Ik geloof niet zo zeer dat er één grote ramp of alianaanval of wat dan ook zal plaatsvinden waardoor alles in 1x op zal houden. Ik ben meer van overtuigd dat de mens zelf onze wereld zal vernietigen, en we zijn al aardig op weg ook. Ik vind dat de mens gewoon maar één van de wezens is die op deze aarde leven, en wel een die zo egoïstisch is om de leefomgeving van alle andere wezens op zeep te helpen. En dat zal ons denk ik één keer fataal worden. In veel films is daar een toespeling op gemaakt: - In Avator zegt die smurf tegen die boom: Kijk waar ze toe in staat zijn.. Op Aarde zie je geen groen meer, ze hebben hun moeder vermoord... - En in Day the Earth stood still komen alians om de mensheid te vernietigen zodat ze de aarde kunnen redden voor andere soorten. Deze films en uitspraken raken mij best diep, want er zit zo'n harde waarheid in. En dan vraag ik me af hoe lang het nog zal duren voordat de Aarde zelf het probleem oplost en opnieuw begint (denk aan de Ijstijd)...
Ik heb een hele tijd terug hier ook een topic over geopend. Ik ben er dus heel bang voor. Het idee dat ik mijn kleintje probeer te beschermen en het niet lukt en ik hem zie doodgaan door te verbranden of verdrinken. Of door een oorlog waarin mensen het leuk vinden om je kleintje zo gruwelijk mogelijk te vermoorden. Ik denk te veel dat is zeker maar ben er heeel erg bang voor. Ik kan er soms zelfs niet van slapen en spookt het dagen door mijn hoofd.Soms ben ik daar ook wel eens helder in omdat ik dan denk van ja ALS het wel zo zou zijn kan ik nog beter genieten van de tijd
Er gaat helemaal niks gebeuren. Dat weet ik zeker. In elk geval niet op 2012. Maar als we de wereld niet beter gaan behandelen is er voor onze kleinkinderen wel veel minder natuur over.
Ik geloof ook helemaal niet in de Maya kalender! Net als waardevol ben ik christelijk en geloof dat God op een dag zal terug keren op de aarde om de wereld te volmaken! Kan me dus absoluut niet druk maken om zulke theorieën. Maar kan wel begrijpen dat er mensen zijn die dat wel doen.
Ik geloof wel dat er op 1 of andere manier een nieuwe tijdperk aankomt. Hoe dat ook mag gebeuren, maar dat de mensheid zoals die nu is verdwijnt. Of dit 2012 gebeurd, ik denk het niet. Maar toch ben ik er wel bang voor! Ik had mij een tijdje geleden bedacht dat mijn vriend en ik maar moesten gaan trouwen als we 3 jaar samen zijn. Laat dat nou op 21-12-2012 vallen! Hmm... toch maar niet doen hahaha. Maar ik hoop echt dat de berekening inderdaad is doorgeschoven naar 2220.
21 december 2012 toch?? Ik kan me niet voorstellen hoe ik die dag zal overleven; doodsbang zal ik zijn
Me too Als ik aan die dag denk dan zit ik al van brrrrrr. Maar laten we eerst nog maar genieten van het leven .
Waarom geloven jullie dan zo in die mayakalender? Heb je je ooit weleens verder verdiept in de maya's vraag ik me dan af?
Ik krijg er ook de bibbers van. Al die theorieën... Soms denk ik bij mezelf ach joh het zal wel... Maar soms als ik echt zit na te denken kan ik er toch wel heel bang van worden... Lijkt me verschrikkelijk! Maar aan de andere kant stel dat het gebeurt gaan we wel met zijn alle!!! ik probeer het dan weer grappig te zien dat we met ze alle voor DE poort staan en zeggen ach wat een makkie he! dat we daar nou bang voor waren! En daar gezellig door leven.. Ik zat serieus na te denken toen ik de film 2012 had gezien. Stel dat ik een multi miljardair was zou ik echt zo een dikke schip laten maken die alles overleeft!....gewoon voor de zekerheid Ik weet t ik draaf door
oo ik vind dit ook altijd boeiend dit soort dingen kijk heel veel documenten hierover en over andere onder werpen. of ik het geloof ???? tja mmmm weet het niet eigenlijk. wel denk dat we nu in een fase komen dat de wereld gaat veranderen. Of dat een ramp op grote wereld schaal zal bezorgen dat weet niemand natuurlijk. net als met de mensen in die grote tsunami , het gebeurt plots en dan is het overleven maar ( of zoals bij de dinosaurus periode , komeet inslag dat de wereld veranderde ). klinkt zo heel erg hard maar dat is in de meeste gevallen zo.
Stel je voor, je kijkt uit het raam en er komt een tsunami van 30 meter op je af, of je vlucht voor een lavastroming maar je kan geen kant meer op, of dat er tientallen vuurballen rondvliegen en neerstorten brrrrrrrr ik krijg er kippevel van (beter niet aan denken)
Ik zeg: Maya's snel naar de drukker om een nieuwe kalender te laten drukken want wij gaan nog helemaal nergens heen
Jij bent Moslim toch Umm? Geloven jullie ook niet dat God (voor jullie Allah) terug komt? Een beetje hetzelfde idee als in het christendom?
Ik denk dat zij meer bedoelt of de mensen die in Mayakalender geloven dat doen omdat het nu zo in de media aanwezig is, of dat die mensen zich al vóór DE film al verdiept hebben in deze cultuur en deze geloof ergens anders op baseren. Mensen die iets vanuit hun geloof geloven hebben zich meestal op een of andere manier in verdiept.
Ik verdiep me in dit soort dingen al jaaaaren, het is niet zo dat omdat ik vandeweek die film heb gezien dat ik er toen over na ben ga denken ... Ik had op mijn middelbare school ( 1997 - 2000 ) een leraar die toendertijd hier heel veel interesse in had, buiten dat hij een onwijs lekker ding was had hij ook altijd van die boeiende verhalen over het vergaan van de wereld, over de oer tijd, etc etc .. Door deze verhalen heb ik mij toendertijd enorm verdiept in dit soort dingen en tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds geboeid door zulke verhalen... Dus ik geloof niet nu pas in de Maya Kalender ..
Hoi Waardevol, Geloven jullie ook in een dag des oordeels? Bij de Islam is dat wel zo. Dus wij geloven juist wel dat de wereld vergaat en in de Islam worden er ook tekenen aangegeven voor die dag. Dus alle mensen herrijzen uit de dood die dag en word de mens beoordeeld op zijn daden en hoe zijn leven heeft geleefd zeg maar Hoe gaat dat in het Christendom dan? Dus ja ik geloof ook dat de wereld ooit vergaat.
Het Christendom lijkt wel een beetje hetzelfde als de Islam, want daarbij komt er ook een dag des oordeels inderdaad. En er komen allemaal tekenen inderdaad, zoals je nu ziet dat er veel natuurrampen zijn en dergelijke..... Ik geloof dat Jezus terug komt... En wat er dan precies gaat gebeuren met de aarde dat weet ik niet zo goed.... Wel weet ik dat ik het dan voor eeuwig goed mag hebben.