Hallo allemaal, Ik ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben: ik ben nu zwanger van de derde en heb sinds een paar dagen ontzettende honger. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik ook wel extra trek, of gewoon zin om iets te eten. Maar nooit echt grote hoeveelheden. Nu heb ik dat wel. Is dat normaal? Ik probeer uit alle macht wel gezond te eten en niet een zak chips of snoep open te trekken. Maar 7 boterhammen voor de lunch lijkt me toch ook iets overdreven (ik at normaal gesproken 2 boterhammen). Hebben anderen hier ook last van?? zou het komen door een groeispurt van de baby? Mijn man zegt dan tegen me: probeer gewoon minder te eten. Maar als ik niet eet, dan ga ik helemaal trillen en wordt ik ontzettend duizelig. Ik MOET de hele dag door eten. Ik ben nu alleen bang dat ik ontzettend veel ga aankomen. Is er iemand die mij kan geruststellen of dit ook heeft gehad??? (ik heb verder normaal postuur, ben slank gebouwd, geen overgewicht)
Ik ben net bij de dietiste geweest. Ik ben dan nog maar 6 weken zwanger. Maar zij gaf aan dat als zoals ik bijvoorbeeld opeens erg veel trek heb in melk, ik dat gewoon moet drinken, ook al is dat meer dan dat het advies is. Weet niet of dat met brood zo is, maar het lijkt mij, beter twee boterhammen extra dan dat je een zak chips leeg eet?
Maak je geen zorgen, ik heb het ook, en had dit vorige zwangerschap ook. Ik was toen 3 dagen na de bevalling weer op mijn oude gewicht, en deze zwangerschap ben ik nog niets aangekomen. Je zult het wel nodig hebben. Zolang je gewicht in orde is, is er niets aan de hand.
hoi hoi ik heb dat ook heeel erg kan de hele tijd wel eten Maar probeer het toch bij het gezonde te houden nu.
Ik heb het pas sinds 2 weekjes. Heb het vooral met smooties en chocolade. Jij bent dan wel minder ver dan mij, maar meer trek hebben hoort er gewoon bij!
Herkenbaar! Mijn ontbijt van vanmorgen: 4 boterhamen, beker brinta, 2 glazen melk en een kop thee De lunch: 1 appel, 1 glas melk, 1 kop thee en een beker vanilleyoghurt met muesli. Tussendoor: 2 boterhammen met pindakaas, 1 appel Avondeten: Vaak net zoveel of meer dan man 's Avonds heb ik dan nog verschrikkelijke trek, maar de kasten zijn expres leeg en eet ik dus maar weer een boterham voor het slapengaan Tot nu toe 12 kg aangekomen met 37 weken, dus vind het heel erg meevallen als ik mijn lijstje hierboven zie
Ook ik heb het sinds 2 weken, Trek hebben is iets heel anders dan echte honger, ook ikmoet eten anders ga ik trillen. Probeer elk uur wat te eten, keer yoghurt, dan appel, dan een groot glas sap, zo voorkom je het. Off idd 2 boterhammen, en 1 uur later weer. ik denk dat je lichaam het nodig heeft hoor, ik ben ook nog amper wat aangekomen.succes!
Ik heb dat zo tussen de 8 en 12 weken gehad, dat ik echt meer honger had dan normaal. Dan heb ik het ook niet over snoep-zin of lekkere trek, maar echt, "gezonde" honger; boterham met pindakaas of stroop, een appel, dat soort dingen. Nu merk ik dat dat alweer sinds een paar weekjes minder is en ik weer een heel eind terug ben bij mijn normale eetpatroon. Merk wel dat ik nu meer de neiging heb om te snoepen . Zouden die honger-periodes met zgn. groeispurten van de beeb te maken hebben? Vind het nl. zo gek dat ik nu lang niet meer zoveel eet als in die 8-12 weken...
Ik heb ook de hele dag honger maar kan bijna geen eten verdragen. Ik eet het meeste fruit. Heb al weken geen bruine boterham meer op. Zo raar want heb de hele dag trek, maar ik krijg gewoon niks weg. Alleen fruit.
Ik heb het sinds deze week ook heel erg, ik kan eten wat ik wil maar blijf honger hebben. Gewoon proberen "gezond" te blijven eten, mijn vk zegt dat het kindje hier dus om vraagt omdat hij/zij inderdaad een groeispurt heeft/krijgt. Niet eten of met honger blijven rond lopen is niet goed voor je kindje en voor jou niet.
Bedankt voor de reacties. Het is fijn om te weten dat er meer mensen last van hebben. De meeste zwangeren om mij heen schijnen gewoon normaal te functioneren, alsof er niets aan de hand is, en dan voel ik me soms wat uit de toon vallen met mijn zwangerschapskwalen en toestanden. Maar goed, die extra boterhammen eet ik dan maar gewoon op. En chips en snoep koop ik gewoon niet meer, dan heb ik ook niet de neiging om het allemaal op te eten.
Hier ook, vooral in de ochtend. Kijk ook maar eens in dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/260780-20w-honger.html voor 'lotgenoten' .