hallo allemaal. Ik vraag me af bij hoeveel weken zwangerschap je een hartje kan horen kloppen. Ik krijg dinsdag een inwendige echo en vraag me af of deze mogelijkheid er is. Liefs
Met een inwendige echo kun je het al vroeg horen (naast het zien ). In ieder geval rond de 6-7 weken, maar mijn gynaecoloog deed het liever niet i.v.m. de straling (geluidsgolven schijnen veel sterker te zijn?!) en het te zien was voldoende. Hier schijnen de meningen nogal over te verschillen en veel gynaecologen doen het luisteren al wel zo vroeg. Pas bij 12 weken liet hij het horen met de inwendige echo en uitwendig met de doptone was toen ook mogelijk.
bij zoonlief had ik een echo met 6 weken en 4 dagen en we hoorden het hartje kloppen, bij deze zwangerschap met 7 weken.
wat een reacties al. Ik denk dat voor mij het hartje zien ook al wel genoeg is, maar horen zou ook wel supergaaf zijn. Ach ik merk t wel. ben gewoon erg enthousiast en heb er mega veel zin in
Toen ik van Eva 6 weken en 5 dagen zwanger was klopte het hartje en dat heeft de gynaecoloog ook even laten horen. Toen ik van dit kindje zwanger was wilde de verloskundige het hartje pas na de 12 weken laten horen, omdat bij het luisteren van het hartje blijkbaar meer straling vrijkomt. Maar goed, als je het ziet kloppen is voldoende hoor
Ik heb bij 8 weken een inwendige echo gekregen en kon het hartje zien en horen. Denk zeker dat het bij jou mogelijk is, veel plezier dinsdag!
Hoorde het hartje met een pretecho met 8 weken en 3 dagen. Had met 11,1 week een termijnecho en toen wouden ze niet luisteren. Dat deden ze pas na 12 weken zeiden ze.
ik zal hier nog even reageren. Ik heb vandaag mijn echo gehad en ze hebben het hartje laten horen. Dus met 6 wk 6 dgn is dit al mogelijk. En het was ook heel hard en heel sterk dus gaat echt super. Nogmaals bedankt voor alle reacties.