Hoi meiden, ik heb mijn follikelmeting gehad in de ochtend en mn baarmoederslijmvlies is 12, dus perfect. En ze heeft 7 eitjes gevonden, 1 was volwassen genoeg maar de anderen mogen nog wat doorgroeien zegt ze, dus ik moet donderdag ochtend weer voor de fm. En waarschijnlijk heb ik maandag dus de punctie! Ik had liever eerder gehad maar maakt niet uit, ik voel me hier ook goed bij gelukkig. Waarschijnlijk moet ik dan wel een nieuwe gonal f pen halen. @ suze wat een superaantal!!! @ clarajilla dank je meid.. ja we zijn wel heel dichtbij haha, gelukt met de meds ophalen?
@suze, wauw wat een mooi aantal! @leuntje, balen @samira, ja het is gelukt maar wat was het vanmiddag druk bij de apotheek! Ben net nog gebeld door de apotheem dat ze een verkeerd etiket op mijn medicatie dozen heeft geplakt XD gelukkig klopt de medicatie wel! En hopelijk groeien ze lekker door bij jou. Weet je ook hoe groot ze waren of dat niet?
Dankjewel dames, ik moet nu stoppen met de utro zodat ik ongesteld kan worden en dan aan de dubbele dosis in de hoop op meer follikels
ja het is vaak erg druk daar, toen ik destijds mijn meds moest ophalen kwam ik bij een apotheekassistente die nogal chagerijnig was die dag..gelukkig heb je het snel gezien dat verkeerde etiket. 1 follikel was 18 mm, de rest 12, en 8. Het is mijn 8ste dag stimuleren vandaag.
@ Suze: fijn dat de punctie je meegevallen is. En wow wat een mooi aantal. Ook zaad klinkt goed! Nu hopen op een mooi aantal bevruchtingen, wanneer hoor je hier meer over? Jij had dus een roesje? Ik mag in DD kiezen tussen narcose of een roesje (aangezien ik eerdere puncties op alleen pijnstilling en plaatselijke verdoving heb gedaan en me afvraag of narcose niet teveel van het goede is). @ Samira: 7 is een goed aantal en zeker belangrijk om ze goed door te laten groeien, al snap ik dat je het liefst z.s.m. de punctie hebt. @ Ike en Journey: ik vind het echt geen enkel probleem dat jullie mee blijven kletsen. Ten eerste zijn de verlengde wachtweken minstens net zo spannend en ten tweede deel ik ook graag in het geluk van anderen, dit geeft ook moed! Ik hoop van harte dat wij jullie snel mogen volgen en dat eind 2017 toch echt iedereen van ons zwanger is of inmiddels bevallen... @ Leuntje: tuurlijk mag je meekletsen. Balen dat de IUI niet gelukt is, nu dus starten met ICSI, spannend meid. Ik heb na de eerste en tweede punctie gewoon de volgende dag gewerkt (kantoorbaan), ook omdat beide keren de punctie mij enorm is meegevallen en is nauwelijks napijn had. Bij de eerste keer was het werken de volgende dag geen probleem, bij de tweede keer had ik aan het eind van mijn werkdag echt pijn in mijn buik en heb ik mij de volgende dag alsnog ziek gemeld. Bij de terugplaatsing toen was ook echt te zien dat er veel vocht in de follikels zat en dat ik rustig aan moest doen. Ik werd een beetje op mijn vingers getikt dat ik geen rust had gehouden na de punctie. Bij de derde keer had ik sowieso 3 weken vrij voor het traject en ook nu ben ik 2 weken vrij t.b.v. het traject. Ik heb vanochtend al contact gehad met de apotheek van Nij Geertgen om toch maar vast de medicatie te bestellen. We hadden zoiets van we willen toch echt gaan starten en we laten ons niet tegenhouden door gedoe rondom de zorgverzekering. Dat betekent inderdaad dat we de medicatie moeten voorschieten, een rekening van 1581,- Vanmiddag ben ik teruggebeld door de zorgverzekering dat mijn toestemming binnen is! Dus dat is super fijn en er wat extra achteraan zitten heeft dus wel geholpen. Als het goed is, krijg ik dit ook nog bevestigd via de mail, maar heb vandaag nog geen mail van hen ontvangen. Ik hoop dat dit één dezer dagen wel binnen is, anders er maar weer achteraan bellen.
Lijstje 2017: nieuwe ronde, nieuwe kansen Leden op alfabetische volgorde. Leeftijd van jezelf || van je partner || hoeveelste kindje || het ziekenhuis || reden ivf/icsi Buko: 28 jaar || vriend 35 jaar || 1e kindje || Erasmus mc || teelbalkanker Cassie: 31 jaar || vriend 33 jaar || 1e kindje || AMC || verminderde zaadkwaliteit + dichte eileider Clarajilla: 25 jaar || vriend 25 jaar || 1e kindje || mcl en umcg || onverklaarbaar verminderd vruchtbaar Dreamer29: 31 jaar || man 36 jaar || 1e kindje || mmc&ezt || verminderde zaadkwaliteit Girlie: 32 jaar || vriend 33 jaar || 1e kindje || MMC Veldhoven + Elisabeth ziekenhuis Tilburg || Endometriose Ike: 30 jaar || man 34 jaar || 1e kindje || Elisabeth ziekenhuis Tilburg || verminderde zaadkwaliteit door rolstoel gebruik Indy90: 26 jaar || vriend 29 jaar || 1e kindje || Zwolle || Jennifer85: 31 jaar || vriend 30 jaar || 2e kindje || ziekenhuis || geen eileiders dmv bbz en slechte zaadkwaliteit Jolandadjk: 32 jaar || man 36 jaar || 1e kindje || DD || onverklaarbaar verminderd vruchtbaar Journey18: 28 jaar || man 28 jaar || 1e kindje || Elisabeth Tilburg || verminderde zaadkwaliteit genetische afwijking Leuntje: 35 jaar || partner 37 jaar || 1e kindje || ? ziekenhuis || ? Manuela123: 26 jaar || partner 25 jaar || ? kindje || mck in Leiderdorp || bij mij verstopte eileiders partner weinig en zwak zaad Nijne: 29 jaar || man 29 jaar || 1e kindje || emc || teelbalkanker potato: 35jaar || man 51 jaar || 1e kindje || OLVG+AMC ||onverklaarbaar Samira: 37 jaar || partner 30 jaar || 3de kindje || MCL en UMCG || eileider probleem(essure) Silver27: 30 jaar || 35 jaar || 2e kindje || Radboud || onverklaarbaar Suze29: 32 jaar || man 37 jaar || 1e kindje || VU || 1 eileider weggehaald, en 1 verkleefd Wistaire: 27 jaar || man 29 jaar || 1e kindje || Isala || PCOS Woman25: 26 jaar || vriend 31 || 1e kindje || UZ Gent || Endometriose, daardoor eileiders dicht XXNoukie: 24 jaar || vriend 24 || 1e kindje || IUI in MCL Afspraken lijstje Op volgorde van afspraak Maart 9-03 Dreamer - scratching 9-03 Dreamer - start decapeptyl week 10 Nijne - punctie week 10 Samira - punctie 15-03 Buko testdag 20-03 Journey zwangerschapsecho 30-03 Ike zwangerschapsecho April week 16 Clarajilla - punctie Mei 02-05 Jolandadjk - Intake Gent Zwanger Januari: XXNoukie Februari: Journey18 Maart: Ike Wil je wat aanpassen of toevoegen aan de lijst? Je kan de lijst quoten uit het meest recente bericht, dan kun je toevoegen/wijzigen wat je wilt maar voor dat je hem verzend moet je alleen helemaal voor aan de tekst het blokje [quote ], en helemaal onderaan [ /quote ] verwijderen.
Leuntje je staat er op de lijst bij. Wist alleen niet in welk zkh je zit en wat de reden voor mmm is. De 1e x met de punctie dag erna vrij geweest daarna gewoon weer gewerkt, ik werk in de zorg. De 2e x had ik 15 eicellen en moest mij aan het overstimulatie protocol houden, wat inhoudt week niet werken en eerst 3 dagen alleen maar liggen en hooguit eventjes zitten. Ik ben toen de hele werk ziek thuis geweest. Ik mocht niet werken, maar kon het ook echt niet. Mijn eierstokken waren vergroot en mijn darmen lagen daar tegen aan, iedere x als ik wat had reageerden mijn darmen wat dan weer veel pijn deed bij mijn eierstokken. Ik zou zeggen hou jezelf gewoon in de gaten. En ziek is ziek. Mijn collega's wisten er van en hadden er begrip voor. Suze 16 is heel mooi. Fijn, dan blijf ik nog even meeschrijven. Ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat.
Ik zit in Brugge België en er is eigenlijk geen reden gevonden waarom ik na 3,5 huiswerk maken nog geen positieve test heb gehad
Zo Samira, wij gaan bijna gelijk op. Hier gebeurt er links bijna niets, rechts zaten er nu 2 van 14mm en nog een stuk of 5 kleinere (8-10mm). Ik mag vrijdag terugkomen voor echo en bloedprikken om te kijken hoe het er dan voor staat. Ik stimuleer vandaag precies 1 week. Maak me toch een beetje zorgen, want de dokter gaf aan dat als er dan nog niets is bij gegroeid we een escape IUI krijgen
Wat balen dat je zo slecht reageert op het stimuleren Cassie! Een escape iui zou denk ik alleen kunnen als die 2 eicellen er zijn en de kleintjes niet meegroeien? Ik mag morgen tussen 9 en 9.30 uur bellen of ik vrijdag een tp krijg. Super spannend dus, en deze dag zal wel voorbij kruipen hihi. Ik heb trouwens ontzettende pijn van de punctie. Kon gisteren echt niets en de tranen sprongen in mijn ogen. Ook het plassen was zeer pijnlijk. Nu is het wel iets minder maar heb een enorm opgezette buik. Hadden jullie ook zo'n last na de punctie?
Lijstje 2017: nieuwe ronde, nieuwe kansen Leden op alfabetische volgorde. Leeftijd van jezelf || van je partner || hoeveelste kindje || het ziekenhuis || reden ivf/icsi Buko: 28 jaar || vriend 35 jaar || 1e kindje || Erasmus mc || teelbalkanker Cassie: 31 jaar || vriend 33 jaar || 1e kindje || AMC || verminderde zaadkwaliteit + dichte eileider Clarajilla: 25 jaar || vriend 25 jaar || 1e kindje || mcl en umcg || onverklaarbaar verminderd vruchtbaar Dreamer29: 31 jaar || man 36 jaar || 1e kindje || mmc&ezt || verminderde zaadkwaliteit Girlie: 32 jaar || vriend 33 jaar || 1e kindje || MMC Veldhoven + Elisabeth ziekenhuis Tilburg || Endometriose Ike: 30 jaar || man 34 jaar || 1e kindje || Elisabeth ziekenhuis Tilburg || verminderde zaadkwaliteit door rolstoel gebruik Indy90: 26 jaar || vriend 29 jaar || 1e kindje || Zwolle || Jennifer85: 31 jaar || vriend 30 jaar || 2e kindje || ziekenhuis || geen eileiders dmv bbz en slechte zaadkwaliteit Jolandadjk: 32 jaar || man 36 jaar || 1e kindje || DD || onverklaarbaar verminderd vruchtbaar Journey18: 28 jaar || man 28 jaar || 1e kindje || Elisabeth Tilburg || verminderde zaadkwaliteit genetische afwijking Leuntje: 35 jaar || partner 37 jaar || 1e kindje || ziekenhuis van Brugge || onverklaarbaar verminderd vruchtbaar Manuela123: 26 jaar || partner 25 jaar || ? kindje || mck in Leiderdorp || bij mij verstopte eileiders partner weinig en zwak zaad Nijne: 29 jaar || man 29 jaar || 1e kindje || emc || teelbalkanker potato: 35jaar || man 51 jaar || 1e kindje || OLVG+AMC ||onverklaarbaar Samira: 37 jaar || partner 30 jaar || 3de kindje || MCL en UMCG || eileider probleem(essure) Silver27: 30 jaar || 35 jaar || 2e kindje || Radboud || onverklaarbaar Suze29: 32 jaar || man 37 jaar || 1e kindje || VU || 1 eileider weggehaald, en 1 verkleefd Wistaire: 27 jaar || man 29 jaar || 1e kindje || Isala || PCOS Woman25: 26 jaar || vriend 31 || 1e kindje || UZ Gent || Endometriose, daardoor eileiders dicht XXNoukie: 24 jaar || vriend 24 || 1e kindje || IUI in MCL Afspraken lijstje Op volgorde van afspraak Maart 9-03 Dreamer - scratching 9-03 Dreamer - start decapeptyl week 10 Nijne - punctie week 10 Samira - punctie 15-03 Buko testdag 20-03 Journey zwangerschapsecho 30-03 Ike zwangerschapsecho April week 16 Clarajilla - punctie Mei 02-05 Jolandadjk - Intake Gent Zwanger Januari: XXNoukie Februari: Journey18 Maart: Ike Wil je wat aanpassen of toevoegen aan de lijst? Je kan de lijst quoten uit het meest recente bericht, dan kun je toevoegen/wijzigen wat je wilt maar voor dat je hem verzend moet je alleen helemaal voor aan de tekst het blokje [quote ], en helemaal onderaan [ /quote ] verwijderen.
Suze ja ik ook bij de 15 eicellen. De 1e x had ik er 9 toen geen pijn met plassrn/poepen de 2e x dus wel. Rust nemen is dan wel belangrijk. Cassie hopelijk ziet het er vrijdag beter uit. Goed dat de arts wel iui voorstelt, wordt niet vaak gedaan.
Cassie ik hoop dat het goed mag gaan. Bij mij is ook iui gedaan omdat er teweinig folikels waren. Ik vond het overigens erg fijn dat ik deze mogelijkheid kreeg.
Cassie maak je ook nog niet te veel zorgen hoor! Bij mij was na een week stimuleren ook alles nog onder de 10mm. En als het wel zo is, is een IUI misschien wel een goede optie? Kost het je in ieder geval geen poging. Probeer positief te blijven meid!
@suze, bij mij deed het ook pijn met plassen na de punctie. Wanneer me blaas vol was geen klachten maar wanneer die leeg ging deed het toch zeer! @cassie, hopelijk groeien ze door! En anders idd escape iui
Wie weet hoe ze verder groeien meid, want je stimuleerd pas 7dagen..want ik hoorde dat er per dag ongeveer 2mm groeien. Hopelijk zijn ze een stuk gegroeit dan vrijdags. Moet jij ook 150eh gonal f spuiten? Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat ik veel meer follikels zou hebben maar het heeft denk ik met mijn leeftijd te maken, geen idee. Maar dat maakt niet uit, ik heb er op zich maar 1 nodig en als er wat reserves zijn is dat alleen maar mooi meegenomen.
Ik had trouwens een vraagje over de punctie. Ik zie dat er in de VS en UK etc dat er tijdens de punctie geen makup, parfum, geen lenzen, je moet je wassen met een geurloze shampoo en douchegel, geurloze deo, geen gel geen creme etc. En je man/partner moet dat ook en helemaal gekleed in dat blauwe plactic en mondkapje en muts etc.. Moesten jullie dat ook hier?
Nope, niet zo streng. Maar geen parfum of andere vluchtige stoffen, geen bodylotion en geen nagellak. Laatste is puur omdat je een zuurfstofmeter op je vinger krijgt.