Heb alleen het eerste bericht gelezen dus als ik iets dubbels plaats; sorry. het hele 'einde in december 2012' is waarschijnlijk gebaseerd op het aflopen van de Maya kalender op deze datum. Er zijn zelfs mensen die geloven in een 9e planeet genaamd Nibiru (zoek maar eens op google.nl je kunt er van alles over vinden). Ik ben van mening dat de wereld niet ineens is verdwenen en vind dit weer het zoveelste doemscenario (kijk eens naar het millenium, in 2000 zou de wereld toch ook ontploffen?). Ik denk dat we in 2012 gewoon lekker de kerst aan het vieren zijn en dat we lachen om de verhalen. maargoed, iedereen mag geloven wat hij of zij wilt . We zullen het zien . Zo, en nu even de rest van de reacties lezen.
Geen zorgen over de zon, onlangs is wetenschappelijk bewezen dat deze nog ca. 5 miljard jaar brandt, dus ik denk niet dat we gaan meemaken dat de zon ineens 'op' is.
Maar dat is het nou juist, de tijd die we nu kennen is echt niet zo ongelofelijk uniek. Niet in de zin van dat we het nou zo slecht hebben op dit moment. Er zijn altijd pieken en dalen. Overigens gaan we in 2011 bezuinigen, en niet pas na 2011.
Ter informatie voor jou: Elsevier.nl - Politiek - Kabinet laat nieuwe bezuinigingen onderzoeken De bezuinigingen zullen niet in één jaar klaar zijn. Ná 2011 dus. En nu weer ontopic!
Ik vind het altijd apart dat mensen altijd lijken te verwachten dat dit soort belangrijke zaken precies bij hun gebeurt. Amerikanen maken altijd films over aliens die in amerika landen. Waarom niet gewoon op de waddeneilanden? Waarom denken mensen dat er nu ineens wat met de aardkloot gaat gebeuren terwijl er al miljoenen jaren van alles gebeurt hier, mensen al ijstijden, oorlogen, natuurrampen, opwarmen en afkoelen van de aarde en alles hebben overleefd. Ik zie dit soort voorspellingen echt in het licht van dat mensen die een verklaring zoeken voor het onverklaarbare. Vroeger wilde men heeeeel graag weten wat er aan het einde van de aarde was en verklaarde toen maar dat je eraf kon vallen en dus moest uitkijken. Ik heb ook geen passende verklaring/een glazen bolletje, maar weet wel dat ik me niet snel door angst zal laten leiden als het om dergelijke theorieen gaat. Sorry, maar een paar cijfertjes optellen? Er zijn echt wel meer data geweest die precies op 11 konden uitkomen, er zijn echt wel meer stammen geweest die bepaalde zaken hebben voorspeld, er zijn echt wel meer theorien. Ik zeg niet dat je de ene of de andere moet/kan geloven, geloof lekker waar je je prettig bij voelt, maar als je angsten voelt omdat je je kind niet oud zal zien worden voel je je er in ieder geval níet prettig bij. Laat het dan los, denk ik dan maar.
...en hoe vaak zijn dit soort dingen al voorspeld? het einde van de wereld in 1999? alle computers die zouden crashen en de wereld die zou vergaan op oudjaarsavond? tis elke keer wat....Sorry, maar over dat soort dingen kan ik me echt niet druk maken. Zou het ooit gebeuren, dan gebeurt het, en kun je er toch niets meer aan veranderen. Ik zou het lekker proberen te vergeten
Zo ken ik de theorie ook inderdaad, dat de wereld niet vergaat maar dat er een omslagpunt komt, de maya kalender begint weer bij nul. Jaren van vrede en harmonie. Je zou het nu kunnen zien door de economische crisis en dergelijke (voorbereiding). Dus ipv angst kun je je erop verheugen ALS je erin gelooft Zou toch mooi zijn mensen? Maar of het waar is moeten we afwachten
En zo kan je overal dus wat in zien en achter zoeken. Dat de wereld gaat veranderen geloof ik wel maar dat is al veel vaker gebeurd, denk aan de ijstijd etc. Maar er is niemand die zegt dat de wereld vergaat wel dat er een verandering gaat plaatsvinden. En een verandering is niet per definitie slecht.
Ik zie ze al staan met hun Hypermodern-technologisch zeer vooruitstrevend-vliegende schoteltje tussen al die schapen op Texel... "Breng ons naar uw leider!" En dan komt daar dat schaap van die Tele2 reclame aanlopen.... *waar is de "rotfl" smiley als je hem nodig hebt*
Volgens de Maya's zal het het einde van een beschaving zijn, niet het einde van de wereld. Die Maya's konden trouwens echt mega goed rekenen en waren ver vooruit op dat gebied in hun tijd. Wat toevallig dat het precies op zo'n datum zou moeten zijn. Ik maak me er maar niet te druk om.
volgens mij was er ook iets in 2005/2006 of 2007...weet niet meer precies wanneer maar toen was dr ook al een topi op dit forum omdat Nostradamus toen ook voorspeld had dat er een superramp zou gebeuren...en wat gebeurde er....niks
het enige dat zeer zeker eindigt op 21 12 2012 is de kalender van de mayas. op een gegeven moment heb je het ook wel eens gehad met zo ver in de toekomst te cijferen enne, wat is er zo bijzonder aan dat 2+1+1+2+2+0+1+2 11 is?? 2-1-1-2-2-0-1-2= -7, even bijzonder dan? of gewoon de brillensterkte van mijn vader? (sorry, ik ben melig en overduidelijk geen (by)believer)
quoted for truth!!!!!!! Inderdaad, we niet zo slim bezig met onze mooie aarde en onze kinderen zullen hier al duidelijk te gevolgen van merken en dat heeft niets te maken met Nostradamus, de duivel, god, vliegende schotels met groene mannetjes of schapen maar alleen met ons zelf. Als je echt bang bent voor de toekomst, wees dat dan omdat iedereen minimaal een of twee auto's rijdt en we in een wegwerpmaatschappij leven met een overconsumptie ipv een aflopende maja kalender... Aan een kalender die afloopt kun je niets doen.. aan het nalaten van een beter milieu voor je kinderen wel...
Meiden bedankt voor de nuchtere kijk op dit geheel. Was gister avond ook wel weer even extreem bang hoor. Vanmorgen stond ik met het oogprut ik mijn ooghoeken een flesje te maken voor Kyan en zag ik de buurman maaien. Zag ik dat ik mijn aanracht moest schoonmaken en voelde dat ik moest piezen...toen dacht ik jeetje je was gisteravond wel heel parra hoor. Was nog wel bang maar wel weer stuk nuchterder. Maar heb sowieso dat ik s'avonds als het rustiger is sneller aan rare dingen denk. Zal vast wel weer een bevlieging van angst krijgen en ben ook nog wel bang. maar vanmorgen vroeg was het weer even bekoeld.. Laten we hopen dat alles meevalt en geen gekke dingen gebeuren. En ik moet minder doemdenken. Dat is echt een slechte eigenschap. Kan sowieso vaak vreemd denken; stel er komt iemand mijn huis binnen wat zou ik pakken om te slaan steken. Stel ik knal met 120km pu tegen de vangrail hoe zou dat zijn enz enz beetje vaag