Ik heb vanochtend gebeld en moet bezwaar aantekenen. Nog eens alle gegevens 2x gecontroleerd, maar we hebben echt alles goed doorgegeven en ook op de jaaropgaaf van de kinderopvang staat het goed. Dat is een opluchting, maar toch nog even afwachten. Ts: jij nog gebeld?
Nou met behulp van wat mensen en onze kinderopvang ... ben ik er nu achter wat het euvel is ... De belastingdiesnt heeft voor het gemak de gegevens voor 1 augustus 2014 tot 31 augustus 2014 aangepast naar 0 urer per maand, terwijl ze toch echt op het kdv is geweest ... Dit blijkt een bekende fout te zijn, en ons kdv heeft de ouders dus een mail gestuurd met het bezwaarschrift en de tekst wat daarin moet staan. Ze staan ook in contact met de BD hierover en geven ons updates (we hebben een fijn kdv ) Mijn hartslag is alweer gedaald naar normaal niveau, omdat ik dus niets fout heb gedaan ... pfew! Ik vind het wel storend dat de BD maar gewoon zoiets doet ... :x
Ja ... ben er ook verder in gaan duiken. Het overkoepelend orgaan waar ons kdv onder hing, ging failliet op 30 juli 2014. Op 1 augustus 2014 is het overgenomen, wij hebben er dus geen enkele onderbreking van gemerkt, maar blijkbaar is dat dus bij de BD niet goed doorgevoerd. Maar goed, ik ben allang blij dat we geen 2700 euro hoeven terug te betalen ...
Maar het kan dus ook een fout van het kdv zijn? Hier staan de 1e 8 maanden op 0. En de laatste 4 op de helft van de oorspronkelijke uren.
Nee, alle contracten zijn integraal overgenomen ... er is dus geen wijziging geweest voor zover ik kan zien.
Maar waarom moet je dan een heel bezwaarschrift gaan indienen als de bd gewoon overduidelijk een fout maakt? Je zou toch hopen dat de bewijslast bij hen ligt als ze met een fikse rekening komen.
Dat staat mij ook tegen, neem aan dat ze verschillende meldingen gekregen hebben en dat er dan een belletje gaat rinkelen. Maar zal door andere medewerkers uitgezocht moeten worden zeker. Je kan de formulieren niet eens mailen, moet per post en vergeet de postzegel niet. Leuker kunnen ze het niet maken, maar makkelijker ook niet.
Ja ... dat is Nederland he ... bij de Belastingdienst ben je schuldig totdat anders is bewezen ... Ook als zij de fout hebben gemaakt.
had hier af en toe meegelezen, maar wat fijn dat jullie weten wat er aan de hand is en dat je het dus niet hoeft terug te betalen
Ja, dat vind ik ook vreemd. Alles gaat via mijnbelastingdienst.nl, zelfs je aangiftes gaan online, maar een bezwaar moet nog op de ouderwetse manier. Maar, ik had toch wel de boel via de post gedaan. Dit soort dingen naar de bd gaan bij mij aangetekend met bericht van ontvangst. Voordat er weer daar gezeur over komt. Better safe than sorry.
we hadden voor 2013 het inkomen hoger ingeschat. proef berekening gemaakt wat we terug moesten krijgen per maand we zouden rond de 500 euro terug moeten krijgen echter volgens hun 2000 euro extra betalen, dus bezwaar getekend. Alles per post aangetekend verstuurd bleken ze de extra uren vergeten te zijn, had het kinderdagverblijf op een apart papier vermeld maar er ging wel 7 maanden overheen voordat het allemaal verwerkt was grrr
Ik had me er nog helemaal niet zo in verdiept, maar ben blij dat ik dit lees. Mijn dochtertje gaat vanaf volgende maand naar de GO. Moet ik dan nu al KOT aanvragen? Of kan dat pas wanneer alle papieren/contracten ingevuld zijn. Weet iemand dit?
Hetzelfde als bij ons dus, ergens fijn dat je het dus goed hebt gedaan maar wat een gedoe he..bah. Benieuwd hoe het verder gaat. Heb het gister op de bus gedaan.
Je moet het uurtarief en aantal uur opgeven, als je dat nog niet weet is het lastigin te schatten. Maar pas op dat je het niet te laat aanvraagd dan krijg je het niet met terugwerkende kracht. En t duurt ff na aanvraag dus verwacht niet gelijk geld
Zit dit topic nu een tijdje te volgen. Misschien een domme vraag, maar ik dacht op veilig te spelen door onze inkomen hoger in te schatten en minder opvang uren op te geven. Ik had begrepen dat als je uiteindelijk toch meer opvang uren gebruikt dan dat je op geeft bij de belastingdienst (en dus maandelijks minder terug krijgt), je aan het eind vd rit geld terug krijgt ipv betalen. Klopt dit?