20ers die zwanger willen worden.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door linnie89, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Meis maak je alsjeblieft niet te gek, hoe moeilijk ook!

Ik had heel veel tekenen van endometriose, had voor mezelf al helemaal bepaald dat ik het had. En ik heb niets!

Ik wil je geen valse hoop geven, of het idee dat ik je niet serieus neem. Maar probeer jezelf niet te gek te maken!

*Dikke knuffel*

2. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    @noddie heb het even precies opgezocht voor ik het verkeerd zeg!

PCOS is de afkorting voor polycysteus ovarium syndroom. Letterlijk betekent dit dat er meerdere (poly) vochtblaasjes (cysten) in de eierstok (ovarium) aanwezig zijn. Hoe PCOS ontstaat is niet bekend. Waarschijnlijk is er niet één oorzaak en zijn meerdere hormonen betrokken bij PCOS. Zo bestaat er veelal een verhoogde waarde van het LH (luteïniserend hormoon, het hormoon dat de eisprong opwekt), eventueel een verhoging van de waarde van het testosteron, en soms ook van het insuline (het hormoon dat de waarden van de bloedsuikers regelt) in combinatie met een onvoldoende waarde van het FSH (follikel stimulerend hormoon, het hormoon dat de rijping van de eiblaasjes stimuleert). Hierdoor is de rijping van de eiblaasjes verstoord. Het gevolg is dat in de eierstok meerdere, kleine met vocht gevulde blaasjes aanwezig zijn. Dit kan meestal met behulp van inwendige echoscopie zichtbaar worden gemaakt. Door de stoornis in de rijping van de eiblaasjes blijft de eisprong vaak uit en ontstaat er onregelmatigheid in de menstruatiecyclus. In de normale menstruatiecyclus treden ongeveer dertien tot veertien menstruaties op per jaar, bij PCOS minder dan acht per jaar. De periode tussen de menstruaties wordt dus langer dan vijf tot zes weken (oligomenorroe) of de menstruatie blijft gedurende een half jaar of langer weg (amenorroe).

3. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Jeetje, wat een verhaal zeg!
    Heb je direct uitslag als je naar de dokter gaat? Of krijg je allemaal onderzoeken en dergelijke?
    In ieder geval heel veel succes, en je bent er in ieder geval vroeg bij dan toch?
    Tenminste, als jij het ook hebt. natuurlijk! Maar dat is nog helemaal niet zeker :).
    Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoor, maar het is te verhelpen toch?
    Ze kunnen gelukkig tegenwoordig heel veel! :)

4. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Hee, ja ik vind het ook vreemd dat het toen eigenlijk is begonnen, zit af en toe wel echt te twijfelen of die test nou echt vals positief aangaf of dat die bloeding die ik toen heb gehad misschien wel echt een vmk is geweest.
    Maar ja, dan is het wel weer vreemd dat dat 1 keer is geweest in 3 jaar toch?
    Maak het zo moeilijk steeds door dat als, als, als... maar ik ga er toch een beetje automatisch over door denken, schiet er alleen verder niet echt iets mee op want zal er nooit achter komen.

5. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    @noddie...nee de uitslag krijg je pas een week later ongeveer...dus je zit nog ff lekker een week in de zenuwen..
    of het te verhelpen is dat denk ik niet,maar er zijn tegenwoordig zoveel manieren om toch een kindje te mogen krijgen dus daar zullen we ook voor gaan...we zullen er zekervoor de 100% voor gaan dat zeker...positief blijven is erg belangrijk ookal lukt het soms niet...!
    Zoals nikske bijv ik vind het zo knap dat zei iedere keer weer erg positief is over alles..echt zoveel respect daarvoor..!
    en mocht ik het hebben dan zijn we er idd erg vroeg bij dat sowieso...maar tot nu toe nog even positief blijven misschien maak ik me druk om niks...!
    Fijne avond ladies!!

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Natuurlijk denk je, wat nou als, hoe zou dit en hoe zou dat...
    Dat is helemaal niet vreemd meid! Ik denk dat iedereen je hier op het forum daarin begrijpt.

Ik in ieder geval wel :)

7. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wat lief!!! :D

En meid het gaat jullie lukken hoor!! Het is jullie gegund..

xxx

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Nou vriendlief zag ook een tweede streep op de test van vanochtend, maar de rest van de testen is negatief. (clear blue & KV 2v5)
    Dus waarschijnlijk een vals positieve test vanochtend :(

Nu wachten op mijn ongi, want die is nog steeds niet doorgebroken....

9. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Wanneer was je nod dan?
    Misschien nog wel iets te vroeg met testen?
    Kan altijd dat het hcg wat langer duurt toch?

10. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Gister was NOD.... We zullen moeten afwachten :)

11. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Stom woord 'afwachten' :D

12. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ja al helemaal als je zo'n stuk ongeduld bent als ik...
    (ben trouwens wel wat geduldiger geworden!!)

13. familievdlaan

familievdlaan Bekend lid

9 apr 2010
    609
    0
    0
    Mama zijn
    Zuid holland
    Ik was altijd heel geduldig alleen sinds we zwanger willen worden, ben ik wel veel ongeduldiger haha, miss door hormonen stoot ofzo ;)

14. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik ben altijd al heeel ongeduldig geweest,, maar sinds mijn geduld op de proef gesteld word moest ik wel geduldiger worden!!

Ben trouwens wel veeeeeeeeel chagrijniger zonder de pil :)
    Mijn vriend vraagt zich af en toe af waar zijn "andere" vriendin gebleven is :p

15. familievdlaan

familievdlaan Bekend lid

9 apr 2010
    609
    0
    0
    Mama zijn
    Zuid holland
    Toen ik net stopte en me menstruatie kwam en ook bij de eigen cyclus (was netjes trouwens 29 dagen) was ik onwijs chago al een paar dagen van te voren, nu moet ik dinsdag of woensdag ongi worden (hoop het niet natuurlijk ;):p) en ik ben helemaal niet chago haha... heb wel weer een nieuw symptoom erbij, krijg allemaal kleine puistjes/bultjes op me lichaam en ze kunnen best wel ff goed jeuken haha en dan ook misselijk, zeurderige onderbuik en trekkende liezen (wel op een ander manier dan vorige keer).

Moet je wel zeggen, ben wel nuchterder dan de vorige keer...

We gaan het wel zien...

16. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Mijn energie is gehalveerd sinds ik van de pil af ben, ook de omvang van mijn borsten is gehalveerd, voor de rest wel ietsjes dikker geworden weer.

Mijn geduld is ook nul komma nul, maar ja, in deze situaties moet je wel he, mijn geduld word al 3 jaar op de proef gesteld :p

17. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Mijn energie niveau ligt ook echt veel lager! Ik voelde me persoonlijk beter MET pil... Veel vrolijker, energie rijker, geduldiger... Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk :)

xx

18. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ik heb geen enkele stemmingswisseling gemerkt zonder de pil.
    Wat ik heel erg heb is dat ik gewoon de hele dag honger heb sinds ik met de pil gestopt ben. En trek in de meest rare dingen op de meest rare tijdstippen.
    ZOals 's morgen om 9 uur zin hebbn in chips met een glas cola. haha :D
    Echt heel raar

@Nikske
    Heb je nog geen kv test gedaan?
    ben zo benieuwd he. ;)
    Je bent toch altijd op tijd met je nod?
    En nu geen ongi???? Spannend zeg ;)

19. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Goede middag!! Nikske ik ben ook benieuwd kom steeds ff checken of je al gepost hebt.. Hoop t zo voor je!!! Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik heel erg stemmingswisselingen en ook wel veel zin om te klussen haha.. Verder geen rare eer gewoontes, wel andere rare gewoontes... Bijv om
    tien uur 's avonds te gaan fitnessen hihi!!! Liefs

20. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Opnieuw ovutesten gedaan, 2 verschillende merken..beide is er een tweede streepje te zien terwijl ik ongesteld ben :(.
    Heb gekeken of het misschien een indroogstreepje is, maar ja hij staat er sowieso binnen 10 minuten, heb nog 1 van vorige maand die echt nega was en die is gewoon ook spierwit, totaal geen indrooglijntje of iets dergelijks te zien, heb ze even vergeleken.
    Heb 1 van testjezelf gedaan en 1 van sensitest..

Wat moet ik hier nou weer mee??
    Ik zit te twijfelen om een zwtest te doen, ik heb er 3 in huis..
    Help, help, wat raden jullie aan?

Deel Deze Pagina