hoe is het met je buko? hou je het allemaal een beetje vol die wachtweken? Ik heb gelukkig een soort van rust gevonden (voor nu dan) in het feit dat het allemaal nog eventjes gaat duren. Ben heel blij dat ik nu ongeveer weet wanneer we mogen beginnen dat voelt al als een hele fijne stap vooruit. ondertussen blijf ik lekker duimen draaien voor jullie allemaal.
ik spuit ook 150e ja, ik ben nog vrij jong dus had ook gehoopt op een goede reactie. we gaan het zien vrijdag.
@Suze sterkte dat is vervelend.. hopelijk ben je hiet snel van af en komt er snel de tp xxx @cassieja vreemd waar het allemaal aan zou liggen he.. maar goed positief blijven, ik stres me ook rot af en toe door die onzekerheid. Iui is bij mij al helemaal niet mogelijk want ik heb geen eileiders.
Wat goed van je! Je weet nu natuurlijk ook eindelijk waar je aan toe bent, kan me voorstellen dat dat rust geeft. Eindelijk echt een concrete datum om naartoe te leven en de geruststelling dat je niet eerst nog allerlei onderzoeken hoeft te ondergaan. Hopelijk worden we gewoon allemaal ergens in 2017 zwanger❤ Met mij gaat het wel goed hoor. Dagen gaan langzaam en ben er veeel mee bezig. Kan ook bijna niet anders denk ik. Heb geen grote klachten/bijwerkingen, maar alles ligt onder een loep natuurlijk. Voel me eigenlijk afwisselend heel gelukkig en heel onzeker
@ cassie ik zit nu te wachten tot ik ongesteld word en dan bellen naar het zhuis. Op de 2e dag bloed prikken en de medicijnen ophalen. Ik moet nu een dubbele dosis menopur spuiten en daarna cetrotide. En pregnyl vlak voor de punctie
Ik had geen zuurstofmeter met de punctie en ook geen regels omtrent douchegel nagellak etc. Ze willen het liefst 5-10 eitjes met de punctie.
@samira, in ons ziekenhuis krijg je wel een zuurstof meter op je vinger dus geen nagellak op doen! En een infuus in je elleboog.. Vlak voor de punctie moet je nog even plassen en dan moet je daarna op een gyneacologische stoel liggen en je vriend mag gewoon naast je in zijn gewone kleding zitten. Ik vond het best gezellig na de punctie de verpleegkundige en fertiliteitsarts waren aan het praten met ons en bleven nog zeker 10 min door praten met ons haha Daarna moest ik weer terug naar een bed en liet ze de busjes met follikels/vocht nog zien!
@Ike ah oke dat is wel een verschil wbt punctie in NL en het buitenland.. apart hoor, thnx @Clarajilla dank je wel voor de info, zo kan ik me ook beter voorbereiden.. Heel die poespas is dus helemaal niet nodig. En wel goed dat je het gezelligvond de punctie, dat betekend alleen maar goed dat ze je hebben beziggehouden/ gerusthouden ipv je gevoelloos als nummertje te zien. Dat is fijn.. Het is nu 04:57 en kan niet meer slapen van de zenuwen..
Het is al een verschil tussen de ziekenhuizen in Nederland. Laat staan tussen Nederland en het buitenland. Dat soort vragen kan je het beste gewoon in jouw ziekenhuis stellen. Dan weet je zeker wat er nodig is. Bij ons krijg je bijv geen infuus.
ja echt he.. in NL zijn de ziekenhuizen nogal verschillend van elkaar .. Klopt, ik loop vaak teveel naar voren met mijn vragen. Ik heb zo een afspr weer voor een 2de fm en hopelijk heb ik nu wel een zekere datum voor de punctie en dan ga ik gelijk alles vragen.
Bij mij in het rode kruis ziekenhuis in Beverwijk hebben ze het beleid moeten aanpassen omdat de inspectie is langs geweest. Je kreeg eerst een roesje met dormicum en een pijnstiller erdoor (naam even kwijt) Dat mag sinds 2 weken niet meer van de inspectie en in het rkz willen ze dat het zo pijnloos en fijn mogelijk voor je is. Ze hebben nu gekozen voor sedatie maar dan heb je dus echt alles erop en eraan. Infuus, hartbewaking, zuurstof en tijdens de ingreep de hele tijd iemand die erbij zit van het sedatieteam. Ik heb dit als enorm prettig ervaren, had geen pijn en er niets van meegekregen. De napijn was wel heftig, maar dat kan ook te maken met dat ik 16 eicellen had. Succes met de tweede fm zo Samira! Hopelijk zijn ze al mooi gegroeid.
Succes samira, hopelijk zijn ze goed gegroeit! Doen ze in het mcl eigenlijk ook puncties in het weekend of niet?
Na een lange stilte even een update; Vandaag laatste echo gehad. Er liggen zo'n 15-18 eitjes klaar waarvan nu 12 tussen de 19 en 21 mm. Zaterdag de punctie en ik ben me toch een partij bang. Ik krijg diclofinac, lorazepam, fentanyl infuus en dormicum infuus. Is er iemand met aanmoedigende woorden? Haha heb het nu meer nodig dan ooit! Natuurlijk dankbaar voor het aantal follikels SPANNEND!
@ Cassie21 Ik zit te wachten tot ik ongesteld word (hopelijk komt het nu toch snel op gang na het stoppen met de utro bollen) en dan kan ik weer verder.
Dank jullie wel xxx Ik heb eindelijk een datum! Ik moet as zondag 20.00u pregnyl spuiten. En as dinsdag is mn punctie! Donderdag de tp dus. Langer dan ik had verwacht maar ben er blij mee, omdat de andere follikels nu ook goed gegroeid zijn.. Zaterdag mn laatste deca en gonal @Clarajilla nee ik het weekend doen ze geen punctie bij ons. Tp in Groningen wel
Fijn dat je nu een datum hebt samira! Ja klopt tp wist ik wel die zou ik de vorige x op zaterdag hebben gehad! Nog leuke plannen nu je in leeuwarden bent of niet? @wishstaire, met al die medicatie moet het wel goed komen de punctie! Im had alleen morfine infuus en doe liever 10x een punctie dan een hsg!