er wordt ook elke dag mooi weer voorspeld en dat kunnen ze zelfs al niet goed, dus waarom zou deze voorspelling wel goed zijn
Ik vind het wel interesant, deze voorspelling is al heel oud, en de Maya's zijn niet het enige volk dat 2012 genoemd hebben als hét jaar. Google maar eens op 2012 of Maya's, best leuk. (ik moet het eerst maar zien hoor, die apocalyps )
Volgens de maya's vergaat de wereld niet, in tegendeel. De wereld gaat een nieuwe periode in... Ook wordt er voorspel dat er in 2012 op de aarde flink wat gaat veranderen. Dit komt omdat dan de magnetische polen (noord en zuid, wat je op een kompas kan zien) zouden omdraaien. Dit is een verschijnsel wat al gebeurt sinds de aarde bestaat. Het gevolg is dat er veel veranderingen zullen zijn in de natuur, wat weer gevolgen heeft voor mensen. Maar dit is een proces wat al een keer in de zoveelduizendjaar gebeurt sinds de aarde bestaat, dus niets om bang voor te zijn.
Het duurt idd niet lang meer voor de wereld echt vergaat.. we hebben er al zat tekenen van gehad die in onze Quraan en Hadith staan alleen een datum wordt niet bekend gemaakt.. het zal onverwachts gebeuren.. en iedereen die het ontkend heeft zal dat merken!
ik geloof er niks van. en al helemaal niet dat er precies één groepje religieuzen gered gaat worden. (dat hoor je toch wel eens dat ze dat verkondigen bij sektes?)
je zegt t ook niet helemaal goed de kalender van de mayas stopt dan en er zal een opening naar de onderwereld zijn. ik heb zon kalender van steen gekocht in mexico. maar of ik er in geloof...... nou nee hoor geloof eerder dat nederland onder water komt te staan.
Daar maak ik me meer zorgen om..... Omdat er meer regen gaat vallen, warmer wordt en dat de een van de pools helemaal zou gaan verdwijen en dan nederland onder water komt te staaan.
2012 houd een periode van de Maya's op, baktun, de mayakalender bestaat uit meerdere periode. Ieder periode staat voor een bepaald periode aan dagen/jaren/eeuwen. De mayakalender houd niet op te bestaan in 2012 maar luid een nieuwe periode, nml pictun en deze heeft 7.885 jaren. Sterker nog de maya's tellen 63.000.000 jaar vooruit voor hij ophoud... Duurt dus nog wel even. De maya's zelf hebben nooit 1 wooord gerept over magnetische polen die omslaan of invasie van aliens of planeet niburu of iets in die trent...( dit zijn de theorien over 2012) Ik heb meer het vermoeden dat als de wereld al moet vergaan, dit dan gaat gebeuren in 2028 op zijn vroegst. Dan scheert er langs de aarde een grote astroide... En ik denk dat zoiets ook de aarde doet vergaan, of dat de mens zelf de aarde ten onder laat gaan. Of terwijl, laat je niet bang maken.
Toch ben ik altijd blij als deze datums voorbij zijn... Niet dat ik er heel erg in geloof, maar toch....
Ja ze blijven wel plakken, dat is een feit, maar goed nieuws, als de wereld in 2012 vergaat dan verdwijnen we de komende maanden iig niet in een zwart gat.
ik vind het wel altijd even eng op zo'n dagen, weet niet waarom, geloof het eigenlijk niet, maar toch