2017: nieuwe ronde, nieuwe kansen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ike, 11 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Ow haha net allebei tegelijk..

Ojeetje wat spannend zeg! Heb je vandaag je tp gehad? Heb je ook nog cryo's?

2. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    Oh ja stom natuurlijk vab mij. Ik ga er zomaar vanuit dat dat allemaal bekend is Hhaha. Ik heb zondag de terugplaatsing gehad. De bloedtest op de 27e is de zwangerschapstest.

3. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    @Dreamer ja dank je wel. Volgens mij ziektekostenverzekeraar had ik gisteren gezien is het ook mogelijk eerder 2 terugplaatsingen te krijgen als je toch zou doorzetten het graag te willen , alleen word dat niet vergoed.
    Enkel de 3de tp of na je 38ste idd.
    -als ik eenmaal begin met het traject is het wachten niet zo erg, dan ben je ermee bezig enzo, het is het nutteloos wachten en dat is zonde van de tijd wat je gek maakt..
    Maar de tijd vliegt nu gelukkig, donderdag de deca en zondag stoppen met die stomme pil.

@clarajilla ja dat is zeker fijn, ze hebben het zelf voorgesteld , en dat in het Ronaldmacdonaldhuis dus naast het mcl.
    Alleen dat stukje nog rijden dan naar Groningen enzo, dus dat scheelt zeker.
    En word ook vergoed via zorgverz.
    Hoe gaat het verder met jou met het wachten?

4. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ik heb trouwens nog een vraagje..
    Was het vergeten te vragen aan mijn fertiliteitsarts.
    Ze gaan bij ons icsi doen, en nu vraag ik me af stel dat ik 15 eitjes heb gekweekt, worden dan alle 15eitjes met het zaad van mijn partner met icsi bevrucht zeg maar, en daarna afwachten of ze delen?
    Want ik las dat iemand in Belgie 1 eicel met icsi hebben bevrucht en de rest met ivf. Daardoor vielen velen af.

5. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Samira als ze zeggen dat ze icsi doen dan doen ze alle eicellen met icsi. Of het moet vooraf afgesproken zijn dat ze 50/50 doen ene deel ivf andere icsi.

Tja s ochtends of s avonds spuiten, ik weet niet of het nou zoveel uitmaakt. Als je s avonds spuit kan inderdaad na je echo de dosis meteen aangepast worden. Als je s ochtends spuit zou het dan pas de volgende dag zijn. Maar of dat allemaal zoveel uitmaakt? Het is wel heel verwarrend dat ieder zkh het anders doet. Zelfs ziekenhuizen die samenwerken.

Journey hadden we elkaar toch bijna gezien zondag in het ziekenhuis. Ik had toen een fm. Nu "rustig" afwachten en duimen draaien.

Bloedprikken is ook zoiets wat bij ieder zkh anders is. Bij de 1 is het om te kijken of je zwanger bent (heb je hcg), bij het andere zkh is het om te bepalen of je tegen overstimulatie aan zit. Overal verschillend.

Ik gebruik het woord leuk niet als het gaat om icsi, maar mij hoor je wel heel vaak blij zeggen. Ook dat vindt niet iedereen passend. Maar ik ben blij dat icsi bestaat anders was het voor ons al klaar geweest wat betreft onze kinderwens. Ik ben blij met de afspraken die we hebben in het ziekenhuis want dat wil zeggen dat er schot in de zaak zit. Ik ben zeker blij dat ik zondag weer een tp heb!
    In dit traject ben ik ook al heel vaak van blij naar (heel) verdrietig gegaan. Dat ligt heel dicht bij elkaar in het traject vind ik.

6. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    &Ike veel succes de tp zondag! Fijn dat ze zulke dingen toch in het weekend kunnen plaats vinden..

Bij ons zeiden ze enkel Icsi omdat de zwemmers van mn partner niet helemaal perfect is. 40% dacht ik
    Dat is dan fijn dat ze bij allemaal icsi doen wat nodig is, ook logisch eigenlijk..🙂

7. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Oh dat is helemaal fijn dat ze dat aangeboden hebben! Klopt dat dat naast het ziekenhuis zit! Wanneer moet je er ook al weer naar toe? ( het ziekenhuis dan XD)
    En ja gaat opzicht wel goed met mij, duurt alleen zo verschrikkelijk lang.. Nu nog anderhalve week wachten om menstruatie dan 6 weken pil.. Daar zie ik wel echt tegen op. Niet om de pil zelf maar om die 6 weken..

En sorry als ik niet zo veel reageer hier, heb soms gewoon even helemaal niet de behoefte om te reageren. Ik lees natuurlijk nog wel mee, of geef soms een korte reactie!

8. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ah dat zou wat zijn. Er zat wel een koppel in de wachtruimte... Hihi dat zou wel heel toevallig zijn.

Dat bloedprikken schijnt idd nog te verschillen. Bij ETZ moet je bloed laten prikken om het 'dossier af te sluiten'. Dus ook al ben je ongesteld en weet je zeker dat je niet zwanger bent. Is dus blijkbaar niet overal zo. Ik weet het ook allemaal niet.

Hey maar je hebt de TP op zondag. Hoe ging je fm dan? Misschien een hele rare vraag maar ben je na zondag ook voor een fm geweest? En de punctie is dan morgen? Misschien heb je dat al in een reactie geplaatst op de voorgaande pagina's maar heb niet alle reacties gelezen.

Edit: ik zie nu in het lijstje staan dat ie een cryo tp hebt. Ik weet helemaal niet hoe dat werkt. Excuus daarom voor die vragen.

9. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ja die naast het mcl idd.
    Na 7 maart gaan we daar heen als alles goed gaat volgens plan dan..
    Ja het kan me echt wel voorstellen dat je zowat depri word van het wachten en weinig te melden dan hebt enzo, dat heb ik nl ook omdat ik nog moet beginnen voor de eerste keer met het ivf/icsi traject.
    Ik lees ook vooral veel voor info en zo nu en dan ook om een ander te steunen en te stimuleren.
    Wel lang 6 weken aan de pil he.. ik tel precies 32dagen dat ik aan de pil moet , nog 5dagen.

10. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Jennifer; ik probeer inderdaad zo lang mogelijk in deze positiviteit te blijven hangen. Het bestaat nog steeds dat het in één of twee keer lukt, dus wie weet.

Dreamer; Ik loop in het EMC en daar laten ze nu iedereen bemfola gebruiken, dus volgens mij is er een geen specifieke reden voor. Ik heb het ook nog van geen enkel ander zkh gehoord. Via het forum weet ik van iemand anders die in het EMC loopt dat ze ook bemfola gebruikt, dus ik vertrouw er maar op dat het goed is..

Spannend Journey! Duimen dat hij/zij lekker blijft zitten. Heb je veel afleiding de komende weken?

Gisteravond de eerste bemfola gezet en vond het erg meevallen! De deca vond ik ook prima te doen, maar dit naaldje is nog wat dunner. Heb soms het idee dat ik mezelf steeds harder moet prikken met de deca ;)

11. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Journey, wat super spannend dan zeg die ww! Weet je ook hoeveel cellig er is teruggeplaatst?

Ike, ik ken dat gevoel echt goed! Het is zwaarder dan mensen denken maar toch doe je het omdat het anders niet mogelijk is.. is zondag je 1e cryo uit behandeling 2?

Clarajilla, het is ook logisch dat je niet altijd zin hebt om te reageren, het is ook niet verplicht 😉.. doe waar jij je goed bij voelt dat is het allerbelangrijkste in zo'n traject..

Buko, ik had dat met deca ook, af en toe het idee dat ik door een olifantenhuid moest drukken.. ik heb er ook echt blauwe plekken aan over gehouden die keren deed het zeer. Maar ook paar keer druppeltjes bloed nadat ik gonal f had gespoten. Het verschilt ook per x denk ik..
    Hoe lang moet je die bemfola spuiten? (Waar ik overigens nog nooit van heb gehoord, dus ben benieuwd wat daar de werking van is)

12. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ja hè!? De ene vliegt die naald er doorheen en de andere keer lijkt 'ie wel bot. Heb er tot nu toe één inimini blauw plekje van gekregen. Ook wel een paar keer een druppeltje bloed inderdaad.
    Ben zelf ook benieuwd naar de bemfola! Neem dat het allemaal een beetje hetzelfde is als gonal-f etc. Kan het ook nergens mee vergelijken natuurlijk. Heb aan het begin van het traject 10 spuiten mee gekregen en maandag dus de eerste fm. Hoop dat het in ieder geval niet meer dan 10 spuiten worden :p

13. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik vind de deca wel goed te prikken eigenlijk, maar inderdaad is de ene de andere naald niet.

Hier een klein feestje, vandaag de laatste pil geslikt :)

14. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    Jennifer85, het was een hele mooie 8-cellige. Dat zeiden ze. Is het heel gek dat ik niet precies weet hoe het zit met de celdeling voor de TP? Volgens mij het enige wat ik niet tot de puntjes heb uitgezocht.

Buko: ik heb vanaf morgen genoeg afleiding want dan begin ik weer met werken :( afgelopen donderdag heb ik me ziek gemeld en vond het heerlijk om thuis lekker bij te komen. Voor mijn gevoel heb ik nog twee weken nodig haha. Afleiding genoeg dus maar het begint langzamerhand te kriebelen. Zwaarste twee weken!

15. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    264
    56
    28
    hallo dames,

helaas gisteren van het wachtbankje afgevallen, maar wel meteen begonnen met slikken vd pil. deze slik ik tot eind feb en over 10 dagen beginnen met de deca. Zie er best een beetje tegen op als ik jullie ervaringen zo zie.... zijn er nog tips om het "lekker"te laten lopen?

ik heb nog niet gehoord wanneer ik mag beginnen met stimuleren, hoelang voordat jullie dat mochten?

16. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    264
    56
    28
    Jennifer wat spannend! ik duim met je mee.
    Suze congrats!! het echte werk gaat beginnen!

17. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Hoi Cassie! Wat rot dat de vorige poging mislukt is! Was dat met IUI en wordt dit de eerste keer icsi? Wel fijn dat je meteen door kunt!

Waar zie je precies tegenop?

Laat je niet te veel beïnvloeden door de ervaringen van anderen hoor! Het wachten is natuurlijk altijd rot, maar persoonlijk ervaar ik het tot nu toe allemaal als prima te doen. Bijwerkingen zijn te verwaarlozen en prikken went heel snel.
    Ik mocht zelf bellen als ik ongesteld werd voor een uitgangsecho, daarna meteen gestart met stimuleren (ik spoot toen 12 dagen deca). Maar hoe dat precies loopt is per ziekenhuis verschillend. Ze houden toch allemaal nét een ander proces aan.. zo heb ik weer niet de pil hoeven slikken.

18. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Suze, dat is zeker feest! Nu kan het echte werk gaan beginnen hihi

Journey, haha nee zeker niet gek! Ik weet dat ook nooit. Met de eerste behandeling hebben we slles achteraf bekeken, maar dat onthou ik ook niet. Het belangrijkste is dat er een toppertje zit! Hopelijk nog de komende 8 maanden.

Cassie, wat vervelend zeg.. wel knap van jullie om direct weer door te gaan en idd net wat Buko zegt kijk niet teveel naar andere. De een vind het lichamelijk zwaar en de ander juist weer mentaal. Laat het op je af komen en probeer relaxed te zijn, maar dat moest je met IUI ook al..

En ik had een kort schema dus daar kan ik je niet mee helpen, succes!

19. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    Cassie wat vervelend zeg. Succes de komende periode. Ik heb de deca 19 dagen gebruikt. Op de 9e dag kwam daar Gonal-F bij, welke ik uiteindelijk 10 dagen heb geïnjecteerd. Laat je niet leiden door ervaringen. Ik had bij de eerste poging totaal geen last van de decapeptyl en bij de tweede poging juist wel heel erg. Als het bij 1 persoon al zoveel kan verschillen zegt dat wel genoeg.

20. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Spuiten; ik had hetzelfde als journey de 1e x was het spuiten heel anders dan de 2e x. 2E x was het pijnlijker

Afstand houden van zp; ik doe dit ook regelmatig, is soms ook goed voor je. Even rust van alles.

Cryo tp; dit is inderdaad de 1e van poging 2.
    Bij ons zkh is dat in een natuurlijke cyclus. Net voor je eisprong moet je voor een echo komen en kijken ze hoe groot je eitje is. Als deze richting de 17 a 18mm is dan moet je ovitrelle spuiten om het eitje te laten springen. 6Dgn na spuiten van ovitrelle is de tp.
    Journey ik heb dus zondag de fm gehaf en maandag de ovitrelle gespoten, nu pas zondag de tp. Toen wij zondag de afspraak hadden was de wachtkamer leeg (12u) mij herken je wel ook al ken je me niet haha. Mijn man heeft een giga grote rolstoel en hij is met alle afspraken mee. Dus als je een grote rolstoel ziet daar in het wachtkamer dan zijn mijn man en ik dat hoogstwaarschijnlijk.

Deel Deze Pagina