2017: nieuwe ronde, nieuwe kansen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ike, 11 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Indy: wat rot zo'n baaldag! Ik denk wel herkenbaar voor velen hier... Hoe is het vandaag? Weer wat beter? Je even zielig voelen mag ook gewoon hoor: lekker wegkruipen, kopje thee, chocolaatje...

@Samira: 2 embryo's terugplaatsen mag vanaf je 38e, of vanaf je 3e behandeling.

@Jennifer: wel bijzonder zeg... 13 follikels en dan zoveel eitjes!

@hier: ik heb me gisteren aangemeld bij het zkh voor onze nieuwe icsi-poging. Helemaal blij! Het wordt nu steeds echter dat we eindelijk weer gaan beginnen. Zin in! Hoewel ik het ook spannend vind hoe het allemaal zal lopen dit keer.
    Begin maart heb ik eerst een scratching en daarna begin ik met de deca. Zal het lijstje even in gaan vullen.

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @ike: nog vergeten te reageren op je cryo tp... Super dat deze er weer aan komt! Hoeveel cryo's heb je nu nog? Succes vast voor komende zondag!

3. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Lijstje 2017: nieuwe ronde, nieuwe kansen

Leden op alfabetische volgorde. Leeftijd van jezelf || van je partner || hoeveelste kindje || het ziekenhuis || reden ivf/icsi

Buko: 28 jaar || vriend 35 jaar || 1e kindje || Erasmus mc || teelbalkanker

Cassie: 31 jaar || vriend 33 jaar || 1e kindje || AMC || verminderde zaadkwaliteit + dichte eileider

Clarajilla: 25 jaar || vriend 25 jaar || 1e kindje || mcl en umcg || onverklaarbaar verminderd vruchtbaar

Dreamer29: 31 jaar || man 36 jaar || 1e kindje || mmc&ezt || verminderde zaadkwaliteit

Girlie: 32 jaar || vriend 33 jaar || 1e kindje || MMC Veldhoven + Elisabeth ziekenhuis Tilburg || Endometriose

Ike: 30 jaar || man 34 jaar || 1e kindje || Elisabeth ziekenhuis Tilburg || verminderde zaadkwaliteit door rolstoel gebruik

Indy90: 26 jaar || vriend 29 jaar || 1e kindje || Zwolle ||

Jennifer85: 31 jaar || vriend 30 jaar || 2e kindje || ziekenhuis || geen eileiders dmv bbz en slechte zaadkwaliteit

Jolandadjk: 32 jaar || man 36 jaar || 1e kindje || DD || onverklaarbaar verminderd vruchtbaar

Journey18: 28 jaar || man 28 jaar || 1e kindje || Elisabeth Tilburg || verminderde zaadkwaliteit genetische afwijking

Manuela123: 26 jaar || partner 25 jaar || ? kindje || mck in Leiderdorp || bij mij verstopte eileiders partner weinig en zwak zaad

Nijne: 29 jaar || man 29 jaar || 1e kindje || emc || teelbalkanker

potato: 35jaar || man 51 jaar || 1e kindje || OLVG+AMC ||onverklaarbaar

Samira: 37 jaar || partner 30 jaar || 3de kindje || MCL en UMCG || eileider probleem(essure)

Silver27: 30 jaar || 35 jaar || 2e kindje || Radboud || onverklaarbaar

Suze29: 32 jaar || man 37 jaar || 1e kindje || VU || 1 eileider weggehaald, en 1 verkleefd

Wistaire: 27 jaar || man 29 jaar || 1e kindje || Isala || PCOS

Woman25: 26 jaar || vriend 31 || 1e kindje || UZ Gent || Endometriose, daardoor eileiders dicht

XXNoukie: 24 jaar || vriend 24 || 1e kindje || IUI in MCL

Afspraken lijstje
    Op volgorde van afspraak
    Februari
    13-02 jennifer85- punctie
    16-02 jennifer85- tp
    16-02 Jolandadjk - 2e gesprek Düsseldorf
    16-02 Samira start decapeptyl
    17-02 potato - bloeduitslag
    19-02 ike - cryo tp
    week 9 Buko - punctie
    Maart
    03-03 Dreamer - scratching
    05-03 Dreamer - start decapeptyl
    06-03 Indy - intake ivf zwolle
    week 10 Nijne - punctie
    week 10 Samira - punctie
    April
    week 16 Clarajilla - punctie
    Mei
    02-05 Jolandadjk - Intake Gent

Zwanger
    Januari: XXNoukie

Wil je wat aanpassen of toevoegen aan de lijst?
    Je kan de lijst quoten uit het meest recente bericht, dan kun je toevoegen/wijzigen wat je wilt maar voor dat je hem verzend moet je alleen helemaal voor aan de tekst het blokje [quote ], en helemaal onderaan [ /quote ] verwijderen.

4. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hallo allemaal het gaat gelukkig weer wat beter haha. wat een emotionele rollercoaster is t soms. Mn beste vriendinnetje kwam smiddags even langs in de winkel met een reep chocolade. En savonds heb ik me helemaal uitgeleefd op de bokszak in de sportschool :$ Ik kan er weer tegenaan!

@clarajilla mijn hsg was ook een dikke ramp heb nog nooit zoveel pijn gehad. Zie daarom nu al op tegen een punctie. Hoop dat hij net zo verloopt als bij jou haha.

@dreamer wat spannend dat je weer gaat beginnen! wat is een scratching? en waarom moet je dat?

5. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Ike, dat is goed om te horen! Hopelijk pakt het voor mij ook positief uit.. het is zo saai heel de dag op bed, maar alles voor het goede doel!

Dreamer, dank je ik drink zeker genoeg tot het mijn neus uit komt haha.. ja we krijgen donderdag pas te horen hoeveel bevruchtingen er zijn en of ik ze terug krijg..

Jolanda, wat spannend donderdag alweer je tweede gesprek, gaan ze dan nog iets specifieks bespreken?

Potato, hoe gaat het met je? Heb je nog getest?

6. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Dreamer top dat ze scratching doen. Hopelijk heeft dat effect! Jij had bij poging 1 toch overstimulatie? Krijg je nu een andere dosering gonal? Fijn dat het nu echt gaat beginnen.

Scratching: dan maken ze krasjes in je baarmoederslijmvlies om zo innesteling te bevorderen. Niet ieder zkh doet dat. En het hoort niet bij het standaard protocol.

Potato hoe gaat het nu? Nog getest? Of al ongesteld?

7. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Thanks voor de uitleg. hierbij heb je dus meer kans dat het vruchtje zich goed kan innestelen als ik t goed begrijp. hopelijk werkt het voor je dreamer!

8. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @indy: fijn dat het weer wat beter gaat. Kan dat helpen soms hè, om je even lekker uit te leven... Goed zo!
    Ike heeft het al uitgelegd, maar dat is dus inderdaad scratching. Wij krijgen dit omdat ons ziekenhuis mee doet aan een onderzoek hierna. Ze willen onderzoeken of dit de innesteling bevorderd. Wij zijn hier dus voor ingeloot. Blij mee! Hopelijk net het extra zetje wat we nodig zijn. In elk geval fijn dat er iets anders gebeurd deze poging.

@Jennifer: spannende dag dus donderdag... Hopelijk krijg je een tp!

@ike: mijn 1e poging is toen afgebroken, omdat er veel te veel follikels groeiden. De poging daarna ging wel door, maar het was net als nu bij Jennifer spannend of er een tp zou komen. Gelukkig bleven mijn bloedwaardes netjes en kon het toen wel door gaan. Ik had bij de eerste poging toen 125eh, daarna 90 eh. Nu waarschijnlijk nog ietsje minder, maar dat wil ik met de uitgangsecho nog even bespreken, omdat we inmiddels ook 1,5 jaar verder zijn sinds het spuiten voor die poging en ik er dus ook ouder op geworden ben. Wie weet liggen er al wel minder eiblaasjes klaar bijv.

9. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Mijn uitgangsecho zag er netjes uit zeiden ze! Links lagen er 9 ei blaasjes klaar en rechts 7. Baarmoederslijmvlies was 4 mm, wat blijkbaar mooi gemiddeld is.
    Ik vind het heel spannend of ik niet ga overstimuleren, omdat je dat toch best vaak hoor.

Vanavond mag ik beginnen met de bemfola en dan maandag eerste fm. Spannend, maar vind het nog toe allemaal heel leuk!

10. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Wat leuk (is dat het goede woord..) dat jullie ook weer gaan starten Dreamer! Fijn dat ze aan scratching doen inderdaad, bij welk ziekenhuis lopen jullie?

11. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Buko, dat ziet er goed uit.. spannend zo schiet het toch al op zodra je erin zit.. ben benieuwd maandag succes

12. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Dreamer je hebt gelijk, je lichaam kan heel anders reageren nu.

Indy fijn dat het beter gaat.
    Buko mooi dat er al wat klaar ligt. Succes met stimuleren.

13. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Dankjewel! Tot nu toe is dat precies hoe ik het ervaar inderdaad. Begin december kregen we te horen dat we eind januari zouden mogen gaan starten. De tijd daartussen vond ik súper spannend en erg lang duren. Nu zitten we er inmiddels middenin en vind ik het best snel gaan. Het is pas de allereerste keer dat we met het hele ziekenhuis gedoe in aanraking komen, vandaar dat het nog zo 'leuk' is denk ik. Ik heb ook nog geen enkele reden gehad waarom ik niet op mijn lijf zou vertrouwen. Als je een aantal tegenslagen hebt gehad ervaar je het vast heel anders..

14. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Buko, leuk kan ik niet echt zeggen haha, wel erg bijzonder dat je elke stap mee kan maken en dat je achter de schermen kan kijken hihi..
    Het is juist fijn als je er nog zo instaat! Ik vind het moeilijk te geloven dat ik zwanger word en dat is ook niet goed want je moet er wel in blijven geloven. Dus je doet het hartstikke goed en hou dat zo vol!

15. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Buko: leuk... tja, misschien niet helemaal het goede woord in dit geval inderdaad, maar ik heb echt wel zin om eindelijk weer van start te gaan! Ook al weet ik dat het traject zwaar en verre van leuk zal zijn, het weer bezig zijn met onze grote wens... Dat is fijn!
    Mooie aantallen heb je klaar liggen, lekker gaan groeien eitjes! Weet je wat de reden is dat je bemfola gaat spuiten? Niet zo bekend om mee te stimuleren geloof ik, bij mij in elk geval niet.

16. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Vandaag trouwens nog even zkh gebeld ivm wat vragen. Ook nog gevraagd waarom het spuiten bij ons in de ochtend is ipv avond (zoals je meestal hoort). Assistente kon het niet precies uitleggen, maar hing samen met timing van de pregnyl en punctie blijkbaar. Toch maar arts een navragen, die zie ik bij de scratching, want die timing is er in andere zkh ook, dus antwoord nog niet echt bevredigend.

17. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Dreamer, de pregnyl hangt samen met de punctie maar de rest van de stimulatie volgens mij niet. Ik moet juist in de avond zodat je dosis aangepast kan worden als je op controle geweest bent. Hmm.. ben benieuwd wat hun reden is..

18. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    Lijstje 2017: nieuwe ronde, nieuwe kansen

Leden op alfabetische volgorde. Leeftijd van jezelf || van je partner || hoeveelste kindje || het ziekenhuis || reden ivf/icsi

Buko: 28 jaar || vriend 35 jaar || 1e kindje || Erasmus mc || teelbalkanker

Cassie: 31 jaar || vriend 33 jaar || 1e kindje || AMC || verminderde zaadkwaliteit + dichte eileider

Clarajilla: 25 jaar || vriend 25 jaar || 1e kindje || mcl en umcg || onverklaarbaar verminderd vruchtbaar

Dreamer29: 31 jaar || man 36 jaar || 1e kindje || mmc&ezt || verminderde zaadkwaliteit

Girlie: 32 jaar || vriend 33 jaar || 1e kindje || MMC Veldhoven + Elisabeth ziekenhuis Tilburg || Endometriose

Ike: 30 jaar || man 34 jaar || 1e kindje || Elisabeth ziekenhuis Tilburg || verminderde zaadkwaliteit door rolstoel gebruik

Indy90: 26 jaar || vriend 29 jaar || 1e kindje || Zwolle ||

Jennifer85: 31 jaar || vriend 30 jaar || 2e kindje || ziekenhuis || geen eileiders dmv bbz en slechte zaadkwaliteit

Jolandadjk: 32 jaar || man 36 jaar || 1e kindje || DD || onverklaarbaar verminderd vruchtbaar

Journey18: 28 jaar || man 28 jaar || 1e kindje || Elisabeth Tilburg || verminderde zaadkwaliteit genetische afwijking

Manuela123: 26 jaar || partner 25 jaar || ? kindje || mck in Leiderdorp || bij mij verstopte eileiders partner weinig en zwak zaad

Nijne: 29 jaar || man 29 jaar || 1e kindje || emc || teelbalkanker

potato: 35jaar || man 51 jaar || 1e kindje || OLVG+AMC ||onverklaarbaar

Samira: 37 jaar || partner 30 jaar || 3de kindje || MCL en UMCG || eileider probleem(essure)

Silver27: 30 jaar || 35 jaar || 2e kindje || Radboud || onverklaarbaar

Suze29: 32 jaar || man 37 jaar || 1e kindje || VU || 1 eileider weggehaald, en 1 verkleefd

Wistaire: 27 jaar || man 29 jaar || 1e kindje || Isala || PCOS

Woman25: 26 jaar || vriend 31 || 1e kindje || UZ Gent || Endometriose, daardoor eileiders dicht

XXNoukie: 24 jaar || vriend 24 || 1e kindje || IUI in MCL

Afspraken lijstje
    Op volgorde van afspraak
    Februari
    13-02 jennifer85- punctie
    16-02 jennifer85- tp
    16-02 Jolandadjk - 2e gesprek Düsseldorf
    16-02 Samira start decapeptyl
    17-02 potato - bloeduitslag
    19-02 ike - cryo tp
    27-02 Journey - bloedtest
    week 9 Buko - punctie
    Maart
    03-03 Dreamer - scratching
    05-03 Dreamer - start decapeptyl
    06-03 Indy - intake ivf zwolle
    week 10 Nijne - punctie
    week 10 Samira - punctie
    April
    week 16 Clarajilla - punctie
    Mei
    02-05 Jolandadjk - Intake Gent

Zwanger
    Januari: XXNoukie

Wil je wat aanpassen of toevoegen aan de lijst?
    Je kan de lijst quoten uit het meest recente bericht, dan kun je toevoegen/wijzigen wat je wilt maar voor dat je hem verzend moet je alleen helemaal voor aan de tekst het blokje [quote ], en helemaal onderaan [ /quote ] verwijderen.

19. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb de datum dat ik bloed mag laten prikken even toegevoegd in het lijstje. Ik zit alweer in de verschrikkelijke wachtweken. Hopelijk over 2 weken positief nieuws en krijg ik niks roods te zien ;)

20. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Journey, ik zie dat je een bloedtest hebt einde van de maand. Is dat om te starten of krijg je een punctie en tp?

Deel Deze Pagina