Scheidegger.. of toch een ander instituut?

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyR, 18 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt; Ik ga weer een opleiding doen!!:D
    Alleen ben ik 28 jaar, heb ik 2 kindjes en een koophuis. Dus moet ik er wel bij blijven werken (1 dag in de wk en 1 zondag in de maand) om de financieen goed op pijl te houden en we nog eens wat leuks kunnen ondernemen.
    Via ROC of Horizon college is het niet te doen, omdat dit 5 dagen school is. Of 3 dagen school en 2 dagen stage.
    Via Scheidegger is deze opleiding (MBO Sociaal maatschappelijk dienstverlener niveau 4) in de avond te doen (1 per wk) en 2 dagen per wk stage. Prima te combineren met werk en gezin dus.
    Maaaarrrr, is Scheidegger een goed opleidingsinstituut?
    Het is een landelijke erkende diploma die je krijgt, maar toch twijfel ik een beetje..

Weten jullie evt nog andere opleidingsinstituten die ook deeltijd deze opleiding aanbieden?

Meiden met ervaringen bij Scheidegger?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik heb op mijn werk erg veel contact met NCOI.. Vind ik persoonlijk een erg fijne aanbieder. Wellicht hebben ze daar ook iets voor je?

Scheidegger is ook prima hoor :)

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij doen ook veel op het werk met NCOI.

Scheidegger geen ervaring mee.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Mijn man heeft t 9 jaar geleden gedaan. Weet niet meer welke opleiding maar toen die gasten savonds langskwamen voor info vond ik ze erg dom overkomen. Konden geen antwoord geven op mijn vragen. Ze wilden meteen weten of hij zich in wilde schrijven en hadden papieren bij zich die meteen ingevuld moesten worden. Direct daarna ging het over de betaling. 4000e voor een jaar voor 1 avond in de week. Ze hadden een formulier om in termijnen elke maand te betalen maar dat bleek een lening met 16% rente te zijn. Alles in mij zei die avond "zet ze de deur uit" maar ik mocht mijn man niet afvallen... hij besliste zelf en deed het. Nou ja duizenden eeuro's armer en een flut diploma rijker in mijn ogen.
    Ben benieuwd naar wel positieve ervaringen iig.

5. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Oei dat klinkt niet best..

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    k heb voor een andere opleiding geinformeerd bij oa scheidegger en ten eerste zijn ze al gigantisch duur. veel duurder dan bijv LOI. het kwam voor mij al op een paar duizend euro. de schooldagen hadden mij wel heel goed uitgekomen, 1x in de week een ochtend of een avond maar als je goed nadenkt is dat natuurlijk belachelijk weinig....

ik doe dezelfde opleiding nu via een roc en die kost me zo'n 500 euro!!
    hiervoor moet ik eerst 2 dagen in de week naar school en daarna 1 dag in de week. de leerstof die je daar voor je kiezen krijgt is al pittig, laat staan als je maar een ochtend in de week school krijgt. voor mij dus een reden om hiermee niet in zee te gaan.

en daarnaast, ik heb een aantal bedrijven gemaild met de vraag of ze iemand aan zouden nemen die een opleiding via loi, scheidegger enz had gedaan en dat deden ze niet of nauwelijks omdat ze hier geen goede ervaringen mee hadden. de mensen die van deze opleiding komen schijnen erg weinig ervaring te hebben, moeten nog veel bijgespijkert krijgen enz.
    waar ik werk word ook niemand via LOI of zo aangenomen.

7. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Klopt idd dat ze mega duur zijn.
    Ik Heb zelf ook geïnformeerd bij ROC maar dat is echt voor middelbare school verlaters en 5 dagen in de wk naar school.
    Is een goeie idd, om eens bedrijven te gaan mailen waar ik evt interesse in zou hebben om later bij te werken.

Het liefst zou ik de opleiding ook volgen via een ander instituut maar ben bang dat die er niet zijn.
    Bij Scheidegger moet je iig wel 2 dagen in de wk stage lopen en bij loi is dat niet volgens mij?

Deel Deze Pagina