Hoi, Zijn er nog meer meiden die ervoor gaan vanaf maart 2014?? Ik zag hierover nog geen topic, misschien ben ik ook wat te voorbarig. Maar kijk er nu al naar uit en vind het ontzettend spannend/leuk!! Groetjes
IK! Niet lang meer! Ik heb een banner gemaakt, maar de datum is niet 100% zeker hoor. Zal ergens tussen 15 en 31 maart zijn denk ik Ik tel dan al bijna een jaar af tegen de pilstop, dus JOEPIE EINDELIJK is het bijna onze beurt om ervoor te gaan! Ik ben 24 en binnenkort gaan we voor een eerst kindje. Wat verlang ik!
Hoi Fee, Leuk!! Ik ben trouwens 30 en ook voor de eerste. Ook hier is de wens er al lang. Steeds uitstellen, maar nu toch echt de knoop doorgehakt. Komt toevallig uit dat 28 februari mijn laatste pil is. Dan nog de stopweek en we gaan ervoor Ik had me voorgenomen er niet steeds mee bezig te zijn maar dat lukt nu al niet Haha Lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden en misschien zijn er nog meer meiden die zich aansluiten..? Ik wil ook een banner. Ben nieuw hier en moet kijken hoe dat allemaal werkt hihi.
Dag Fee en Lady, Leuk dat jullie er ook binnenkort voor gaan! Ik heb 13 februari mijn laatste pil geslikt. Vanaf maart kunnen we er dus echt voor gaan Vanaf oktober vorig jaar kijk ik er ook al naar uit en nu gaan we er echt voor! Heel erg spannend inderdaad! Ik ben trouwens 29 jaar en we gaan ook voor ons eerste kindje!
Mag ik ook hier meepraten..... Ben al wel iets eerder gestopt met de pil maar dit is onze eerste echte ronde. Zal dus in maart mijn volgende nod hebben. Zal me even kort voorstellen. Ik ben pinkpanter, 28 jaar (bijna 29) en pasgetrouwd met mijn man die 34 is. In het verleden al een poging gedaan maar helaas kreeg ik een hernia waardoor ik weer aan de pil moest. Nu gaan we vor het echie en hoop ik toch wel over een paar maanden te kunnen zeggen dat ik zwanger ben.
@Lady: da's niet lang meer, 28 feb!! Ik stop ergens tussen 15-30 maart maar weet nog niet wanneer. Ik trouw binnenkort en misschien stop ik de dag erna met de pil, misschien nog weekje toevoegen als de strip op is, ik weet het nog niet Maar 1 ding staat vast: nog ongeveer 1 maandje joehoew!! Hier is de wens ook al lang en ik lees al een jaar of zo op allerlei baby fora, ik kan er niet meer zonder... het kriebelt whaaa. @Lauren: leuk, jij bent reeds gestopt! Nu zou je ongeveer je eerste pil terug nemen. lekker stout, geen pillen meer slikken deze week hihi. Ik ben benieuwd wat de pilstop met onze lichamen zal doen. Hopelijk ligt het niet teveel overhoop. Welkom pinkpanter. Ik zie dat je al gestopt bent met de pil sinds juni. hoe is dat bevallen? Niet teveel last van gehad? Ik neem zelf al sinds mijn 18e de pil, dus bijna 7 jaar.
@Lauren en pinkpanter : jullie zijn al gestopt met de pil, wat spannend, dan wordt het allemaal al wat echter! Wel een dobber pinkpanter dat je door die hernia weer terug aan de pil moest. @Fee: ja, het komt langzaam dichterbij met de nadruk op langzaam haha Die kriebel herken ik, kan aan niks aan denken lijkt het!! En inderdaad ook benieuwd wat het stoppen met de pil doet met je lichaam. Ik ben ongeveer 14 jaar aan de pil nu en was er toen aan begonnen ivm hevige pijn bij iedere menstruatie. Erg benieuwd of dat na het stoppen weer zo zal zijn. @ lauren en pinkpanter. Hebben jullie veel veranderingen gemerkt na het stoppen met de pil?
@lady1984 bij mij is er nu nog niet veel te merken. Ik ben nu nog ongesteld. Daarna begint mijn eerste officiële periode zonder pil . Ik ben ook erg benieuwd hoe onze lichamen er op gaan reageren! Erg spannend de 28e al! Volgende week vrijdag Ik slik al bijna 16 jaar de pil. Ook nog de Diane, die is aardig zwaar en hopen dat ik nu niet allemaal pukkels ga krijgen. @ pinkpanter wat naar dat je weer met de pil moest beginnen! Ben je nu helemaal hersteld? Als je er echt voor wilt gaan is dat idd een zware dobber weer moeten beginnen. Hoe bevalt t verder zonder pil? @fee super dat je gaat trouwen!!! Gefeliciteerd! Geniet van deze mooie dag! En daarna ook nog een mooi vooruitzicht of iig een eerste stap naar hopelijk ouders te mogen worden
@Lauren. Ik slik nu het laatste jaar Yasmin, maar daarvoor steeds Claudia35 (generisch merk van Diane) tegen puistjes in het gezicht. Ik denk dat mijn gezicht terug vol puistjes zal staan als ik stop... Maar ja dat heb ik ervoor over. Nu heb ik ongeveer 1 puist per week (afwisselend kin en wangen). Enige bezorgdheid hierbij is dat het meteen zal opvallen bij vrienden en familie hé denk ik dan Al sinds mijn 18e zo goed als puistjesvrij, en dan opeens weer terug helemaal vol staan op wangen en kin... ai ai ai. Hopelijk komen er dan geen vervelende vragen. Straks denken ze dat ik zwanger ben, terwijl ik 'gewoon' gestopt ben met de pil... Domme ik.. heb vorig jaar eens gezegd op mijn werk (ging over zwanger, kindjes, ...) dat wanneer ik stop met de pil, ik dan waarschijnlijk weer acne zou krijgen en dat ze het dus snel zouden doorhebben. Had ik toen maar mijn mond gehouden Wil namelijk dat het ons geheimpje is (VL en ik). Hehe nu is het nog vriendlief, maar binnenkort manlief. Zal even wennen worden
Over reacties van buitenaf gesproken... Ik heb vorige zomer aan mijn (schoon)zussen per ongeluk gezegd dat we nu rond deze tijd zouden stoppen met de pil. HAD IK MAAR MIJN MOND GEHOUDEN. We hadden allemaal een glaasje op, en zijn vertelden over hun kinderwens en ja dan heb ik me wat laten meeslepen. Ondertussen al proberen mijn 'verspreking' proberen recht te zetten door te zeggen dat we eerst nog wat willen sparen en op rust komen met ons tweetjes na het huwelijk. Hopelijk geloven ze het. Vrees ervoor haha. Al hoop ik dat ze gewoon hun mond houden als ze iets door hebben, en het mij niet op de man af vragen. Dan zou ik moeten liegen/smoesjes verzinnen en heb ik geen zin in. Sinds 3-4 weken vermoeden ik (en ondertussen VL kunnen overtuigen ) dat het eerste koppel uit onze vriendenkring een kindje zal krijgen! Ze is sinds 3e week van januari elk weekend chauffeur als we gaan stappen, en zelfs toen er bij haar thuis een feestje was, dronk ze geen alcohol Maar heb er tegen niemand iets over gezegd, behalve thuis tegen VL. Stel je voor dat ik dan fout was, of er ondertussen iets misloopt. Zou niet tof zijn dat ik daar dan over begonnen was tegen haar lijkt me. Spannende weken dus: is ze het, of niet? Wat zal ik jaloers zijn!
Fee, leuk dat je gaat trouwen ! Op jullie trouwdag de pil in de prullenbak? Zou ook kunnen hihi . of heb je andere redenen om toch nog even te wachten? Over 'versprekingen' gesproken. Ik heb mezelf ook in mijn enthousiasme mee laten slepen als het onderwerp zwanger/kinderen ter sprake kwam. En dan achteraf denk ik Stom stom! @lauren: had even niet in de gaten dat het nog helemaal niet zo lang geleden is dat je met de pil bent gestopt. Bijna de eerste ronde voor jou! spannend !
Ja voor de eerste! Vind t echt spannend om naar zoiets toe te leven. Vreemd toch eigenlijk? Waarom ben je een week eerder gestopt met de pil? Foei
Plan was om de strip af te maken, maar dat duurde zoooo lang Dus toen dachten we.. wat maakt die week ook nog uit. Weg ermee Nu aan het wachten op de 'stopweek'. En dan ronde 1 Vind het ook zo spannend!! Ben je hiervoor wel aan de pil geweest of helemaal niet? Benieuwd ook hoe dat weer voelt na zoveel jaren.
Haha begrijpelijk! Die ene week maakt dan ook niet meer uit. Wanneer verwacht je je ongesteldheid? Ja ik ben lange tijd aan de pil geweest. Vanaf 16 jaar tot ongeveer mn 23e denk ik? Had altijd heel veel pijn tijdens mijn menstruatie en was hevig ongesteld. De pil hielp daarbij en reguleerde dat. Stond me op gegeven moment tegen dat ik die hormonen nam, had best wel last van mood swings en mijn libido was heel wisselend
@loveshinealight Welkom! De hormonen van de pil kunnen idd veel met je libido en humeur doen Heb je nu ook veel last van hevige ongesteldheid en pijn sinds je gestopt bent met de pil? @fee ik maak me ook idd wel zorgen of t straks niet heel erg opvalt. Veel mensen weten dat k de Diane slik. Nu dacht ik laatst laat k maar zeggen dat ik overstap op een andere pil, omdat de Diane zo slecht in het nieuws is geweest. Maar nu ben ik bang dat ik juist door dit te zeggen weer mensen op verkeerde ideeen heb gebracht. @lady1984 Leuk ook gestopt met de pil!!! Wachten duurt echt lang telkens . Nu hopen dat je snel ongesteld wordt en een regelmatige cyclus hebt.mijn ongesteldheid is gister eindelijk gestopt! Nu hopen op een ei begin maart Gaan jullie al bezig met ovulatietesten? Ik heb zelf besloten dit eerst nog niet te doen, wel houd ik mijn cyclus bij in een app. Hebben jullie hier al ervaring mee?
Dankje lauren! Moet zeggen dat de pijn me mee valt. Ik ben voor mn gevoel wel altijd hevig ongesteld. Omdat ik zo regelmatig ben houd ik er rekening mee. (heb dan altijd een extra voorraadje chocola in huis ) Ik ga nog niet met ovulatesten in de weer, eerst proberen 'gewoon'. Denk dat het me anders ook TE veel bezig houdt, ik wordt daar zenuwachtig van.. haha. Ik zat wel te denken aan een app, heb jij daar goede ervaring mee? Ik ben eigenlijk altijd heel regelmatig ongesteld, elke 4 weken.
Fijn dat je een heel regelmatige cyclus hebt! Hopen dat het dan snel raak is! Dan weet je vast ook precies wanneer je ei er is . Ik heb de P tracker lite als app. Nu weet ik nog niet of ik een regelmatige cyclus zal hebben, daarom dacht ik laat ik hem maar meteen invullen. De period tracker houdt bij wat je vruchtbare dagen zijn (hij berekent ook je cyclus aan de hand van je vorige periodes) dan weet je precies wanneer je moet gaan klussen. Ik denk als je onregelmatig ongesteld bent dat deze app ideaal is, deze houdt ook toekomstverwachtingen bij. Hoe gaat het verder met iedereen?