Ik schrik me wezenloos ... krijg net een definitieve aanslag KOT over 2014 (!!!!) en we moeten opeens ruim 2700 euro terugbetalen? Dit zijn bedragen die gechecked zijn! Ik snap er niets van :x Maandag eerst maar eens de belastingdienst bellen, want dit is werkelijk belachelijk.
Ja, ik had een email dat er een bericht in MijnOverheid stond, en voila :x Ik heb de inkomens express hoger ingeschat ...2015 is ook op die manier berekend. Ik vind dit allemaal zo raar!
Nee! Dat is een slecht begin. Hier heb ik dit ook eens gehad, moesten bijna 2000 euro terugbetalen. Toen bleek dat het inkomen van mijn man verkeerd was ingeschat door de belastingdienst, ongeveer gehalveerd.... ik had nooit ingelogd op mijntoeslagen.nl, had het dus niet opgemerkt en kreeg dus een fijne verrassing... Het ergste was dat het inderdaad ook over 2 jaar ervoor ging, dus het jaar erop was hetzelfde aan de hand... ook een megabedrag terugbetalen dus... sindsdien check ik het vaker op mijntoeslagen.nl Hopelijk is het een fout!
Klote zeg! Wij kregen de voorlopige berekening voor 2016 binnen. Wij zouden per maand 150 euro meer terug krijgen. We hadden direct zoiets van dit klopt niet omdat we over 2013 en 2014 een hele smak moesten terugbetalen. Blijkt dat ze weer gerekend hebben vanuit de oude situatie toen onze oudste dochter nog op de vakantie opvang zat. Ben blij dat we het onderschept hebben want anders hadden we weer 1800 euro terug kunnen betalen. Kijk even goed na of de uren voor kdv/bso wel kloppen die ze hebben berekent en anders maandag bellen. Wij kregen afgelopen jaar ook dit soort rekeningen achter elkaar binnen. Daar wordt je inderdaad helemaal naar van. Succes!
Oh dat is geen leuk begin nee. Staat er ook in met welk inkomen er gerekend is? En moet je het echt terug betalen, omdat je zegt dat je het inkomen expres hoger had gezet? Dan zou je eerder verwachten dat je nog geld krijgt. Wij hebben het weleens gehad met een leaseauto, de bijtelling daarvan wordt bij het inkomen geteld en toen konden we ook een fiks bedrag terug betalen, niet leuk.. Overigens had ik ook 2 berichten over 2012 en 2013. Ze hadden een 'nieuwe' definitieve berekening gemaakt. Dus dan denk je ik heb de definitieve berekening binnen, het is goed, nee hoor, ze kunnen het nog steeds wijzigen. Weer wat geleerd.
Natuurlijk gelijk ruzie met man... Want ik zal het allemaal wel fout hebben opgegeven... Nu onderweg naar mijn vader maar ik zit te janken in de auto... Zelfs als ik al een fout inkomen zou hebben opgegeven... Zelfs mer een paar duizend meer inkomen snap ik die hoogte niet... Her is zoveel... :x
Wow, dat is een flinke smak geld zeg, heel erg zuur! Heb je misschien meer uur opvang aangevraagd dan jullie recht op hebben? Een rekenfoutje gemaakt in de berekening hoeveel uren je per maand gebruikt? Fout in de uurprijs van de opvang? Niet op tijd wijzigingen doorgevoerd in wijziging uren? Heeft het kinderdagverblijf een fout gemaakt op het jaaroverzicht? Ik zou het echt heel goed nachecken. Te hopen dat de fout bij de belastingdienst ligt voor jullie!
Ah jeetje dir vind ik echt kut voor je zeg.. Heb t echt met je te doen Ik vind dat hele belastingsysteem zo gruwelijk kut. Ik hoor zovaak dit soort verhalen
He bah wat zuur zeg... Wij hadden dit ook vorig jaar...rond dezelfde tijd. Werkgever van mijn man had 1 jaaropgave niet doorgegeven waardoor we ook een paar duizend moesten betalen... Dat ging toen over het jaarinkomen van 2012... En toen kwam er dus niet alleen van de inkomstenbelasting een aanslag...dus ook van de toeslagen...want ineens was het inkomen dus hoger en hadden we geen recht op toeslagen... Dus niet alleen een extra aanslag...ook nog eens de toeslagen... dat heeft ons veel geld gekost :x kon ook wel janken toen Hoop voor jullie dat het een fout van hun is...dat gebeurt ook nog weleens...
Wij moesten ineens 1800 betalen. Ik blijf er bij dat er ergens een fout hebben gemaakt. Dus ik weet een beetje hoe je voelt. Het is zo ongelooflijk klote. Sterkte ts, ik hoop dat er ergens een fout zit.
Ik heb het ook, alleen dan 5414 euro betalen. Wat blijkt na het nakijken van de berekening is dat ze bijna alles op 0 hebben gezet. Dus nu bezwaar gemaakt en gelijk de jaarafrekeningen van de opvang gestuurd. Maandag ff bellen of ze het al binnen hebben. Als ik jou was zou ik het even goed nakijken met je jaarafrekening!
Hier moeten we ook terug betalen. Maar ze hebben de opvang uren van december op 0 gezet en dit klopt niet.
Net ook gekeken en hier idem dito. Het aantal opvanguren is over bijna de hele periode op 0 gezet door de belastingdienst. Vanavond ook maar bezwaar maken en de jaaropgaaf van de opvang meesturen.