Jolanda, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en dat er nu wat meer duidelijkheid is over de verdere stappen. Het klinkt alsof ze in ieder geval alles uit de kast gaan trekken om het te laten slagen wel een geruststellende gedachte lijkt me. Apart dat die zaadkwaliteit dan in eens zo laag is. Het lichaam zit dan toch raar in elkaar he er zijn zoveel factoren die het kunnen beïnvloeden blijkbaar. Spannend dat jullie 2 embryo's terug geplaatst gaan krijgen. Nog even volhouden en dan is er voor jullie ook weer een kans! zet m op
Klinkt als een super constructief gesprek Jolanda. Toch bijzonder hè, dat ze dan voor zo'n enorm ander schema kiezen. Hebben ze die keuze ook onderbouwd? Wat een groot verschil ook qua aantal zaadcellen. Wat wil IMSI of PICSI zeggen? En embryoscoop? Zijn voor mij compleet nieuwe termen. Fijn dat jullie ook bijna kunnen gaan starten, heel benieuwd hoe het nu zal gaan! Wist niet dat ze in Gent ook bemfola gebruiken, klinkt positief! Meestal zijn ze daar toch wel wat verder. Ik ben dinsdag begonnen met stimuleren (15 eiblaasjes op uitgangsecho, maar stond er misschien al wel) en heb maandag de eerste fm. Heb er enorm veel zin in, heel benieuwd hoe mijn lijf erop reageert.
Heb nog niet alles gelezen maar las wat over de luchtbel in de deca. Die mag je er niet uithalen, je mag alleen de lucht eruit halen wanneer je de hele spuit zelf klaar maakt. Als je een kant en klare spuit hebt zoals de deca, moet de lucht bel erin blijven. Die luchtb is namelijk zo klein dat je namelijk alle vloeistof daarmee ook door de naald weg spuit en er dus geen vloeistof in de naaldblijft! De licht blijft dus in de naald zitten en komt biet in je huid. Als je dus die luchtbel weg haalt krijg je dus een mindere hoeveelheid deca binnen. Ik werk in de zorg en daar word dit op je hart gedrukt dus niet te doen bij kant en klare spuiten. Die lucht zit er met een reden in Nu ga ik weer even verder lezen
;Heb niet alles meer onthouden, wat er allemaal getypt is. Soms is me geheugen niet zo goed meer Maar Jolanda dat lijkt me een goed gesprek geweest! Ik vraag me ook af wat een embryoscoop en die andere 2 afkortingen zijn! Maar wel fijn dat ze daar zoveel meer kunnen en gaan proberen! Nu moet het bijna wel lukken!
Hoi Allemaal, Ik heb de afgelopen dagen niet zoveel gelezen en geschreven, probeerde het een beetje van me af te zetten. Maar nu moet ik toch even mijn ei kwijt. Net door het ziekenhuis bevestigd wat ik al wist, weer niet zwanger, bloedtest is ook negatief helaas. Maar ook goed nieuws! wonder boven wonder blijken er twee cryo's te zijn, ik kan het haast niet geloven! op de dag van de terugplaatsing waren er nog drie emmy's van 4 cellen (gemiddelde is 8) en bovendien zijn de emmy's die er tot nu toe teruggeplaatst zijn steeds met veel fragmentatie, terwijl ik overal lees dat ze met fragmentatie niet worden ingevroren! Dit zou dus betekenen dat ze in 1 dag alsnog naar 8 of 10 cellen zijn doorgedeeld en bovendien voor het eerst geen fragmentatie zouden bevatten!! volgende week evaluatie en dan hoor ik ook meer over de kwaliteit, maar heeft iemand hier wel eens gehoord van matige cryo's?
Potato wat naar dat bevestigt is wat je al dacht. Wel heel fijn dat er 2 cryo's zijn! Ons ziekenhuis vriest alleen 16 cellige embryo's (en meer) in. Sommige andere ziekenhuizen vriezen 8 cellige in. Welk ziekenhuis zit jij ook alweer?
@ Buko en Clarajilla: IMSI is een verfijning op ICSI waarbij de selectie van de zaadcellen gebeurd op basis van een meer vergroot beeld (bij ICSI worden de zaadcellen 200x vergroot, bij IMSI 6500x). Bij PICSI worden alleen rijpe zaadcellen geselecteerd op basis van een receptor aan de buitenkant. Embryoscoop is een apparaat die de natuurlijke omstandigheden zo goed mogelijk nabootsen. De bevruchte eicellen gaan hier een dag na de punctie in en blijven hier 4 dagen in tot het moment van terugplaatsing. Er zijn camera's e.d. die de deling in de gaten houden. Dit dus in plaats van de reguliere broedstoof, waar de embryo's elke dag uit gehaald worden om te bekijken hoe ze zich ontwikkelen. Keuze medicatie: Meriofert is natuurlijk hormoon en Gonal synthetisch. Die combinatie zou voor een betere stimulatie moeten zorgen, zeker vanwege mijn lage AMH waarde. In Gonal zit FSH en in Meriofert ook LH. Synarela is volgens mij een lichtere onderdrukker als Cetrotide en decapeptyl. Suprefact heeft ze verder niet toegelicht... @ Potato: jammer dat de verse tp niet gelukt is (ook al wist je het al, als het dan bevestigd wordt, is het toch balen). Bijzonder dat er nu toch cryo's blijken te zijn! Ik weet niet bij welk ziekenhuis je loopt, maar heb weleens gehoord dat ze in Isala Zwolle alles invriezen, ongeacht de kwaliteit. Geen idee wat de resultaten hiervan zijn. Maar hopelijk zijn het toch nog goede embryo's geworden en zijn die ingevroren en krijg je binnenkort een toppertje terug.
@potato, jammer dat het weer niet gelukt is. Maar wat bijzonder dat je toch ineens nog 2cryo's hebt! Hopelijk word je zwanger van 1 van die 2
Potato, jeetje wat een vervelend nieuws dat het nog niet zover is.. gelukkig wel 2 extra kansen wat ontzettend fijn! Ik hoop dat jullie snel weer goede hoop hebben om door te kunnen, succes!
Omgosh ik ben pas op dag 2 aan de decapeptyl en allebij verkeerd gegaan.. Eerste dag mn partner die het luchtbel eruit wilde halen en spoot zo een straal in de lucht, en vanmorgen ik dan.. ik weet niet wat me bezielde maar ik trok ineens de andere kant ipv de vloeistof in mn buik. Als dat maar goed gaat pfff.. Ik ga het voortaan goed doen nu, thnx @Clarajilla. Oja ik moest vandaag niesen en kreeg wat pijn bij mijn eierstokken , ik voelde ze letterlijk zitten zeg maar. Ik weet niet of dat door de deca komt.. @Potato ach jammer dus toch.. Fijn dat je idd nog 2 kansen hebt en hopenlijk dat je snel weer verder gaat
Ik heb geen idee of dat door de deca komt. Ik had het wel na een paar dagen dat ik met de gonal spoot, maar iedereen is anders met de symptomen en bijwerkingen ervan!
Duidelijke uitleg over de deca Clarijala! Jolanda wat een hoop info, dat je dat allemaal hebt kunnen onthouden hihi Heel fijn voor je dat er nu een schema is, en hopelijk met een mooi resultaat natuurlijk. Potato, wat verdrietig weer. Het is toch altijd hard om zoiets te horen, ook al vermoedde je het al. Wel heel fijn dat je 2 embryos hebt. Hier lekker weekend vandaag en morgen en dan dinsdagochtend de echo om te kijken of ik mag beginnen met stimuleren. Best spannend, ik hoop het zo
Lijstje 2017: nieuwe ronde, nieuwe kansen Leden op alfabetische volgorde. Leeftijd van jezelf || van je partner || hoeveelste kindje || het ziekenhuis || reden ivf/icsi Buko: 28 jaar || vriend 35 jaar || 1e kindje || Erasmus mc || teelbalkanker Cassie: 31 jaar || vriend 33 jaar || 1e kindje || AMC || verminderde zaadkwaliteit + dichte eileider Clarajilla: 25 jaar || vriend 25 jaar || 1e kindje || mcl en umcg || onverklaarbaar verminderd vruchtbaar Dreamer29: 31 jaar || man 36 jaar || 1e kindje || mmc&ezt || verminderde zaadkwaliteit Girlie: 32 jaar || vriend 33 jaar || 1e kindje || MMC Veldhoven + Elisabeth ziekenhuis Tilburg || Endometriose Ike: 30 jaar || man 34 jaar || 1e kindje || Elisabeth ziekenhuis Tilburg || verminderde zaadkwaliteit door rolstoel gebruik Indy90: 26 jaar || vriend 29 jaar || 1e kindje || Zwolle || Jennifer85: 31 jaar || vriend 30 jaar || 2e kindje || ziekenhuis || geen eileiders dmv bbz en slechte zaadkwaliteit Jolandadjk: 32 jaar || man 36 jaar || 1e kindje || DD || onverklaarbaar verminderd vruchtbaar Journey18: 28 jaar || man 28 jaar || 1e kindje || Elisabeth Tilburg || verminderde zaadkwaliteit genetische afwijking Manuela123: 26 jaar || partner 25 jaar || ? kindje || mck in Leiderdorp || bij mij verstopte eileiders partner weinig en zwak zaad Nijne: 29 jaar || man 29 jaar || 1e kindje || emc || teelbalkanker potato: 35jaar || man 51 jaar || 1e kindje || OLVG+AMC ||onverklaarbaar Samira: 37 jaar || partner 30 jaar || 3de kindje || MCL en UMCG || eileider probleem(essure) Silver27: 30 jaar || 35 jaar || 2e kindje || Radboud || onverklaarbaar Suze29: 32 jaar || man 37 jaar || 1e kindje || VU || 1 eileider weggehaald, en 1 verkleefd Wistaire: 27 jaar || man 29 jaar || 1e kindje || Isala || PCOS Woman25: 26 jaar || vriend 31 || 1e kindje || UZ Gent || Endometriose, daardoor eileiders dicht XXNoukie: 24 jaar || vriend 24 || 1e kindje || IUI in MCL Afspraken lijstje Op volgorde van afspraak Februari 21-02 Suze - uitgangsecho 27-02 Journey - bloedtest week 9 Buko - punctie Maart 03-03 Dreamer - scratching 05-03 Dreamer - start decapeptyl 06-03 Indy - intake ivf zwolle 06-03 Ike - bloedprikken op hcg week 10 Nijne - punctie week 10 Samira - punctie April week 16 Clarajilla - punctie Mei 02-05 Jolandadjk - Intake Gent Zwanger Januari: XXNoukie Wil je wat aanpassen of toevoegen aan de lijst? Je kan de lijst quoten uit het meest recente bericht, dan kun je toevoegen/wijzigen wat je wilt maar voor dat je hem verzend moet je alleen helemaal voor aan de tekst het blokje [quote ], en helemaal onderaan [ /quote ] verwijderen.
Net tp gehad. Het is een blastocyste! (dat wil zeggen dat hij ver ontwikkeld is en bijna innesteld) Ze zei dat ze normaal schade oplopen met ontdooien. Maar deze niet. Hij heeft zich nu al doorontwikkeld. Hij heeft er zin in, waren haar woorden.
Suze, succes dinsdag.. Ike, wat een fantastisch nieuws!! Dit is al een goed begin, ben erg benieuwd! Succes met de ellendige ww!
@clarajilla klopt het komt ook niet door de deca want ik heb nu helemaal geen pijn ofzo. Ik weet niet wat ik heb de laatste tijd.. ik heb de raarste symptomen steeds, zal wel door de hormonen komen haha Vandaag mn laatste pil genomen en gelijk ook in de vuilnisbak gekieperd ,ben er helemaal klaar mee 🙂 En morgen weer naar mn acupuncturist.. nog 4 keer, en daarna wil ik kijken voor een osteopthie voor fertiliteit&zwangerschap. Gaat vlotjes nu gelukkig Weet iemand of je naar de zonnebank of sauna mag gaan? Of kan ik het beter vermijden nu ook?