Hai meiden!!! Nou gister bij de gyn; Hij vertelde dat we eerst een vragenlijstje/gesprekje zouden doen en daarna echo en nog 2 onderzoekjes. Daarna weer gesprekje hoe en wat. Uit echo bleek dat mijn baarmoederslijmvlies te dun was (had nu op dag 11 na 1e dag ongi) 11mm moeten zijn maar was bij mij 3 tot 4mm dat is dus ook niet helemaal zoals het zou moeten zijn Verder is vele pijn bij ongi omdat ik ook slijmvlies buiten mijn baarmoeder heb (dus bloedprikkels ook buiten baarmoeder en dan tegen buikwand) hij zei das dan niet zo gek dat je pijn hebt! (was te vergelijken met blinde darm ontsteking) nooit gehad maar goed dat was zijn voorbeeld. Verder propverlies omdat ik zo'n lange cyclus heb. Alles bij elkaar genomen denkt hij dat we weinig eisprongen hebben. Daar waar je gezond gezien zo'n 11 á 12 eisrpongen hebt per jaar hebben wij er misschien maar 1 per 2 of soms 3 maanden maar dat gaan we verder onderzoeken. Hij wilt nu kijken naar waar dit door komt. Moest verders bloedprikken (hij had bij veeeeeeeel dingen een kruisje gezet) 11 buisjes bloed joh pfffff Vriendlief moet dinsdag voor zaadonderzoek inleveren en dan wachten op zijn en mijn uitslag. Moet over 4 weekjes terug. Hij denkt dat ik nu weer een lange cyclus zal hebben ivm dat nog te dunne slijnvlies.. maar hoe lang is niet met zekerheid te zeggen. Verder vind hij ovu's wel goed maar heeft hij ons nu nog afgeraden omdat ik lange cyclus heb en vaak geen ei. Als er bijzondere uitslag komt bellen ze en moeten we eerder terug. Nou heel verhaal... maar dit was/is dus onze ervaring tot nu toe. Ik was me wel echt mega zenuwachtig joh!!!! Hoe ist hier????? LiefssSjors ps; Sorry voor late reactie maar had geen verbinding (internet)grrrr
Hai girl... Heb zojuist me verhaal gedaan... ook voor jou (en alle anderen sorry voor het wachten.. heel lief dat jullie mee leven en denken enzzzzz) Maar nog ff over de gyn... omdat we de zelfde hebben.. het is een vrij jonge gyn.. relax figuur maakt grapjes tusse door maar is wel duidelijk! Had/heb opzich wel oke gevoel over hem.. ff kijken hoe het verder gaat. Heb wel met mega zweet handjes gezeten jog, knoop in me maag.. was echt zo zenuwachtig. Maar goed.. wanneer moest jij nou??? de 21e? xxx
he sjors heel verhaal.. maar 11 buisjes heeee dat zijn er heel wat, gelukkig had ik er laatst maar 3...aangezien ik rollende aders heb en ze bij buisje nummer twee al ging drukken en porren in mijn arm vervolgends ik 2 weken met een dikke vette blauwe plek heb gelopen..maargoed... maar evne over je baarmoederslijmvlies, hmm dat is idd wel een tegenvaller..en idd bij pco heb je vaak maar 1 a 2 tot 3 keer per jaar een eisprong,kleine kans dus op een zwangerschap.. Maar jeetje wel eenheftig verhaal hoor.. en spannend Shit dat deze rond weer zo lang gaat duren waarschijnlijk,maar wees blij dat je geholpen word!! dat is op zich wel een fijn gevoel toch!!.. Mijn baarmoederslijm was wel goed volgends de gyn,daat kan een goede innesteling plaatsvinden zei ze..!! Ik schrok me rot afgelopen donderdag, ze ging iets in mijn baarmoeder opmeten...een hele duidelijke witte streep op de echo..ik dacht ooh nee het zal toch nie zo zijn,,,bleek het idd mijn baarmoederslijm te zijn haha..
Hai meis, vergeet in mijn vorige berich op de jouwe te reageren sorry WELKOM, en ik ben 29 en mijn vriend 35. LiefssSjors
@Ikhebjelief ja was idd tegenvaller.. maar goed we zijn idd blij dat we nu geholpen worden. Heb ook echt het gevoel dat we serieus genomen worden! Heb me een partij zitten zenuwen joh, zweet handjes in de wacht ruimte en knoop in me maag hihi. Och kan me voorstellen dat ej even schrok bij het meten van. Hoe nu verder bij jou
he sjors ik schrtok nie, ik dacht ZWANGER hahaha...maar helaas... Hoe het verder is, ja wel goed hoor...heb 2 dagen diep in een putje gezeten maar kruip er langzaam uit, heb wel slechte hoop voor maandag, hoop zo dat het geen verloren ronde gaat worden,al vrees ik ervoor...zou al blij zijn als mijn eitje nu 15mm is...!! hij was donderdag 9,7 dus ik denk dat ie maandag wel over de tien is...en bij 10 gaan ze tellen zei ze..maar ze was ook wel weer negatief en zei dat ik maar 2x moet komen deze week en dat ik dan weer provera krijg... ik voel t wel een beetje rommelen hoor maarja we klussen gewoon en we zien wel haha Snap trouwens wel dat je zenuwachtig was hoor, het is ook al niet super spannend!! Maarje zult merken volgende keer ben je zenuwachtig voor de uitslag..!liefs
Ja precies haha, maar ja ook al het feit dat ze bij jou met echo's de eisprong in de gaten houden en bij mij eerst met bloedprikken. En ik ben door de gyn doorgestuurd naar de fert. arts en bij jou doet de gyn de behandelingen. Ik heb trouwens ook een vrouwelijke gyn en een vrouwelijke fert arts Heb ik nu jou gyn een indentiteitscrisis aangepraat hihi
@Sjors Meid wat een verhaal zeg. maar ja Je wordt nuin ieder egavl geholpen. Je hebt net zoals mij en ikhebjelief weinig eisprongen in het jaar. Alleen waarschijnlijk om een andere reden. Ben erg benieuwd. Wat fijn dat jij zo snel al de uitslag van de zaadtest krijgt. Wij moeten daar heel lang op wachten en ik kan maandag pas bellen voor een afspraak om eht spul in te leveren. Wij zijn er wel heel zenuwachtig voor hoor. Balen dat je cyclus nu weer zo lang wordt. Dan kan je lekker met mij en ikhebjelief meeklagen Hihi. @ikhebjelief Meid hoe laat moet je maandag? Ben heel benieuwd. Ik duim voor een mooi eitje
@Engeltje1 Meid jij bent volgende week aan de beurt voor de gyn? Waarom moet jij dan? Sorry als ik het niet gezien heb Meiden, wat me opvalt, we zijn hier bijna met allemaal 20ers die bij de gyn lopen. Haha, we kunnen beter onze topic veranderen in: DE GYN LOPERS HAHAHAHHA Sorry uit frustratie moest ik even zo'n flauwe grap maken
Ha meis, kan me heel goed voorstellen dat je zo zenuwachtig was! en 11 buisjes jeetje mina. wanneer krijg je de uitslag daarvan? Rot he, dat je dan weer eventjes moet wachten, maar het is gelukkig allemaal voor een goed doel. En je mannetje moet dinsdag. Deed hij nou voor de 1e x zn zwemmertjes inleveren? Of was dit al gecontroleerd. en gaan ze ook controleren hoe het komt dat je niet elke maand een eisprong hebt? of zien ze dit nav de bloedtesten? Ik hoop op een goeie uitslag! Is het een jonge jonge of een jonge man? haha. wel toevallig he dezelfde. Maar hij heeft jou dus gelijk nagekeken. Dat vind ik toch best wel eng, als ik daaraan denk. Maarja ik denk dat het de 1e paar x gewoon even vreemd is. ik moet de 21e ja, aankomende donderdag om 1 uur. Ben echt zenuwachtig al. Ik weet niet of ze gelijk wat aan mij gaan doen, de oorzaak is toch het slechte kwaliteit zwemmers bij vriendlief Nou je heb in iig het 1e gesprek achter de rug, en nu maar hopen dat alles vlotjes gaat verlopen en je straks 2 dikke strepen heb staan Zullen we elkaar een beetje op de hoogte houden? liefs xx
Meiden ik was jullie na de crash totaal kwijt!! Ik heb jullie nu pas terug gevonden!! Heb de 9 pagina's niet bijgelezen dus ben bang dat ik heel wat gemist heb Wie kletst me de belangrijkste dingen bij?! xxx I'm back
ja ik moet aankomende donderdag. We zijn al een tijdje bezig, en hebben nu al 2 zaadtesten achter de rug. bij de 1e x kwam eruit dat er heeeeeel weinig zaadjes waren en niet goed beweeglijk. bij de 2e kwam eruit dat de hoeveelheid was verbeterd maar er geen 1tje zwom Helaas komt dit voor bij de mannen in mn schoonfamilie. Maar mn hubbie zn neef en vrouw hebben nu toch een kleintje van 1 jaar via IVF dus er is hoop!!!! Haha ja je moet altijd blijven lachen ik vind het nog niet zo'n gek idee hihi
Hierbij mijn verhaal in het kort dan Ik ben inderdaad heel snel doorgestuurd maar ik liet me dan ook niet zomaar wegsturen8) Een aantal feiten waardoor ik naar de HA ging: - voordat ik aan de pil begon was ik heel onregelmatig ongesteld - mijn moeder had PCOS - ik heb 2 hele lange cyclussen - ik heb 3 maanden getempt en hierop was niks te zien - mijn vriend loopt bij de internist en had dit verhaal bij haar neergelegd omdat dit n.a.v. zijn behandeling ook kort ter sprake kwam ivm zijn zaadkwaliteit eventueel. Hij heeft ondergewicht en wij vroegen ons af of dit van invloed kan zijn op zijn zaadkwaliteit (gelukkig niet) En zij zei dat we genoeg redenen hadden om naar de HA te gaan... dat was eigenlijk wel het belangrijkste... Dus ik mijn moed verzamelt en advies gevraagd op een topic hier dus toch zo vroeg de stap al gezet. En na een 'heftig' gesprek met de HA toch doorverwezen!
hahahah nijn je bent me er ook eentje he!! Maar hoe bedoel je identiteitscrisis?? Nou meid lief dat je voor me duimt!! ik moet maandag 9:20...dus weer erg vroeg..!! Nikske, welkom back meissie!!! zie mijn onderschrift om van mij bij te lezen.. waar zat je al die tijd???
@ikhebjeleif Ik bedoel met dat je gyn een vrouw is maar ik haar voor man uitmaakte, stel dat ze gaat twijfelen?
Engeltje: Balen zeg dat jullie al zo lang bezig zijn en van die zaadtesten. Wij hadden ook eerst 2 van die slechte zaadtesten, en de derde was opeens veel beter Uiteindelijk bleek bij de samenlevingstesten (2x gehad) dat mijn baarmoederhalsslijmvlies te zuur/vijandig is. Dus wij hebben ook IUI nodig gehad om zwanger te worden. Er is altijd hoop meis!!! Ik ga je volgen en voor je duimen. Mamootje: Spannend dus dat jullie nu ook naar de gyn gaan. Duurt helaas nog eventjes tot 1 december Ikhebjelief: Ik was jullie echt helemaal kwijt geraakt na de crash Ik kon het topic opeens niet meer vinden. Zooo balen!! Is wel iedereen terug gekomen? Jou en Nijn heb ik al gezien, maar hebben Zouwoas & Meisje89 het topic ook nog terug gevonden?? Ik heb je onderschrift gelezen en ik ga heeeeel hard voor je duimen dat de ronde maandag niet word afgebroken Nijn: lieverd, last but not least... Tot wanneer moet jij wachten op je bloeding? Ik hoop dat de provera, en daarna natuurlijk de Clomid zijn werk gaan doen *duim duim duim*
goede morgen meiden, @Nikske... hey meisssssss fijn dat je ons toch terug hebt gevonden!!!!!! Hoe ist met je en buikje/bambino?? Eigenlijk ook erg, informeren naar jou, de zwangerschap.. de baby... maar eh... hoe gaat het met vriendlief? Loopt hij al naast zijn schoenen.. legt hij je in de watte.. is hij al trots aan het shoppe.. hihihi... kort om hoe ist girl!? @Engeltje.. Natuurlijk houden we elkaar op de hoogte.. het is een jonge jonge hihi (ook lomp dat ik dat niet zei) Maar goed, eh vriendlief gaat voor de 1e keer zwemmers inleveren.. kan in het MCRZ alleen op dinsdag & donderdag tussen 8 en 9. Wij hadden de afspraak vrijdag dus vandaar dat we niet meteen konden doen. Verder hebben ze de zaad uitslag met 1 dag en bloed over een week... dus ze zei dat de gyn gaat bellen als beide uitslagen er zijn.. hangt dus beetje af van wanneer mijn lieffie zijn zwemmers gaat transporteren Hij ziet er wel een beetje tegen op (manne ding qua falen) Hij gaf wel heel lief aan dat hij begrijpt dat ik nu een rot gevoel heb dat mijn lichaam dus dwars ligt. Dikke knuff en kom op ligt niet aan jou (helaas wel een beetje) maar goed geen opzet. Ik snap ook heel goed dat jij zenuwen hebt... hey bij jullie is zaad dus al getest... maar jij toch nog niet??? Denk dat je wel de zelfde onderzoekjes krijgt. Trouwens je vroeg ook of ze nu gaan kijken waarom geen/weinig ei en of lange cyclus.. idd via bloedonderzoek.. iets met alvleesklier enz... hij zei; je lichaam is net domino.. het een is nodig om het ander te laten rollen.. dus dat dunne baarmoederslijm kan weer liggen aan.. en dan dat weer door enz enz.. even afwachten dus. LiefssSjors
ow ehhh @Nijn... Ikhebjelief, jij en ik zitten idd soort van op het zelfde brulbankje.. hihi.. hoop dat we allemaal gauw een positieve test hebben! Mij vertelde ze in het zh dat de uitslag van zaad na 1 dag er al is hoor. En JA ALLEMAAL 20ERS en GYN LOPERS hihihi @Mamootje.. Fijn meid dat het toch snel aan het rollen is gegaan.. in die zin dat je je verwijzing hebt. Gebruik jij ovu testjes?? En temp je nu dan nog? Of ben je gestopt nadat je neits merkte. LiefssSjors
Sjors: Hier gaat de zwangerschap z'n gangetje... Ik heb het heel zwaar door bekkeninstabiliteit en gevoelsuitval in mijn rechter been. Soms sta ik dus op mijn been en zak ik er opeens doorheen... Gelukkig is de papa in spe er om me te helpen Hij is super trots, en vind al mijn shopgedrag opeens goed. Zolang het maar voor de baby is... Wat betreft zaaduitslagen: Wij konden ook elke keer de dag erna bellen. En logisch natuurlijk ook, dat zaad moet METEEN nagekeken worden omdat het niet zo lang overleeft. Dus waarom zouden ze de uitslag een week achterhouden als het toch dezelfde dag al nagekeken is.... Als je de uitslag via je HA krijgt, dan kan het wel 2 of 3 dagen duren, omdat die uitslag eerst nog verstuurd moet worden. De testen zoals ze bij ons gingen: * Eerst zaadtest via huisarts * 6 weken erna nogmaals zaadtest via huisarts --- Verwijzing GYN * Daarna bloedtest bij mij op hormonen en doorgemaakte SOA's * Uitstrijkje * Samenlevingstest op basis van ovu-testen * Nogmaals zaadtest * 2e samenlevingstest nu met follikelmeting van te voren * HSG onderzoek --- IUI
Hai Nikske... Fijnd at het goed gaat met de zwangerschap meis... ja balen van de instabilliteit en je been joh! Wel fijn dat vriendlief er echt voor je is... hihi en ja ook heel fijn dat hij het shoppe goed vind (voor de baby) hahaha.. ik denk echt dat ik me helemaal gek zou shoppe..