Ik ben op zoek naar mensen die het medicijn Saxenda gebruiken samen met de gli Heeft het je gebracht wat je hoopte. Had je last van bijwerkingen?
Ik gebruik het sinds half juni en ben er erg blij mee. Tot nu toe 22 kg kwijt en deze maand probeer ik even te stabiliseren, wat aardig goed lukt. Ik heb wel wat last gehad van bijwerkingen, maar de rust in mijn hoofd mbt etensdrang is mij zoveel waard. Ook bij de GLI heb ik toch weer dingen geleerd, ondanks de jaren van diëten.
Dankjewel voor je reactie. Ik lees op internet dat de huisarts het soms niet voorschrijft. Ik ga volgende week naar de ha. Hoop dat deze het voorschijft.
Probleem is dat je eerst een jaar GLI moet hebben gevolgd, voordat we het mogen voorachrijven. Ik heb wel een patient die het gewoon zelf betaalt.
En bedenk ook even dat het eigenlijk niet bedoelt is om juist af te vallen. Maar om slecht behandelbare diabetes te help te schieten. Schijnt nu namelijk dat er een tekort aan het komen is voor de mensen die een echte indicatie hebben.
Gecombineerde leefstijlinterventie. Een programma mer coaching, bewegen, voedingsadvies etc. Pas na 1 jaar actieve deelname daaraan kom je evt in aanmerking voor vergoeding van Saxenda. Gebruik zonder vergoeding kost een paar honderd euro per maand...
Ja, volgens mij is GLI altijd een eis. En verder zijn er aanvullende eisen afhankelijk van bmi. Edit; dat gaat dan over vergoeding dus.
Ja, dat je gli erbij moet volgen wist ik, maar dat je na een jaar pas mag starten met Saxenda wist ik niet. Dat is wel balen. Ik vind het zo moeilijk om die knop om te zetten. Saxenda leek me een mooi hulpmiddel om me op weg te helpen
Anders kijken naar andere opties zoals een maagband oid? Ik weet niet hoe hoog je bmi is en of je daarmee in aanmerking komt voor vergoeding met een maagband oid.
Hou er ook rekening mee dat als je aan de saxenda begint je waarschijnlijk levenslang door moet gaan, want na stoppen komen de meeste mensen gewoon al het gewicht weer aan.
Nee, hier geef je verkeerde informatie. Ozempic is voor mensen met diabetes. Over het algemeen wordt ozempic ook alleen gegeven aan mensen met diabetes die moeten afvallen. Saxenda is ontwikkeld om af te vallen en heeft niks met diabetes te maken
Ik gebruik het sinds april en 10 kilo afgevallen. Wat ik heel fijn vond is de rust in mijn hoofd. Die strijd die je constant hebt met lijnen is er niet. Je hebt gewoon geen trek
Naar mijn weten is saxenda op de markt gebracht echt als afslankmiddel. Ozempic is een middel voor diabetes waar uit is gebleken dat je er ook mee afvalt. dit middel mag alleen gegeven worden met mensen met diabetes. Daarom is er soms te kort aan dit medicijn waardoor mensen Die het nodig hebben voor diabetes niet genoeg hebben.
Ik wist niet van het bestaan af, maar even... je zegt ik vind het zo moeilijk de knop om te zetten. Dan lijkt mij gli toch de beste keus om mee te starten, ipv direct aan de medicatie.
Het is dus er niet voor in de markt gezet maar heeft als bijwerking afvallen geld voor beide middelen. En aangezien merendeel met zo’n bmi vaak of een voorstadium diabetes heeft dan wel niet al diabetes pakt het 2 oorzaken tegelijk aan.