20ers die zwanger willen worden deel 2!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ikhebjelief, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Heeft de Gyn het bij jullie niet over roken gehad? had me de gyn trouwens heel anders voorgesteld haha
    maar hij wilt dat M. echt stopt met roken. Als ik eerlijk ben heb ik zoiets van: Hmm, zou het zaadkwaliteit echt door het roken komen ? denk het niet, want zat mannen roken en kids krijgen, maar goed, als hij er nu niet mee stopt voelt hij zich knap schuldig als de test weer 0 blijkt te zijn.

gelukkig dat je een achterom hebt, een hoop mensen kunnen niet via de tuin eruit! of als ze boven wonen hebben ze ook een probleem haha.

2. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Sjors, idd een wijntje mag best, alhoewel ik een halve fles op heb...Ik weet het is niet verstandig,maar kon me ff nie inhouden,was een beetje depri ahah..
    Niet dat ik normaal een zuiperd ben hoor haha!

Engeltje, nou mijn man moet ook stoppen met roken ivm zijn zaad,hij vind t erg moeilijk en is al flink verminderd..!!
    Ik heb zoiets we wachten de volgende zaad test af en als die ook matig is dan moet hij toch echt proberen om te stoppen!..
    Ik rook af en toe, het is niet dat ik een kettingroker ben.
    Mijn Gyn weet dus niet dat ik af en toe rook,laat ik ook liever zo!!
    Maar idd ik vraag me af of roken het eccht beinvloed,maarja...bij mijn man zijn er meerdere factoren waarvan ik denk zou zijn zaad daarom niet matig zijn,hij is bijv geopereerd aan zijn heup...tot 2x toe...hij heeft vorig jaar echt 1 week last van zijn bal gehad...zou het daar niet van komen...?
    Maar ach we wachten af,het is niet zo dat zijn zaad slecht is..!
    We kunnen er wel zwanger mee worden gelukkig!

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    norah welkom!

sjors, wat vervelend! gewoon opeens??

wij hebben enkel voordeur (wel garage) maar zouden (zonder garage) ook enkel langs daar buiten kunnen! Krijgen over week of 2 wss nieuwe (ook 3puntssluiting) voordeur!

IHJL: roken heeft echt wel invloed op zaad. Mss is het bij jouw man sowieso al minder, en met roken niks meer. En bij andere rokende mannen die zonder prob: mss hebben ze super zaad, dat door roken vermindert naar matig, maar wel nog net genoeg. Zou kunnen, nee? Mja weet niet hoe het is om te stoppen, rook zelf niet!

4. lievelot

lievelot Lid

25 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allen!!

Ik ben nieuw hier, ´hallo allen´!

Ik ben 23 jaar en mijn vriend is 26. Hij werkt fulltime en ik zit in mijn laatste jaar van mijn studie..

We willen al 1,5 jaar een kindje maar we wachten tot ik klaar ben met mijn studie.. Eigenlijk wil ik rond maart - april mijn spiraal er al uit laten halen omdat je natuurlijk niet weet hoelang het duurt voordat je zwanger wordt! Het liefst begin ik er nu al aan maar dan zou ik hoog zwanger zijn tijdens het afstuderen dat zou niet handig zijn haha... Maar ik kan best zwanger zijn wanneer ik mijn scriptie bijna klaar heb toch?? ik wil rond april mei klaar zijn.. aaaah het liefst begin ik er nu aan, wat is dat toch frustrerend om te wachten! elke dag denk ik er aan en ben ik er mee bezig.. herkenbaar bij anderen??

Daarnaast heb ik ouders die denk ik niet blij zullen zijn met het nieuws als ik zwanger zou zijn.. ze willen dat ik eerst cariere maak en dan een huis koop, trouw etc. maar tegen die tijd ben ik 35! en dat wil ik ( met alle respect voor moeders van 35) niet..

Wat denken jullie? wanneer zal ik mijn spiraal laten verwijderen?

groeten Lievelot

5. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    dat 'ik kan niet wachten' herken ik heel goed!! :D Zou normaal in aug '09 stoppen, maar na veel praten en zagen (langs mijn kant) met vriend, in maart '09 al gestopt :D Zat toen ook nog op school (wel 1e jaar pas en zou toch stoppen) Uiteindelijk sept '09 zwanger geworden in ronde 6! Je weet idd maar nooit. Volgende gaat mss veel sneller!

Zou zelf (als je niet wil wachten tot april/mei) spiraal uit laten halen vanaf je zeker bent dat niks nog in de weg ligt qua school. Stel dat je ronde 1 al zwanger mag woren, je niet in de problemen raakt. En lijkt me ook dat als je in april 7 of 8mnd zou zijn, je hoofd echt niet naar school en scriptie staat! Maar enkel op voorbereiding baby!

Maar als je volgende maand zwanger wordt, is het voor augustus! Ben je in april 5mnd, goed te doen nog! Weinig kans op dan al bevallen ed.

Zou hem eruit laten halen :p

En op je 35e pas beginnen... Nee dankje! Eitjes zijn dan al van mindere kwaliteit, wie weet raak je dan niet meer zwanger en heb je super veel spijt! Als jullie er klaar voor zijn, gewoon gaan!! Het is JULLIE leven, en JULLIE moeten het kindje opvoeden en onderhouden. Iemand anders hoeft daar niet over te beslissen. Als jullie voldoende geld hebben om alles te betalen (ook de baby), stabiele relatie en samenwonen, dan is er nik dat jullie kan tegenhouden!

6. lievelot

lievelot Lid

25 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

dankjewel voor je reactie :D! ik denk idd dat je gelijk hebt.. ik ga vanavond nog bespreken met mijn vriend wanner ik hem er dan uit zal laten halen ( spiraal) hihi... :p
    Ik denk dat ik hem er rond maart laat uithalen.. dan ben ik bijna klaar met mijn scriptie en dan ben ik nog niet te zwanger:D jippie! verheug me er zo op... denk er echt elke dag aan!

Heb jij dit ook?

Maar het is idd onze keuze, het is soms moeilijk om je eigen keuzes te maken als je ouders het lastig vinden dat je eigen keuzes maakt..:( maar ik heb al door te gaan samenwonen tijdens mijn studie al laten zien dat ik mijn eigen keuzes maak.. dat ga ik nu gewoon ook doen! thanks voor de tips:D

groetjes

7. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

@ IHJL.. het kunnen verschillende factoren zijn, maar al gauw word het op roken gelegd natuurlijk. Ik rook al 13 jaar maar ik ben helemaal gezond, Ik weet dat ik zwanger kan worden etc etc.. genoeg mannen die roken of erger en ook vrouwen zanger kunnen maken :)dus ja..

bij mijn vriend is het gewoon een twijfel. Ik denk wel dat we met wat hulp zwanger kunnen worden maar aan de andere kant niet.
    Het is zo dubbel :(
    Ik en hij ook heel erg gelukkig, willen er wel alles aan gedaan hebben, mocht er toch weer een slechte uitslag komen. dan kan je jezelf iig niets verwijten.
    Ben zo trots op hem :D

@ Lievelot: Als jullie er samen voor willen gaan, GEWOON DOEN :D

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    dat had ik idd ook! Tot het zo ver is dat je (in mijn geval met de pil) kan stoppen! dan opeens giga twijfels :D haha! Maar nog steeds geen spijt hoor! Wss als Maxim 1 jaar is dat we voor nummer 2 gaan!

9. lievelot

lievelot Lid

25 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt meisje en engeltje!!:D

aaah ik heb er zoveel zin in!!! :D ik wil nu mijn spiraal eruit haha!!
    Ik kan me de twijfel idd ook voorstellen als je er dan echt voor gaat, in mijn geval zou ik twijfels krijgen doordat anderen mij (ik ben 23) te jong vinden ofzo.. maar het we willen het beide heel graag dus WE GAAN ER GEWOON VOOR :D

groetjes

10. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Maxim was 7 weken toen ik 21 werd ;)

11. lievelot

lievelot Lid

25 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    heej meisje89

Ow wat tof! Hoe ging het bij jou? kreeg je veel positieve/ negatieve reacties van je omgeving? en hoe waren de 1e maanden?

groetjes:D

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    ouders eerst wat minder, maar kwam vooral dan omdat ze het via via van papa zn nicht (super grote roddeltante, echt een stom wijf ;)) moesten horen. Had het zelf tegen 1 oude bekende verteld (tegengekomen in de winkel, 5j niet gezien en wist niet dat hij nog bij die vrouw kwam, anders had ik het nooit verteld! Had hem gevraagd om te zwijgen omdat niemand het wist, wisten het zelf nog maar pas!)

En ook omdat ze op 1j tijd hun 3 kinderen uit huis zagen gaan (waarvan mn jongste broer voor 1j - later 'slechts' 9 mnd - naar Australië trok); 1 kleinkind van mn oudste broer (2wk na mn broer vertrokken was); en mama werd 50. Heftig jaar dus! (eigenlijk gebeurde dit alles, aankondiging zws broer & schzus tot mijn aankondiging, in 7 maanden tijd!)

we hebben onze zws aangekondigd op mama haar 50e verjaardagsfeest, toen waren alle familie en dichte vrienden van mijn ouders er. Was 8wk zwanger. Vertelde bovenstaande, dat het een heftig jaar was voor mama, iedereen uit huis, 50, 1e kleinkind en .... 2e volgt in juni!! We kregen staande ovatie, applaus en gejuich! Geloof me, dat doet wat met je!! (en niet alleen door de hormonen!) Zo blij dat iedereen OPRECHT blij was en niet dacht van "zo jong...!" Ze wisten ook allemaal dat ik vroeg kindjes wilde (riep dat al van 12j :D) (word er nog blij en emo van als ik er aan denk! Heerlijk!)

Had nergens last van, hele zws niet, pas laatste weken van mijn bekken nadat ik gevallen was (terwijl ik vluchtte voor een bij in mijn haren...)

Had dus een droomzwangerschap en hoop dat ik nog zo eentje krijg! :D (zou er zo wel 20 willen!) alleen is me dat wat te druk, en dat bevallen was ook niks voor mij ;)

13. lievelot

lievelot Lid

25 okt 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    whaauw wat een mooi verhaal. ik kreeg gewoon kippenvel van je staande ovatie moment! Whauuw wat zou ik dat graag ook zo willen, ik heb echt geen idee hoe ik ze het straks ga vertellen... ik dacht misschien maak ik wel een video met de booschap erop dan hoef ik het niet te vertellen ;) ... haha maar dat is opzich ook beetje raar om te doen, mijn vriend zegt dat ze er maar aan moeten wennen en dat als ze negatief reageren we meteen weer gaan:( Hij zegt dat ze het waarschijnlijk erg leuk vinden! We zijn oud genoeg en hebben een stabiel leventje.. Hij kan het opzich wel weten want zijn zus werd zwanger op haar 15e, haar ouders waren toen ook niet boos geworden maar steunde en hielpen haar juist. De baby heeft 3 jaar bij haar en haar ouders gewoond zodat ze haar studie kon afmaken en een huisje kon zoeken met haar vriend. Nu is ze inmiddels 25 en heeft ze 4 kinderen, is getrouwd met de vader van de kids en heeft een mooi huisje... Niemand die daar nog over oordeelt!:)

Ow ik denk nu dat ik misschien mijn spiraal begin januari eruit haal ofzo.. of deze maand... aaah! ik ben zoooooo ongeduldig:D

14. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Engeltje
    De gyn is wel bij ons begonnen over roken... na doorvragen over hoeveel is hij opgehouden.. dus kweet niet... Zelf wil ik wel stoppen.. maar mijn vriend heeft idd zoiets van (niet dat hij persee niet wilt stoppen) maar er zijn idd genoeg koppels die ook roken die het wel lukt.

@IHJL
    Noem je geen zuiper
    hoor meis, drink zelf ook af en toe en heel soms ook beetje diep het glaassie in :) Absoluut niet vaak ofzo hoor. Tja en dat jij af en toe rookt en je gyn het niet weet.... of je dat liever zo wilt houden moet/mag je toch zelf weten!

@Meisje
    ja dat van me deur was zomaar in eens! Nou succes met ook zo'n deur! Die van ons is nog maar 5,5 maanden oud.

@Lievelot, WELKOM!!!
    Ik zou denk spiraal meteen uit laten halen... als je idd gaat tellen kan het nu toch wel??? 23 is toch mooi meis!

@ALL
    Hoe ist verders hier meiden???
    Ik ben gister met een aantal buurtjes gaan bowlen en een hapje eten.. was erg gezellig :D Heb de lolbroek uit gehangen en nu pijn in me knie... hihi klimmen over muurtje whaha ach had het naar me zin! Nu gauw naar een verjaardag van nichtje die is 16 geworden... doe doeiiiiiiiii

Knufffff Sjors

15. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Lievelot welkom!!
    meisje mijn vriend heeft wel zaad waar we WEL zwanger mee kunnen worden! het is alleen iets mindere kwaliteit!

ooh dames ik heb echt een slechte dag..!!
    links in de buik doet zo'n zeer:(
    Kon straks bijna niet lopen zo'n pijn had ik!!:(
    Moest ff kwijt

16. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

Hallo dames hoe is het hier. Word met de dag dikker....haha snoep te veel. We gaan ons donderdag in laten schrijven voor een huurwoning. Heb nog steeds alles in gepakt :D moet ik ook nog uitpakken. xx ben via telefoon hier het typen. Kan zijn dat het raar getypt is, vandaar.

17. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Goedemorgen meiden,
    Lang niet gezien, heb een heel hectisch weekend gehad, maar dat laten we nu even voor wat het was :D
    Ik ben zaterdag met de clomid begonnen.
    In principe nergens last van, alleen mijn bloeding stopte bijna per direct.
    Zo raar, 's morgen was eht nog een kraan en 's middags helemaal niks, terwijl het normaal geleidelijk afneemt ergens rond dag 5.
    Vind het wel wat verontrustend.
    Zit te twijfelen of ik zal bellen of niet.

@Ikhebjelief
    Aah meid balen van die buikpijn.
    Komt het door de provera?
    Sorry als ik een domme vraag stel wat je misschien al hebt uitgelegd, maar ben een paar dagen neit geweest en weet het niet zo goed meer haha, terug lezen is nu ook even geen optie.

18. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Ja nijn,komt idd denk ik door de Provera..
    Ben gister lekker op tijd naar bed gegaan, had het even gehad met alles en iedereen...niemand kon wat goed doen haha...erg deprimerend haha

19. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Nijn,heb je nog gebeld? denk niet dat het kwaad kan hoor maar je kunt beter vragen en voorkomen ;)

20. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ik denk dat ik eind van de week bel, misschien dat ik dan ook al wat uitslagen kan krijgen.

Deel Deze Pagina