2017: nieuwe ronde, nieuwe kansen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ike, 11 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    #401 samira28, 12 feb 2017
    Laatst bewerkt: 12 feb 2017
    @jennefer heel veel succes met de punctie morgen!

Ik ben de laatste tijd nogal wat depri geworden van het nutteloos wachten, maar aan de andere kant vliegt de tijd wel..
    Ondertussen ook wat ziekjes geweest..
    As donderdag begin in eindelijk met de decapeptyl en zondag neem ik mn laatste pil in.

@clarajilla als ik zo je bericht lees over de punctie dan is het wel wat pijnlijk lijkt me. Ik ben daar ook benieuwd naar..
    En ik heb vast geboekt daar in Leeuwarden te verblijven die week ofzo, dus dat is wel fijn..

Ik begin nu elke dag mn vitamientjes in te nemen en gezond te eten enzo.

* de lijst ziet er zo goed overzichtelijker uit, top!

2. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Dank je dames, ik zal het resultaat vanmiddag melden.

Suze ja je kan idd meekijken, ik vind het juist interessant en mooi dat het kan..

Clarajilla heb je veel pijn gehad dan? Krijg je geen verdoving? Die vind ik zeerder doen dan de punctie.

Ike het is voor jou dan ook weer spannend dat de ww er weer aankomen..

Samira, dat is erg vervelend. Ik snap dat het lange wachten depri gevoelens opwekt maar je moet echt even volhouden

3. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Dat kan ik me goed voorstellen Samira, ik vond het wachten op de start op een gegeven moment ook wel genoeg.
    Nu ik met de deca ben gestart kan ik weer niet wachten op de 21ste, dat de eerste echo is om te kijken of ik mag gaan stimuleren.

Zo kijk je steeds uit naar wat nieuws denk ik

4. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Heel veel succes zo met de punctie Jennifer!

Ik herken jullie gevoel ook wel hoor samira en suze; je bent in je hoofd toch vooral bezig met de vólgende stap. Vind de tijd wel heel snel gaan gelukkig. Het is ook erg druk om mijn werk, dat zorgt voor veel afleiding.
    Morgenvroeg de uitgangsecho en dan hopelijk 's avonds starten met stimuleren.

5. potato

potato Actief lid

11 feb 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ik heb vandaag en test gedaan, 12 dagen na de punctie. negatief, wat ik al dacht, maar toch een teleurstelling.

6. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Wat verdrietig potato :( Ookal verwachtte je het.. toch een enorme tegenvaller natuurlijk! Hoe voel je je eronder?

7. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Oh nee potato wat een ellende! Wanneer moet je voor je bloed? Had je nog cryo's.. pff jeetje zeg wat een domper..

Buko, wat spannend dan ook voor jou zeg!

Ik heb net de punctie achter de rug, alles viel mee gelukkig. Ik heb nu alleen wel flinke overstimulatie want we hadden 22 eitjes zo bizar!
    Dus heel de week rust houden zodat hopelijk de tp wel door kan gaan

8. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Wow Jennifer wat veel!! Wanneer was je laatste fm ook alweer, en hoeveel had je er toen? Heb je er ook last van?

Gelukkig dat de punctie meer viel! En nu lekker rustig aan inderdaad. Kun je de hele week thuis blijven?

9. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Jennifer het zkh zal het ook wel gezegd hebben: plat liggen en goed drinken! Ik moest mij 1x pd wegen om te kijken of je niet heel veel aankomt, want dat is niet goed. Ook moest ik dagelijks mijn buikomvang meten.
    Succes ermee. Het kan best pijnlijk zijn.

10. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Potato 12 dgn na punctie is wel snel. Volgens mij had ik positieve test 14dgn na punctie

11. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Potato wat balen!! Maar het zou me nog kunnen wat ike zegt?

22 is wel erg veel jennifer! Wanneer krijg je te horen of je een tp krijgt?

12. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @patato wat ontzettend balen! (understatement) misschien heb je inderdaad te vroeg getest. Maar kan me zo voorstellen dat je eigen gevoel meestal klopt.

@jennifer wat fijn dat de punctie mee viel dit lijkt me toch wel heel spannend. 22 eitjes! jeetje hopelijk worden er veel bevrucht en heb je buiten een mooie verse terugplaatsing ook een aantal mooie cryo's ( dat kan toch haast niet anders ;) ) lekker uitrusten nu en goed voor jezelf zorgen!

Ik heb vandaag een vreselijke baaldag. Ik kan niet eens benoemen waarom het is maar ik voel me vreselijk kut en ben het wachten echt zo beu. Vind het soms zo moeilijk dat je de hele dag met je kinderwens geconfronteerd word. (facebook, vrienden, mensen op straat) het liefst ga ik de hele dag op bed liggen janken met een dekentje over me heen. Maar er moet ook gewerkt worden dus huphup ik raap mezelf weer op en we gaan weer verder. nog 3 weekjes wachten

13. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    264
    56
    28
    die dagen hebben we allemaal weleens Indy en dat mag zeker... dus laat je af en toe lekker gaan onder dat dekentje.... stuur je een dikke digi knuffell

14. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Buko, vrijdag had ik 13 eiblaasjes zitten. Het zkh schrok hier ook wel van. Wel wat pijn nu, maar gaat prima.

Ike, dank je doe ik zeker! Had jij toen wel een tp?

Suze, ik moet donderdag voor de tp nog bloed prikken, als die waardes goed zijn dan krijg ik gewoon een embryo terug mits er iets bevrucht is, maar daar gaan we wel beetje vanuit..

Indy, die baaldagen mag je zeker hebben want dat confronterende is heel zwaar en jij moet voor je gevoel alleen maar wachten.. is echt vervelend maar je moet volhouden.. achteraf is het je allemaal waard

15. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    @Suze ja ik ben er ook echt klaar mee, ik wacht al sinds juli 2016 om te beginnen.
    Maar ik moet me ook gaan schamen omdat er velen zijn die jaren hiervoor strijden..
    Het is dat je wil weten waar je aan toe bent denk ik..

Ik ben 37 geworden, op welke leeftijd worden er 2 embryo's terug geplaatst?
    Of ligt dat aan het ziekenhuis?

@potato wat jammer meid..
    Ik lees de laatste tijd meer teleurstellingen hierin dan het succesvolle.. daar maak ik me ook weer zorgen over.
    Sterkte, en het komt goed knuf

@jennifer gelukkig viel je punctie wel mee..
    Waarom is de tp pas donderdag dan ingeplant en niet eerder ivm kans op overstimulatie?

@buko ja afleidingen is ook wat ik aan het doen ben de laatste tijd om zo toch je hoofd ergens anders te zetten ..
    Ik ga zo naar mn acupunctuur, en daarna een uurtje slapen ofzo, ik lijk wel oververmoeid.
    Succes morgen!

@Indy ik voel me ook precies zo.. zo vermoeiend en met spanning.'
    Ik zit ook op fb in de ivf groepen, tja ik ben er de hele dag mee bezig..

Klinkt ook heel raar maar ik heb ook bijna alle zwangerschapssymptomen en soms voel ik me ook zwanger, de enige wat ontbreekt is de baby zelf..

16. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Samira, wen maar aan dat gevoel. Ik heb al vaker gedacht dat ik zwanger was, dat valt dan echt tegen. Je lichaam geeft zoveel signalen af.

Mijn tp stond gewoon al donderdag gepland, maar ze doen het juist niet eerder omdat door een zwangerschap je overstimulatie erger kan worden.

17. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    precies dat ja! ik ben volgens mij geboren om moeder te worden. ik heb verder ook een prima leven maar het voelt gewoon echt als een leegte. gek he terwijl je nooit een kindje hebt gehad. Vind het soms gewoon vreselijk oneerlijk. Maar goed uiteindelijk kunnen we hopelijk allemaal terug kijken met een baby op onze arm dat het het allemaal waard is geweest.

18. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik vond het niet heel erg pijnlijk. Had de pijn veel erger verwacht. Hef was natuurlijk ook niet fijn maar vergeleken met een hsg viel het me 100x mee! Die morfine doet goed zijn werk ;)

Oh en ja dat is wel fijn dat je dan in de buurt slaapt geeft denk ik wel wat meer rust dan dat heen en weer rijden iedere keer!

19. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Jennifer ik had met de laatste echo 9 eitjes en met de punctie 15. Dus ook meer dan ze verwacht hadden. Bij mij ging de tp door. Bloeduitslagen waren goed en na de echo bleek dat mijn eierstokken wel vergroot waren, maar niet in die mate dat de tp niet door kon gaan. Ik heb toen ik zwanger was niet heel veel last gehad van de eerdere overstimulatie, het was bij mij dus niet verergerd door de zwangerschap.

20. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Jennifer: Wow... 22 eitjes! Super score! Hopelijk komen daar mooie bevruchtingen uit voort. Wanneer hoor je daar meer over, of pas bij de tp? Hoop voor je dat die door mag gaan! Rustig aan komende dagen en veel drinken in elk geval.
    Ik heb inderdaad een lang schema, maar dan wel zonder pil. Dus dag 21 beginnen met deca en dan na menstruatie beginnen met stimuleren. Ik mocht dit keer eventueel wel al een kort schema, maar ga toch nog een keer voor het lange, omdat we daar de vorige keer een goede opbrengst mee hebben gehad.

@ike: dankjewel! Ik ga toch eens navragen waarom het spuiten bij ons in de ochtend is... Nieuwsgierig naar. Gek inderdaad dat het niet hetzelfde is als in jullie zkh, omdat ze wel samenwerken.

@Samira: vervelend dat je je zo voelt door het lange wachten, maar het gaat nu echt dichterbij komen voor je. Komende donderdag eerste deca las ik! Hou er wel rekening mee dat het traject best veel wachten is... Na start deca wachten tot je mag stimuleren, dan tot eerste fm, dan tot punctie, dan hopen op bevruchtingen, en dan de moeilijkste 2 wachtweken van alles. helaas veel wachten in het hele traject! Maar hopelijk gaat dat voor ons allemaal beloond worden dit jaar :)

@Buko: hoe was je uitgangsecho? Mag je beginnen met stimuleren?

@potato: wat verdrietig een negatieve test! Daar doen we het niet voor... Extra rot, omdat je van de vele eicellen geen cryo's hebt zie ik :(

Deel Deze Pagina