ja idd een gynaecologe daar vertelde dit ook aan ons. Dat ik moet achterblijven ( ik wil mee) terwijl mijn partner met de koelboxkoffer naar Groningen moet brengen en zijn potje daar weer moest inleveren. Suuuuper spannend die dag pffff..
Even een kort antwoord. Ook de kleine follikels worden weggehaald, zouden anders cystes kunnen worden. En in kleine follikels kunnen toch nog bruikbare eicellen zitten.
Oh dankje voor je andwoord Ike. Ze zei tegen mij dat er 7 of 8 eicellen worden. Maar het zouden er dus ook meer kunnen zijn? Al die kleintjes heeft ze niet geteld ( ik ook niet) maar dat waren er wel veel! Denk dat ik totaal op 20 kom ( als het niet meer is.. 😅 Ben nu overigens echt bang voor overstimulatie! Alles wat ik voel of iets zoek ik op 🙈
Echte mini's (onder de 10 mm geloof ik) laten ze volgens mij wel zitten. Qua overstimulatie, goed drinken en rustig aan. Bij mij verwachtten ze 9 eitjes, warwn er 15. Ik moest mij aan het overstimulatie protocol houden. Dat hield in veel drinken en op bed of op de bank liggen verder mocht ik niks. Ik had opgezette eileiders en daardoor kreeg ik erg veel buikpijn na het eten, met name s avonds. Na het eten begonnen namelijk mijn darmen te borrelen en die raakten dan heel gezellig mijn eierstokken. Dat was best wel pijnlijk, maar wel het enige waar ik last van had. Gewoon rustig aan doen. En je niet te druk maken.
Ik ben al een paar dagen af en toe wat misselijk en ze druk in me buik word steeds wat groter.. Ook heb ik nu last van me darmen en Als daar lucht doorheen gaat doet dat pijn of is het heel gevoelig.. Moet ook vaker plassen en minder grote plassen dus denk dat me blaas ook wat verdrukt is door me darmen dan weer.. Ook heb ik meer dorst als normaal. Ik drink normaal nog geen liter op een dag.. Scheelt wel dat ik alleen vanavond nog moet werken en dan tot en met zondag vrij ben !
Je moet goed drinken hoor, vooral nu en je rust nemen om zo overstimulatie zo min mogelijk tegen te gaan.. Gedroogde pruimen is ook goed erbij
Wat klote Girlie. Hopelijk weet je snel meer Clarajilla, wow dat is een mooi aantal zeg! Wat spannend zeg! Ook dat naar Groningen rijden. Dat is ook apart om te horen ''met mijn eitjes naar Groningen rijden'' 😁 Hopelijk heb je een mooie opbrengst en valt de punctie mee. Wij hebben morgen ons eerste gesprek, semen onderzoek en wat bloedafname. Ben heel erg benieuwd wat we te horen krijgen
Dankjewel! Punctie is goed gegaan had verwacht dat het verschrikkelijk veel pijn deed, maar dat viel reuze mee! Het aanprikken was wel even pijnlijk maar daarna was het alleen een vervelende grote druk in de buik! Ze had 7 follikels aangeprikt en er zijn 5 eicellen gevonden! Op zich vind ik het best weinig want er blijft niet veel over als het niet bevrucht raakt of door deelt. Maar aan de andere kant 5 eicellen van de 7 follikels vind ik wel netjes. Zaterdag ochtend worden we gebeld of er smiddags een terugplaatsing komt!
Fijn dat de punctie goed gegaan is Clarajilla. Ze hebben dus niet de kleintjes aangeprikt? Of het bevrucht wordt en goed doordeelt is altijd spannend, ook als je veel eitjes hebt. Ik duim voor je dat alles goed gaat! Hopelijk zaterdag tp, doen ze dat altijd op dag 2? Bij ons ziekenhuis is de verse tp op dag 3 en gaan de embryo's op dag 4 of 5 de vriezer in. Jolanda wij starten nu nog niet. Wij wilden ergrns wel, maar als we het wilden doen moesten we dat vrijdag al doorgeven. Dat gaf ons best wel wat druk. Torn besloten om het nu niet te doen en de volgende menstruatie af te wachten.
Ja doen ze altijd op dag 2 de tereugplaatsing. En ja ik had nog gevraagd over de kleinere follikels maar die hebben ze laten zitten. Ze hebben echt alleen de grote eruit gehaald.. Ik heb geen idee wanneer de overige embryo's hier ingevroren worden
Hier ga ik zeer waarschijnlijk weer een kijkoperatie krijgen om de eileiders af te sluiten. Dat voorkomt zeker een BBZ. 14-2 pas afspraak met de gyn. Dus nog even wachten.. Dan weten we pas echt meer.
Girlie zijn ze bang dat je nog een keer een bbz krijgt? Clarajilla zo zie je weer het verschil tussen ziekenhuizen en hun aanpak.
@clarajilla ah gelukkig heb je ook de punctie nu achter de rug, en dat het beste te doen is. Ja als je je voorbereid op het ergste dan valt het meestal wel mee.. nou ik ben benieuwd! Goed nieuws hoor as zaterdag ochtend de tp. Heel veel succes en laat ons weten hoe ook dat is gegaan.. Ik ben vandaag begonnen pas met de pil.. omg wat gaat de tijd langzaam ineens ) @silver27 En hoe is het gesprek gegaan vandaag?
Beetje late reactie hier. Maar vanmorgen het verschrikkelijke nieuws gehad dat er geen bevruchtingen waren... 😭😭 Nu maandag bellen voor afspraak met de arts over hoe nu verder...
Ah nee Clarajilla, wat een ontzettend grote teleurstelling! En dan maandag pas horen hoe het komt en hoe nu verder... je had gewoon ivf toch? Mogelijk kan icsi uitkomst bieden (dit lees ik vaak terug wanneer er bij ivf geen bevruchtingen zijn). Als er bij icsi geen bevruchtingen / celdeling is, zou mogelijk Gent een volgende stap kunnen zijn (daar doen ze eicelactivatie). Maar voor nu sterkte en een digi-knuffel!
Ja vind dat nog het ergste dat het weekend is en ik niks kan.. Ik wil antwoorden maar die kan ik nu niet krijgen en misschien krijg ik die wel nooit.. Maar dan weet ik dat! Vandaag gaat wel beter dan gister maar voel me leeg.. Niet blij niet boos niet verdrietig. Aan de ene kant geen zin om iets te doen maar ook weer wel.. Ik ga denk ik maar door met leven en dan zie ik het wel.. Weet nu wel waarom het dus nooit gelukt is! Ja klopt ixsi kan nog een uitkomst zijn! En over Gent heb ik ook al gelezen. Scheelt dat het mcl samen werkt met Gent alleen is dat enkele reis 4 uur rijden..
Ik herken het gevoel, al was het bij ons bij de derde poging. Wij hadden bij de eerste poging ivf een redelijk aantal eicellen (6), daar waren er 4 van bevrucht, 1 verse tp en 2 cryo's (waarvan er bij ontdooing 1 verloren is gegaan). Dus bij de tweede poging de dosering van de Gonal-f omhoog om te kijken of er meer eitjes tot ontwikkeling zouden komen. Helaas niet het geval, bij punctie 5 eicellen. Hiervan 3 bevrucht, waarvan 2 afwijkend bevrucht (met 3 kernen ipv 2, wat of betekent dat de eicel 2 kernen had of dat er 2 zaadcellen de eicel zijn binnengedrongen). Dat we toen maar 1 embryo hadden, die ook nog een dag achterliep qua ontwikkeling was een grote teleurstelling. Bij de laatste poging overgegaan op icsi, om te voorkomen dat er twee zaadcellen de eicel zouden binnendringen. Dit gaf ons hoop dat er nu meer bevruchtingen en dus embryo's zouden ontstaan... Ook nu weer de Gonal-f verhoogd. Nu uit 5 follikels maar 2 eicellen. De eerste grote teleurstelling tijdens deze poging, maar nog wel hoop dat er met icsi 1 of 2 goede embryo's zouden ontstaan. De volgende dag echter al gebeld dat de 1 niet rijp genoeg was voor icsi en op de ander wel icsi uitgevoerd maar daarna direct uit elkaar gevallen. Wat een enorme klap was dat. Het lege gevoel herken ik dan ook heel erg. Ik hoop dat je maandag duidelijkheid krijgt wat er mis is gegaan bij de bevruchting en inderdaad kan het de verklaring zijn waarom het niet eerder gelukt is.
Clarajilla ik wil jou en je partner heel veel sterkte wensen. Wat naar om dit te horen. Echt verschrikkelijk.