pessarium bij 36 weken verwijderen, hoe snel hierna bevallen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bloempje6, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Hoi hoi,
    Ik heb een tijdje geleden een topic geplaatst over het pessarium tegen vroeggeboorte. Heb bij 22 weken deze laten plaatsen en veel gedoe gehad in de eerste 2 weken. bloedverlies, slijm, pijn, maar nu eigenlijk nergens meer last van. Over iets minder dan 2 weken mag bij mij het pessarium eruit gehaald worden, omdat ik dan 36 weken ben. Ik vroeg me af hoeveel mensen hier ook een pessarium hebben gehad tegen vroeggeboorte en hoe snel zij na de verwijdering van het pessarium zijn bevallen? Ik heb ergens gelezen dat het snel kan gaan.. Mijn gyn zei ook: Ik denk dat je niet gelijk bevalt (fijn dat: ik denk).. Ben dus wel benieuwd naar verhalen.. Of misschien ken je iemand die het heeft gehad?

(heb dit ook bij een ander forumonderwerp gezet, weet niet zo goed waar het moet, excuus hiervoor)

2. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen waarom die is geplaatst? ( ik snap wel om een vroeggeboorte te voorkomen ;) maar wat heb/ had je? Ik ben namelijk benieuwd omdat ik 2x een lisexcisie heb gehad en daar ook weleens over wordt gezegd dat de kans op een vroeggeboorte groter is.

3. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Ik doe mee met een onderzoek naar vroeggeboorte. Op de 20 weken echo gingen ze dus inwendig kijken naar mijn baarmoedermond. Die bleek al te kort te zijn voor 20 weken zwangerschap. Hierdoor doorgestuurd naar het amc, waar ze dus het pessarium hebben geplaatst, zodat deze mn baarmoedermond afsluit..

4. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Merk wel dat er weinig mensen zijn die meedoen of een pessarium hebben. Krijg er helemaal geen antwoord op.. Is ook vrij nieuw en weinig vrouwen doen mee..

5. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    Hoi bloempje,

Ik heb een pessarium gehad m'n laatste zwangerschap.
    Dit gecombineerd met een cerclage. Niet helemaal vergelijkbaar met jou situatie dus. Bij mij is alles met 37 weken eruit gehaald en ben gelijk ingeleid omdat ik de laatste 2 week ervoor ook een hoge bloeddruk had.

Wat goed dat het pessarium zo goed zijn werk heeft gedaan voor je! Succes met de laatste loodjes nog!

Groetjes Mus

6. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    nee ik heb geen cerclage.. daar was mn baarmoedermond niet kort genoeg voor..
    Mn bloeddruk is elke keer heel netjes.. Ik ben wel benieuwd of er meer mensen mee doen met het onderzoek. Volgens mij zijn er weinig vrouwen die dus mee doen. Ik deed mee omdat mijn moeder een vroeggeboorte heeft gehad. Ben wel echt benieuwd naar mensen die het wel hebben gehad en hoe snel die hierna bevielen, maar ja lastig als er zo weinig vrouwen zijn haha

7. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gyn gaf aan deze niet meer te plaatsen, onderzoek bleek te zijngedaan door degene die deze methode heeft bedacht en eigenlijk niet effectief. Vooral heel veel vervelende bijwerkingen. Hij plaats liever een cerclage. Ik heb vrijdag mijn eerste meting van mijn baarmoederhals, best spannend

8. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Oh vreemd. Het blijkt juist heel effectief te zijn en vooral bij meerling zwangerschappen. Ik ben zelf zwanger van 1tje hoor, maar het schijnt juist bij een cerclage meer bijwerkingen te hebben en meer kans op complicaties dan een pessarium.. Ze doen nog steeds onderzoek naar hoe effectief het pessarium is hoor. Dat onderzoek loopt nog steeds en schijnt dus wel goed te werken... Ik zit bij een gynaecoloog die mee werkt aan het onderzoek namelijk. Ben best blij dat ik geen cerclage heb gekregen.. Dat dichtnaaien enzo.. liever gewoon een ring die het op zn plaats houdt. En tot nu toe heeft het goed gewerkt bij mij.

Deel Deze Pagina