwdag!
    Wij zijn dan drie jaar getrouwd!

18. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik geloof er ook niet in, wel dat de wereld op een dag vergaat :( maar welke dag ??? achja als het zover is kan je er toch niks aan doen dus waarom zou ik me er in godsnaam dan druk om maken :$

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha sorry, maar we hebben echt wel ergere tijden gekend hoor :D Wat dacht je van de tweede wereldoorlog? En nu meer moorden? Wat dacht je van de middeleeuwen? Toen volkeren (vrouwen en kinderen) massaal werden uitgemoord?

Ik geloof hier absoluut niet in. In 2000 zou er toch ook iets ergs gebeuren? Toen heb ik ook niets gemerkt. Wat een kul dat een 1 of andere groep dat tig jaren geleden heeft kunnen voorspellen :D Kom op, dat geloof je toch zeker niet?

Overigens, de officiele theorie spreekt volgens mij niet van een einde van de wereld, maar van een dieptepunt waarna het juist beter zal gaan. Klinkt al iets beter toch? ;)

Share This Page