Meer dan 12 maanden bezig voor een eerste kindje.

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Repeltje, Jan 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Repeltje

Repeltje Niet meer actief

Hey meiden,

Ik ben benieuwd of er veel meiden zijn die meer dan 12 maanden bezig zijn voor hun eerste kindje, ik weet er staat al een soort gelijk topic maar het lijkt me leuk om een nieuwe te maken :), dat is vaak makkelijker dan een bestaand topic binnen te vallen.

Ik zal even beginnen, wij zijn een jong stel en zijn sinds oktober 2014 bezig voor ons eerste kindje. Hebben nu eindelijk onze moed verzameld voor een doorverwijzing te vragen aan de huisarts en hebben die gekregen. 16 februari hebben we de eerste afspraak. Een onderzoek eerder wees al uit dat het niet goed was met mijn vriend zijn zaad. Maar dat is maar 1 keer getest.

Nou meiden, genoeg over mij! :) nu jullie :D

2. Ym1990

Ym1990 Nieuw lid

Jan 24, 2016
    2
    0
    0
    Hoi Repeltje,
    Hier het zelfde probleem, alleen na 1 jaar al wel gelijk de stap gezet richting huisarts en afgelopen januari uitslagen gehad van gyneacoloog. Qua bloed en zaad alles goed, alleen nu op naar een kijkoperatie bij mij voor eventueel verklevingen.
    Spannende tijd hoor. Ik hoop dat het bij jullie snel lukt!

3. Repeltje

Oh ook heel spannend voor jou dus! Hoe waren voor jou de onderzoeken pijnlijk of niet?

4. LadyV

LadyV Lid

Jun 16, 2015
    36
    0
    0
    NULL
    Bergschenhoek
    Hoi! Ook ik kom me hier aansluiten (helaas). VL en ik zijn ook al meer dan een jaar bezig. We hebben verschillende onderzoeken nu ondertussen gehad en daaruit blijkt dat wij beiden verminderd vruchtbaar zijn (VL is bijna niet vruchtbaar en ik wat verminderd).. Goede combinatie ook... Ik ben vorig jaar een keer zwanger geweest, maar dit is helaas uitgelopen op een miskraam... :(

We zijn nu nog 'natuurlijk' bezig, omdat we nog niet zeker weten of we wel de medische molen nu al in willen (ik heb nog geen vaste baan e.d.)

Ik wil wel graag met jullie meepraten als dat kan! :D

5. Mailey

Mailey Actief lid

Feb 7, 2015
    188
    41
    28
    NULL
    NULL
    Hoi wij zijn in november 2014 begonnen en in augustus al doorverwezen naar de gynaecoloog. Na wat onderzoeken was bij mijn vriend alles goed. Ik had een te trage schildklier en pcos. Schildklier is nu goed in gesteld en ben nu met de tweede ronde clomid bezig. Hoe gaan jullie ermee om dat het zo lang duurt? Ik heb er soms wel past van vooral als ik weer ongesteld word en dat word steeds erger vooral sinds ik in september een vroege mk heb gehad. Succes allemaal! Groetjes

6. LadyV

LadyV Lid

Jun 16, 2015
    36
    0
    0
    NULL
    Bergschenhoek
    Hoi hoi!
    Wel fijn dat je doorverwezen bent, dan kan je in ieder geval gericht gaan kijken inderdaad. Wat spannend zeg de 2e ronde, hopelijk is het snel raak.

Hier gaat het met ups en downs, ik ben nog bezig met mijn laatste loodjes aan de opleiding dus qua dat heb ik wel afleiding, maar ik moet zeggen dat ik het vaak het er wel lastig mee heb. :( Ik geniet van heel veel dingen, maar elke keer weer die teleurstelling als ik weer 'gewoon' ongesteld word...

7. potato

potato Actief lid

Feb 11, 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ik ben nu 14 maanden bezig, en heb morgen het laatste onderzoek, 12 februari uitslagen bespreken van bloedonderzoek en de hsg een maand terug. Inwendig onderzoek en sperma was al okay.

Ik ben heel blij dat we (eindelijk) in het ziekenhuis binnen zijn en het wachten niet meer zo eenzaam en hopeloos is. ik vond het een heel erg lang jaar!

8. Repeltje

Hoi welkom,

Het er mee omgaan vind ik ook erg moeilijk. Na een tijdje is het wachten zo lang en die ongesteldheid zo'n teleurstelling. Snap wel dat je na een MK helemaal erg teleurgesteld ben :(.

Hier ook aan het laatste van mijn opleiding bezig dus ook soms hierdoor afleiding. Maar toch is het wel moeilijk soms. Ben zo zenuwachtig voor het eerste gesprek met de Gyn.

9. Repeltje

Oh hopelijk is alles goed! Van de andere kant als alles goed is moet je nog een half jaar zelf proberen toch? Inderdaad heel eenzaam en hopeloos. Heb het deze maand ook echt gehad, geen ovu testen en niet tempen. Ben het echt beu...

Share This Page