erg gevoelig

Discussion in 'Zwangerschap' started by marline1983, Sep 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hoi dames

het is mischien een rare vraag
    maar heb der best veel last van
    k heb nu sinds vrijdag avond dat me buitenste schaamlippen sorry dat k het zo noem dat het erg dik is en het jeukt heel erg zogauw me broek er tegen aan komt als k ga zitten en ze zijn zo dik dat als k ga douchuh en k heb me benen tegen elkaar dat het pijn doet k smeer het elke x inmet vaseline maar kan dit zijn als voorbereiding op de bevalling?
    k hoor het wel groetjes marline

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Is het niet een schimmelinfectie? Daar kan je ook opgezwollen schaamlippen en jeuk van krijgen.

3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    ja lijkt me ook een schimmeltje ofzo idd f je vlos bellen

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    FF gegoogled, misschien heb je er wat aan:

Spataderen en schaamlippen

Door de schaamlippen lopen bloedvaten. Tijdens een zwangerschap kunnen die door stuwing gaan opzetten. Er komen dan spataderen in de schaamlippen. Ze zwellen op en zijn dan pijnlijk en voelen zwaar aan. De klachten verdwijnen vaak na de zwangerschap. Het is beter niet te lang te staan, het dragen van een strakke slip kan helpen.
    Als de klachten aan de schaamlippen ook enkele maanden na de zwangerschap blijven bestaan kan eventueel een spatader-behandeling nodig zijn.

Zwellingen aan de schaamlippen
    Door meerdere oorzaken kan een zwelling voorkomen aan een schaamlip:

Contact Eczeem

Contacteczeem wordt veroorzaakt door irritatie. Meestal zijn de schaamlippen rood, opgezet en bestaat er roodheid en/of jeuk. Het kan ontstaan door bijvoorbeeld geparfumeerd toiletpapier, ondergoed of badkleding, zepen, intiemsprays, inlegkruisjes, zaaddodende pasta en condooms.
    Indien je duidelijk weet waar het van komt zoals bijvoorbeeld zeep was dan alleen met water zonder zeep.
    De huisarts kan een corticosteroïd crème voorschrijven. Belangrijk echter is wel dat de oorzaak gevonden wordt anders komt het steeds terug.

Infecties

Schimmelinfectie
    De meeste voorkomende infectie is een schimmelinfectie. De oorzaak is meestal de schimmel Candida. Vaak is dan ook de vagina ontstoken. Bij zwangerschap, suikerziekte of na een antibiotica kuur is er meer kans op deze infectie. De schaamlippen zijn rood, opgezet en kunnen jeuken. Het kan behandeld worden door miconazol crème. Als de infectie meer uitgebreid is kunnen vaginaal zetpillen of tabletten nodig zijn.

-x-

Kweenie

5. jada

jada Actief lid

Jan 30, 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Ik ben 26 weken zwanger en heb het ook al vaker gehad.Ik heb eerst jeuk ga dan krabben en dan worden ze superdik.Ik ga dan onder een koude douche en dan ben ik er weer even vanaf.Maar dit is mijn 2e zwangerschap en de vorige keer had ik ook dat mijn hele vagina helemaal opgezet is als ik zwanger ben.Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook inlegkruisjes gebruik.Dat is niet echt goed heb ik weleens gehoord maar ik heb zoveel last van afscheiding sinds ik zwanger ben. Maar je kan natuurlijk ook gewoon even naar de huisarts bellen.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    bedankt voor jullie antwoorden

ja dat heb k duzz ook zoveel afscheiding dat k zonder inleg kruisjes elke 2 min een andere broek aan moet
    k d8 gister van als k het morgen nog zoveel last van heb bel k de ha maar heb er nu geen last van gelukkig

binnen nu en 11 dagen mogen wij ons wondertje in onze armen sluiten

Share This Page