21/12/2012

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nou als we met z'n allen tegelijk gaan en ik niet alleen achter hoef te blijven (of iemand anders die ik ken) vind ik het wel best, want dan merken we er toch niets van.

En verder kan ik me er geloof ik niet druk om maken.

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Haha dat dacht ik nou precies hetzelfde!

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vorig jaar heb ik weken in de rats gezeten door die weersvoorspeller piers corbijn die zei dat de dijken zouden doorbreken enz
    nou als je dan in denhelder woont en de wind begint inderdaad op die dag erg aan te wakkeren ik had al zowat een rubber boot op zolder liggen.

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja daar word ik inderdaad ook minder vrolijk van...

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    dacht dat je trouwplannen had voor deze datum, hahaha

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Hoe bedoel je dat?

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Geloof je dit echt of is het cynisch bedoeld? Sorry voor de vraag, maar voor de duidelijkheid...

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik geloof overigens dat de mensheid uitgeroeid gaat worden door een ijstijd.
    Het is niet te zeggen wanneer die zich zal aandienen, maar dat ie gaat komen, is vrijwel zeker.

9. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    @ Anabella, hier kan ik mij beter in vinden idd dan in de voorgaande theorien...
    Als moeder aarde besluit dat het gedaan moet zijn met de mens, dan vind ze haar weg wel, en een ijstijd zal dat goed doen.
    Lijkt me ook een stuk beter voor de natuur.

Trouwens, mocht er echt een astroide op aarde vallen zit een ijstijd er ook dik in...

10. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Zoals ze al zei, de wereld zal vergaan en er zijn heel veel tekens van in de qoran te vinden die al eeuwen geleden zijn bepaald door god.

Kijk dit soort tekenen:
    http://mustafa786.web-log.nl/mustafa786/2006/02/tekenen_van_de_.html

11. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Nou ze bedoelt (waarschijnlijk) dat wij als moslims de tekenen weten van als de wereld zal vergaan (dag des oordeels) dat staat namelijk in onze qoran (ook in de bijbel enzo). Maar voor veel mensen is dat ongeloofwaardig dus ze zullen er vast wel snel achter komen als het zover is.

12. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik heb de site even bekeken en vluchtig doorgelezen (zal het straks wat aandachtiger doen) en moet zeggen dat er natuurlijk een grote kern van waarheid inzit, overigens staan woorden van zelfde strekking ook in de bijbel dacht ik (ben niet zo godsdienstig maar heb vroeger op school toch het e.e.a. meegekregen) maar 1 citaat uit dit stukje weerhoud mij ervan om te geloven dat de wereld binnenkort vergaat en dat is deze zin:

de profeet heeft gezegd: Het uur zal niet komen totdat het volgende woord niet meer gebruikt wordt: ''God''

als ik het goed intrepeteer betekend het dat zolang de naam van god (of allah) uitgesproken word we niet bang hoeven te wezen dat de wereld binnenkort vergaat.
    zolang miljoenen mensen nog jaarlijks feestdagen vieren in naam van god/allah zoals kerstfeest/suikerfeest zal het allemaal nog wel een tijdje duren en denk ik dat, zoals anabella al zei, de kans reëler is dat er een ijstijd het einde van de wereld betekend als alle voorspellingen in de bijbel/koran.

ik geloof ook niet dat we van vandaag op morgen ineens onder een 2 km dikke laag ijs terecht komen, ook dat zie je ruim van te voren aankomen.............. neuuuuuhh, echt reden om me zorgen te maken heb ik dus nog niet.

wat niet wegneemt dat alle ellende wat er verder in de wereld gebeurd me heus niet onverschillig laat hoor! maar ook na 21-12-2012 zal dat er echt nog wel zijn.

heb ik een PUNT of niet? (om maar eens de woorden van irene moors te gebruiken uit life and cooking)

13. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ja, 21-12-'12 gaan we allemaal naar de pleuris! :sick:

Wat een onzin zeg, tuurlijk niet...

14. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    ik geloof niet in die enorme rampen, wat wel klopt is dat er overbevolking is, daarom is de natuur al aan het opruimen.
    Aardbevingen, overstromingen en dergelijke.
    maarja we zullen wel zien toch?

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Net als wat Nostradamus ook heeft voorspelt.

Als het zo is, dan zou het me niks uitmaken. Dan ga ik met iedereen die me lief is en dat vind ik nog niet eens zo'n gek vooruitzicht.

Maar ik geloof er niet in.

( dan bedoel ik de voorspelling dat de wereld vergaat in 21-12-2012)

16. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    heeel eerlijk gezegd geloof ik het allemaal ook niet...
    zoals al eerder is gezegd ze kunnen het weer nog niet eens goed verspellen laat staan zoiets

mocht het wel gebeuren laat het dan snel zijn zodat we er nix van merken,

17. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Met z'n strakke groene broek :)

18. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Whahahahahaha...en een dikke bobbel ;) :) :) :)

19. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    De magie van het jaar 2012
    Oktober 2006

Wat gebeurt er toch in 2012? Even op het internet zoeken; "year 2012" ingetypt, ruim tweeënhalf miljoen hits! Help, dit jaar leeft echt onder de mens!

Het is al weer lang geleden dat ik tijdens mijn lezingen de eerste vragen over het jaar 2012 kreeg. Vragen zoals: 'De maya-kalender en de kalender van de Azteken eindigen rond het jaar 2012. Ook de voorspellingen van Nostradamus houden daar op. Betekent dit het einde van de wereld? Betekent dit dat de wereld in 2012 zal vergaan?' Je voelde de angst door de zaal trekken. En ook mijn hart bonkte, maar dan vooral omdat ik hierop een zinnig antwoord uit de akasha zou moeten halen. Bijna als de dag van gisteren herinner ik mij deze gebeurtenis en de strekking van het verlossende antwoord:

'Neen, de wereld zal niet vergaan! Integendeel, de wereld zal een proces van opstanding ingaan. Alle tot nu toe geldende normen en waarden zullen worden losgelaten. Er zal een heel nieuw fundament voor de wereld worden gebouwd, met volledig nieuwe wetten en nieuwe waarden die daaruit voortvloeien. Want Ik, Schepper, wens het leven totaal te vernieuwen en u, mens, zult mijn instrument zijn dat dit zal volbrengen!’

De Ark des Verbonds
    De Schepper gaf vervolgens uitleg over zijn Plan met de Mens. Hij vertelde dat Noach de Ark des Verbonds had ontvangen met daarin de richtlijnen voor de mens. Richtlijnen voor de involutie en voor zijn wordingsproces als mens, voor zijn bewustwording als individu, de werking van het ego en dat het leven aan betekenis wint als het ego overstegen wordt en de geest wordt onderkend. Kortom, in de Ark des Verbonds was opgetekend wat de mens nodig had om het leven vanuit het lagere zelf van de schepping te kunnen begrijpen.

Het menselijk bewustzijn werd gericht en omvat door de Ark des Verbonds, het goddelijk referentiekader van de mens, zijn hoogste afstemming op het leven. In de loop van de eeuwen werd de Ark des Verbonds tot twee maal toe verdiept. Noach ontving de Ark met daarin de mystiek van het wortelchakra van het leven. Mozes bracht – door het ontvangen van de Stenen Tafelen – de mystiek van het tweede chakra de Ark in. Voor het vissentijdperk voegde Jezus daar de mystiek van het derde chakra aan toe. Met het ontvangen van de verdiepte Ark des Verbonds, bracht Hij de noodzakelijke aanvullingen voor de mens aan wie, door zijn bewustzijnsgroei, steeds meer over het leven kon worden onthuld.

Zieners en profeten
    Grote zieners en profeten putten hun informatie via hun bewustzijn uit de akasha van het leven. De zieners die leefden toen de maya-kalender en de kalender van de Azteken werden vormgegeven alsook Nostradamus werkten zo. De akasha van het leven werd in die tijd door de Ark des Verbonds gericht. Verder konden deze zieners dan ook niet reiken, want meer was nog niet aan de mens ontsloten. Hun visioenen werden dus gevoed door de informatie die in de Ark des Verbonds was opgetekend. Hierin vonden zij daarom ook hun begrenzing! Zij konden niet verder zien, niet verder voorspellen. Niet omdat de wereld zou ophouden te bestaan, maar omdat de Ark des Verbonds niet verder kon reiken!

De Ark van het Behoud
    In 1985 eindigde de involutie; de wordingsprocessen van het leven waren voltooid. Een nieuwe fase ging in. In 1989 opende de Schepper zijn hartchakra, Hij opende zijn hogere zijn! De mens zou nieuwe mystiek mogen ontvangen om het leven vanuit het hogere zijn van de schepping te kunnen begrijpen. En waar hij, om te leven vanuit het lagere zijn slechts de Ark des Verbonds in zijn bewustzijn hoefde te raadplegen, zal hij – om te kunnen leven vanuit het hogere zijn – inspiratie moeten ophalen uit de Ark van het Behoud, het hartcentrum van de schepping, het aquariusfundament van het leven. De mens was rijp om de aquariusmystiek te mogen ontvangen!

De opbouw van de aquariusblauwdruk (1985-1992)
    Om te verklaren wat er in het jaar 2012 zal gebeuren, moet ik terug naar deze tijd. Want toen de involutie in 1985 was voltooid, werd daarmee het einde van het vissentijdperk aangekondigd. In de sferen van de aarde werd begonnen aan de opbouw van de aquariusblauwdruk. De overgang van vissentijdperk naar aquariustijdperk werd ingezet! De programmering van het lagere zijn van de schepping werd voorzichtig losgewoeld. En toen in 1989 het hartcentrum van de schepping zich opende, kon de Universele Liefde in het leven gaan stromen. De aquariusblauwdruk kreeg zijn fundament!

Van 1985 t/m 1992 mocht ik verslag doen van de opbouw van de aquariusblauwdruk in de sferen, een ooggetuigenverslag werd opgetekend. Daarna brak een korte periode van rust aan, om de aquariusenergie verder in de sferen te laten opbouwen en het proces van de desintegratie van de vissentijdperkblauwdruk te laten inzetten. In deze rustperiode werd in mijn bewustzijn de verbinding met de akasha geopend. En, nadat ik hersteld was van het herseninfarct dat hiermee gepaard ging, werd ik innerlijk geleid om – in verbinding met de akasha – de aquariusblauwdruk te helpen bekrachtigen.

Het bekrachtigen van de aquariusblauwdruk
    Fase 1: 1994-2000
    In 1994 werd begonnen met de eerste fase van de concrete bekrachtiging van de aquariusblauwdruk in de materie. De Schepper wilde de wetten van Liefde en Eenheid in het leven vestigen en door het openen van zijn hartcentrum konden de wetten van de Universele Liefde reeds bekrachtigd worden. Met het bekrachtigen van de nieuwe wetten werden de oude ontworteld: de vissentijdperkwetten werden stukje bij beetje losgeweekt en de aquariuswetten van Liefde werden verankerd en naar voren geschoven.

In zeven jaar tijd (1994-2000) werden de wetten van oorzaak en gevolg – de basiswetten van de Ark des Verbonds – ontworteld en werden de basiswetten van de Ark van het Behoud, de wetten van de Universele Liefde, bekrachtigd. Het hartcentrum van de Schepper had toen zijn geheimen prijsgegeven en de Ark van het Behoud werd voor de mens toegankelijk gemaakt.

Een nieuwe rustperiode brak aan. De mensheid zou eerst mogen wennen aan de invloed van de wetten van de Universele Liefde. De entree van het aquariustijdperk liet zich voelen, het leven werd aan de fundamenten geschud! De vissentijdperkblauwdruk zou echter eerst nog verder moeten desintegreren. Als gevolg daarvan zette de afbraak van vele oude, gevestigde vissentijdperkinstituten in, in afwachting van de opbouw van de vele aquariusinstituten die zeker zouden volgen.

Het bekrachtigen van de aquariusblauwdruk
    Fase 2: 2004-2011
    In januari 2004 werd gestart met de tweede fase van de bekrachtiging van de aquariusblauwdruk. Niet alleen het hartcentrum van de schepping (Schepper) zou zich aan het leven ontsluiten, maar ook het keelcentrum. De aquariusblauwdruk zou gefundeerd worden op de wetten van Liefde én Eenheid. Vanuit het keelcentrum van de schepping zouden ook de wetten van Eenheid in de aquariusblauwdruk worden verankerd. De Ark van het Behoud (hart) zou samen met de Ark van het Woord (keel) het menselijk bewustzijn met Liefde én Eenheid voeden. Samen zouden ze het leven vanuit het hogere zijn verklaren.

Bij beide fasen van bekrachtiging van de blauwdruk werd – met de bekrachtigingen – steeds de daarbij behorende nieuwe mystiek voor het aquariustijdperk ontvangen. Daarin werd uitgelegd op welke wijze deze bekrachtigingen het leven zouden veranderen. Zo werd door de jaren heen een leidraad voor de mensheid opgetekend, zodat de mens het leven vanuit het hogere zijn van de schepping zou kunnen begrijpen.

In de aquariusmystiek wordt onder andere getoond hoe de mens met de scheppingskracht kan werken en daarmee zijn lijdensweg zal doorbreken. Er wordt uitgelegd hoe hij zich aan de greep van de oude wetten van oorzaak en gevolg kan ontworstelen en zich van zijn karma kan bevrijden. Zo zal hij zijn eigen lot scheppen en wacht hem een opstandingsleven leven vanuit het hogere zijn van de schepping!

2006/2007
    Hoe staan we er nu voor? De blauwdrukbekrachtigingen vanuit het keelcentrum van de Schepping vorderen gestaag. De aquariusblauwdruk wordt steeds sterker. De Ark van het Behoud (hart), versterkt door de Ark van het Woord (keel), laat zich al heel duidelijk voelen. De Ark van het Behoud is nu zo krachtig dat hij dominant is geworden ten opzichte van de Ark des Verbonds.

Dit betekent dat het menselijk bewustzijn nu automatisch met de Ark van het Behoud verbonden wordt en dat daardoor ook de Ark van het Woord kan worden geraadpleegd. Tenzij de mens door onwetendheid nog vast zit aan het oude of als hij star, dogmatisch en behoudend is. Dan stemt hij nog automatisch af op de Ark des Verbonds. Hij zal dan nog leven volgens de wetten van oorzaak en gevolg.

Het leven schuift – door de toenemende kracht van de aquariusblauwdruk – langzaam het nieuwe in. En dagelijks vinden er nog nieuwe bekrachtigingen plaats! Tot en met het jaar 2011 is ook mijn agenda nog vol lezingen en themadagen om het hoogste deel van de aquariusblauwdruk te helpen bekrachtigen en nog verdere nieuwe aquariusmystiek te ontvangen. Niets kan de mensheid meer van de zege afhouden, want de belemmerende factoren zijn reeds volledig ontworteld. We koersen nu echt op een nieuw utopia af: de eindbestemming van de aquariusevolutie!

2011, op weg naar verlichting
    Aan het einde van het jaar 2011 is het zover: de aquariusblauwdruk zal dan volledig bekrachtigd zijn! De wetten van Liefde en Eenheid zijn dan volledig in de blauwdruk verankerd. De leiding van het leven heeft zich volkomen vernieuwd en verdiept en heeft de aquariusmens geroepen om zijn rechterhand te zijn. De aquariusmens is de kosmische mens, die zijn scheppende vermogens heeft leren hanteren, die dan het hogere zijn van de schepping heeft ontsloten en met zijn scheppende vermogens voor het leven wil werken. Een nieuw type mens is opgestaan: de universele mens, die hemel en aarde één zal maken, die de Geest in de materie zal brengen en daarmee een opstandingsleven zal bewerkstelligen!

Het is feest in de sferen. De exodus van de mensheid zet in! De mens heeft gezegevierd. Hij heeft de aquariusblauwdruk bekrachtigd en koerst nu zonder mankeren af op de staat van Zijn die Verlichting heet. Met het vestigen van de Geest in de materie zal hij deze verlichting zélf bewerkstelligen. Dat die er komt, is al zeker. Het is slechts een kwestie van tijd, want Kersmis 2006 werd de verlichting van de mensheid reeds in de blauwdruk bijgeschreven!

Eind 2011 zal de aquariusblauwdruk voltooid zijn; de grote zieners en profeten kunnen dan weer vooruit. Twee nieuwe Arken zijn vrijgegeven, waaruit zij putten kunnen. Naar hartelust kan weer worden voorspeld. Maar of alles nog zo goed zal uitkomen als voorheen, daar heb ik ernstig mijn twijfels over. Want de mens zal door zijn nieuwe scheppende vermogens ervoor zorgen dat als er iets negatiefs is voorspeld, dit getransformeerd zal worden nog voordat dit negatieve het levenslicht ziet. De mens is de schepper van het eigen lot geworden! Hij hoeft niet meer lijdzaam af te wachten bij rampen die zijn medemens voorspelt. Met zijn scheppende vermogens zal hij deze direct in de kiem kunnen smoren!

Alleen daarom al is 1 januari 2012 een datum om uitbundig te vieren!

20. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

29 aug 2008
    221
    0
    0
    Dus kort gezegd:
    De wereld (mens) zal een nieuw bewustzijnsniveau ingaan....en dat proces is nu al aan de gang!
    Dat zal zijn piek bereiken in 2012.

Je hebt mensen die erin geloven en anderen weer niet....het enige wat je kan doen is afwachten.

groetjes!

Deel Deze Pagina