Ideetjes voor op het grafje!

Discussion in 'Vlinder lounge' started by Jel, Oct 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Hoi dames!

Ik zoek nog even wat ideetjes voor op het grafje van onze *dochter. We komen er niet zo vaak, niet omdat we haar vergeten, alles behalve dat, maar ik kan er niks vinden en weet dat ons meisje in de hemel is waar er goed voor haar gezorgd word en dat is mijn enige troost. Wat daar ligt is slechts haar lichaampje. De rest is in de hemel.

Maar ik wil niet dat haar grafje verwaarloost word, en daar begint het nu wel een beetje op te lijken....Was anderhalf/ 2 maanden geleden voor het laatst geweest en vandaag ontdekte ik dat een vaasje met nepbloemetjes kapot was gesprongen. Ook een lantaarntje met een kaarsje zag er niet meer uit en heb ik weggegooid.

Ik zou graag wat ideetjes van jullie horen wat ik op het grafje kan zetten. Zou graag wat nieuwe dingetjes willen kopen om het er netjes uit te laten zien. Bloemen of planten kan dus niet, want we komen er niet heel vaak. Een lantaarntje zou ik kunnen kopen nog, maar heb verder niet zulke originele ideeën.

Weten jullie nog wat?

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    van die metalen vlindertjes die je dmv een ijzeren pen/stok in de grond kan steken (te koop bij de tuincentra)

lantaarntje of lampje op zonne energie (hoe je ook niet telkens een kaarsje neer te zetten)

3. Jel

Jel Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie.

Ik heb inderdaad een vlinder op zonne-energie staan.

Verder nog iemand ideeën?

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Inderdaad een vlinder of een bloem op zo'n prikstok. Die heb je ook in hele vrolijke kleuren. Of een windmolentje in vrolijke kleuren.
    Een mooi beeldje?
    En misschien dat het langsgaan straks weer wat meer komt als je tweede kindje wat ouder is en jullie naar het graf gaan van haar zusje. Zo kan ze tekeningen maken of iets anders, een bloemetje meenemen bv. Want daarvoor is zo'n plekje dan wel weer heel erg fijn straks ook om het uit te leggen.

5. Jel

Jel Niet meer actief

Ja klopt, we willen haar zusje er wel bij gaan betrekken, dat ze ook nog een grote zus heeft. Die tekeningen maken was ook mijn idee nog...

Oja een windmolentje hebben we ook staan.

Alles word ook zo snel lelijk wat er staat, omdat het door weer en wind gaat.
    Het stokje van de windmolen bijvoorbeeld gaat er zo schimmelig uitzien, en kleuren vervagen van gekleurde dingen op het graf. Vervelend dat dingen niet altijd zo lang mee gaan.

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Op het grafje van mijn zusje liggen nu heldere witte steentjes. Ook heb ik een betonnen beeldje van een engeltje gekocht en staat er een vogeltje van marmer. Mijn ouders hebben er vetplantjes neergezet en een vepaald soort cactus.

Ze gaan trouw met haar verjaardag en haar sterfdag en soms met kerst. Trouwens, gefeliciteerd met je 37 weken!

7. Jel

Jel Niet meer actief

Vetplantjes is idd wel een idee. Die blijven langer goed. En dingen van marmer...
    En bedankt, weer een mijlpaal. :)

8. me83

me83 Niet meer actief

vriendin van mij heeft vorig jaar haar kindje verloren met 39 wk.. zij is heel creatief met dingen,dus ze heeft zelf met haar moeder samen een beeld gemaakt voor op het grafje,dit blijft ook lang goed..

maar zoiets kan je ook miss ergens kopen als je weet wat je wilt..

succes!

9. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb vandaag met manlief weer wat dingetjes erbij gekocht, een nepplantje, een lantaarntje met kaars en een groot rood hart. Ook even wat dingen weggegooid dus het ziet er weer netjes uit.

Dit topic mag wat mij betreft weer op slot.

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    op verzoek gesloten..

Share This Page