Ik heb vandaag weer een een echo gehad,omdat ik kans heb op 1 op 5 op edwardssydroom,pataussydroom en down. Dat is nu onwaarschijnlijk zeggen ze in ziekenhuis alles is goed,maar omdat de nekplooi nu weer 11 mm is ,2 weken geleden nog 7 mm. Nu denken ze dat het noonansydroom is ,en pushen een beetje voor een vruchtwaterpuntie,maar dat ga ik echt niet riskeren,ze hebben wel bloed afgenomen om de kans uit te sluiten dat ik een infectie heb opgelopen in zwangerschap dat dit nekplooi kan veroorzaken. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik ben blij ze hebben wel bevestigd dat het niet dodelijk is. Over 3 weken weer een echo zo willen ze het in de gaten houden. Ik had nog nooit van het noonansydroom gehoord. Wat vinden jullie hiervan? groetjes amarilys
Hoi Amarilys, Helaas heb ik er nooit van gehoord en kan ik je er niets over vertellen. Wel lastig die onduidelijkheid. Ik herken dat ze 'aandringen' op een vwp. Dat deden ze bij mij ook. Uiteindelijk heb ik er wel voor gekozen, wat ik eerst ook altijd zei om niet te doen. Maar die keuze is natuurlijk voor iedereen persoonlijk en dient met ook te respecteren. Sterkte met de spannende periode!