2017: nieuwe ronde, nieuwe kansen

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ike, 11 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Jolanda: wij hebben 5 cryo's van deze poging, dus we kunnen nog even voor uit.
    Wat een lastige keuze staan jullie voor. Wel bijna hetzelfde behandelplan bij beiden, dus misschien maakt het dan ook niet heel veel uit en kunnen jullie je gevoel daarin volgen? Heb je inmiddels wat meer duidelijkheid ook door de vragen die je per mail wilde stellen?

@ Suze: vandaag weer een echo gehad? Hopelijk groeit er eentje mooi door, zodat jullie cryo tp binnenkort gepland kan worden.

@Indy: je klinkt positief! Fijn dat het nu echt gaat beginnen voor jullie. Hoe gaat het nu je elke dag moet spuiten? En vanaf wanneer mag je beginnen met stimuleren?

@ike: wat rot dat je nog steeds ziek bent, echt al een flinke poos nu dan inmiddels toch? Hopelijk ga je je binnenkort beter voelen, zodat je ook wat meer van je zwangerschap kan genieten, want dat lijkt me nu dan nog lastig. Wel fijn dat je elke week even mag spieken naar jullie kleintje!

Hoe is het met de andere dames?
    Wij hebben volgende week evaluatie van onze poging met de arts, en dan kijken wanneer we verder kunnen met onze cryo's.

2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @ dreamer ik voel me eindelijk weer fijn. Vandaag m'n laatste pil geslikt. Reden voor een klein feestje haha wat een hell was dat! Maar de moed is weer helemaal terug het spuiten gaat heel makkelijk en pijnloos. Volgende week maandag heb ik de eerste echo denk dan misschien te horen wanneer ik mag beginnen met stimuleren. Begin het nu wel echt spannend te vinden maar ben heel erg hoopvol. Kom maar op met je ivf, punctie en alle gekkigheid. i will kick youre ass!

Zet m op meiden!

3. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Hoi meiden, ik ben nu 8dagen Progynova aan het slikken ter voorbereiding op de cryo tp volgende week..,
    en van alle meds die ik heb gebruikt is Progynovan echt een horor voor mij :(..
    ik word daar zooo misselijk van de hele dag en mn maag doet continu pijn.
    Ik heb al een zwakke maag en hoop dat dit snel weer normaal word want ik heb zo ook geen eetlust..
    Iemand hier ervaring mee?

@clarajilla hoe is het nu met je meid?
    Een tijdje niet gezien hier..wanneer was ook al weer je testdatum?

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    #1424 clarajilla, 9 mei 2017
    Laatst bewerkt: 9 mei 2017
    @samira28, ja hier gaat eigenlijk met mezelf niet goed. Afgelopen weekend heeft een vriendin/nicht verteld dat ze 12 weken zwanger is.. Heb op dat moment me gevoel uitgeschakeld en nep leuk gedaan. Maar nu gaat dus niet zo goed met me.. Ben al 2 jaar bang dat ze zwanger zouden zijn en nu is dat ook zo..

Verder kwa symptomen voel ik helemaal niks! Ik weet niet of ik dat hier gezet had maar 3 dagen na de tp had ik menstruatie kramp gehad en werd er wakker van 2x een uur.
    Zaterdag avond had ik even 5 minuten een beetje kramp. Ik heb ook wel puisten en borsten zijn gevoelig maar weet niet of ik dat normaal wel of niet had een week voor nod ( de puisten dan)
    Vriend is heel nieuwschierig en wilde dat ik gister avond al een testje deed, dus dat heb ik gedaan en denk toch een heel licht streepje te zien :eek: vriend zag hem uiteindelijk ook. Me urine was wel wat licht maar zag toch wel iets! Als ik Mijn eigen cyclus aan houd is mijn nod tussen 11 en 13 mei. Maar vanuit het ziekenhuis is de test datum 15 mei

En wat vervelend dat je van die bijwerkingen ervan hebt! Moet je het nog lang slikken of niet?

5. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    @clarajilla wauw ik hoop dat de testen nu steeds donkerder worden, ik duim voor jullie..
    Die krampen had ik ook gehad, is juist goed.
    Wbt die vriendin van je..ik maak nu ook zoiets mee
    Een vriendin van me (heeft ook 2kinderen) en heeft altijd gezegd dat ze er klaar mee is en geen 3de meer wil.
    Nu heb ik bijna 2jaar geleden best iets traumatisch meegemaakt met mijn eigen kinderen ,en in juli 2016 heb ik contact genomen met de huisarts voor een kinderwens die mij dan doorverwees naar de gynacoloog voor ivf.
    Het was een half jaar met testen en afspraken, die vriendin wist ervan, en vind het rot voor me.
    En ze wilde toen ineens ook een kind (heeft mij niks verteld), en in augustus vertelde ze dat ze zwanger was...ze is nu bijna uitgerekend zelfs.

Ja leuk voor haar natuurlijk, maar waarom precies op het moment waar ik het moeilijk heb en me kapot strijd..:(
    Men verwacht gewoon dat ik blij voor haar moet zijn , en zo doe ik dan ook. Heb ook een leuk babypakje voor der gekocht..maar van binnen vind ik het niet eerlijk..vind het helemaal niks.
    Zelfs met mijn problemen en gedoe zijn mensen jaloers op mij en willen ze mij snel voor zijn in mijn beleving..ongelooflijk..word hier echt depri van dus ik weet hoe je je voelt.

Ik word echt beroerd van die Progynova , ik blijf gewoon steeds wat kleins eten tussendoor en steeds gember en venkelthee met echte honing dan kan ik nog door met mn dagelijkse bezigheden. Ik ga echt geen maagbeschermers nemen, wil die risico niet nemen.
    Ik moet het door blijven slikken ja..hoelang weet ik eigenlijk niet,.ik denk als ik zwanger zou zijn ook..

As donderdag de echometing , spannend

6. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik snap jullie gevoel super goed. Het is oneerlijk. Maar zeg nou zelf dit traject en alle onzekerheid die erbij komt kijken gun je niemand. Met dit in mijn achterhoofd kan ik alleen maar blij zijn voor een ieder die dit niet hoeft te doorstaan. En het is echt oké om af en toe heel verdrietig te zijn dat t bij jou nog niet is gelukt. Zet m op meiden het komt goed! Hoe dankbaar zullen we zijn als het uiteindelijk lukt.

7. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik heb geen ervaring met progynova Samira, maar wat vervelend dat je daar zo last van hebt. Hopelijk donderdag een mooie echo, zodat de tp gepland kan worden!

Lastig hè dames, om dat mee te maken in je omgeving?! Ik herken het helaas ook maar al te goed. De afgelopen 3 jaar al regelmatig 'ingehaald' door anderen. Ik zit het moment met spanning af te wachten dat er iemand voor nummer 2 gaat, maar gelukkig blijft dat me voorlopig nog bespaard. Zou het dan echt moeilijk vinden hoor!
    En Indy, snap wat jij zegt hoor, ik gun een ander zeker niet dit traject, maar ik gun mezelf na 3 jaar nu toch echt wel eens een kindje :)

8. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik door dit alles besef dat het gewoon heel bijzonder is om een kindje te mogen krijgen. Ik hoop oprecht dat het voor jullie allemaal zo mag zijn. En ook voor onszelf uiteraard

9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Dat is het ook! Dat ben ik me ook door dit traject gaan beseffen. Het krijgen van kinderen leek altijd heel vanzelfsprekend, maar nu weet ik dat dit niet zo is. Hoop voor ons allemaal dat ons geduld op een dag beloond gaat worden!

10. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    [ Ja op dit moment ben ik dus eigenlijk al zo ver dat ik haar het meest verschrikkelijke toe wens.. Ze is ook gewoon in ronde 2 zwanger geworden dus eigenlijk wens ik soms mensen om het zelfde mee te moeten maken als ons zodat ze echt begrip hebben hoe het voelt en wat het met je doet. Zonder dat ze denken hoe het is en ze dan zo licht erover denken..
    Paar maanden geleden gunde ik het ook niemand, maar ik ben nu zo erg down ( misschien wel depressief) dat ik wel zo denk..
    Stel dat ik nu zelf zwanger zou zijn, zou dat mij niet eens meer blij kunnen maken.
    Komt vast wel weer goed maar wil voorlopig Helemaal van niks weten en horen..

Ik heb vanmorgen trouwens weer getest en op de foto lijkt die iets duidelijker dan gisteren!! Zal hem even toevoegen het is wel goed turen ;) bovenste van gister onderste van vanmorgen

Bijgevoegde bestanden:

11. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    264
    56
    28
    Zo sta ik er ook in. Het doet even pijn, maar kan alleen maar blij zijn voor de ander.

12. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Clarajilla: ik zie wel een tweede streepje... spannend. Ik hoop voor je dat ze de komende dagen gaan oplopen. Op hoeveel dagen na tp zit je nu? Testdag duurt nog even toch?

@ indy: fijn dat het spuiten goed gaat!

@ Samira: vervelend dat je zoveel last hebt van de progynova! Heb je dit al gemeld in het ziekenhuis?

@ Cassie: hoe is het met jou?

@ Ike: heftig zo ziek van de zwangerschap. Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt en je er van kan gaan genieten!

Wat betreft zwangeren in de omgeving: in 2017 worden (en zijn inmiddels) in onze directe omgeving 12 baby's geboren... bij een aantal voelt dat als 'ingehaald' worden: bijvoorbeeld bij de zwangerschap van mijn vroegere oppaskindje... het voelt vaak als oneerlijk, niet zozeer dat zij zwanger zijn, maar wel dat wij na al die tijd nog met lege handen staan! Ik gun het anderen van harte en zeker niet de moeite die wij ervoor moeten doen, maar gun het onszelf ook zo ontzettend...

13. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    264
    56
    28
    Moeilijk Clarajilla. Het is ook geen makkie waar wij allemaal door heen moeten. Heb je er over nagedacht met "iemand" te praten?

14. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja heb ik over na gedacht maar heb wel het gevoel dat ik er zelf nog uit kan komen en besef me heel goed dat sommige gedachten niet kunnen of niet goed zijn

15. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Had trouwens de testen vanmiddag doorgespoeld met water, eerst zag ik nog een streep nu bijna niet meer! Gewoon zondag naar afwachten!

16. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Denk in ieder geval nooit dat je gevoel of gedachten fout zijn. Dit is wat jij voelt en dat mag er best zijn het is ook niet niks. Probeer alleen wel positief te blijven. Zet m op meid

17. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    @Indy ja idd het is voor ons echt niet vanzelf sprekend om een kindje te krijgen, dus echt een wonder.
    @Dreamer dank je xx
    Ja wat je ook zegt, je word "ingehaald" terwijl jij er eerder mee aan het strijden bent..dat is soms echt moeilijk te accepteren.
    Ik heb het weinig mensen verteld omdat ik het bemoeienis niet wil..maar nu een vriendin bijna gaat bevallen lijkt het straks voor anderen alsof ik haar wil nadoen. Dus dubbelgevoel.
    Wat @clarajilla ook zegt, heel de blijheid is er nu zowat vanaf lijkt het.
    Maar goed ik doe het niet voor de mensen maar voor onszelf.
    @clarajilla spannend hoor, de test is wel donkerder!
    Op mn nod was mn test op zn donkerst..en had positief getest op de cb. En de dag daarop werd mn test lichter en de dag daarop (testdag) werd het negatief.

18. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    @Jolandadjk ja ik had gebeld naar het ziekenhuis, en ik mocht nu ik nog in voorbereiding ben voor de tp wel de maagbeschermers gebruiken maar na de tp niet.
    Heb het wel bij de apotheek gehaald maar er staat achter het pakje dat het niet gebruikt mag worden tijdens zwangerschap. Dus ik wil het niet gebruiken, dan maar wat pijn lijden en misselijk worden. Die risico wil ik niet nemen

19. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Het is nog te vroeg voor het goed innesteld. Een embryo van 2daagjes.
    En dus is het hcg nog laag.
    Ik ga voortaan enkel testen op mn nod

20. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    .

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina