Hoi ik ben hier nieuw en ik heb al wat verhalen gelezen en dus besloten om me ook aan te melden. Wij hebben maandag een combitest laten doen. Bloed hadden ze al geprikt een week daarvoor en bij de nekplooit konden we dus mooi de uitslag krijgen. Het bloed onderzoek was goed en de foetus ook ( lengte hersenen etc) alleen had het een nekplooi van 4 mm ( heel vaak werd er ook 3,5 gemeten maar ze gaan uit van de hoogste waarden) Nu betekende dit dat hoewel alles goed was ik een kans had in combi met mijn 36 lentes van 1 op 4 !!!! Nu hebben we woensdag een vlokkentest laten doen en wachten nu op de uitslag. Slecht nieuws zou snel komen ( binnen 2 dagen) en goed nieuws per brief. Nu kunnen ze dus morgen heeeeeeel misschien nog bellen maar daarna zien we het iets rooskleuriger. Hebben jullie hier ook ervaring mee en hoelang moesten jullie wachten op de brief ( ze zeggen 2 wkn ) En was bij jullie de nekplooi ook zo doorslag gevend voor de kansberek.?
Ik duim voor jullie dat er uit de vwp blijkt dat alles ok is! Heb hier meerdere topics gelezen, maar nog geen enkele keer dat iemand zo'n verhoogde kans had! Veel sterkte met wachten de komende dagen!
Ik duim voor jullie! Laat je het even weten hoe het afloopt meis...!! ik ga morgen bloedprikken voor de nekplooimeting en over 2 weken doen ze de meting,..ben zooo benieuwd ook zeg!
een nicht van mijn vriend had een kans van 1 op 25. die werd wel gebeld met de uitslag (die overgens goed was) maar die ging in belgie, denk dat dat anders is. succes alvast. hopelijk is er niks aan de hand.
Wat raar, bij slecht nieuws hoor je het al na 2 dagen, maar bij goed nieuws pas na 2 weken? Irritant! Ik hoop voor je dat alles goed is!
In Belgie wordt een nekplooimeting standaard uitgevoerd. Bij mij was de nekplooi heel goed, maar het bloed was niet zo gunstig. De uitslag van de combinatietest werd me de volgende morgen al doorgebeld. Hoewel het risico 1/427 was, moest ik toch diezelfde dag nog terug naar de gyn voor een bijkomende echo. Ze wilde absoluut een neusbeentje zien, anders moest ik een vruchtwaterpunctie laten uitvoeren. Ongeacht of we het gingen houden of niet. Moest die test dan toch mongolisme aanduiden, dan werden er extra dokters bij de bevalling voorzien. Uiteindelijk is het kansberekening en heb je 3/4 kansen dat je kindje kerngezond is... Veel sterkte, weet uit ervaring dat die uren en dagen slopend zijn.
Veel sterkte! Bij ons was het net andersom, de scan was heel goed en het bloed kwam heel slecht terug, met een kans van 1 op 11. Ik weet dus exact hoe je je voelt. We hebben ergens anders een 2de bloedonderzoek laten doen en dat kwam terug 1 op 3000. Wij hebben beslist om het laatste onderzoek te geloven, en vooral omdat er een neusbeentje aanwezig was. Elke morgen sta ik wel op met twijfels en zorgen, dus flink van je dat je de moed hebt gevonden om een vlokkentest te doen. Wij zijn na 3 jaar proberen, 2 IUI en een IVF zwanger geworden met nog een miskraam ertussen, dus ik durfde het risico niet te nemen. Soms denk ik shit, had ik het maar gedaan...maar mijn man gelooft dat het allemaal wel goedkomt en wil geen bijkomende testen meer.
Hai Jil, Wat naar voor jullie, je schrikt je natuurlijk rot met zo'n kans. Ongelofelijk dat ze zo snel een uitslag kunnen geven, wat ik ervan weet, moet het weefsel opgekweekt worden en wordt dan het hele dna ontrafeld en gecontroleerd op aantallen en intactheid van alle chromosomen. (ook de geslachtschromosomen, dus als je wilt weten wat het is, dan kan dat!!) Bij onze vt duurde de uitslag 8 dagen (zoals ze ook voorspeld hadden), en ik werd gebeld door het lab. Bij slecht nieuws zouden we overigens gebeld worden door een gyn, om gelijk betere uitleg te kunnen geven. Het is natuurlijk fijn als je snel (2 dagen!) weet wat er is, maar de 10 dagen voor een brief vind ik wel shocking hoor. Ik zou zeker vandaag of morgen eens gaan bellen of je het goed begrepen hebt, en of je dus nu de conclusie mag trekken - als de 2 dg voorbij zijn - dat het goed is. Als ze echt zo snel de uitslag hebben, kun je die ook in positieve zin krijgen, toch?? Heel veel sterkte en natuurlijk succes met de uitslag!! Ik duim voor je dat het gewoon goed is. Liefs, Babel
Hey, Ons dochtertje had een nekplooi van 4,3mm. Ook verdikt dus. We hadden een kans van 1/47. Bloed is zelfs nooit getrokken ... We hebben op 16 weken een vruchtwaterpunctie laten doen. Alles is bij ons in orde gekomen... we hebben nu een dochter van 14 maanden die blaakt van de gezondheid ... Die nekplooimeting is gewoon een kansberekening! Probeer je rustig te houden want ik weet hoe het voelt om bang af te wachten, maar je kan er toch niets aan veranderen en je moet er door spijtig genoeg. Maar stressen is voor niets goed! Ik wens je héél veel sterkte en hoop dat alles goed komt!
Nog effe dit ... bij mij zouden ze maandag bellen. Omdat ik namiddag nog steeds niets gehoord had, heb ik zelf gebeld. Ik was mezelf gek aan het maken. Ik was gewoon op van de zenuwen. Ze hebben het me toen gewoon langs de telefoon verteld ... dus probeer eventueel zelf eens?
Heb vandaag jammer genoeg de uitslag gekregen en het is niet goed. Morgen naar het ziekenhuis want we hebben besloten de zwangerschap niet door te zetten. Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie dit bespaart blijft
He meid, heel veel sterkte. Gatver, zo'n kansberekening is dan echt niet voor niets zo hoog he. Bahbahbah, je hoopt en wenst toch anders. Heel veel sterkte met de bevalling (of curretage), en het verliesgevoel dat je zult krijgen. Oneerlijk is het geregeld in de wereld. Fijn dat je ons wel even informeert.
Sterkte meid, ik hoop dat je dit hoofdstuk snel achter je kan laten en beginnen met een nieuw. Ik zend je een heel dikke virtuele knuffel