Mogelijk groeiprobleem

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Romyvs, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romyvs

Romyvs Actief lid

31 okt 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    Student
    Lieve mensen,

Wij leven momenteel in veel onzekerheid.

Vier weken geleden hebben wij (mijn vriend en ik) een zwangerschapstest gedaan, die bleek negatief. De week daarna was mijn vriend op zakenreis en ik had het gevoel dat ik wel zwanger was. Dus nog een test gedaan en die bleek positief :D. Vervolgens nog 2 testen gedaan om het zeker te weten, maar absoluut positief. Een van die testen gaf een indicatie van hoe lang ik zwanger was; 2 -3 weken. (dat zou dan nu 4-5 weken moeten zijn) We waren zo gelukkig.

Omdat ik al 3 maanden niet ongesteld was geworden, verwees de huisarts mij door naar de gynaecoloog voor een echo om te kijken hoe ver ik ben.

De gynaecoloog zag niks, dus inwendige echo. En daar was wel degelijk wat te zien. De gynaecoloog schatte het op 3 á 4 weken oud. Maar volgens haar klopte het niet, omdat ik al minimaal 6 weken ver moest zijn (volgens de indicatie test) en dan moest het zakje nog groter zijn. Dus dacht ze dat het een groeiprobleem kon zijn, en dat ik een miskraam kan verwachten.

Volgens mij zegt die test niet dat het definitief 2-3 weken is, maar een indicatie.

Maar volgens mijn berekening (vanaf mijn eerst positieve test tot nu) ben ik nu 3 a 4 weken zwanger. Niet 6...?

Kan iemand mij een beetje uit onderzekerheid halen?

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wanneer heb je de test gedaan en wanneer de echo gehad?

3. Romyvs

Romyvs Actief lid

31 okt 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    Student
    Eerste test 9 oktober -> negatief
    Tweede test 17 oktober -> positief
    Derde test 19 oktober -> postief
    Vierde test 21 oktober -> positief (test gaf 2-3 weken aan)

Echo was 30 oktober.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou het even afwachten wanneer heb je weer een nieuwe echo?

5. Romyvs

Romyvs Actief lid

31 okt 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    Student
    De echo is pas volgende week. Ik pieker ontzettend veel en de gynaecoloog was niet bepaald 'meelevend'. Vragen stellen was er ook niet echt bij.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Misschien dat je gewoon een verloskundige kan bellen met je vraag. En anders een andere gyn vragen..

7. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet bang zijn voor de gyn. Wat je wilt weten gewoon vragen. Zou anders even bellen of ze b.v. ook een telefonisch spreekuur hebben. Het is jouw kindje en lichaam en gewoon heel belangrijk.

8. meisje28

meisje28 Nieuw lid

29 okt 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Romyvs, ik begrijp je onzekerheid. Ik zit op het moment een beetje in hetzelfde schuitje. Ben afgelopen maandag geweest voor een echo en ik zou 7 weken en 2 dagen moeten zijn. Op de echo was een kindje van 5 a 6 weken te zien (nog geen hartje) volgens de gyn. Ook ik had een test gedaan waar stond 2-3 weken (op 6 oktober). Dit klopte precies met mijn berekening. De gyn zei dat de kans er is dat het misgaat. Tot nu toe nog geen bloedingen gehad dus heb nog wel hoop dat het misschien gegroeid is. Maandagmiddag heb ik weer een echo dus dan weet ik meer. Ik word ook gek van die onzekerheid en wil je veel sterkte wensen, probeer positief te blijven.

9. Romyvs

Romyvs Actief lid

31 okt 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    Student
    Hoi Meisje28,

Pffff, wat een moeilijk pakket zeg. Ik hoop dat het goed voor je afloopt. Laat het ons weten ! Veel sterkte X

10. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Hmm rond 19 oktober zal je ongeveer 4 weken zwanger zijn geweest dan, en op de 30e (echo) dus bijna 6 weken.

Hopelijk goed nieuws bij de echo van deze week!

11. Romyvs

Romyvs Actief lid

31 okt 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    Student
    Hoi mensen!

Vandaag ben ik voor de tweede keer naar de gyn geweest. Goed nieuws! Het is 6 weken en 3 dagen oud en ik ben uitgerekend op 30 juni 2014. We konden zelfs het hartje zien kloppen. Ook mijn bloeddruk en ijzer was goed, dus ik kan een goede start maken.

Spannend!

12. Dreambaby

Dreambaby Niet meer actief

Bij m'n vorige zwangerschap teste ik met 4+5 weken al 3+ en wist exact hoe lang ik zwanger was (ivf). M'n artsen zeiden dat ik gewoon een snelle hcg aanmaak had destijds en daar reageren die testen op. Het is en blijft een indicatie ;),

13. meisje28

meisje28 Nieuw lid

29 okt 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas is het niet goed afgelopen. Op dinsdag 5 november heb ik een curretage gehad.

Hopelijk dat het de volgende keer beter gaat. De moed begint me na inmiddels twee miskramen en 1 vroeggeboorte (18wk) wel behoorlijk in de schoenen te zakken.

Deel Deze Pagina