Nou ik kijk niet iedere 2 maanden op mijn Toeslagen want zo interessant is dat namelijk niet.Als het erin staat dan zal dat vast niet zomaar veranderen en zijn er trouwens zojuist achter gekomen dat de jaaropgaven gewoon kloppen. In 2013 kregen we al een flinke naheffing en toen heeft mijn man alles goed gezet dus nu uitzoeken wat er mis is gegaan. Heb ook nooit een jaaropgave van de creche ontvangen en ik krijg een naar voorgevoel dat het daarmee heeft te maken. De creche ging failliet en is per 1-10-14 door een engels bedrijf overgenomen en 3 maanden bij elkaar opgeteld is nu het totaal wat wij terug moeten betalen dus er gaat iets mis.
Kijk even op mijn toeslagen of er soms maanden bij staan met 0 uren. Hier heeft de belastingdienst de maand december op 0 uur gezet. Vorig jaar al over gebeld en toen te horen gekregen dat zodra ik de definitieve aanslag binnen kreeg ik bezwaar moest maken. Dit heb ik nu gedaan en ga er van uit dat het nu goedkomt.
het is algemeen bekend dat de belastingdienst de inkomens vaak veranderen is al heel veel mensen gebeurd, waaronder ik. bij mij werd hij steeds terug gezet door hun waardoor ik veel te veel toeslag kreeg. als je hier niks aan doet, hier niet op let en het gewoon zo laat staan dan kan je een flinke naheffing krijgen. ik kijk er niet elke 2 maanden op omdat het "zo intressant is" maar om te kijken of alles nog klopt. want heel lullig, maar het is altijd je eigen verantwoordelijkheid. elke 2 maanden even kijken kost je minder werk dan op het laatst bezwaar aan te moeten gaan tekenen en nog meer ellende.
We hebben ruim 2,5 week bezwaar ingediend, maar nog steeds geen bevestiging! Jullie al iets gehoord over het ingediende bezwaar?
Dus ook niet. Zat er al aan te denken om nog eens te sturen, maar dan aangetekend. Maar wacht ik nog even. Vervelend dat het zo lang moet duren.
Grrr hier nu aan het wachten totdat mijn toeslagen weer actief is. Hebben ineens een credit factuur van de opvang gekregen en kan nu niet checken of ze mijn wijzigingen misschien verkeerd doorgevoerd hebben :x En anders morgen maar even bellen
Hoe kan je eigenlijk de berekening zien van de belastingdienst wat betreft KOT? Ik kan dat namelijk niet vinden. Waar zeg maar het aantal uren staat en het uurtarief dat ze hebben gebruikt.
Ik heb vandaag gebeld dat ik nog geen ontvangstbevestiging van mijn bezwaar heb. Kreeg ik te horen dat mijn bezwaar gegrond verklaard is en dat ik zelfs nog geld terug krijg. De brief hierover schijnt al onderweg te zijn. Goed nieuws dus.
De brief kwam gewoon met de post, gek genoeg niet online. Mijn bezwaar was op 6 januari binnen als ik het goed heb..
Mijn beschikkingen en dan tabblad met juiste jaar kiezen. En dan eentje aanklikken (de specificatie). Of actuele berekenimg, kiezen voor het soort toeslag, bv kot, en dan klikken op: Klik hier om de laatste gegevens te zien waarmee wij uw toeslag hebben berekend of om uw gegevens te wijzigen.
De brief staat op mijntoeslagen.nl, dus bezwaar is ontvangen. Wordt het verrekend met het bedrag in de eerste aanslag? Want nu staat er dat we ruim 2000 euro terug krijgen? Dat zou ong. 180 euro moeten zijn.
Hier bleek dat ze teveel geld overgemaakt hebben bijna het dubbele deze maand. Dit gaan ze nu verrekenen met de overige maanden in 2016. Ik kon het niet terug overmaken😏.
Dank je wel voor de info. Ik heb gekeken en kom er niet uit. Op de specificatie staat niet het totaal aantal uren dat ze in 2014 bij de opvang is geweest. Er staat onder de specificatie wel tabjes waarbij staat: gebaseerd op gegevens van 01/01/2014 tm 05/02/2014. En dan een tab met 06/02/14 tm 05/05/14 etc. Als ik daar op klik zie ik een gemiddelde per maand. Erg onduidelijk.
ik heb gisteren eens met de belastingdienst gebeld om te vragen of ze het bezwaar al hadden geregistreerd. Niet dus ... Jetje1, wanneer heb jij je bezwaar verzonden?