ik zit met een komend probleem. of nou ja probleem... zal het zo kort mogelijk uitleggen. vannacht is een oudoom van mij overleden. die man wordt nu as vrijdag of anders maandag begraven. nu zit ik met plurk en oppas. mijn man is geen optie. normaal zou hij kunnen schuiven of regelen maar wij hebben een zaak in autobanden en het is op het moment een gekkenhuis nu met de winterbanden. we kunnen klanten nu echt niet laten zitten. ze zou naar mn schoonmoe kunnen maar daar heb ik niet zon fijn gevoel bij. die is superdruk en plurk moet daar van alles, pootjes geven en rechtop zitten enzo en mag nergens aankomen en dan wordt er heel tijd met dr gezeuld en moet ze continu op schoot zitten ( wat een bijna 2 jarige echt niet wil) kortom dan krijg ik een kind terug wat compleet van de kaart is en overactief mijn tante is gastouder maar die gaat waarschijnlijk als het de vrijdag is zelf ook mee want dan heeft ze maar 1 kindje en kan ze makkelijker wat met de ouders regelen. nu heeft zij wel een dochter. die is 14 en die zou evt wel kunnen oppassen als ze al vrij heeft van school. wat ik weet past die wel eens meer op op kindjes maar dan liggen de kindjes al wel op bed. plurk kan wel goed overweg met haar en kent haar goed. maar is dat "gewaagd"om een 14 jarig meisje paar uurtjes op te laten passen.??? ik heb er zelf een beter gevoel bij als mn schoonmoeder nog maar toch..... al was ik zelf ook wel 14/15 toen ik al deed oppassen. ( op degene die dus nu op plurk zou passen) meer opties heb ik gewoon niet. heb geen grote familie verder en wat ik heb moet naar die begrafenis. vriendinnen wonen ver weg. buren geen contact mee. wat denken jullie
Is er evt een backup die je nichtje kan bellen bij vragen/problemen? Zo ja, dan zou ik haar inderdaad vragen. Ons buurmeisje is net 14 en past ook regelmatig op onze dochter (al vanaf dat dochterlief 3 maanden was) Haar moeder is eigenlijk altijd als backup achter de hand.
lastig.. je schrijft trouwens "die man word..." de zin geeft mij aan dat je weinig met je oudoom had (klopt dat???) Is niet gaan een optie? En anders toch je sm.. wat zegt je man?
nee helemaal niet. wat moet ik dan schrijven? "hij"? nee niet gaan is geen optie. ga dr juist heel graag naar toe
ja ze kan als er echt wat is altijd mij bellen of mn tante. zet de telefoon gewoon op stil natuurlijk.
|Ik zou het nooit doen. Wij zijn daar echt duidelijk in. Alks er echt iets gebeurd kun je niet vertrouwen op een 14-jarige, vind ik. Geen idee hoe ze dan zal handelen..
ja iks nap hem. maar snap niet zo goed wat er verkeerd is aan die zin maar laat maar. daar gaat het ook niet om
Vandaar ook mijn vraag of er een back-up is voor het nichtje. Buurmeisje vertrouw ik 100% in dit soort dingen!
ja wat ik al zei; ze kan mij altijd gewoon bellen of haar moeder. we zetten de telefoon gewoon op stil en kan tussen de kerk en uitvaart vast snel even bellen hoe het gaat. meisje heeft ook nog een oma die vlakbij woont dus die kan ze ook altijd nog om raad vragen. aleen die kent plurk niet maar die kan er zo zijn als er iest is. pfff lastig zeg
Ik ken ook een 'oppasmeisje' van 14 jaar. Ik kan van haar zeggen dat ze 100% van de tijd als ze oppast met het kindje bezig is. Ze zal haar geen seconde uit het oog verliezen... In tegenstelling tot mijn schoonmoeder, die is altijd met van alles en nog wat bezig, wat niets met mijn kind te maken heeft. Ik stond bv. ooit na mijn bevalling onder de douche. Omdat ik bijna direct na thuiskomst buikgriep had gekregen wilde mijn man perse niet dat ik alleen thuis zou zijn. Omdat mijn eigen moeder ziek was, kwam schoonmam.... Ik dus even douchen....hoor ik een heel raar geluid in de gang...ik roepen; geen gehoor. Hoor ik vervolgens mijn oudste dochter roepen....Ik hard mijn schoonmoeder roepen (wij woonde toen in een benedenwoning, gelijkvloers dus)....geen gehoor. Dus ik spring (voor zover dat kan een dag na de bevalling) onder de douche vandaan....Zit mijn oudste dochter (toen 2 jaar) op de grond met het snoer van de stofzuiger om haar nek!!!!!!. Niet strak, mar toch....Mijn schoonmoeder had gestofzuigd en deze in de gang laten staan en was daarna gaan afwassen.....En mijn dochter...Tja, die had 'vrijspel' blijkbaar! Met andere woorden; ik laat ons 14 jarig nichtje, voor korte duur, liever oppassen dan mijn schoonmoeder. (Als ze bij ons oppast is het op 1 kindje, dus niet als allebei mijn kindjes thuis zijn)...
kijk en das dus precies wat ik bedoel... weet zeker dat mn nichtje continu met dr bezig zal zijn. spelen enzo. een beker drinken of evt een boterham smeren zal ze ook echt wel kunnen en naar bed brengen evt zal ook nog wel lukken. mocht dat nodig zijn. en anders slaapt plurk maar een keertje niet. gaat ze savonds gewoon eerder. mn schoonmoeder maakt dr gewoon helemaal gek. is zo doof als een kwartel ( of iig oostindisch) kind word van hot naar her gesleept. raakt helemala overprikkeld van dr. dat is ze al als ik daar een uur op de koffie ben geweest. ben blij dat je me dillema snapt. want ja 14 is gewoon nog jong. ben ik met jullie eens. maar leeftijd zegt dus niet altijd wat
Ik denk dat ze wel vrij heeft van school want het is landelijk kerstvakantie nu. Als ze oppast liggen de kindjes al op bed, maar in het algemeen, weet je of ze met kinderen kan omgaan? Plurk kent haar en kan ook goed met haar overweg, dus ik neem aan dat ze dan wel weet hoe te handelen? Dat is natuurlijk een belangrijke vraag die je volmondig met ja moet kunnen beantwoorden. Ze heeft jullie als back up dus dat is natuurlijk al mooi en het is maar voor een paar uurtjes. Maar waar gaat ze op plurk passen? Bij jullie thuis waar ze met alles bekend is en waar alles kindveilig is, is op een voor haar redelijk onbende lokatie? Dat vind ik nl ook wel een punt om over na te denken. Op zich denk ik dat het wel kan hoor.
Aller eerst gecondoleerd Ik zou nooit zo snel een 14 jarige op laten passen, om de reden dat je een kind niet de verantwoording kan geven over een kind, maar als je zeker weet dat het 14 jarige meisje goed met plurk is, en het is maar voor een paar uurtjes, en je hebt geen andere mogelijkheid.. (sm is dus geen mogelijkheid in mijn visie ) dan zou ik het lekker doen!, maar wel in je eigen huis waar alles kindveilig is!
Als jij vertrouwen hebt in je nichtje dat ze het kan, zou ik het doen. Ze kan altijd iemand bellen, mocht er iets zijn. Het is ook maar voor een paar uurtjes.
waar ze dan oppast maakt niet zoveel uit. kan bij mij thuis maar kan ook bij har eigen thuis want mn tante is dus gastouder ( haar moeder) en die heeft dus alle benodigdheden in huis. ze kan goed met kinderen overweg omdat er dus altijd veel kindjes daar over de vloer zijn.
wacht zal nog even de voor en nadelen van schoonmoe en nichtje op een rijtje zetten schoonmoe; voordelen. ze is 65. mn man is redelijk in de buurt maar nogmaals die kan niet zomaar even weg nu nadelen: hyperactief kind na een paar uur en ze heeft geen bedje /kinderstoel etc etc etc nichtje: voordeel plurk kan goed met r overweg alle voorzieningen aanwezig nadeel; ze is wat jong