Bijna een jaar bezig. Wanneer de volgende stap?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mackwek, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Op 18 februari 2015 heb ik voor de laatste keer de pil geslikt. Voor nu dus alweer bijna een jaar bezig. Ik zag dat er al een paar topics zijn waar meiden met elkaar praten omdat ze langer bezig zijn. Maar ik ben juist op zoek naar anderen die met hetzelfde dillemma zitten. Het jaar nadert....en nu? Wel de eerste stap richting de huisarts of nog langer zelf proberen? Zo ja, hoelang dan?

Ik ben benieuwd hoe jullie deze periode ervaren.

2. potato

potato Actief lid

11 feb 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ik ben nu 14 rondes bezig en het jaar is dus net voorbij bij mij.
    Ik weet niet hoe ik erin zou staan als ik tien jaar jonger was geweest maar ben nu 34 en ik heb haast. Als het gekund had was ik een half jaar eerder naar de arts gegaan. Ik ben zo blij dat de onderzoeken nu lopen! Waarschijnlijk vinden ze niets en moeten we het nog een paar maanden gaan proberen, maar volgens mij kan je op elk punt in de mm besluiten het nog even aan te kijken, dus beter zit je er al in!

stel dat ze er na twee jaar pas achter komen dat er iets heel simpels aan scheelt.. dan wil je dat weten toch?

succes!

3. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk hoor potato. Maar de stap zetten voelt zo definitief. Ik kan het niet zo goed uitleggen.
    Ben jij precies met een jaar gegaan?

4. potato

potato Actief lid

11 feb 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    ik heb het bij de huisarts (toen ik voor iets anders kwam) al twee keer eerder, na een maand of 6 en 9, aangekaart en na 10 maanden heeft mijn vriend op een spermaonderzoek aangevraagd wat geweigerd werd omdat hij al een zoon heeft. Maar dat was al 15 jaar geleden dus ik wilde daar niet van uitgaan dus hebben we het zelf betaald. was gelukkig zeer goed.
    Na elf maanden serieus op een doorverwijzing aangedrongen en gekregen waarna ik een afspraak kon maken, in verband met wachtlijst 2 pas maanden later. dus in ronde 13 zat ik bij de fert. arts.

Omdat ik had gelezen dat ze eerst je cyclus inzichtelijk willen hebben, was ik al 4 maanden daarvoor begonnen met temperaturen enzo, en mijn cyclus hield ik al meer dan een jaar bij. als ik dat niet gedaan had zou ik dat sowieso eerst drie maanden moeten doen voor ze verder gaan dus gelukkig maar!

Ik vind het niet definitief voelen, want het kan nog steeds spontaan gebeuren, maar alles duurt lang in het zh. Wij hebben een hele fijne arts getroffen die ons serieus neemt en in het ziekenhuis zullen ze echt niet aandringen op behandelingen als ze niets vinden, dat is echt in jullie handen!

Hoe oud ben jij?

5. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben 28, dus geen 'haast' ivm leeftijd zoals jij zegt.
    Maar ik kom werkelijk nooit bij de huisarts, laatste keer is misschien 5 jaar geleden geweest. Daarbij heeft mijn vriend ook een andere huisarts. Moet je niet beide een verwijzing hebben?

Temperaturen heb ik geprobeerd. Maar is niet mijn ding....:(

Deel Deze Pagina